Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
En eroasi, ryhtyisin käymään työpaikalla maanantaisin ja perjantaisinkin. Jos mies kyselisi, niin mutisisin jotain kivoista työkavereista. Lisäksi olisin lauantaisin harrastuksessa, jossa Leevikin käy, kyllä sä muistat Leevin meiltä töistä.
Sano sille miehelle, että mietit jopa eroa hänen käytöksensä vuoksi. Katso miten reagoi.
Varmaan tienaat enemmän kuin miehesi? Hän ei taida pystyä sulattamaan asiaa.
Perus kateellinen minimuna henkisesti taikka ihan fyysisesti.
Minulla on vaativa ja hieno työ ja miehellä ei. Minun täytyy siksi teeskennellä kotona, ettei minulla mitään työtä olisikaan, enkö voi puhua siitä sanallakaan. Mies naljailee, miten makaan aina sohvalla, eikä hän tee mitään kotitöitä vaan minun pitää tehdä ne. Maksan myös kaiken, miehen asumisenkin.
Kuulostaa pahalta kirjoitettuna, ei se ollut tällaista alussa vaan on mennyt pikkuhiljaa sellaiseksi. Tulipa vaan samat vibat ap:n miehestä.
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Sinänsä ymmärrän pointtisi, mutta mitä pitäisi tehdä, jos asiasta on jo yrittänyt keskustella miehen kanssa, ja sopusointua ei vain synny?
Miehesi ei taida oikein kunnioittaa sinua. Haluatko olla suhteessa ihmisen kanssa joka ei kunnioita sinua? Katsoisitko kaveria joka naljailee sinulle vastaavasti?
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Minusta kyse ei ole etätyöstä, vaan sinun vähättelystäsi. Katsoisin tuon henkiseksi väkivallaksi. Ero.
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Kyllä voi.
Kuvittelisi pikemminkin, että olisi sinusta ylpeä. Ei hyvältä kuulosta tuollainen naljailu, minä en ainakaan kestäisi hetkeäkään. Työ on tärkeä osa ihmisen identiteettiä ja jos kumppani ei tätä arvosta, niin olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Siskoni ex-mies oli juuri tuollainen. Hän piti kaikkea kilpailuna, eikä kestänyt jos siskolla meni hänen mielestään paremmin, ihan sama vaikka se olisi auttanut heitä kumpaakin. Sai hirveän kohtauksen kun sisko ilmoitti saaneensa haluamansa työpaikan.
Vierailija kirjoitti:
Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri
Miehet eivät välttämättä kestä menestyvää naista. Isäni oli samanlainen, puolisoa minulla ei ole eli saan menestyä ihan rauhassa.
Mies ei kunnioita eikä arvosta APta ja hänen työtään, asennevamma paistaa läpi. Lisäksi mies on selvästikin yksinkertainen ja tyhmä koska ei ymmärrä edes sen vertaa että kannattaisi tässä kohden olla hiljaa ja pitää tämä alhainen mielipide omanaan.
Ihmiset perivät lapsuudenperheistään erilaisia kommunikaatiokulttuureita ja asenteita. Niitä voi olla vaikea edes itse tiedostaa, mutta parisuhteessa ne sitten paljastuvat jos ja kun aiheuttavat ristiriitoja. Voisiko miehesi perhetausta selittää joko tätä johtajien vähättelyä, etätyön/toimistotyön vähättelyä tai vain piikittelevää/naljailevaa puhetapaa? Onko tämä ainoa asia, missä mies ei oikeasti yhtään pysty ymmärtämään jos sanot että asia loukkaa sinua ja mietit jopa eroa sen takia?
Itse ehkä suosittelisin, että et eroa tällaisen takia jos muuten on hyvä suhde. Miehen naljaillessa hymähdä tai sano että et kuuntele tuollaista. Arvosta itseäsi, älä hyväksy vähättelyä, mutta jätä se omaan arvoonsa. Oman kokemuksen mukaan toinen tajuaa jossain vaiheessa oman idioottimaisen käytöksensä ja ehkä jopa älyää pyytää sitä anteeksi. Toivotaan että teilläkin käy niin.
Selvästi kateellinen ja alemmuudentuntoinen. Ja tuskin tiedostaa.
Mutta siitä teidän pitäisi puhua, ei etätyöstä versus kotitöistä.
Se on ihan sama mitä se kulloinen pintakuohu on, kun itse ongelma on paljon syvemmällä.
Onko mies kenties kateellinen? Millainen työ hänellä on? Meillä tehdään kumpikin kotona töitä, ja tiedetään kyllä, että siinä on harvoin aikaa kotihommille. On kuitenkin sinänsä ymmärrettävää, että asiasta tietämätön kuvittelee kotoa työskentelyn olevan tosi helppoa , ja että siinä välissä voisi ihan hyvin tehdä kotitöitä. Sinun pitää vain asettaa rajat miehelle, ellet siis halua erota.