Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri
Tässä tapauksessa asia on selkeästi noin. Mutta tuollainen yleistys on vähän typerää. Itse ainakin kestän hyvin menestyviä naisia. Mieluummin sellaisen puolisoksi ottaisin kuin menestymättömän.
Kai sinä ymmärrät, että menestynyt nainen ei kuuntele sekuntiakaan manspleinaamistasi tai omaa pienintäkään
Kappas, inceli ulisemassa.
Mikä hätänä? Etkö saanut menestyvää miestä? Vinkki: emme kuuntele sekuntiakaan tuollaista puhetta eikä meillä ole pienintäkään intressiä miellyttää sinua tai kaltaisiasi
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei taida oikein kunnioittaa sinua. Haluatko olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei kunnioita sinua? Katsoisitko kaveria joka naljailee sinulle vastaavasti?
Mielestäni miehesi on alemman koulutuksen junttimies- he käyttävät sellaisia ilmaisuja. Koulutetut miehet eivät käytä. Minun mieheni kunnioittaa minun etätöitä eikä hauku minua mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Olen äo 135 ja minulla meni keskimäärin 30 vuotta tajuta, miten absoluuttisen vammaisia ja huonoja kumppaneita miehet ovat. Ymmärrän täysin naisia, jotka eivät sitä ole vielä hiffanneet. Jos ajatellaan jotain soten keskijohtoa niin ap:n äo lienee jossain 110 paikkeilla, eli hänellä menee varmaan vähän kauemmin tajuta.
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta vihaa se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Mmm... ihanan kypsä, aikuisen ihmisen merkki.
Ja tykkäyksiä sataa. Ai että te naiset olettekin hyviä.
Niin no toinen vaihtoehto on jättää kiinteistöhuoltoukkotason töitä tekevä mies raapimaan pallejaan ja kertomaan tarinoita, kuinka naisella nousi "johtajana pissa hattuun ja etsii varmaan jotain pankkirikirurgilääkärilentäjää laatikkolaualla nyt" :)
Niin, asenteistanne paistaa läpi arvostus ja rakkaus. Se on se ihminen, ei sen ammatti ja tulotaso.
tirsk
Paljonko työnantajasi maksaa teille teidän (myös miehen osittain omistaman) asunnon käytöstä työtilana? On aivan oikein vaatia sinulta kompensaatiota, jos käytät yhteistä asuntoa työtilana. Helpoimmin kuittaat sen kotitöinä, kun sinulla on hyvin niihin aikaa etäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Huh huh. Tuo koneiden päälle laittaminen on palstan naisille yleensä ylivoimainen tehtävä. Hienoa että siitä suoriudut. Itse hoidan meillä nuo hommat työajan ulkopuolella enkä pidä taukoa töistä etänä ollessa.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Olen äo 135 ja minulla meni keskimäärin 30 vuotta tajuta, miten absoluuttisen vammaisia ja huonoja kumppaneita miehet ovat. Ymmärrän täysin naisia, jotka eivät sitä ole vielä hiffanneet. Jos ajatellaan jotain soten keskijohtoa niin ap:n äo lienee jossain 110 paikkeilla, eli hänellä menee varmaan vähän kauemmin tajuta.
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta vihaa se ei ole.
Kyllä kyllä, tietysti olet. Ja täällä sä vietät aikaasi haukkumalla niitä koirankakkoja.
Eikä siinä, tykkäyksiä tosiaan sataa, kertoo aika paljon suomalaisista naisista. Olette kaikki juuri tuollaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei taida oikein kunnioittaa sinua. Haluatko olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei kunnioita sinua? Katsoisitko kaveria joka naljailee sinulle vastaavasti?
Mielestäni miehesi on alemman koulutuksen junttimies- he käyttävät sellaisia ilmaisuja. Koulutetut miehet eivät käytä. Minun mieheni kunnioittaa minun etätöitä eikä hauku minua mitenkään.
Persvakomiehet ovat näitä, jotka puhuvat "käsienheiluttelusta" ja "oikeista töistä". Eli ap:n mehen ammatti on varmaan joku käsillä työtään tekevä. Ja se että hän raapii pallejaan taukohuoneella on tietysti normaalia ja ahkeraa työntekoa, siinä missä ap:n 8h tiukka ruudun tuijotus ei.
Etätyöt ovat laiskoille ihmisille. Opettaa entistä laiskemmiksi. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persvakomiehet ovat näitä, jotka puhuvat "käsienheiluttelusta" ja "oikeista töistä". Eli ap:n mehen ammatti on varmaan joku käsillä työtään tekevä. Ja se että hän raapii pallejaan taukohuoneella on tietysti normaalia ja ahkeraa työntekoa, siinä missä ap:n 8h tiukka ruudun tuijotus ei.
Melkoista projisointia. Vaikka naishoitajat rapsuttaa jalkoväliään 8h päivässä kansliassa, syöden samalla potilaiden jälkiruokia, se ei tarkoita että miehillä olisi moiseen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista projisointia. Vaikka naishoitajat rapsuttaa jalkoväliään 8h päivässä kansliass
Ehkäpä joku ap:n alaisista olisi sitten sopivampi kumppani häen miehelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri
Tässä tapauksessa asia on selkeästi noin. Mutta tuollainen yleistys on vähän typerää. Itse ainakin kestän hyvin menestyviä naisia. Mieluummin sellaisen puolisoksi ottaisin kuin menestymättömän.
Kai sinä ymmärrät, että menestynyt nainen ei kuuntele sekun
Vinkki: ei kiinosta vittuakaan eikä ole kiinnostanut vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Mmm... ihanan kypsä, aikuisen ihmisen merkki.
Ja tykkäyksiä sataa. Ai että te naiset olettekin hyviä.
Niin no toinen vaihtoehto on jättää kiinteistöhuoltoukkotason töitä tekevä mies raapimaan pallejaan ja kertomaan tarinoita, kuinka naisella nousi "johtajana pissa hattuun ja etsii varmaan jotain pankkirikirurgilääkärilentäjää laatikkolaualla nyt" :)
Niin, asenteistanne paistaa läpi arvostus ja rakkaus. Se on se ihminen, ei
Ei minulla ole mitään erityistä syytä arvostaa ja rakastaa luontokappaleita, jotka pyrkivät pääasiassa mounttaamaan ja r aiskaamaan minua sekä kanssasisariani. Elantokin tulee muualta kuin aviomieheltä.
Itse asiassa se että teitä kohdellaan niinkin hyvin ja erityispaapomisella on erittäin suuri myönnytys siihen nähden, mitä oikeasti ansaitsisitte. Tuoantoeläinlaitoksissa koiraat yleensä tapetaan tai niiltä silvotaan palli ennen kuin ongelmia alkaa esiintyä. Luonnossa koiraat ajetaan pois laumoista kokonaan. Te saatte täällä esittää ihmisiä, vaikka kaikki tietävät mitä puuhaatte pimeissä yksiöissänne.
Kiitos kun osoitat teksteilläsi mitä naiset ovat.
Toivottavasti nämä päätyvät myös pienten poikien luettavaksi. Näkevät kuinka äidit ja opettajat heistä ajattelevat.
Jokainen nainen on tätä mieltä. Pistäkää pojat muistiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaativa ja hieno työ ja miehellä ei. Minun täytyy siksi teeskennellä kotona, ettei minulla mitään työtä olisikaan, enkö voi puhua siitä sanallakaan. Mies naljailee, miten makaan aina sohvalla, eikä hän tee mitään kotitöitä vaan minun pitää tehdä ne. Maksan myös kaiken, miehen asumisenkin.
Kuulostaa pahalta kirjoitettuna, ei se ollut tällaista alussa vaan on mennyt pikkuhiljaa sellaiseksi. Tulipa vaan samat vibat ap:n miehestä.
Hienoa että edes jotkut naiset saavat kokea millaista niin monella meistä miehistä on 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole sukupuolilla merkitystä, samanlaista se on persvakoakan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Huh huh. Tuo koneiden päälle laittaminen on palstan naisille yleensä ylivoimainen tehtävä. Hienoa että siitä suoriudut. Itse hoidan meillä nuo hommat työajan ulkopuolella enkä pidä taukoa töistä etänä ollessa.
M47
Ei kai aloittajallakaan työajan jälkeisistä kotitöistä mitään ongelmaa ollut? Tykkään vain laittaa pyykit jo aamulla pesuun, jolloin ne ovat ehkä jo kuivia työajan päätyttyä. Sen jälkeen tietysti tehdään ne muut työt. Luulin, että tämän ymmärtävät ilman mainitsemista kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista projisointia. Vaikka naishoitaja
Ehkäpä joku ap:n alaisista olisi sitten sopivampi kumppani häen miehelleen?
Voi olla. Ikävä jos ap on henkisesti sillä tasolla että hän tarvitsee tuollaisissa perusasioissa ulkopuolista apua palstan muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole sukupuolilla merkitystä, samanlaista se on persvakoakan kanssa.
Ai. En ole koskaan kuullut naisten haukkuvan johtavia miehiä käsien heiluttelijoiksi tai että he eivät tekisi oikeiat töitä. Missä sinä olt tällaisiin naisiin törmännyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Parempi joku riuska hoitaja, joka hoitaa itse kaikki omat asiansa viemärin putsauksista miehen ruodussa pitämiseen. Joku perus_hoitaja tai muu vastaava, en edes tiedä mitä nämä duunariduuniammatit naisilla ovat.