Miettikää muuten että kaupan alan 30 h viikko tienaa nettona 330 e
Kommentit (31)
Niin ja sunnuntai korvaukset meinaa kusipäät poistaa.
Tuossa on puolet liikaa. T Kokoomus.
Niin, mutta kaupan-alalla on paljon ylitöitä ja viikonloppu/pyhälisät yms.
Itse tienaan yli tuplat tuosta nettona.
Vierailija kirjoitti:
Wahlrooshan sanoi jo ettei palkalla tarvitsekaan elää. Riittää työn ilo ja Kelan tuet, ja jos Kelan tuet leikataan, aina se kassa voi varastaa omasta kaupastaan ruuat.
Jaa, itse tienaan 4400e kuussa ennen veroja. Tuolla palkalla veisin ihan opetuksena paskanamaakauppiaalle niin paljon tavaraa sieltä kuin voisin välittämättä jäänkö kiinni vai en.
Aivan liian vähän varsinkin kun tietää mitä kuspäitä asiakkaat nykyisin ovat.
Voisin tehdä 6-12 joka arkipäivä, olis kotona jo paljon ennen kuin lapset pääsee koulusta, työ leppoisaa hullytystä tai kassalla oloa.
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänköhän tämäkin joten ovelasti huijaamalla, ettei isopalkkaisilta johtajilta lähde pyhäpäivien palkat pois, luulen, että tulee joku systeemi, että saadaan palkkaa pois vain niiltä, kenellä on pieni palkka?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaupasta, ehän tuo kuitenkaan ole kummoinen, suunnittele nyt siinä sitten elämää ja tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Voisin tehdä 6-12 joka arkipäivä, olis kotona jo paljon ennen kuin lapset pääsee koulusta, työ leppoisaa hullytystä tai kassalla oloa.
Ei todellakaan ole "leppoisaa hyllytystä ja kännykän räpläystä kassalla. Tekisi mieli lyödä kaltaisiasi ylimielisiä boomereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänköhän tämäkin joten ovelasti huijaamalla, ettei isopalkkaisilta johtajilta lähde pyhäpäivien palkat pois, luulen, että tulee joku systeemi, että saadaan palkkaa pois vain niiltä, kenellä on pieni palkka?
Niillä ei ole TES:iä tai mitään "pyhäpäivien palkkaa" vaan erilliset johtajasopimukset. Joissa on myös erikseen satojen tonnien erorahat vaikka eroaisi itse. Siinä ei paljoa parin tunnin sunnuntailisiä kaipaile.
Käytän itse aina automaattikassoja. Työn tehostuminen kadottaa matalapalkka alat. Kaikkien kannattaa kouluttautua eikä jäädä kaupan kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse aina automaattikassoja. Työn tehostuminen kadottaa matalapalkka alat. Kaikkien kannattaa kouluttautua eikä jäädä kaupan kassalle.
Myyjätkin varmasti kiittävät, kun ei tarvitse kanssasi asioida.
Ap on unohtanut lisät ja vkl työt kokonaan.Näillä nousee palkka huomattavasti.
Pitäähän kauppiaalle jäädä edes jotain, esim. CM miljonäärit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaupasta, ehän tuo kuitenkaan ole kummoinen, suunnittele nyt siinä sitten elämää ja tulevaisuutta.
Jos ei ole viikonloppu-eikä iltatöitä niin voi hommata lisätunteja silloin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole viikonloppu-eikä iltatöitä niin voi hommata lisätunteja silloin muualta.
Niinpä niin. 300 euron viikkopalkan lisäksi vielä illat, lauantait ja sunnuntait täyteen työtä.
Kuulostaa varsin upealta ja hienolta elämältä. Itse varmasti suostuisit kirjaimellisesti elämään eri kaupoissa siten että käyt vain välillä kotona nukkumassa?
Useilla vielä vähemmän, tämähän on piilotettu yritystuki, Kela maksaa loput muut elinkustannukset.
Kyseessä siis viikkopalkka