Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Turkulainen Anna, 32, on liian herkkä töihin

Vierailija
18.08.2025 |

Mitä mieltä tämänkaltaisista henkilöistä ja artikkelista. Riittääkö yhteiskunnassamme työpaikkoja jokaiselle erityisherkälle sovellettuna heidän tarpeidensa mukaan?

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b6cf8cb1-88e7-4a16-a37a-02e1e138db33

Kommentit (689)

Vierailija
561/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa yrityksissä on ongelma juuri kiire ja liian suuret työmäärät .

Kun on liian monta asiaa hoidettavana ei pysty joka asiasta ottamaan koppia se on vain valitettava tosiasia..kahdessa paikassa ei voi olla yhtäaikaa tekemässä kahta työtä..

Tämä tuo stressiä ja ahdistusta kun työ kuitenkin haluttaisiin periaatteessa tehdä hyvin mutta usein työnantajat tekee kuormituksen tarkoitushakuisesti..

Monessa yrityksessä on ongelma huono johtaminen.

sitä varten voi jo harjoittelu vaiheessa äänestää jaloillaan ulos yrityksestä ja ettiä uuden työpaikan. Käy tavallaan katsastamassa työpaikan ja tekee tarvittaessa ilmoituksia jos näkee jotain laitonta tai puutteita työturvallisuudessa. Ilmoituksia voi tehdä nimettömänä netin kautta. Puhelimella kuvat ja todistukset liitteenä mukaan ja työkkärin viranomaisen kanssa yhteistyössä tietenkin.

Vierailija
562/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussahan on kyse myös mielenterveysongelmista, ei pelkästään herkkyydestä. Eihän silloin ole varsinaisesti aina työkykyinenkään. Taas näitä artikkeleja, että töitä kyllä riittäisi mutta työ ei vaan työttömille kelpaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt noin mene. Jos aletaan käräjöimään, selvitetään myös se kohtuullinen työmäärä, mitä työnantaja olisi saanut odottaa. Kyllä näitä pystytään arvioimaan. Vai onko marxinjulistukset tehneet lähtemättömän vaikutuksen?

Neuvostoliitossa ei ollut sosiaalitukia, ei kelan tukia ei mitään tukia. Oli vain pakkotyöt ja ei ammattiliittoja valvomassa työnteijöiden oikeuksia.

Vaikuttaisi että enemmän sinä tässä marxilaselta vaikutat ja vastustat kapitalismia missä on aina työttömien reservi olemassa.

Vierailija
564/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juurikin lääkekannabiksella on saatu hyviä tuloksia aikaan. Ensiksi tulee se hyvä positivinen fiilis et jee whoou, siistii, oon töissä ja oon niiq tuottava yksi yhteiskunnan akseli tai ratas duudeh. Oon tärkee ja korvaamaton akselin pala, tunnen universaalista yhteyttä tähän kokonaisuuteen. Oon niiq melkein valaistunu tähän mobbaammiseen. Kato miten tää moppi on kuin mun tukka. Höhöö ollaa samiksii tän mopin kaa, joo on aika pistää mopaten.

Sitten vaan alkaa tekee töitä ja jammailemaan musiikit korvilla. Whoou mä osaan tän, yht helppoo ku skedeeminen ja rahaa tulee tilille kokoajan.

Hymyissä suin vaan painelee menemään muiden mukana. Sitten vaikka keskiviikot on ihan ilman lääkettä. Pienin askelin niin sanottuna. Pienin askelin menestykseen.

Pitää relata ja lopettaa se skitsoilu. Näyttää työnantajalle mihin pystyy positiivisella energialla. Jeah maan!

regee okei 

Vierailija
565/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on liian monta asiaa hoidettavana ei pysty joka asiasta ottamaan koppia se on vain valitettava tosiasia..kahdessa paikassa ei voi olla yhtäaikaa tekemässä kahta työtä..

Tämä tuo stressiä ja ahdistusta kun työ kuitenkin haluttaisiin periaatteessa tehdä hyvin mutta usein työnantajat tekee kuormituksen tarkoitushakuisesti..

Mikä onkaan helpoin ja paras tapa järjestää lailliset potkut kuin buukata tarpeeksi ylikuornaa vanhoille ja uloshaluttaville työntekijöille ja järjestää potkut alisuorittamisesta

Ei se nyt noin mene. Jos aletaan käräjöimään, selvitetään myös se kohtuullinen työmäärä, mitä työnantaja olisi saanut odottaa. Kyllä näitä pystytään arvioimaan. Vai onko marxin julistuk

Kyllä on. Näiden suurin vihollinen on se palkanmaksaja 

Vierailija
566/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessako olet ollut töissä?

Vierailija
567/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kohta pisti silmään:

"Sen jälkeen hän sai töitä käytettyjen vaatteiden keräys- ja myyntiketjusta.

Siellä minulla alkoi sitten uudestaan nämä minun ongelmani. Siellä ei tuettu työkykyäni, joten minun piti lopettaa."

Anna vaikuttaa odottavan, että kaikki muut tukevat häntä ja ympäristö huomioi hänen tarpeensa. Mutta mitän hän itse tekee, siis todella tekee asian eteen? 

Anna käytännössä tekee tällä hetkellä itselleen vain hallaa ja pienentää mukavuusaluettaan aktiivisesti. Yhtenä esimerkkinä tästä on se, että kauppaan hän ei "uskalla" mennä kuin poikaystävän kanssa. Tuollainen toiminta vain huonontaa hänen tilannettaan.

Ei mene kauan kun kauppareissut on ulkoistettu poikaystävälle. Eikö Annan lääkkeet toimi, luultavasti hän saa erilaisia lääkkeitä paniikkihäiriöönsä sekä muihin mt-ongelmiin, jos ei, niin ihmettelen.

Vierailija
568/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tukilaiskottelijoiden bingolappuun uusi verukeruutu: "Olen liian herkkä"

Vierailija
569/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt noin mene. Jos aletaan käräjöimään, selvitetään myös se kohtuullinen työmäärä, mitä työnantaja olisi saanut odottaa. Kyllä näitä pystytään arvioimaan. Vai onko marxinjulistukset tehneet lähtemättömän vaikutuksen?

Neuvostoliitossa ei ollut sosiaalitukia, ei kelan tukia ei mitään tukia. Oli vain pakkotyöt ja ei ammattiliittoja valvomassa työnteijöiden oikeuksia.

Vaikuttaisi että enemmän sinä tässä marxilaselta vaikutat ja vastustat kapitalismia missä on aina työttömien reservi olemassa.

Punertavaa minusta ei saa mitenkään. 

Vierailija
570/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoitan sinuakin keksimään jokin oman elämäsi motto, ennenkuin arvostelet heitä, jotka selvästi ovat elämässään yrittäneet ja toimineet omaksi ja sinunkin hyväksi, heitä sinun on kiittäminen tuistasi. Hullu saa olla muttei tyhmä.

Kehoitan sua pitämään naaman peruslukemilla kun minut kohtaat. Etenkin jos tyhmäksi, hulluksi haukut tai soittelet suutas asiattomasti, niin alkaa läski tummumaan.

Olen saanut vanhanliiton kasvatuksen ja remmistä tulee huolella, jos alat mulle kehottelemaan mitään. Minä en kuuntele miehenä yhtään poikkipuolista asiatonta sanomaa kasvokkain missään. En työmaalla en täällä, en missään. Minä en nyrkkiäni säästele kuin nämä herkät naiset ja yleisesti herkät ihmiset säästää.

Onk tämä tältä erää selvä?  

Koin velvollisuudeksi laitta

AMEN! AMEN TÄLLE! AMEN, AMEN! HULLUN LAILLA AMEN! 

Vierailija
571/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punertavaa minusta ei saa mitenkään. 

siehän olet punanen kuin punajuuri. juur niin oot. etkä ite tajua miten punainen ootkaan punainen kuin pyöreä tomaatti

Vierailija
572/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitä varten voi jo harjoittelu vaiheessa äänestää jaloillaan ulos yrityksestä ja ettiä uuden työpaikan. Käy tavallaan katsastamassa työpaikan ja tekee tarvittaessa ilmoituksia jos näkee jotain laitonta tai puutteita työturvallisuudessa. Ilmoituksia voi tehdä nimettömänä netin kautta. Puhelimella kuvat ja todistukset liitteen

Muuten ok mutta mites on kuule tuon kuvaamisen laillisuus?

Vierailija
573/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä onkaan helpoin ja paras tapa järjestää lailliset potkut kuin buukata tarpeeksi ylikuornaa vanhoille ja uloshaluttaville työntekijöille ja järjestää potkut alisuorittamisesta

Ei se nyt noin mene. Jos aletaan käräjöimään, selvitetään myös se kohtuullinen työmäärä, mitä työnantaja olisi saanut odottaa. Kyllä näitä pystytään arvioimaan. Vai onko marxin julistuk

Kynnys lähteä käräjille oikeuksiaan puolustamaan on tavalliselle ihmiselle aika korkea ja sisältää ison riskin joutua itse maksumieheksi. Ja tämän varaan moni työnanja laskee.

Vierailija
574/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"32-vuotias Anna on elänyt suuren osan elämästään työttömänä."

"Anna kertoo muistuttavansa äitiään: hän vaatii itseltään paljon--."

:D :D

Voi kuulostaa ristiriitaiselta jos ei ole itsellä vastaavia pelkoja tai mt-puolella haasteita.

esim sosiaalinen ahdistus ja tietynlainen ahdistushäiriöön liittyvä "mokaamisen pelko" voi oikeasti johtaa alisuoriutumiseen ja asioiden välttelyyn. Eli rima on niin korkealla ja itsekritiikki myös että ei uskalla edes yrittää. Näin oli ainakin minulla pitkään ja ulospäin saattaa vaikuttaa laiskuudelta, mutta syyt on jossain ihan muualla ja kaikki normaali kuluttaa ihan loppuun kun on niin ankara yliminä siinä pään päällä kritisoimassa. 

Olen sitä mieltä että aina pitäisi yrittää viedä itseään pois mukavuusalueelta vaikka

Tämmössi tämmössi nuorri miehii tarvittais enempi työmaalle, hieno asenne!

Paistamaan purgereita ja aina laulain työtäs teet!!!  

Vierailija
575/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehoitan sinuakin keksimään jokin oman elämäsi motto, ennenkuin arvostelet heitä, jotka selvästi ovat elämässään yrittäneet ja toimineet omaksi ja sinunkin hyväksi, heitä sinun on kiittäminen tuistasi. Hullu saa olla muttei tyhmä.

Kehoitan sua pitämään naaman peruslukemilla kun minut kohtaat. Etenkin jos tyhmäksi, hulluksi haukut tai soittelet suutas asiattomasti, niin alkaa läski tummumaan.

Olen saanut vanhanliiton kasvatuksen ja remmistä tulee huolella, jos alat mulle kehottelemaan mitään. Minä en kuuntele miehenä yhtään poikkipuolista asiatonta sanomaa kasvokkain missään. En työmaalla en täällä, en missään. Minä en nyrkkiäni säästele kuin nämä herkät naiset ja yleisesti herkät ihmiset säästää.

Onk tämä tältä erää selvä?  

Koin velvollisuudeksi laitta

Huh, luulin ettei oikeita miehiä enää olekaaan <3

Vierailija
576/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yllätys. Ylipaino ja mielenterveysongelmat. 

Vierailija
577/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä keskustelun osanottajissa olisi terapoitavaa.

Vierailija
578/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt noin mene. Jos aletaan käräjöimään, selvitetään myös se kohtuullinen työmäärä, mitä työnantaja olisi saanut odottaa. Kyllä näi

"Kynnys lähteä käräjille oikeuksiaan puolustamaan on tavalliselle ihmiselle aika korkea ja sisältää ison riskin joutua itse maksumieheksi. Ja tämän varaan moni työnantja laskee."

Nimeäpä yksikin näistä monista tätä laittomuutta harjoittava työnantaja.

Vierailija
579/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uk ssa esim. Kaupassa on henkilo, joka huolehtii  kauppakarryista, usein mt potilas. Kassalla saattaa olla hadintuskin hengittava henkilo. Vanhat, sairaat, vammaiset kaikki ovat toissa ja tyollistetty. Toki on lahioiden pummit, joiden ainut tehtava on porsia ja hyvaksikayttaa yhteiskuntaa. Pummeja on kaikkialla, mutta muualla se on enemman perinnollista. Wt perheen kersat jatkaa porsastelua. Suomessa voi leikkii prinsessaa vaikka ois aatelisperheesta ja kaikki ovet auki.

Vierailija
580/689 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näillä kaikilla valittajilla on aina kuitenkin parisuhde ja haluavat naamansa lehteen? Se ei sitten ahdista sosiaalisesti??

Itse sosiaalisista tilanteista ahdistuvana en voisi kuvitella kauheampaa kuin se että joutuisi lehteen ja vähän vaikea on kuvitella parisuhdettakaan. 

Ei hänen naamaansa näytetty. Poikaystävää tosin minäkin ihmettelen, koska pystyn käymään töissä mutta ajatus intiimisuhteesta ahdistaa (syön masennuslääkkeitä ja olen käynyt terapiassa). Jos kauppaan meneminen ahdistaa niin miten ei flirttailu, suuteleminen, seksin harrastaminen? Intiimisuhteessa pitää kuitenkin olla "haavoittuvainen".

Jos naisella on vähääkään jonkin näköistä ulkonäköä tai se on edes hoikka niin vientiä löytyy kyllä aina. Miehet ovat niin nälkäisiä nykyään, kyllä

Miten on voinut päästä tuohon vaiheeseen? Joku mies voi joo tulla flirttailemaan vaikka kun nainen poistuu asunnostaan viedessään roskia, mutta silloinhan tuollainen nainen jäätyisi täysin ja järkyttyisi tuppisuuksi eikä tutustumista pääsisi tapahtumaan. Jos ei edes puhetasolle voi päästä, miten siitä intiimisuhteeseen etenisi? Tämä saa epäilemään aina tällaisten naisten "mt-ongelmia".