Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
21/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vähättelee sinulle tärkeää asiaa. Jos ei ymmärrä lopettaa, niin ero, eihän tuommoista pidemmän päälle kukaan kestä.

Vierailija
22/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Löysin ihanan miehen, mutta miksi se ei muuta luonnettaan minun vaatimuksien mukaan" VOL 7556

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan törkeää tuo "se on niiiiin tärkeä johtaja". En kuuntelisi tuommoista sekuntiakaan.

Vierailija
24/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei arvosta sinua ja pitää sinua vähempi arvoisena ja koska huomaa, että oletkin aika kova luu etätöineen ym niin alkaa vähättelemään.

Haluatko tasavertaisen miehen ja tasa-arvoisen parisuhteen? Tämä nykyinen ei nimittäin sitä ole. Ota asia puheeksi isosti ja sitten jos hänen asenne ei muutu eroat.

Vierailija
25/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen viimeiseen riviin asti minä en nähnyt tilanteessa mitään ongelmaa. Toisen työn vähättely ei ole kivaa, mutta ei tärkeäkään työ nyt niin tärkeä ole (ja sanon tämän aika paljon keskijohtoa ylemmäs tieni taistelleena urasuuntautuneena ihmisenä, koska se oikea elämä on kuitenkin muualla).

Mutta aloituksen viimeinen rivi kertoi suhteesta jotain sellaista, että minä en olisi enää pitkään aikaan jatkanut sitä. Työn vähättely on pikku juttu, mutta minun pyyntöjeni ja puheideni vähättely on sitten jo jotain ihan muuta. En minä minkään saappaiden kanssa halua suhteessa olla. Miten ap on sellaista jaksanut tähän asti?

Vierailija
26/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Löysin ihanan miehen, mutta miksi se ei muuta luonnettaan minun vaatimuksien mukaan" VOL 7556

Oletko yksi niistä miehistä, joiden mielestä on ihan OK vähätellä seurustelukumppania? Sitten ero tulee ihan puskista

Vierailija
27/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.

Jos olet niin tyhmä, että rupeaisit käymään työpaikalla etätöiden sijasta siksi, että sinulla on itseäsikin tyhmempi mies, niin... ansaitsette toisenne. 

Vierailija
28/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että kotityöt jaetaan sen mukaan mitä kukin tienaa.

Vierailija
29/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap:lla mitään töitä ole, ei töissäkäyvä täällä ulisisi näitä asioita. Jurpot. 

Vierailija
30/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ole mitään mietittävää. Jos miehesi ei arvosta sinua ja kohtelee muutenkin kuin paskaa niin lusikat jakoon jo huomenna.

Vierailija
31/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapeutti tulkkaamaan välillenne? Vai eroko, jos mies ärsyttää tai ei ole empatian tuntua? Saako rauhassa tehdä silti kotona tai missä nyt tekeekin.

Vierailija
32/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuorekin suhde? 

Mikä pitää sinut yhdessä hänen kanssa? 

Vierailija
33/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.

Juuri näin! Kyllä tässä tilanteessa Ap.n kannattaisi olla yksinkertaisesti vain rehellinen.

Vierailija
34/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.

Nykyään on vaan monella se ongelma, ettei ole koko viikoksi edes työpistettä mihin mennä. Itselläni on juuri tämä tilanne, joten ihan senkin takia pakko tehdä etänä töitä.

Vierailija
35/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siis äärettömän tyhmä mies. Jos yleisessä keskustelussa dissaa sinua, niin anna takaisin. Mutta riippuu kokonaistilanteesta eroaisinko. Mutta naurettavaahan tuo on.

Vierailija
36/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on vaan monella se ongelma, ettei ole koko viikoksi edes työpistettä mihin mennä. Itselläni on juuri tämä tilanne, joten ihan senkin takia pakko tehdä etänä töitä.

Tajuaisiko noin typerä äijä sitä?

Vierailija
37/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on silkkaa kateutta. Miehet osaavat olla kateellisia, jos nainen tienaa enemmän tai on "paremmassa" työssä. (En itse arvota töitä, mutta moni tekee niin.) Sun mies ei ole tyytyväinen omaan uraansa ja varmaan tuon kautta lähtisin kyselemään, että pitäisikö työtä vaihtaa. Hän tuskin ihan heti tätä asiaa uskaltaa tiedostaa... 

Sama se on myös kunnon puolesta. Olen kokenut kateutta miehen puolelta, kun minulla on ollut parempi kunto kuin heillä. 

Onneksi viimeisin mies ei ollut minulle kateellinen vaan ylpeä, vaikka hän oli matalammin koulutettu ja heikompi kuntoinen. Katseli vain vierestä ja kannusti vielä enemmän eteen päin. 

Vierailija
38/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daa, justiinsa kyllä. Ettekö te pölvästit luen näitä aloituksia kokonaan. "vastaan venäläiselle johtoportaalle ". Minä en kyllä tiedä yhtään ainoata hyvinvointialuetta, joissa tekemisistään vastataan Venäläiselle Johtoportaalle. Jospa aloittaja menisi nyt ottamaan ne vodkat kaalikeiton kera ja menee nukkumaan ihan moskovitsin kellon mukaan limppu kainalossa.

Jos minulla olisi puoliso joka tekee töitä "venäläiselle johtoportaalle", se ei todellakaan asuisi samassa huushollissa, ei todellakaan, daa. 

Vierailija
39/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä taitaa olla alemmuuskompleksi ja pieni misogynia nostelee inhottavaa päätään. Hän alentaa sinua pönkittääkseen omaa asemaansa ja itsetuntoaan ihan epävarmuuttaan. (Piilo)sovinistiset, ennen tiedostamattomatkin, uinuvat ajatukset puskevat pintaan. Hän on epävarma omasta miehisyydestään, omasta tärkeydestään ja asemastaan. Sinun menestymisesi ja asemasi työelämässä on hänelle uhka.

Nyt on vakavan keskustelun paikka tästä aiheesta. Jos mies ottaa onkeensa, tajuaa typeryytensä asiassa ja lupaa työstää ajatusmaailmaansa ja käytöstään, niin hyvä. Katsostaan mitä saa aikaiaan. Voi onnistuakin. Monella miehellä on tiedostamattomia huonoja epätasa-arvoisia asenteita istutettu sekärankaan kasvatuksessaan. Kyllä niistä voi oppia pois, jos vain aitoa halua on. Jos mies on luonteetan muuten rehtiyteen ja tasapuolisuuteen pyrkivä, niin tiedostamalla oman toimintansa muutos voi tapahtua. Joskus esim. oman vanhemman käytösmalleja ja asenteita vain toistaa ajattelematta asiaa paremmin.

Vierailija
40/444 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No daa, justiinsa kyllä. Ettekö te pölvästit luen näitä aloituksia kokonaan. "vastaan venäläiselle johtoportaalle ". Minä en kyllä tiedä yhtään ainoata hyvinvointialuetta, joissa tekemisistään vastataan Venäläiselle Johtoportaalle. Jospa aloittaja menisi nyt ottamaan ne vodkat kaalikeiton kera ja menee nukkumaan ihan moskovitsin kellon mukaan limppu kainalossa.

Jos minulla olisi puoliso joka tekee töitä "venäläiselle johtoportaalle", se ei todellakaan asuisi samassa huushollissa, ei todellakaan, daa. 

pitäiskö sun käydä hankkimassa lukulasit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä