Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sinäkin, muista tauotta vähätellä miehen huonopalkkaista pilipalipaskatyötä
Sekä suoraan hänelle itselleen päivittäin että julkisesti ystävienne ja muiden läsnäollessa. Mahdollisimman kovalla äänellä tyyliin "pitikin tuommoinen tyhmä ja huonopalkkainen mies ottaa"
Ai että, kyllä naiset ovat hyviä.
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Olisi todella typerää antaa ukkelin heikon itsetunnon vaikuttaa noin paljon omaan työelämään, että kahden päivän etäily muuttuisi läsnäolopäiviksi ihan vain tämän ymmärryksen puutteen vuoksi. Ja vielä lauantaihinkin jotain menoa.. ei ikinä.
Jos mies on yleensäkin tuollainen, jolle puhuminen auttaa "yhtä paljon kuin vasemmanjalan kumisaappaalle", niin kuin ap mainitsi, niin SIINÄ ollaan parisuhteen ydinongelmien äärellä. Kaikki muu naljailu yms. on vain oiretta tuosta, jos äijään ei saa kontaktia.
pakko kyllä kysyä että millaista työtä se sun mies tekee? on kyllä aika lapselliset tavat aikuisella äijällä!
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Taidat olla juuri niitä miehiä, joista tästä keskusteltussa on puhuttu, jos ymmärrät (mitä epäilen...)?
Mun puoliso sanoo äkäisesti mulle että mitä nyt, Olen oppinut olemaan hiljaa. Vahdin jopa sen taukoja. Tekee neljä päivää viikossa etätöitä. Voitte olla yhdessä mutta eri asunnot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista. Pyykinpesu hoidetaan työpäivän jäkeen, ja
Minusta on kiva kun pystyy hoitamaan ne pyykit työpäivän aikana, niin töiden jälkeen ei tarvitse. Onkin oikeastaan ainoa kotityö mitä työpäivän aikana pystyy tekemään. Mikään pakko ei etätyöläisen tietenkään ole tehdä kotitöitä tauoillaan, eikä puoliso voi sellaista vaatia.
Vierailija kirjoitti:
On Naisia ja on Suomi naisia. Järkyttävää tekstiä, mutta ymmärrän että täällä kirjoittelee mammojen katkeroitunut pohjasakka ihmisistä pahaa. Onnea ja menestystä.
Ainoa järkyttävä tässä ketjussa on persvakoukko joka on kirjaimellinen hater naisensa menestyksestä. Se on hyvä että sinun kaltaisesi pysyvät erossa meistä, jotka ansaitsemme parempaa kohtelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Tämä on fiksu neuvo. Miehen käytös tuntuu vähättelyltä. Tosin, itse ehdin etäpäivinä tekemään jotain kotihommia. Aamulla esim. voi laittaa pyykkikoneen tai tiskikoneen käyntiin ja tyhjentää ruokatauolla tai kokousten välissä. Mutta eipä siinä juuri muuta ehdikään ja jos sulla on koko päivän hektistä, ei jaksakaan. Etäpäivinäkin pitää muistaa pitää taukoa.
Ei kukaan työpaikalla töitä tekeväkään käytä ruokataukoaan pyykkien ripustamiseen narulle. Miksi etätöitä tekevän pitäisi tehdä niin?
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista.
Persvakoukko voi laittaa aamulla koneen pyörimään, laittaa kuivauksen päälle ja tyhjentää koneen töistä tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Eikö tässä vaiiheessa ole parempi vain erota kuin alkaa pelata joten vihjailu peliä toisesta miehestä. Lapsellnen ratkaisu kostaa epämääräisellä tavalla. Mammat vielä yläpeukutti joten kertoo paljon siitä kuinka "aikuisia" ihmisiä täällä on. Tehkää niin kuin teettte mutta tehkää se edes niin kuin kunnon naiset eikä näin niin kuin teinit. Oikeasti tuo ei edes ole ongelma, voin vain kuvitella miten liittonne kestäisi kun tulisi joku oikea kriisi. Aloittajalle suosittelen välittömästi katkaisemaan suhteen, ja näin voitte kumpikin jatkaa kasvuanne.
Itsellinen äitiys nousee. Persvakoukot ja muut loismiehet vaan putoavat pelistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamulla päälle niin ei todellakaan voi jättää pyykkejä koko työpäiväksi sinne, pyykit alkavat haista.
Hoitaako persvakoukko sitten tauolal kauppaostokset ja muut juoksevat asiat kodin ulkopuolella? Vai koskeeko tämä simputus ja mikromanageeraus vain naista, sillä persvakoukolla ei ole tarpeeksi alistettav..siis alaisia töissä?
Btw johtotehtävissä olevat miehet KERJÄÄVÄT naisen dominoivan heitä. Persvakoukko on päinvastainen esimerkki, yrittää vähän simputella vaimoaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Naisia ja on Suomi naisia. Järkyttävää tekstiä, mutta ymmärrän että täällä kirjoittelee mammojen katkeroitunut pohjasakka ihmisistä pahaa. Onnea ja menestystä.
Ainoa järkyttävä tässä ketjussa on persvakoukko joka on kirjaimellinen hater naisensa menestyksestä. Se on hyvä että sinun kaltaisesi pysyvät erossa meistä, jotka ansaitsemme parempaa kohtelua
Veeti hei
yritä vähän vähemmän. Tuo paistaa läpi
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Tämä on ihan totta. naiset ei vaan halua mieltää tätä. Vaimo otti eron minusta, kun en osannut ilmaista jotain asiaa riittävästi. Mitään muuta syytä en saanut erolle. Hän kyllä jaksoi syyttää minua vaikka mistä, juuri tuostakin, kun en siivoa ja hoitaa kotia ja lemmikkejä, kun teen etätöitä. Ero oli minulle vaikea, koska en ymmärtänyt mitä enää olisin voinut tehdä paremmin. Joskus kokeilin nostaa saman asian esille, mitä hän sanoi minulle, hän ihmettele miten voin olla noin ilkeä häntä kohtaan. Hän itse käyttäytyi vähän väliä todella huonsosti minua kohtaan. Ymmärrän, että naisten pitää saada purkaa tunteitaan ja murheitaan ja kuuntelin näitäkin kiltisti vuosia. Eron jälkeen hän uhriutui, kun olin niin hankala. Oikeasti hän näytti todella hyvältä ja oli toisinaan myös hyvä.En halunnut menettää häntä ja rakastin häntä koko sydämestäni kaikkine vikoineen ja siksi kohtelin aina häntä hyvin. Olin kaikkea muuta kuin hankala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin, kaikki suomalaiset naiset ovat tuollaisia, ei mikään katkeroitunut pohjasakka
Noloa vastailla itselleen, että saa ketjun nousemaan.
Näkeekö puolisosi mitä teet? Hän on siis poissa päivisin?
Koronan alettua mun puoliso, fyysisen työn tekijä, oli ensi alkuun hämmentynyt etätöistä. Hän tekee vuorotyötä. Sanoi ettei tuo koneen näpyttely näytä työnteolta hänen silmäänsä lainkaan, mutta kyllä hänelle pian valkeni mitä mun työni on, kun alkoi ns. "iltavuoroa", deadlinea ja palaveria pukata ja puhelin huutaa ja hän omin silmin näki, ettei kyseessä ole mikään vapaapäivä. Alkoi kurkata aika varovasti työhuoneeseen että onko palaveri päällä tai kiire, joutaako rouva kahville.....Koronan loputtua minulle tuli myös henkilöstövaihdosten myötä ulkomaan työmatkoja, kun vastuita jaettiin uudelleen.
Minun silmääni puolisosi vähintään vähättelee sinua, ap. Varsinkin puolison julkinen nolaaminen ja vähättely on nou nou ja semmoista en itse siedä laisinkaan, se on niin huonoa mollaavaa käytöstä. Puolisoa pitää arvostaa ja kunnoittaa! Jos vähättely ei lopu, mies voi jatkaa elämäänsä ilman sinua. Jos ei teillä lapsia ole, niin mikä sinut häneen sitoo...väkisin ei ole pakko olla kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tapailin jonkin aikaa miestä, jonka kanssa tienattiin saman verran: minä tein töitä etänä, hän muulla tavoin. Kun sain ylennyksen ja palkankorotuksen, sain kommentiksi vain mykän tuijotuksen. Jos ei kumppani pysty iloitsemaan parisuhteessa toisen onnistumisista, on kyllä melkoinen ääliö. Luiskaan vaan kaikki tuollaiset möllöttäjät
Jep tämä. Kerroin työhaastattelusta arvostettuun ulkomaalaiseen yritykseen. Mies ei kommentoinut tähän mitään, vaan alkoi puhumaan omista työkuvioistaan. Haters gonna hate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veeti hei
yritä vähän vähemmän. Tuo paistaa läpi
Yritä mitä? Olen tavannut näitä persvakoukkoja, mutten ole vielä koskaan päässyt purkamaan heihin liittyviä tuntojani. Tämä on hyvä ketju siihen.
Sitä vtuttaa maksaa veroja, ku hva pitää keksiä teille jokaiselle yamk-tutkinnon suorittaneelle hoitsulle joku koordinaattorin vtun tärkeä virka. Susta olis enemmän hyötyä hoitsuna siellä osastolla, ku jonain rekrykoordinaattorina tms.
"Koronan alettua mun puoliso, fyysisen työn tekijä, oli ensi alkuun hämmentynyt etätöistä. Hän tekee vuorotyötä. Sanoi ettei tuo koneen näpyttely näytä työnteolta hänen silmäänsä lainkaan, mutta kyllä hänelle pian valkeni mitä mun työni on, kun alkoi ns. "iltavuoroa", deadlinea ja palaveria pukata ja puhelin huutaa ja hän omin silmin näki, ettei kyseessä ole mikään vapaapäivä. Alkoi kurkata aika varovasti työhuoneeseen että onko palaveri päällä tai kiire, joutaako rouva kahville.....Koronan loputtua minulle tuli myös henkilöstövaihdosten myötä ulkomaan työmatkoja, kun vastuita jaettiin uudelleen. "
Tästä esimerkistä tuli muuten mieleen taas yksi persvakoukko, joka sanoi että kyykkäämiseni näytti luonnottomalta, sillä hän ei omannut lihaksia nimeksikään. Mutta seuraavalla kerralla kun juttelin hänen kanssaan, hän olikin alkanut käymään salilla ja sujuvasti jo manspleinasi minulle urheilusta.
Tällaisia ovat luuserit. Haukkuvat parempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pyykkikoneen laittaa aamull
Mitäs keulimista se on, jos johtoukot kirjaimellisesti kerjäävät naisia kävelemään heidän yllään ja johtavan kaikkea kanssakäymistä? Ihan tunnettu fakta, että nimenomaan alaismiehet ovat niitä, jotka kotona hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan, leikkivät vähän pomoja siellä kotona sitten. Niinkuin tässäkin keississä.
Tietenkin se on kateellinen