Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
401/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla miehillä on karmean huono itsetunto, hyvällä itsetunnolla varustettu ei "härnää" tuolla tavalla. En minäkään jaksaisi tuota katella. Loppuisi kaikki palvelut kotona siihen paikkaan, tosin olen aika lyhytpinnainen ja saanut lokaa niskaan niin paljon, että olen antanut itselle siihen lyhyeen pinnan luvan. Se on aika pienestä poikki omalla kohdalla. Olen vieläpä ammatissa jota kukaan ei arvosta yhtään, niin ei ihme että olen sinkku ja viihdyn yksin, kun on vaan mennyt kaikkiin ihmisiin jo valmiiksi hermo, kun tuntuu ettei kukaan arvosta toisia ihmisiä lainkaan, ellei ne ole jotain pankinjohtajia tai kirurgeja :D

Vierailija
402/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa erota varmuuden vuoksi.

Jotain naisvihaajamiestä triggeröi suunnattomasti se, että naisilla on oikeus ottaa ero halutessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä lista suhteenne plussista ja miinuksista kommentteineen. Jätä se pöydälle ja ilmoita, että annat miehen rauhassa miettiä asioita ja tulet parin päivän kuluttua takaisin, jos hän on valmis asioista järkevästi keskustelemaan.

Esimerkiksi: - ystävien seurassa irvaileva tyyli puhua sinusta. Koet sen alentavana ja loukkaavana ja miehen olisi syytä miettiä onko hän niin kateellinen, että hänen on vaikera aidosti kehua. Ystävännekin todennäköiseti vaivautuvat ja ihmettelevät näitä "heittoja". Jos hän kuvittelee olevansa hauska hänen olisi parempi tietää, että hauskuudella ja irvailulla on suuri ero. Hyväntahtoisesta kiusoittelusta harva lokkaantuu.

Vierailija
404/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Fyysistä väkivaltaa edeltää usein henkinen väkivalta, joka on luonteeltaan sitä, että tekijä venyttää uhrin rajoja ja tarkkailee miten pitkälle hän voi mennä. Jos tilanne on jo siinä pisteessä, että henkinen väkivalta on julkista, ennustaisin, että ensimmäinen lyönti/raiskaus tulee jouluna jos olette vielä yhdessä. Siinä vaiheessa tulet olemaan niin rikki, että lähteminen on miltei mahdotonta ilman sellaisen ihmisen tukea, joka on ollut samassa tilanteessa ja ymmärtää mitä käyt läpi.

Olet sinänsä viisas kun osaat olla huolissasi tilanteesta ja kysyt kollektiivista neuvoa. Yhteisössä on kokemukseen perustuvaa viisautta enemmän kuin yksi ihminen voi kerätä koko elämänsä aikana. Nyt vaan keräät rohkeuden tehdään sen minkä enemmistö neuvoo: lähde.

Vierailija
405/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietenkin on tässä tilanteessa se paskasti käyttäytyvä, ja vieläpä typerä, koska ei tajua pitää kaikkein typerimpiä möläytyksiään mahassaan.

Jos haluat avioliiton jatkuvan, vaatii se tuon typeryksen manipulointia. Eli kysele häneltä myötätuntoisena, onko hänellä huolia ja tuntuuko työ raskaalta, josko miehen saisi sillä tavalla kertomaan miksi hänen oma työnsä harmittaa häntä ja hänen pitää sen vuoksi vittuila sinulle sinun työstäsi. Sitten voi vähän boostata miehen itsetuntoa kertomalla hänelle kuinka hän on niin älykäs ja taitava ja voisi saada paljon hienompaakin työtä, ruvetaanko yhdessä katsomaan sopivia työpaikkoja?

Tästähän se kenkä puristaa, typerys on kateellinen palkasta ja työeduista, vertailee itseensä ja kokee alemmuutta, eikä saamattomuuttaan saa asialle mitään tehtyä. Vähän paapomista ja miehen itsetunnon valheellista nostoa korjaa kyllä tilanteen.

Miksi valitsit hänet?

Vierailija
406/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo suomalaisista naisista aika paljon, että joutuu kyselemään ventovierailta apua jopa tuollaiseen triviaaliin ongelmaan omassa henkilökohtaisessa elämässä. Siis eivätkö naiset oikeasti kykene edes tuollaisia asioita päättämään omatoimisesti, vaan tarvitsette vahvistusta joltain ventovierailta, joilla ei ole tietoa kokonaiskuvasta?

Säälittävää

Vierailija
407/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
408/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvä misogynisti ja itse sanot miehesi olevan "mukiinmenevä". Kuulostaa todelliselta "tosirakkaudelta". Lakkaa hukkaamasta aikaasi ja elämääsi ja eroa. 

Vierailija
409/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap jäädäkin keskijohtoon (jos sinnekään), kun on valinnut pölvästin miehekseenkin. kuiteskin aika olennainen valinta.

Vierailija
410/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tätä jo kysytty AP:ltä, mutta mitä muut ovat sanoneet miehesi kommenteista noissa yhteisissä illanvietoissa? Vai olivatko vaivautuneina hiljaa?

Anyways, itse en kyllä kovin pitkään katselisi tuon kaltaista alemmuuskompleksista vähättelyä tai kotitöiden nakittamista vain koska satut olemaan fyysisesti kotona työpäivien aikana.

Vielä nykypäivänäkin on valitettavan yleistä, että tietokoneella tehtyä työtä ei lasketa työksi vähemmän koulutettujen, fyysistä työtä tekevien keskuudessa. Itse teen nykyään fyysistä työtä, mutta olen nuorempaa polvea ja alanvaihtaja, yliopistokoulutettu. Olen huomannut omassa työssänikin, että tietokoneella tehtäviin hommiin viitataan kintaalla, saatetaan jättää tekemättäkin tai sitten käytännössä pidetään sinua tietokonevastaavana. Jotkut mieluusti haluaisivat, että teen nämä hommat sitten luppoajallani sen jälkeen, kun se ns. oikea työ on yhdessä tehty. Harva ymmärtää, että se on oikeasti työtä. Itse vaihdoin alaa juuri siksi, että en enää jaksanut olla erittäin kuormittavissa aivotyöskentelytöissä tietokoneen äärellä...

Vierailija
411/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla kuitenkin ulkonäkökysymys

Vierailija
412/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yleistää.Ei kaikilla miehillä ole huono itsetunto.nimim.Terve mieli terveessä ruumiissa.

Vierailija
413/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä on sanonut, että kaikilla miehillä on huono omatunto? Jos kaikki olisi tuollaisia, niin eihän täällä kukaan kehottaisi vaihtamaan, kun ei olisi parempaakaan.

Vierailija
414/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap

Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri

Paskapuhetta. Minulle maistuisi (kaunis) erikoislääkäri koska vain! 

Vierailija
415/444 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap

Se on tasan siitä kiinni, miehet ei kestä menestyviä naisia. T. Nainen ja erikoislääkäri

Paskapuhetta. Minulle maistuisi (kaunis) erikoislääkäri koska vain! 

Sun pitää ymmärtää että mitä koulutetumpi nainen, sen enemmän ne vihaa miehiä.

Siksi erikoislääkärikin kykenee noin rajuihin yleistyksiin jotka jokainen tietää valheeksi.

Nuo kuitenkin uskoo niihin 100%

Vierailija
416/444 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueiden touhuilut on semmoista turhanaikaista puuhastelua.Aikuisten päivähoitoa.

Vierailija
417/444 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jäi vanhempainvapaalle ja tein aluksi töitä kotona. Mies oletti, että osallistun jatkuvasti vauvan hoitoon siinä töiden ohella. Varaili jopa itselleen keskelle päivää parturiaikaa, hierojaa ym. "kun sähän oot kotona kuitenkin". Kun sanoin, että tosiaan teen töitä enkä ehdi koko ajan hoitaa vauvaa, hän kiukutteli, että on epäreilua, kun "sä vaan oot koneella koko päivän". Minulla etätyöt ei ole mitään rentoa oleilua vaan ihan samoja töitä, jotka tekisin toimistollakin, kokouksia, puheluita asiakkaille ym. koko päivä. 

Siirryin sitten töihin toimistolle, vaikka harmittaa, että nyt työmatkoihin menee aikaa se 40min suuntaansa ja olen kotona vasta viiden aikaan, kun kotona töitä tehdessäni se perheaika alkoi heti työpäivän päätyttyä neljän aikaan.

Vierailija
418/444 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies jäi vanhempainvapaalle ja tein aluksi töitä kotona. Mies oletti, että osallistun jatkuvasti vauvan hoitoon siinä töiden ohella. Varaili jopa itselleen keskelle päivää parturiaikaa, hierojaa ym. "kun sähän oot kotona kuitenkin". Kun sanoin, että tosiaan teen töitä enkä ehdi koko ajan hoitaa vauvaa, hän kiukutteli, että on epäreilua, kun "sä vaan oot koneella koko päivän". Minulla etätyöt ei ole mitään rentoa oleilua vaan ihan samoja töitä, jotka tekisin toimistollakin, kokouksia, puheluita asiakkaille ym. koko päivä. 

Siirryin sitten töihin toimistolle, vaikka harmittaa, että nyt työmatkoihin menee aikaa se 40min suuntaansa ja olen kotona vasta viiden aikaan, kun kotona töitä tehdessäni se perheaika alkoi heti työpäivän päätyttyä neljän aikaan.

Laiskottelet toimistolla siis "ylitöissä" 

Vierailija
419/444 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mikä tilanne?

Vierailija
420/444 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiskottelet toimistolla siis "ylitöissä" 

En tee juurikaan ylitöitä. Olin lapsen kanssa vanhempainvapaalla 10 kuukautta, jonka jälkeen mies jäi pitämään omat kolme kuukautta vapaita. Kun olin itse vanhempainvapaalla ja mies töissä, hän usein jäi töiden jälkeen kuntosalille tai omille menoille, "pitäähän sitä vapaa-aikaakin olla, kun koko päivän töissä ollut". Tietysti on ok etukäteen yhdessä sopimalla jäädä työpäivän jälkeen harrastuksiin ym, mutta nyt kun minä käyn töissä, olettaa mies, että tulen kiireellä kotiin ja otan vauvan loppuillaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä