Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vihaa minua mutta ei halua erota. Miksi?

Vierailija
18.08.2025 |

Mies on ilmeisesti vihannut minua jo hyvän aikaa. Hän ei kuitenkaan halua missään nimessä erota enkä tajua miksi. Ei hän edes saa mitään tästä suhteesta, koska lopetin hänelle ruoan laittamisen, hänen pyykkien pesemisen ym ym kun huomasin että mies ei viitsi osallistua kotitöihin mitenkään. Eli hän joutuu itse nuo omat asiansa hoitamaan. Seksiäkään meillä ei nykyään ole (eikä tule olemaan). Joo tiedän että minä voin erota ja eroankin. Mietin vain miksi mies ei suostu eroon? Eikö hänelle olisi vain helpotus päästä minusta eroon jos kerran vihaa minua?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin aikoinaan samassa tilanteessa. Mies oli syvästi onneton ja syytti siitä minua. Teki päivittäin selväksi, että minä olin syypää kaikkiin hänen ongelmiinsa ja siihen että elämä oli perseestä. Mutta kun yritin lopettaa suhteen niin hirveä älinä miten ei saa jättää. 

Eräs miespuolinen kaverini selitti, että monille miehille tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas ja jotkut miehet pelkäävät yksinjäämistä niin hysteerisesti että takertuvat kiinni kynsin ja hampain suhteeseen vaikka se olisi kuinka huono. Tällaiset miehet eroavat ainoastaan jos heillä on uusi katsottuna ja varmistettuna valmiiksi. Sinkkuus on heille täysin sietämätön olotila. 

Pitää siis olla joku ihmeen äitihahmo huolehtimassa, kun eivät itse pärjää. Kirjaimellisesti mieslapsia.

Vierailija
42/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Sinä se jaksat päivystää joka ikisessä ketjussa, jossa vain mainitaankin sana "mies". Mene töihin, lusmu. 

Jännä että sinä olet jokaisessa ketjussa haukkumassa miehiä.

Oletko äitiysvapaalla vai sairaanhoitaja?

Kesälomalla on aikaa huomata, että sinä roikut täällä jatkuvasti naurettavan hashtagisi kanssa. 

Etkä viihdy kuin ketjuissa joissa haukutaan miehet?

On siinäkin tapa viettää kesälomaa  :)

Pää kii, kääpiöinceli. Mene etsimään itsellesi töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaisi, mitä sun ukkosi päässä liikkuu?

EI kiinnostakaan, tavoitteena on saada porukka haukkumaan miehet.

No, osallistukaa nyt. Ei tuoteta ap:lle pettymystä.

Enemmänhän täällä haukutaan ap:tä joka roikkuu ukossaan.

Vierailija
44/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ap sanoikin, että aikoo erota. Minusta ihan validi ihmettelyn aihe. Miksi mies haluaa olla väkisin suhteessa, jossa on noin onneton? Ketjussa ehdotettu läheisriippuvaisuus voisi olla yksi syy tuollaiseen käytökseen.

Vierailija
45/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap vois vähä enemmän avata mitä noi asiat on. Onko mies suuttunu ku akka ei pese hänen pyykkejään, omat kyllä hoitaa. Kenen lie ostama pesukone? Tai tekee vaan itselleen ruokaa ja makaa sohvalla ja valittaa. Ei siinä mieskään tunne itseään rakastetuksi, kun seksikin puuttuu. 

Vierailija
46/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarvitsee vaimoa vihansa kohteeksi ja vaimo tarvitsee miehen vihaa tunteakseen itsensä tarpeelliseksi. Molemmat voittavat, vai miten se menikään.

Monet vanhat pariskunnat pysyvät yhdessä vaikka ovat vihanneet toisiaan 50 vuotta. Eivät vain pääse eroon toisistaan. Se on ulkopuolisen silmin karmeaa katsottavaa, mutta jotain kiksejä he saavat molemminpuolisesta vihastaan. Viha on heille polttoaine ja elämänvoima.

Omat vanhempani olivat sellaisia, ja se teki lapsuudestani helvettiä. He halveksivat toisiaan syvästi. Sota päättyi vasta isäni kuolemaan.

Vierailija
47/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän sinua vihaa?

Usein mies jättää eroamisen naisen harteille. Näin voi olla, vaikka miehellä olisi jo uusi suhde. Itseänikin tuollainen ihmetyttää. Ilmeisesti kyse on pelosta että jää yksin, että se uusi suhde ei onnistukaan. Ja onhan eroaminen työlästä, muutot sun muut. Jos on laiska, on helpompi, että nainen hoitaa suurimman osan työstä. 

Vierailija
48/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin aikoinaan samassa tilanteessa. Mies oli syvästi onneton ja syytti siitä minua. Teki päivittäin selväksi, että minä olin syypää kaikkiin hänen ongelmiinsa ja siihen että elämä oli perseestä. Mutta kun yritin lopettaa suhteen niin hirveä älinä miten ei saa jättää. 

Eräs miespuolinen kaverini selitti, että monille miehille tuttu helvetti on parempi kuin tuntematon taivas ja jotkut miehet pelkäävät yksinjäämistä niin hysteerisesti että takertuvat kiinni kynsin ja hampain suhteeseen vaikka se olisi kuinka huono. Tällaiset miehet eroavat ainoastaan jos heillä on uusi katsottuna ja varmistettuna valmiiksi. Sinkkuus on heille täysin sietämätön olotila. 

Ennemminkin ehkä hylkäämisen kokemus on miehille se punainen vaate. Ja se, että joutuu ehkä väkisin lähtemään omasta kodistaan.

Mies kyllä jaksaa olla tilanteessa, jossa parisuhde on jo muuttunut riitaisaksi kämppissuhteeksi. Moni on jo elämässään joutunut suostumaan ja mukautumaan ties minkälaiseen tilanteeseen. Intissä ei saanut valita, kenen ylä- tai alapuolella nukkuu, joten siviilissäkin se vieraaksi muuttunut vieressä nukkuja kai sitten menettelee, samalla tavoin kuin armeijassakin.

Parisuhde tuo miehille kuitenkin turvaa, jokainen mies stressaa sitä, miten jaksaa maksaa vuokran tai lyhennykset ja hommata edes jotakin syömistä, jos joutuu työttömäksi, ja vaimo potkaisee pois. Jos on vielä lapsia, niin tilanne mutkistuu entisestään. 

Vierailija
49/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuulu, miksi sinä olet miehen kanssa, joka vhiaa sinua? Missä itsekunnioituksesi?

Vierailija
50/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehethän on juuri tuollaisia etteivät he viitsi / osaa  /pysty tekemään mitään itse. He eivät kykene päätöksentekoon ja ainakaan siihen mitä toimintaa se päätös vaatisi. Hän odottaa että sinä hoidat senKIN asian ja järjestelyn.

Lähde hemmetti menemää, mitä tuota vedät perässäsi tuollaista luuseria.

Mulla oli aikoinaan avomies, joka ei kyennyt sanomaan että haluaa erota, vaan sitten petti ja ilmoitti sen itse minulle.  Eli odotti siinäkin että minä teen ero päätöksen. Ei ollut pokkaa itse tehdä päätöstä. Sitten hän oli vielä mainostanut että minä jätin hänet (kerjäsi siis vielä sääliä muilta) S...tanan lurppak....i!

Vierailija
51/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks niin moni nainen puhuu miehistä miesvauvoina tai kuin niiden pitäs olla niinku naiset siellä kotona; leipoa, siivota, valvoa lasten kanssa ja pestä pyykkiä. Se ei ole ollenkaan luontaista miehelle, vaan aiheuttaa heille epämiellyttävää tunnetta

Vierailija
52/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks niin moni nainen puhuu miehistä miesvauvoina tai kuin niiden pitäs olla niinku naiset siellä kotona; leipoa, siivota, valvoa lasten kanssa ja pestä pyykkiä. Se ei ole ollenkaan luontaista miehelle, vaan aiheuttaa heille epämiellyttävää tunnetta

Vastasit omaan kysymykseesi. Jotkut miehet tarvitsee vauvamaisuuden helppouden elämäänsä, et tarvii vaan avata suuta ja paskoa housuun.

Vierailija
53/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa mies voi luontaisesti jäädä sinkuksi, niin ei tule paha olo. 

Vierailija
54/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuu käymään kokopäivätyössä kuten mieskin ja osallistumaan elatuksen. Miksi kotityökin olisi vain naisen harteilla? 

Vierailija
55/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä narsistia. Hän saa tyydytyksen siitä, että niin kauan kun olet tuossa suhteenkuvatuksessa, vaikka ette harrastaisi seksiä tai sinä et tekisi hänelle kotitöitä, et pysty elämään mukavaa elämää toisen miehen kanssa tai yksinäsi.

Narsistit usein nauttivat negatiivisista asioista enemmän kuin positiivisista. Siksi suhde alkaa mennä raskaaksi.

Jätä se ja ala elää omaa elämääsi. 

Vierailija
56/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te voitte olla noin tossukoita. Miksi eroon tarvitaan toisen osapuolen hyväksyntä? 

Vierailija
57/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ap sanoikin, että aikoo erota. Minusta ihan validi ihmettelyn aihe. Miksi mies haluaa olla väkisin suhteessa, jossa on noin onneton? Ketjussa ehdotettu läheisriippuvaisuus voisi olla yksi syy tuollaiseen käytökseen.

Narsisti tai psykopatia se syy on. Läheisriippuvainen mies pitää naisen tyytyväisenä, jottei nainen lähtisi. 

Vierailija
58/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän sinua vihaa?

Usein mies jättää eroamisen naisen harteille. Näin voi olla, vaikka miehellä olisi jo uusi suhde. Itseänikin tuollainen ihmetyttää. Ilmeisesti kyse on pelosta että jää yksin, että se uusi suhde ei onnistukaan. Ja onhan eroaminen työlästä, muutot sun muut. Jos on laiska, on helpompi, että nainen hoitaa suurimman osan työstä. 

Nykymies tarvitsee elättäjän. Usein on ihan tästä todella kyse. Rakkauden loppuminen, seksielämän päättyminen, omien kalsareidenkin peseminen pakolla - kaikki nämä ovat siedettävissä, kunhan on puoliso, jolta on - ainakin teoriassa - mahdollista saada elatusta.

Miehet ovat melkein kaksi kertaa useammin ulosotossa kuin naiset, ja miesten työttömyys on ollut jatkuvasti 1,5-2% korkeampi kuin naisilla.

Päihteiden ongelmakäyttö on ainakin 2 kertaa yleisempää miehillä kuin naisilla, tämä pätee jo alkoholiin, saati huumausaineiden käyttöön.

Rahapeliaddiktiot ja niistä johtuvat talousongelmat ovat paljon yleisempiä miehillä kuin naisilla. 

Miehet tunnistavat omat riskinsä. Aivan varmasti erilaiset addiktiot ja rahankäytön ongelmat vievät ison osan miehistä todella vaarallisille vesille. Erityisesti eronneet miehet saattavat joutua näihin ongelmiin, kun ei ole puolisoa hillitsijänä, kuiville nostajana, rahankäyttöä valvomassa, antamassa elämään struktuuria. Osa miehistä toki menestyy ja jopa kukoistaa yksineläjänä - ja tällaiset miehet ovat onnellisia ja elävätkin harvinaisen pitkään - mutta isolla osalla miehistä ei ole itsekuria ja huonot kyvyt itsenäiseen elämänhallintaan.

Vierailija
59/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta minullapa on maailman ihanin mies:)Yhdessä jo 30 vuotta,and still counting!Terveisn: as.

Vierailija
60/108 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se vihaat miestäsi kun et viitsi mitään hänen hyväkseen tehdä ja suunnittelet jo eroakin.

En vihaa, olen vain kyllästynyt. Ja miksi tekisin mitään miehelle joka vihaa minua eikä suostu osallistumaan miihinkään yhteiseen kotityöhön? Tein hänelle kyllä ennen ruokaa ja hoidin osan hänen pyykeistä ym ym mutta lopetin siinä vaiheessa kun huomasin että hän ei tee mitään yhteisen hyvän eteen ja on aina kuin jäätä minua kohtaan (mistä myöhemmin paljastui että on inhonnut minua jo pidempään). Ap

Sinä olet ihan itse keksinyt tuon että mies vihaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan