IL: Turkulainen Anna, 32, on liian herkkä töihin
Mitä mieltä tämänkaltaisista henkilöistä ja artikkelista. Riittääkö yhteiskunnassamme työpaikkoja jokaiselle erityisherkälle sovellettuna heidän tarpeidensa mukaan?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b6cf8cb1-88e7-4a16-a37a-02e1e138db33
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei pitäisi mahdollistaa kotiin jääämistä. Tuollainen ei ole kenenkään etu, ei yksilön eikä yhteiskunnan. Suomessa pitäisi vaatia enemmän ja laittaa ihmiset ottamaan vastuuta itsestään.
Ja nyt joku ajattelee, että helppo sanoa, koska minulla ei ole vastaavaa ahdistuneisuustaustaa. Väärin. Minä hoidin kouluni loppuun ja olen tehnyt töitä siitä huolimatta, että minulla on ollut vastaavaa. Eihän se helppoa ole ollut, mutta se on vastuunkantoa itsestään ja tilanteestaan.
Sinullekin kertauksena: kaikille ei ole töitä. Miksi haluat ensin sairaat töihin ja sitten vasta terveet?
Se vain haluaisi rahat ihmisistä. Se ajattelee ihmisiä rahana, eikä halua että tukia maksetaan. Ihmiset kaduille on hänen mottonsa.
Se kuuluisa TUKI on toisten ihmisten rahaa. Se tuki ei ole sinun rahaasi
Sama kuin menisit vieraiden ihmisten lompakolle.
Vierailija kirjoitti:
Pakkotyöhön siivellä eläjät.
Mitäköhän sinäkin täällä keskellä arkipäivää öyhötät. Mikset ole töissä?
Hienoa että Anna kertoo rohkeasti näin ja lääkäritkin on todenneet sen.
Meitä on monia herkkiä joille työelämä on liikaa ja ei ole mahdollista tehdä sopivasti töitä ilman että tuet menettää.
Minua ei hävetä lainkaan elää tuilla ja ne kuuluu mulle ihmisoikeutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se odottaa komentoa kuin koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan ei pitäisi mahdollistaa kotiin jääämistä. Tuollainen ei ole kenenkään etu, ei yksilön eikä yhteiskunnan. Suomessa pitäisi vaatia enemmän ja laittaa ihmiset ottamaan vastuuta itsestään.
Ja nyt joku ajattelee, että helppo sanoa, koska minulla ei ole vastaavaa ahdistuneisuustaustaa. Väärin. Minä hoidin kouluni loppuun ja olen tehnyt töitä siitä huolimatta, että minulla on ollut vastaavaa. Eihän se helppoa ole ollut, mutta se on vastuunkantoa itsestään ja tilanteestaan.
Sinullekin kertauksena: kaikille ei ole töitä. Miksi haluat ensin sairaat töihin ja sitten vasta terveet?
Se vain haluaisi rahat ihmisistä. Se ajattelee ihmisiä rahana, eikä halua että tukia maksetaan. Ihmiset kaduille on hänen mottonsa.
Sun rahoja ne on. Tuu hakeen, niin katotaan miten käy.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että Anna kertoo rohkeasti näin ja lääkäritkin on todenneet sen.
Meitä on monia herkkiä joille työelämä on liikaa ja ei ole mahdollista tehdä sopivasti töitä ilman että tuet menettää.
Minua ei hävetä lainkaan elää tuilla ja ne kuuluu mulle ihmisoikeutena.
Kyse on lopulta siitä että onko se oikein että toinen tekee vähemmän ja saa saman jonka sekin saa joka tekee enemmän. Jos olet sitä mieltä että on, niin mikä saa sitten ihmisen tekemään enemmän? Jos me tasapäistetään kaikki, niin silloin ne tuottavimmat yksilöt tasapäistää tuottavuuden alaspäin ja lopulta meillä KENELLÄKÄÄN ei ole niin paljoa mitä nyt on. Suomalainen idiootti maksaa satasen ettei naapuri saa viittäkymppiä.
Tällaisia juttuja lukiessa tulee sellainen olo, että tulispa sota tai edes joku kolera, niin ihmisillä olisi ihan todellisia murheita.
Miettikääpä, jos 100 vuotta sitten olisi joku kolmekymppinen nuori sanonut, että hän on liian herkkä heinäpellolle tai ompelimoon tai kenkätehtaalle... Olisi varmaan naurettu makeasti.
Annalle sanoisin, että juu, herkkyys on hieno piirre ihmisessä, mutta se ei voi olla esteenä sille, että aikuinen ihminen elättää itsensä. Töissä käydään, jotta on varaa ostaa ruokaa ja maksaa vuokraa. Pikkuisen teflonia pintaan ja eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Niillä pitkään työssään olleilla se vasta pää räjähtää näiden kaikenlaisten vastuuta väistelevien työkokeilijoiden ja muiden paikkaa vaihtelevien takia, aika menee neuvoessa ja korjatessa näiden aiheuttamia virheitä. Voi herranjumala
Tunnistan tuon vaiheen, se on itselleen valehtelua siitä mitä oikeasti tapahtuu työpaikalla. Ei se ole työharjoittelijoiden ja uusien vika.
Jos pää räjähtää, niin on liian kova työtahti. Pitää ottaa rennommin ja pitää useammin esimerkiksi kesällä niitä helletaukoja. Muistaakseni sellainen pidetään yli 28 asteen jälkeen 10 min tunnissa.
Tosi kuuma kesä oli. Kuinka moni uskalsi pitää tauon?
Vai kiukutteliko vain harjoittelijoille ja uusile työntekijile?
Tämä tau'oissa pysyminen toimii käytännössä vain harjoittelijoille, ulkotyötä tekeville? Senkin voi joku tehdä tahallisesti siten ettei ajattele työn sen hetkistä kokonaisuutta ja vastuullisuutta. No, sitä tässä on lähemmin turha lähteä spekuloimaan. On paljon sellaisia töitä, ja kun vielä on poissaolevia saikuttajia tarpeeksi työpaikoilla, jää tauot pitämättä. Valitettavaa, ettei käytäntö aina toimi, omakohtaisesti koettuna.
Jos on aistiyliherkkyyksiä tai autismia, itseään ei juuri voi siedättää. Ainoastaan voi yrittää löytää työpaikan, jossa kuormitus on mahdollisimman vähäistä. Herkkä ei myöskään automaattisesti ole huono työntekijä. Itse jaksan esimerkiksi paremmin fyysistä kuormitusta kuin moni työkaverini. Ruokatauko hälyisessä ruokalassa taas vie voimia.
Paniikkihäiriökään ei ole mikään pieni ahdistuskohtaus, kuten moni täällä luulee. Paniikkikohtaus vie tarvittaessa päivystykseen.
Jos jollain on huono selkä, saa hän heti ymmärrystä. Jos mieli taas on helposti kuormittuva, kukaan ei ymmärrä.
Täydellistä työntekijää tuskin onkaan. Lähes jokaisella ihmisellä on jokin heikkous, jota ilman työnteko olisi vähemmän kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se meneepi. Ensiksi ihminen syntyy ja nähdään vain hänestä se hyöty veronmaksajana.
Häneltä kyselemättä hänet pistetään koulutukseen jota on leikattu ja tarjotaan minimiresursseilla pakollinen koulutus lapselle tämän tahtomatta. Tarkoituksena vain tuottaa hänestä halvalla tuottava ihminen. Koulussa hän kokee kiusaamista ja vähättelyä. Hänestä tehdään numeroita jotka edustaa hänen arvoaan ihmisenä.
Hän saa numeron viisi. Se on yhden numeron parempi kuin täysin paska. :D
Tarkoituksena on tsempata että saisi kasin myöhemmin. Tätä kestää yhdeksän vuotta ja huoh. Ei enää onneksi koska on sukupuoleltaan nainen. Mieheltä odotetaan vielä yksi kärsimys armeijaan menossa.
Nykyään on pakollista myös amis tai lukiokin. Eli ei kärsimys ja velvoitteet ei kansalaiselta jää yhdeksänä vuoteen. Ne jatkuu täysi-ikäiseksi asti.
Se jälkeen toistuvasti työkkäri uhkailee että pitäisi mennä kiusattavaksi töypaikkoihin, joihin a) ei ole koulutusta ja b) jotka on matalasti palkattuja.
Ei hyödytä taloudellisesti eikä mielenterveydellisesti alentua moiseen, mutta nykyään on pakko hakea neljään työpaikkaan ja osallitua pakollisesti haastatteluihin.
Ihminen ei vaan voi olla rauhassa. Siksi monet varmasti sortuukin aineiden käyttäjiksi lopulta. iso porukka joka näkee sut tässä yhteiskunnassa pelkkänä rahakasana tai "rikkaruohona".
Hyvä että provosoiduit vihdoin ja kirjoitit tuon mistä Hitlerikin hymähtää ja huulet pyöreänä muikuilee tyytyväisenä.
Siis kaasukammiosta tuo. Kirjoitukseni teki tehtävän.
Tärkeää että teidän arvomaailma tulee selväksi näissä keskusteluissa ja se mitä edustatte.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia juttuja lukiessa tulee sellainen olo, että tulispa sota tai edes joku kolera, niin ihmisillä olisi ihan todellisia murheita.
Miettikääpä, jos 100 vuotta sitten olisi joku kolmekymppinen nuori sanonut, että hän on liian herkkä heinäpellolle tai ompelimoon tai kenkätehtaalle... Olisi varmaan naurettu makeasti.
Annalle sanoisin, että juu, herkkyys on hieno piirre ihmisessä, mutta se ei voi olla esteenä sille, että aikuinen ihminen elättää itsensä. Töissä käydään, jotta on varaa ostaa ruokaa ja maksaa vuokraa. Pikkuisen teflonia pintaan ja eteenpäin.
Olisi aiheeellista poistaa tuet hyvissä ajoin pois, niin suurin osa työttömistä, eli miehistä lähtisi muihin pohjoismaihin jossa on töitä ja tuet.
Sitten voisi venäjäkin tulla, kun olisi suomen miehet turvassa muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesälomakausi on vielä kesken. Mutta ymmärrän ettei tukiloinen ole sellaisesta koskaan kuullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maataloustukiin ja yritystukiin pistetyt rahat pitäisi myöntää veronmaksajina osakkeina ja maapaloina takaisin.
Ovat eräänlaisia kolhooseja, mutta ne jotka rahaa on sinne syynänneet ei saa mitään itseleen.
Veronmaksajat oikeasti omistaa ne maat ja yritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Kurjaa että on niin epäkristillistä syntistä porukkaa. Ovat kommunsteja ja ateisteja kun eivät myönnä ihmiselle arvoa muussa kuin rahassa.
Haluavat laittaa pakkotyöleireille ja tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehoitan sinuakin keksimään jokin oman elämäsi motto, ennenkuin arvostelet heitä, jotka selvästi ovat elämässään yrittäneet ja toimineet omaksi ja sinunkin hyväksi, heitä sinun on kiittäminen tuistasi. Hullu saa olla muttei tyhmä.
Monissa yrityksissä on ongelma juuri kiire ja liian suuret työmäärät .
Kun on liian monta asiaa hoidettavana ei pysty joka asiasta ottamaan koppia se on vain valitettava tosiasia..kahdessa paikassa ei voi olla yhtäaikaa tekemässä kahta työtä..
Tämä tuo stressiä ja ahdistusta kun työ kuitenkin haluttaisiin periaatteessa tehdä hyvin mutta usein työnantajat tekee kuormituksen tarkoitushakuisesti..
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että provosoiduit vihdoin ja kirjoitit tuon mistä Hitlerikin hymähtää ja huulet pyöreänä muikuilee tyytyväisenä.
Siis kaasukammiosta tuo. Kirjoitukseni teki tehtävän.
Tärkeää että teidän arvomaailma tulee selväksi näissä keskusteluissa ja se mitä edustatte.
Tottahan se puhuu. Ei voi vaan ymmärtää mikä oikeus sulla on elää toisten työn tuloksilla tekemättä yhteisen hyvän eteen mitään muuta kuin vaatia lisää
Antaa vaan "tyhmien" raataa sunkin elantosi eteen
Tunnen sympatiaa Annaa kohtaan. Ehkä hänelle vielä löytyy töitä. Itsellä yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, mutta turha yrittää vakuuttaa muita sairaudesta, koska kukaan ei kuitenkaan ymmärrä. Mikään siedätyshoito ei tähän auta.