Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Aapee. Ei ole kyse miehen ymmärtämättömyydestä etätyötä kohtaan.
On kyse siitä, että mies ei arvosta sinua. Ainakin käyttäytymisensä osoittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Tämä kuulostaa hyvinkin tutulta ongelman paisumiselta. Jos asia on niinkuin sanot ja olet koneella aamusta aina ip, etkä toimi kuten muut etätyöläiset, jotka tosiaan porskuttelevat sillä, "ettei tarvi matkustella toimistoon ja onnistuu kotityöt helposti samassa, kotona kun ollaan", niin uskoisin miehesi kuulleen saman jostain ja se on jäänyt kaivelemaan. Ei ole ensin ollut mikään iso ongelma varmaankaan, koska kaikki on toiminut suhtkoht hyvin. Mutta se alkaa pikkuhiljaa nälviä kun näistä muistutellaan joka radiokanavalla ja mediassa.
Ihmisillä on huonoja päiviä ja ne ongelmat alkaa nimenomaa paisumaan, kun ei päästetä sitä ongelmaa ulos suusta, eikä keskustella siitä millään muotoa. Riidat puhdistavat ilmaa, ja kuulostaa siltä, että se keskustelu asiasta on loppunut ennenkuin ongelman ydin on edes tullut esille, mikä johtaa vain ongelman tulehtumiseen.
Miehesi ei ymmärrä sinun näkökulmaa, ja sinä et ymmärrä hänen näkökulmaa, tai et halua tiedostaa sitä, vaikka siksi ettei miehesi sitä sano koskaan ääneen, mikä häntä asiassa pännii.
Miehesi on tässä kyllä väärässä kohdella sinua noin, ja on ymmärrettävää miksi olet tuohtunut. Kommunikaatio on avain.
Tää on niin tuttua meilläkin! Mies on passiivis-aggressiivinen ja kade. Ei osaa itse meillä ainakaan johtaa itseään tai olla etätöissä vaikka voisi niin sitten jaksaa aukoa päätään. Minäkin olen muka töissä vain 3pv viikossa kun 2 etänä. En tiedä onko muita ongelmia mutta jos toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos?
Aina kannattaa erota varmuuden vuoksi.
Mies ei arvosta sinun työtäsi, vaikka tekisit sitä missä.
Aina kannattaa erota ihan varmuuden vuoksi.
Kuulostaa lähinnä härnäämiseltä, jota mies itse pitää hyväntahtoisena piruiluna. Jotkut miehet on tuollaisia mutta eivät ymmärrä joidenkin loukkaantuvan siitä.
Suosittelen eron ilmoittamista ja faktojen pöytään lyömistä mikäli ääni ei kellosss muutu. Sen ohella kunnon riita asiasta, jos ei ala kunnioittamaan sinua niin jätä se sika. Pidä puolesi.
t. M50+, myös vastuullisissa hommissa hyvinvointialueella
Älä tuhlaa aikaasi ko. miehen kanssa. Alemmuuden tunteminen ei katoa eikä vähällä parane. Hanki kunnollinen kotitöistä ja lapsista pitävä mies ja lapsia hänen kanssaan.
Miehenä ja yrittäjänä olen kovalla työllä aina ansainnut opettaja vaimoani enemmän, ja len myös maksanut perheen kulut pääosin. Muutama vuosi sitten vaimoni kysyi miten lasku maksetaan pankkiin. Olen ostanut vaimolleni autot ja maksan kaikki laskut. Mielelläni maksan hänen vaatteensa jne. En kysy mitä hän eläkerahallaan tekee, omahan on asiansa.
Pane mies kiertoon ja eroa hyvillä mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Tämä kuulostaa hyvinkin tutulta ongelman paisumiselta. Jos asia on niinkuin sanot ja olet koneella aamusta aina ip, etkä toimi kuten muut etätyöläiset, jotka tosiaan porskuttelevat sillä, "ettei tarvi matkustella toimistoon ja onnistuu kotityöt helposti samassa, kotona kun ollaan", niin uskoisin miehesi kuulleen saman jostain ja se on jäänyt kaivelemaan. Ei ole ensin ollut mikään iso ongelma varmaankaan, koska kaikki on toiminut suhtkoht hyvin. Mutta se alkaa pikkuhiljaa nälviä kun näistä muistutellaan joka radiokanavalla ja mediassa.
Ihmisillä on huonoja päiviä j
Jos ihmisen näkökulma on sellainen että esim pottuilee ja ivailee julkisesti yhteisille tuttaville kuinka se puoliso on nyt niin olevinaan kun on ihan johtaja, en kyllä näe mikä kompromissi tuossa voisi olla. Antaa puolison jatkaa julkista halveeraamistaan? Jää itse kotiin ja puoliso saa mennä yksin tuttavien luo haukkumaan siippaansa?
Ei ole mitään kompromissia tai eri näkökulmaa tuossa. Toinen loukkaa tahallaan ja ilman syytä (paitsi oma kateus ja kolhittu ego) ja sen on loputtava, tai on kohta entinen puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Sinänsä ymmärrän pointtisi, mutta mitä pitäisi tehdä, jos asiasta on jo yrittänyt keskustella miehen kanssa, ja sopusointua ei vain synny?
Jätä se sika!
Kuulostaa samalta kuin ne miehet, joilla on alempi koulutus kuin puolisollaan ja joiden pitään koko ajan arvostella toisen koulutusta, vaikka puoliso ei olisi koskaan arvostellut kummankaan koulutusta mitenkään tai ylipäätään pitänyt niitä mitenkään erityisesti framilla.
Ai kamala! Opettajanainen ei hallitse perus kansalaistaitoja.
Aina kannattaa erota varmuuden vuoksi.
Miehesi taitaa olla narsistinen ja myöskin primitiivinen eikä arvosta sinua pätkääkään.
Ota mut, mä ymmärrän etätyön täydellisesti. Se on semmoista jota muut tekevät jossakin kun mietin että miten osinkoni taas saisin käytettyä, edes jotenkin fiksusti. Viides Lambo Espanjan huvilan talliin ei tunnu sellaiselta, ehkä jonkun hyväntekeväisyysjärjestön voisi perustaa...
Eroa. Toi ei ole mitään pelkkää kuittailua vaan toisen halveksumista. Hän yrittää nujertaa sinua ja heikentää itsetuntoasi. Kukaan toista arvostava ja rakastava ihminen EI toimi noin. Hän ei arvosta sinua ihmisenä eikä myöskään työtäsi. Huolestuttavaa on myös se, että tekee tota kaveriporukoissakin. Varmasti jokin alemmuuskompleksi, mutta kokemuksesta sanon, että tilanne ei tule muuttumaan ainakaan paremmaksi. Ton tyyliset miehet ei muutu ikinä, on hänen perusasenne.
Kysy itseltäsi haluatko elää elämääsi noin ja tuollaisen miehen kanssa?
Ja lopuksi: Ole ylpeä itsestäsi ja työstäsi sekä saavutuksista. Onnittelen sinua jo ennakkoon tulevasta sinkkuajastasi, jolloin voit keskittyä omaan hyvinvointiinsi ja olla kaikin puolin onnellisempi.
Kun eroat, niin voit silloin heti jo paljon paremmin. Silloin sinun ei tarvitse keskittyä muuhun työn lisäksi kun omaan hyvinvointiisi.
Mies on kun raitiovaunu, kun jäät siitä niin toinen on jo tulossa.
Kannattaa katsoa sitten pirempään, nouseeko sen kyytiin vai odottaako uutta.
Eivätkö ystäväsi ole sanoneet mitään miehesi pään aukomisista tuohon malliin kun olette käyneet heillä?
Onneksi en itse ehtinyt kosia reilu kolmekymmentävuotta sitten silloista seurustelu kumppaniani.
Vähän päästä otti esiin, miksei minulla ole koulutusta kun hänkin on insinööri ja itse olin ponnistanut kansakoulupohjalta isomman puoleisen yrityksen pikkupomoksi.
Sillä ei ollut mitään merkitystä kun tuloni olivat kolmanneksen isommat kun hänellä. Ainoastaan koulutuspohja oli ykkösenä.
Hän ei kestä sitä, että olet paremmin koulutettu ja menestyt työssäsi. Kuvittele tilanteesi 5 tai 10 vuoden päästä? Jos hän ei muutu, kortit ovat sinut käsissäsi.
Jos et kerran vieläkään ymmärrä miestäsi, niin on varmasti kaikin puolin parasta, että eroat!
Eroaisin. Jos mies ei kunnioita työtäsi, niin etsi mies, joka sen tekee.
Minä olen työtön, mutta en miehen kotiorja siitäkään huolimatta. Siivoamme jokaisena viikonloppuna yhdessä jakaen työt. Miehelleni se on itsestäänselvyys.
Jos miehesi on kuin kiukutteleva lapsi, niin etsi itsellesi toisimies.