Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Mutta ihan rehdisti ap:n kannattaisi nyt vaan huokailla ja sen sijaan että edes harkitsee miehen vittuiluun taipumista alkaa käyttämään entistä enemmän aikaa esim. terapiaan ja joogaan, sillä ajatusjohtajuus ja ajatustyö muutenkin on niin paljon kuormitavampaa kuin yksinkertinen persvakotyö. Aina kun mies avaa suunsa niin huoata miten hänen työnsä on niin vaativaa ja voisiko mies vaikka hieroa vähän hänen jalkojaan, sen jälkeen kun on laittanut pyykit kuivumaan ja ruuan uuniin, tietysti, sillä välin kun ap kaataa itselleen lasin viiniä ja kuuntelee rauhoittavaa klassista musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Olen äo 135 ja minulla meni keskimäärin 30 vuotta tajuta, miten absoluuttisen vammaisia ja huonoja kumppaneita miehet ovat. Ymmärrän täysin naisia, jotka eivät sitä ole vielä hiffanneet. Jos ajatellaan jotain soten keskijohtoa niin ap:n äo lienee jossain 110 paikkeilla, eli hänellä menee varmaan vähän kauemmin tajuta.
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta vihaa se ei ole.
Olet äo 135? Tyhmä mummo sinä olet. Jos olet älykäs niin miksi et osaa kirjoittaa vain ajatteluko on hankalaa? "Olen älykkyysosamäärä 135" on tyhmintä mitä olen tänä aamuna lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Huh huh. Tuo koneiden päälle laittaminen on palstan naisille yleensä ylivoimainen tehtävä. Hienoa että siitä suoriudut. Itse hoidan meillä nuo hommat työajan ulkopuolella enkä pidä taukoa töistä etänä ollessa.
M47
Ei kai aloittajallakaan työajan
Mitä ihmeen töitä teillä on jota teette kaikki illat joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mutta jotenkin herttaista ajatella että tämä on täysin totta, ja tuokin aloittaja tarvitsee muiden apua ihan elämän perusasioissa. Naiset antavat palstalla kyllä hyvän kuvan itsestään ja koko sukupuolesta. Keskiverto ÄO on nähtävästi siellä alle 34.
Olen äo 135 ja minulla meni keskimäärin 30 vuotta tajuta, miten absoluuttisen vammaisia ja huonoja kumppaneita miehet ovat. Ymmärrän täysin naisia, jotka eivät sitä ole vielä hiffanneet. Jos ajatellaan jotain soten keskijohtoa niin ap:n äo lienee jossain 110 paikkeilla, eli hänellä menee varmaan vähän kauemmin tajuta.
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta vihaa se ei ole.
Olet äo
Aika retardi saisi olla että käyttäisi aikaansa jonkun vauva palstan oikolukuun. Tiedätkö mistä muuten tunnistaa luuserin? Siitä että se pitää internettiä akateemisena väittelynä ja itsensä todistamisen paikkana
Kyseessä on henkinen väkivalta. Täysin verrattavissa siihen, että mies hakkaisi sinua. Ehdottomasti eroaisin, ei kannata haaskata elämäänsä tuommoisen tyypin kanssa. Julkisestikin vähättelee ja nolaa , en katsoisi hetkeäkään tuommoista.
Tiedät sen itsekin, et vain uskalla myöntää.
Ala sinäkin, muista tauotta vähätellä miehen huonopalkkaista pilipalipaskatyötä
Vierailija kirjoitti:
Ala sinäkin, muista tauotta vähätellä miehen huonopalkkaista pilipalipaskatyötä
Sekä suoraan hänelle itselleen päivittäin että julkisesti ystävienne ja muiden läsnäollessa. Mahdollisimman kovalla äänellä tyyliin "pitikin tuommoinen tyhmä ja huonopalkkainen mies ottaa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia kuinka lähelle näitä haluan omaa elämääni, mutta
Oikoluvulla ei ole tuon kanssa mitään tekemistä. Tyhmä olet, usko jo.
Mulla niinpäin, että elämässä ollut sellaista hermojariipivää hilvettiä, että nykyään koitan säätää elämäni mahdollisimman rennoksi ja stressittömäksi, koen aidosti tarvitsevani sellaista, niin kumppani käsittää sen niin että " no sinähän voit tehdä tämätuosen ja nämänuonen, kun sulla ei ole muutenkaan mitään menossa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
En vihaa miehiä sen enempää kuin koirankakkoja tai etanoitakaan. Kaikilla on paikkansa ekosysteemissä. Eri asia ku
Olipa ehkä vuosisadan turhin kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla niinpäin, että elämässä ollut sellaista hermojariipivää hilvettiä, että nykyään koitan säätää elämäni mahdollisimman rennoksi ja stressittömäksi, koen aidosti tarvitsevani sellaista, niin kumppani käsittää sen niin että " no sinähän voit tehdä tämätuosen ja nämänuonen, kun sulla ei ole muutenkaan mitään menossa"
Jep, kuka kaipaa mitään tuollaista ihmisshudetta elämäänsä. Puhumattakaan siitä että tuollainen oman elämänsä pikkumanageri manspleinaaja vielä yrittiäsi siittää itseä. Huh huh, hanki ap itsetunto.
Menipä osalla miehistä tunteisiin se, että maailmassa on myös naisille kateellisia miehiä. Ei se ole mitään mies vihaa, vaan kyllä totuus siitä, että näitä on. Kukaan ei ole täällä väittänyt, että kaikki miehet olisi. On naisiakin, jotka ovat kateellisia miehille. Miksi tämä keskustelu sai näin suuret mittasuhteet? Aivan järkyttää haukkumista, josta paistaa katkeruus. Jos joku haluaa tosia nimitellä noin, ei voi kyllä hyvin omassa päässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista. Pyykinpesu hoidetaan työpäivän jäkeen, ja työpäivän tauot saa käyttää lepäämiseen niin kuin kaikki muutkin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista. Pyykinpesu hoidetaan työpäivän jäkeen, ja
Siksi että se tekee hyvää nousta hetkeksi pois sieltä koneelta, jaloitella ja samalla hiukan liikutella käsiäänkin. Työpaikallakin pyörittelen välillä käsiä tai kävelen hakemaan kahvia, miksi en kotona tekisi sellaista taukojumppaa joka myös hyödyttää kotitöitä jollain tavalla?
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Jotenkin herttaista aina nähdä, mitä palstaulit tarkoittavat puhuessaan miesvihasta. "Miesvihaa" on siis kaikki, missä nainen odottaa tulevansa kohdelluksi ihmisenä. Tällä kertaa se, että nainen ei haluaisi kumppaninsa vähättevän hänen työtään ja v*ttuilevan siitä. Jos mies ei sietäisi vaimoltaan vähättelyä ja v*ttuilua, olisiko sekin sinusta naisvihaa?
Niinno eikös tuo ole ihan yleistä ns. oikeaa (fyysistä) työtä tekevien keskuudessa että jotain tietokoneen näpyttelyä ei pidetä minään työnä, varsinkaan jos sitä tekee vielä etänä.
Kyllä minun vaimokin piti minun etätöitä ihan vapaapäivinä. Koko ajan olisi pitänyt olla vaan juttelemassa ja kai sitä voisi välillä käydä jossain kaupoissakin jne..
Ei hän kyllä kuitenkaan pilkannut siitä etteikö se työtä olisi, mutta ei vaan jotenkin ymmärtänyt että työ vaatisi keskittymistä ja jotain tuloksiakin pitäisi saada aikaan etänäkin, eikä hänen tarvitsisi loukkaantua siitä jos en pysty jatkuvasti keskittymään häneen.
Mä tapailin jonkin aikaa miestä, jonka kanssa tienattiin saman verran: minä tein töitä etänä, hän muulla tavoin. Kun sain ylennyksen ja palkankorotuksen, sain kommentiksi vain mykän tuijotuksen. Jos ei kumppani pysty iloitsemaan parisuhteessa toisen onnistumisista, on kyllä melkoinen ääliö. Luiskaan vaan kaikki tuollaiset möllöttäjät
Mistä helkkarista sinä nuo muut syyt tähän repäisit? Nyt keskustellaan etätöistä ja minusta AP:lla on syytä olla huolissaan, vaikka olenkin mies. Itse tein aikoinaan 100% etätöitä kääntäjänä ja vaimoni kyllä sen ymmärsi, vaikka itse kävi toimistolla töissä sen saman 100%.