Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaativa ja hieno työ ja miehellä ei. Minun täytyy siksi teeskennellä kotona, ettei minulla mitään työtä olisikaan, enkö voi puhua siitä sanallakaan. Mies naljailee, miten makaan aina sohvalla, eikä hän tee mitään kotitöitä vaan minun pitää tehdä ne. Maksan myös kaiken, miehen asumisenkin.
Kuulostaa pahalta kirjoitettuna, ei se ollut tällaista alussa vaan on mennyt pikkuhiljaa sellaiseksi. Tulipa vaan samat vibat ap:n miehestä.
Minä olin ensimmäisellä äitiyslomalla, kun lapsen isää keljutti mennä töihin, kun mun päiväraha parempi ku hänen palkka. Hän teki osa-aikaista. Alkoi ilkeillä sotkemalla keittiön kaapinovia mm. musteet sanomalehdestä jäänyt sormiin. Äitinsä tykönä pesi aina kädet. Kun tuosta mainitsin, alkoi suorastaan vit-tuilu. Oltiin sovittu siivous ja ei tehnyt elettäkään, varmistin kysymällä. Alkoi vetää ykkösiä päälle ja tuumas, että olisit jättäny kysymättä. Teki kyllä kotitöitä, jos vieraita oli. Keitteli kahvit ja oli niin mairea, mutta mua kohtaan inhottava. Lakkasin mainitsemasta asioista ja tein hiljaa mielessä eroa. Keskityin vauvaan ja nautin siitä. Yks ilta jätkä tuumasi miten ihanaa ja seesteistä meillä on, vaikkakin se sama paska jatkui. Makasi sohvalla kädet ristissä rinnan päällä. Nousin ylös ja laskin kihlasormuksen siihen rinnan päälle ja sanoin, että hänen osaltaan se seesteisyys päättyy tähän. Vauva oli tuolloin puoli vuotias. Tuo paskuus alkoi vauvan syntymän jälkeen. Tästä aikaa 30 vuotta. Olen onnellisesti naimisissa ja yksi lapsi tullut lisää. Hänkin on jo aikuinen. Nykyisen mieheni kanssa ei töitä lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Et tainnu ymmärtää lukemaasi?!
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Tämä. Mene sinne töihin ma ja pe äläkä ole etänä. Saisit työrauhan.
Mitä sinulle "mukiin menevä" käytännössä tarkoittaa? Et kovin paljon parisuhteelta odota, kun ei sinulle paljon merkitse se, että mies edes ymmärtäisi saati että kunnioittaisi sinua.
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia. Mies pitäisi täysin itsestään selvänä, että sinun velvollisuutesi olisi huolehtia kaikista kotitöistä, koska olisit perhevapaalla kotona. Mies ei tietenkään mitään omia vapaita pitäisi tai jos pitäisi, lähtisi poikien kanssa reissuun, kun sinähän olisit kuitenkin kotona.
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Mmm... ihanan kypsä, aikuisen ihmisen merkki.
Ja tykkäyksiä sataa. Ai että te naiset olettekin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Sinänsä ymmärrän pointtisi, mutta mitä pitäisi tehdä, jos asiasta on jo yrittänyt keskustella miehen kanssa, ja sopusointua ei vain synny?
No voimme ainakin miettiä millainen ihminen tekee kumppanistaan ketjun suomen suurimmalle miesvihapalstalle.
Eipä siinä, olettehan tekin pääosassa ulilaudalla...
Minä on kovin monta illanviettoa olisi sellaisen kumppanin kanssa, joka minua selvästi vähättelisi. Miksi sinä vietät?
Ai eroaisinko katkerasta ja kusipäisestä idiootista? No totta kai.
Eikä varmasti ole ainoa tuollaisen tyypin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä on kovin monta illanviettoa olisi sellaisen kumppanin kanssa, joka minua selvästi vähättelisi. Miksi sinä vietät?
Koska tarinoita on kuva keksiä täällä.
Ei tuolla incelillä mitään miestä ole
Minulla oli sama ongelma vaimon kanssa. Kun toimistolle ei voinut mennä epidemian aikaan katsoin paremmaksi vuokrata huoneen töitä varten. Miksi etätöiden ymmärtäminen on niin vaikeaa?!
Jotkut eivät pidä mitään tietokoneella tehtäviä töitä oikeina töinä. En kyllä eroaisi ton takia, enkä yrittäisi saada miestä ymmärtämään. Jättäisin jutut omaan arvoonsa ja jos kyllästyttäisi, sanoisin että en halua kuulla paskoja vitsailuja työstäni. Kotityömarmatukset Jättäisin omaan arvoonsa, niin kuin miehetkin tekevät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri
Nainen ja erikoislääkäri vähättelemässä ja yleistämässä?
Melkoista
-Toimitusjohtaja, OTM, KTM
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama ongelma vaimon kanssa. Kun toimistolle ei voinut mennä epidemian aikaan katsoin paremmaksi vuokrata huoneen töitä varten. Miksi etätöiden ymmärtäminen on niin vaikeaa?!
Sama. Vaimo oli jättänyt lapun "laitatko pyykkikoneen pyörimään" kun itse meni töihin aamusta ja minä heräilin vasta hieman ennen päivän alkamista.
No en laita, olen töissä siinä missä hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsivät syitä erota, miehet syitä miksi olla yhdessä. Niin se vaan menee.
Melko pitkään mietin ja tulihan se sieltä. Jätä se sika.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät välttämättä kestä menestyvää naista. Isäni oli samanlainen, puolisoa minulla ei ole eli saan menestyä ihan rauhassa.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri
Tässä tapauksessa asia on selkeästi noin. Mutta tuollainen yleistys on vähän typerää. Itse ainakin kestän hyvin menestyviä naisia. Mieluummin sellaisen puolisoksi ottaisin kuin menestymättömän.
Kai sinä ymmärrät, että menestynyt nainen ei kuuntele sekuntiakaan manspleinaamistasi tai omaa pienintäkään intressiä "miellyttää" sinua.
Tässä tapauksessa asia on selkeästi noin. Mutta tuollainen yleistys on vähän typerää. Itse ainakin kestän hyvin menestyviä naisia. Mieluummin sellaisen puolisoksi ottaisin kuin menestymättömän.