Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vihaa minua mutta ei halua erota. Miksi?

Vierailija
18.08.2025 |

Mies on ilmeisesti vihannut minua jo hyvän aikaa. Hän ei kuitenkaan halua missään nimessä erota enkä tajua miksi. Ei hän edes saa mitään tästä suhteesta, koska lopetin hänelle ruoan laittamisen, hänen pyykkien pesemisen ym ym kun huomasin että mies ei viitsi osallistua kotitöihin mitenkään. Eli hän joutuu itse nuo omat asiansa hoitamaan. Seksiäkään meillä ei nykyään ole (eikä tule olemaan). Joo tiedän että minä voin erota ja eroankin. Mietin vain miksi mies ei suostu eroon? Eikö hänelle olisi vain helpotus päästä minusta eroon jos kerran vihaa minua?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautemme salaisuus,kun toisen seurassa on niin hyvä olla:)

Vierailija
62/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Teillä on taloudellisia syitä, mitkä muodostuvat ongelmaksi erossa.

2. Mies ei halua olla yksin, vaan on mieluummin "parisuhteessa".

3. Teillä on lapsia, joita mies mies kuvittelee suojelevansa kulissilla.

4. Mies ei halua näyttää ulospäin epäonnistumistaan haluttavana puolisona.

5. Mies on kasvatettu uskomaan, että parisuhteissa pysytään, vaikka mikä olisi, eikä pysty eroamaan, koska se on "väärin".

6. Miehellä on joku persoonallisuushäiriö ja hän pitää nykyisestä tilanteesta liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua ottaa vastuuta eropäätöksestä, helpompi vaan odottaa että toinen hoitaa senkin ja ruikuttaa sitten että vaimo jätti.

Vierailija
64/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja kämppälaina. Nuo rakkauden peruspilarit sen jälkeen kun suhde muuttuu paskaksi

Vierailija
65/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys mutta miksi otse olet miehen kanssa joka vihaa sinua. Eroon ei tarvita miehen lupaa.

Vierailija
66/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki ohareita, kiukutteli ja raivosi minulle etten rakasta häntä riittävästi ja "oikein". Ei kuitenkaan halunnut erota (ajatteli ehkä riehumalla kouluttavansa minut). Kun kerran suutuspäissään erehtyi sanomaan että haluaa eron, järkyttyi kun sanoin "hyvä idea" ja lähdin menemään. Rakastin häntä mutta rajansa kaikella.

Vierailija
67/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys mutta miksi itse olet miehen kanssa joka vihaa sinua. Eroon ei tarvita miehen lupaa.

Vierailija
68/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on paras kaverini,ihana miehen!i(huokaus)

Vierailija
69/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko semmoinen sado-masokisti. Ei sillä niin väliä, miksi ei halua erota, kun se on jotain tiedostamatonta vihaa. Tärkeintä on itse lähteä pois pahoinvoivasta suhteesta. Miksi kysymyksiin voi jäädä pyörimään ja siten keksii itselleen syyn olla irtaantumatta kuviosta. On kuin kaninkolossa. 

Vierailija
70/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, mies ei halua että sinä pääset varastamaan hänen rahansa avioerossa.

Mistä tiedät että miehellä ylipäätään on rahaa ?😅

Vierailija
71/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

as ei ole sama kuin ap,muistkaa se!

Vierailija
72/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustukaa narsismiin ja termiin discard. Narsisti irrottautuu suhteesta henkisesti, muttei fyysisesti. Se on osa narsistin parisuhteen kaavaa. Narsisti ei todellakaan aio tehdä elettäkään parantaakseen suhdetta mutta myös haluaa lopettaa suhteen vain omilla ehdoillaan ja nauttii ahdingostasi ja vähintään on sille täysin välinpitämätön. 

Vierailija
73/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks niin moni nainen puhuu miehistä miesvauvoina tai kuin niiden pitäs olla niinku naiset siellä kotona; leipoa, siivota, valvoa lasten kanssa ja pestä pyykkiä. Se ei ole ollenkaan luontaista miehelle, vaan aiheuttaa heille epämiellyttävää tunnetta

Vastasit omaan kysymykseesi. Jotkut miehet tarvitsee vauvamaisuuden helppouden elämäänsä, et tarvii vaan avata suuta ja paskoa housuun.

Tai ennemminkin miehet tarvitsevat naista oman elämän vääpeliksi.

Asevelvollisuuden suorittaa edelleen valtaosa aikuistuvista miehistä, ja se on selkeästi iso osa miesten identiteettiä ja mieskulttuuria Suomessa. 

Intissä vastuun- ja velvollisuudentuntoa opetetaan ennen kaikkea varusmiesjohtajille - mutta jos kuuluu miehistöön (niin kuin valtaosa kuuluu), niin silloin tärkein ominaisuus on käskyjen noudattaminen ja tottelevaisuus. Silloin tehdään, mitä käsketään, ja muuten ollaan kuin Ellun kanat. 

Tämä Ellun kanat -vaihe kuvaa miesten oma-aloitteisuutta ja vastuuntuntoa kotitöistä. He tekevät, jos/kun heitä käsketään. He tekevät, jos joku suorittaa tupa- tai varustarkastuksen. Mutta miksi he tekisivät, jos kukaan ei käske, pakota tai vastuuta?

Ihassama, vaikka vaatteet haisevat, ruoka on einesmaksalaatikkoa tai woltattua safkaa, pölyä ja jätteitä kertyy lattialle, astiat ovat pesemättä, tavarat hujan hajan. Kukaan ei käske, vastuuta tai velvoita, paitsi silloin, kun nainen ottaa vääpelin roolin, käskee keräämään roskat lattialta ja viemään ne roskikseen, keräämään omat vaatteet lattialta, pesemään ne ja ripustamaan kuivumaan, laittamaan ruokaa ja siivoamaan keittiön ja pitämään huolen, että jääkaapissa on, mitä sinne kuuluu.

Silloin on kaikki selvää, mies tottelee joko mukisematta tai mukisten, mutta tottelee ja tekee, mitä käsketään, ja olettaa, että puoliso-vääpeli tekee tarvittaessa tarkastuksen ja vaatii joko tekemään korjaavia toimenpiteitä tai hyväksyy tuvan siisteyden.

Vierailija
74/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on haastava avioliitto, mutta mieheni on mies ja minä olen nainen. Meillä on omat tehtävät ja emme kyttää, onko toinen tehnyt ne vai ei. Yleensä se onkin tuttavaparisuhteissa se laiska joka valittaa eniten. Mieheni on kuitenkin läheisin ystäväni, saan olla myös heikko ja väsynyt. Saan mennä ja tulla, tehdä mitä haluan. Meillä on neljä lasta, minä siivoan, teen ruoat, pesen pyykit ja hoidan kaiken lapsiin liittyvän. Mies pitää huolen autoista ja rahasta, sekä kantaa vastuun. Olen onnellinen, ja mieheni kehuu minua ystävilleen. Aina kun tulee töistä on lämmin ruoka odottamassa. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, ja vähän alempaakin, hihhih

Vierailija
75/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin nettitreffeillä miehen, joka oli naimisissa, mutta halusi erota kunhan ensin löytäisi uuden naisystävän. En ollut hänestä kiinnostunut, mutta mielenkiinnosta ilmiötä kohtaan koetin saada hänet kertomaan, miksi hän ei ensin eronnut ja sitten etsinyt uutta naista, olisihan uuden naisen löytyminen vapaana miehenä ollut paljon todennäköisempää. Mies ei oikein osannut selittää.

Emme tapailleet, mutta jäimme vaihtelemaan viestejä silloin tällöin. Mies sitten jossain välissä kertoikin löytäneensä naisen, jonka kanssa aloittaisi tiiviimmän yhteiselon ja kertoi, että nyt hän kertoo vaimolleen haluavansa erota. Sitten kuitenkin kävi niin, ettei tuo uusi nainen ollutkaan halukas seurustelemaan. Ja niin mies perui myös eroilmoituksen vaimolleen. Vähitellen myös meidän viestittely hiipui, joten en tiedä, miten miehen naissuhde-elämä jatkui. 

Ihmisissä on paljon sellaisia, jotka eivät kerta kaikkiaan pysty elämään sinkkuina. Tuntuu jopa, että tällaisista ihmisistä sinkkuus on häpeällistä. Vaikeaa ymmärtää näin ikisinkkuna. 

Vierailija
76/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on toisin päin,olen naiseksi melko rento ja boheemi,ehkä laiskuuttani.Kummatkin kuitenkin tekevät kotitöitä.Itse voisin  woltatakin ruokaa,koska en osaa laittaa ruokaa,mutta mieheni on hyvin  tarkka,että teemme itse omat ruokamme.Ajatelkaa nainen,joka osaa ottaa elämän   näin rennosti,eikä nalkuta,koska mikään ei häiritse minua,ehkäpä siinä pitkän aviloiittomme salaisuus:) terveisin: as

Vierailija
77/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes kysyt miksi miehesi vihaa sinua. Sinun olisi pitänyt jo erota heti.

Vierailija
78/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin aikoinaan samassa tilanteessa. Mies oli syvästi onneton ja syytti siitä minua. Teki päivittäin selväksi, että minä olin syypää kaikkiin hänen ongelmiinsa ja siihen että elämä oli perseestä. Mutta kun yritin lopettaa suhteen niin hirveä älinä miten ei saa jättää. 

Eräs miespuolinen kaverini selitti, että monille miehille tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas ja jotkut miehet pelkäävät yksinjäämistä niin hysteerisesti että takertuvat kiinni kynsin ja hampain suhteeseen vaikka se olisi kuinka huono. Tällaiset miehet eroavat ainoastaan jos heillä on uusi katsottuna ja varmistettuna valmiiksi. Sinkkuus on heille täysin sietämätön olotila. 

Jos ovat yksin, ei ole ketään jota syyttää ja kenen elämää pilata.

Vierailija
79/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministit haluaa että miehet on naisia ja naiset miehiä, mutta he eivät fyysisesti pysty siihen. Naisesta ei ole johtajaksi eikä miehestä naisten hommia hoitamaan. Työkaverina oli mies joka joutui aina lähtemään töistä kun lapset kipeinä, vaikka oli se paremmin tienaava (3500/kk) ja nainen sai jonku 1600. Mut mies hoiti muutenkin koko lastenhoidon, vei tarhaan, yhdessä piti kävellä kaupassa valitsemassa kallita vaatteita. Lopulta mies joutui lopettamaan työnsä, kun nainen vaati että on enemmän kotona, jotta nainen voi tehdä omaa 3vuoro työtään abcllä. Tälläsiä on nykynaiset!

Vierailija
80/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on haastava avioliitto, mutta mieheni on mies ja minä olen nainen. Meillä on omat tehtävät ja emme kyttää, onko toinen tehnyt ne vai ei. Yleensä se onkin tuttavaparisuhteissa se laiska joka valittaa eniten. Mieheni on kuitenkin läheisin ystäväni, saan olla myös heikko ja väsynyt. Saan mennä ja tulla, tehdä mitä haluan. Meillä on neljä lasta, minä siivoan, teen ruoat, pesen pyykit ja hoidan kaiken lapsiin liittyvän. Mies pitää huolen autoista ja rahasta, sekä kantaa vastuun. Olen onnellinen, ja mieheni kehuu minua ystävilleen. Aina kun tulee töistä on lämmin ruoka odottamassa. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta, ja vähän alempaakin, hihhih

Joopa joo, Pertti.