Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
361/444 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole etätöistä, vaan arvostuksesta. Jos puoliso ei arvosta sinua, on aika erota.

Vierailija
362/444 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

En tiedä oletteko avioliitossa, puhut miehestä. No ei sen niin väliä jokatapauksessa ilmeisesti "vakavassa parisuhteessa"

Se mikä tuosta kirjoituksestasi tulee ilmi, on se että te ette tunne toisianne. Ja olette parisuhteessa.

Kenties molempien olisi hyvä mennä peilin eteen ja suorittaa itsetutkiskelua? Miehesi ehkä kokee kateutta tosiaan. Ehkä ette osaa arvostaa toisianne sen perusteella mitä olette? Vaikuttaa että tekemänne asiat, työ määrittelevät identiteettiänne. 

Eli ette tunne kumpikaan toisianne ja mahdotontahan se olisikin koska ehkä ette tunne edes itseänne. 

Ei ihmiset kykene myöntämään omia virheitään. Kaikesta syytetään muita. Aina. Se on helpompaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/444 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vaimoni kanssa eräällä hyvinvointialueella töissä. Hän lähityössä asiakkaiden kanssa ja minä taustajoukoissa oman alani asiantuntijana. En voi ottaa etäpäiviä hänen arkivapaillaan, kun työn teosta ei tule mitään, asioita joita täytyy heti saada puhuttua, voitko tulla antamaan korkealta jonkin astian tms. Lisäksi hän vähättelee sitä, kuinka väsynyt ja stressaantunut voin olla, kun teen vain päätteen ääressä pääosan töistäni. Tämä monen muun asian kanssa on saanut minut myös mietteliääksi.

Ihan syystä. On ongelmallista parisuhteen kannalta tuossa parikin asiaa. Ensimmäinen on, että vaimosi mielestä olet olemassa ennen kaikkea häntä varten. Jos olet saatavilla, pudota kaikki kädestäsi ja kuuntele ja ojentele. Hän ei siis näe sinua omana persoonana, joka on nyt töissä. Vaan jatkeenaan, joka on saatavilla.

En tiedä, minkä verran olette suoraan puhuneet tuosta, eli sinä sanonut hänelle, että kyllä se ihan tiukka työpäivä oli, vaikka työmatka jäikin väliin tms. Mutta jos olette ja vähättely jatkuu, ongelma on ks. edellinen kohta: koska hän näkee sinut jatkeenaan, hän ei ymmärrä eikä ehkä edes ole kiinnostunut sinun todellisuudestasi. 

Muutoin siinä, että etätyö nähdään pelkkänä hengailuna "oikeaan" työhön verrattuna ei ole mitään uutta. Näin tekee lähes kaikki, jotka eivät ole niitä 7-18 hyvä-kun-pissalle-pääsee päiviä koneen edessä.

Vierailija
364/444 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän updatea tilanteeseen, otettiin miehen kanssa yhteen asiasta aika kärkkäästi ja riidan ollessa päällä hän töksäytti minun "demaskuloivan" häntä ihan vain olemassaolollani. Kysyin johtuuko tämä siitä että minulla on parempi palkka, niin raivostui silmittömästi. Olen ollut eilisestä lähtien hotellissa ja olen täällä viikonlopun yli miettimässä jatkoa. Nyt näyttää siltä, että erotaan.

-Ap

Vierailija
365/444 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla on noita työaikoja ihmetellyt useampaan otteeseen joten otetaan ohiksena kantaa myös niihin. Aloitan usein työt 6.30 jotta voin lopettaa arkena vähän aiemmin, periaatteessa minulla ei ole työaikoja, vaan kriisitilanteen sattuessa minun tulee olla saatavilla 24/7, paitsi kun olen lomalla jolloin tilallani on joku muu.

Vierailija
366/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän updatea tilanteeseen, otettiin miehen kanssa yhteen asiasta aika kärkkäästi ja riidan ollessa päällä hän töksäytti minun "demaskuloivan" häntä ihan vain olemassaolollani. Kysyin johtuuko tämä siitä että minulla on parempi palkka, niin raivostui silmittömästi. Olen ollut eilisestä lähtien hotellissa ja olen täällä viikonlopun yli miettimässä jatkoa. Nyt näyttää siltä, että erotaan.

-Ap

Mies selvästi alkanut seurata näitä red pill-kanavia. Tuo termin käyttö tulee suoraan siitä maailmasta. Vaikea kuvitella, että tuollaisen ajatusmaailman omaksunut mies mitenkään alkaisi äkkiä arvostaa sinua ja kestäisi sen, että sinä tienaat enemmän. Voimia eroprosessiin - itse en jäisi noin huonolla itsetunnolla varustetun miehen kanssa saman jääkaapin ääreen.

Vierailija
367/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Voi ei. Mutta siis eihän tuossa ole mitään miettimistä jatkon suhteen, se on ero tai ero. Olisi aivan eri asia jos vaikka puolison joku tapa ärsyttää, tai vängätään kotitöistä kun molempia väsyttää, tai yritetään päättää kuka kulloinkin jää kotiin hoitamaan sairaita lapsia. Nuo ovat ihan normaalia riitelyä jonka voi sopia. Mutta kun on kyse tuon tason syvästä halveksunnasta niin menee pahasti yli, eikä kukaan itseään vähänkään arvostava jatka tuollaisen kanssa yhtään minnekään.

Vierailija
368/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivityksestä, tämä jäi mieltityttämään koska mulla oli aiemmin samanlainen vähättelijä täällä nurkissa pyörimässä. Vaikuttaa siltä, että mies on sinkoutunut omiin sfääreihinsä. Anna olla ja mennä, ellei hän nyt jostain syystä ole muuten varsinainen kultakimpale. Tsemppiä!

Vierailija
369/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Eli tää olikin trolli. No hyvin on keskustelya syntynyt 

Vierailija
370/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Siinä kohtaa ymmärtäisin, että tuo palkka-asia häiritsisi, jos olisit asiaa oikein hieronut vasten miehen kasvoja ja naljaillut sillä (tyyliin, kuka se onkaan perheen PÄÄ jne.). Jos olet kuitenkin oikeasti ollut neutraali asian suhteen, sanoisin että miehessä vikaa aika paljonkin, ei tuon pitäisi nykyaikana häiritä niin paljoa, pahoista itsetunto-ongelmista se kertoo. Vielä kerta joudut hotelliinkin menemään evakkoon niin eihän se tosiaan hyvää lupaa. Eipä tulisi itselle mieleenkään raivota vaimolle asiasta jos noin olisi ja tulevaisuudessa aika varmasti tulee olemaankin.

Vierailija
371/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Mies ei kunnioita sinua. Hän kokee itsensä alempiarvoiseksi siksi vinoilee. Mies on varmaan vähemmän kouluttautunut. Ajattele niinpäin että miten sellainen mies joka arvostaa koulutustasi ja työtäsi toimisi. Niin tälläinen mies tukisi sinua että jaksaisit paremmin siellä johtoportaassa ja kertoisi illanvietoissa kuinka kovasti sinä teet töitä ja kuinka sinulla on mahdollisuuksia edetä johtoportaassa ylemmäs jne.

Vierailija
372/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erota varmuuden vuoksi.

Vierailija
373/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään miestä. Ei kukaan puhu mistään demaskuloinnista  :D 

Vierailija
374/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Hyvä niin, jos ette osaa puhua keskenänne, ettekä kunnioita toisianne.

Vierailija
375/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sakiaa settiä... :D Raivostuva demaskuloinnin uhri. 

Vierailija
376/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Mies ei rakasta sinua. Mies ei kunnioita sinua.

Vierailija
377/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No tuossa on jo tarpeeksi perustetta erolle, en jatkaisi enää tuollaisen jälkeen.

Vierailija
378/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sama mies joka tässä jokunen vuosi sitten oli Narsissi? 

Inha tyyppi kertakaikkiaan... 

Vierailija
379/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa AP eron jälkeen kirja Why Does He Do That? Inside The Minds of Angry and Controlling Men. Saatat löytää useampiakin kohtia, jotka sopivat tulevaan ex-kumppaniisi, sillä tuollainen naisen vähättely ei a) synny tyhjästä b) ilmene vain yksistään vaan siihen liittyy muitakin rumia juttuja miehen puolelta.

Kirjan saa PDF:nä tästä. Rullaa ihan alas oranssiin DOWNLOAD tekstiin. Fyysisesti kirjan voi ostaa Adlibrikseltä.

Jokaisen naisen tulisi lukea tämä kirja.

https://freebooksmania.com/2021/01/why-does-he-do-that-pdf-free-downloa…

Vierailija
380/444 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole nyt yhtään miettimistä eron suhteen, kun mies suoltaa inkkelien dogmia kuin kuuluisi inkkelikirkkoon. Haluatko olla yleisesti naisia halveksivan miehen kumppani? Se ei edes rakasta sinua, saati kunnioita. Olet vaan naisesine, jolta saa seuraa, ruokaa ja seksiä, ja siihen kelpaisi ihan kuka tahansa naisesine, kunhan ei vaan jukolauta ole miestä parempi, rikkaampi ja fiksumpi. Esineet eivät saa olla isäntäänsä fiksumpia, sohvakaan ei väitä vastaan ja siksi sohva on hyvä esine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä