Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
321/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko yhtäläisyydet:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6160376/en-jaksa-enaa-passata-ja-mies-s…

Sama epämääräinen mies ja yksityiskohtien välttely, paitsi tietysti muutama mehevä paisuteltu kohta. 😆

Vierailija
322/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että työpaikalle meno muuttaa mitään. Kerrot vielä kerran, että mitä työsi sulle merkitsee ja miehesi on syytä alkaa kunnioittamaan sitä ja sua. Etenkin tuollainen tuttavien edessä naljailu olisi todella loukkaavaa.

Sitten kerrot mitä vaihtoehtoja on, jos mehen suhtautuminen ei muutu.

Meillä tekee kumpikin etätöitä ja onnistutaan pesemään pyykkiä ja tiskaamaan siinä sivussa. Roomba hoitaa lattiat. Aamusta koneet käytiin, veskipaussilla pyykit kuivuriin jne. Vaikkei tämä nyt ollut se pointti. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa, jossa olin korkeammin koulutettu kuin mieheni. Molemmat olivat ylpeitä minusta ja vähän kehuskelivat muille minusta. En ikinä olis tuollaisen kiukuttelevan vähättelijän kanssa.

Aika harva mies kehuskelee sillä että muija on joku päällikkö kunnan sosiaalitoimessa. 

Vierailija
324/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan ap, mutta kiinni jäit. Yritys hyvinvointialueella! Hehe.  Hyvinvointialue-nimitystä eivät käytä yritykset, vain kunnalliset tahot. Ja tuo 10,5 tunnin työaika joka muodostuu palavereista klo 6.30. Juu juu 😅

Vierailija
325/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap

Kyllä voi, ja valitettavan usein onkin. Vaihda miestä, jos vielä mielekästä (ei yhteistä omaisuutta/velkaa/lapsia/eläimiä). Löydät kyllä puolison, jolle tämä ei ole ongelma.

Vierailija
326/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisissä illanvietossa? Siis tuon yrityksen vai? Millä vuosikymmenellä ap elää jos sellaisia järjestetään, ja vielä aviomiesten kera? 

#paskatrolli

Vierailija
327/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ymmärrä, mistä ihmeestä te näitä helmiä kalastatte, enkä varsinkaan miten on mahdollista päätyä naimisiin sellaisen kanssa.

Vierailija
328/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ikinä osallistu keskusteluun aloituksen jälkeen. Ettekö todellakaan tunnista tätä provoajaa?

Vierailija
329/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ikinä osallistu keskusteluun aloituksen jälkeen. Ettekö todellakaan tunnista tätä provoajaa?

Ja aloitus on tehty sunnuntaina kuten aina tällaiset provot. 

Vierailija
330/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuu se, mutta ilman allekirjoitusta kun vastailee itselleen.

Vierailija
331/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa, jossa olin korkeammin koulutettu kuin mieheni. Molemmat olivat ylpeitä minusta ja vähän kehuskelivat muille minusta. En ikinä olis tuollaisen kiukuttelevan vähättelijän kanssa.

Aika harva mies kehuskelee sillä että muija on joku päällikkö kunnan sosiaalitoimessa. 

Hyvällä itsetunnolla varustettu mies kehuskelee vaikka sillä, että Pirkko on osastonhoitaja/lastentarhan opettaja/poliisi. Koska hän on oikeasti iloinen ja ylpeä kumppaninsa panoksesta.

Vierailija
332/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä itsetunnolla varustettu mies kehuskelee vaikka sillä, että Pirkko on osastonhoitaja/lastentarhan opettaja/poliisi. Koska hän on oikeasti iloinen ja ylpeä kumppaninsa panoksesta.

Hyvällä itsetunnolla varustettu mies ei kehuskele. 

Vierailija
333/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla päällikkö on paikalla 6.30 alkaen 17 saakka???

Kuvitteellisella uhriutuja-akan alalla. 

Duunarit ei taas tajuu. Olla paikalla = se aika, jolloin ensimmäistä kertaa avaa koneen ja sulkee sen. Itselleni tavallisena asiantuntijana ihan normi päivä. Avaan koneen, tarkistan, mitä on tapahtunut, kun työkaverit ovat eri aikavyöhykkeillä tai vuoroissa töissä. Vastaan sposteihin ja menen keittämään kahvit, tulen takaisin koneelle. Päivällä pidän pidemmän tauon, 30-40 min, joskus laitan tiskejä, joskus käyn kävelyllä, lämmitän ruokaa. Sitten helposti hurahtaakin 17 asti, kun on tehnyt kaiken tarvittavan päivän aikaan ja usein 15-17 on vielä palavereita.

Aamuaika on tärkein itselle, tulen koneelle ajoissa, koska haluan sen pari tuntia rauhaisaa työaikaa, ennen kuin puhelin ja chatti alkaa laulaa. Lopettelen edellisen päivän kesken jääneet ja suunnittelen tulevan päivän. Epäilen, että esihenkilöni tekee vielä pidemmän päivän.

Ja korvaukseksi sitten joskus pidän päivän, pari saldovapaita. Ihan normia.

Vierailija
334/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aloitus on tehty sunnuntaina kuten aina tällaiset provot. 

Tarkastipa seuraat palstan sisältöä, kun tuon tiedät. Keksisit itsellesi vähän jotain muuta ajanvietettä. 

Vierailija
335/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen täti on taas miettinyt että millähän aiheella saisi palstalla roikkuvat kärttyisät ja yksinäiset naiset takajaloilleen. Ja etätyöhän se tietysti on, joka herättää paljon tunteita ja näin saadaan aivan mahtava miesvihaanovelli jälleen kirjoitettua. Ja aivan parasta että keksii laittaa työpäivän pituudeksi 10,5 tuntia ja 50 alaista Jeeee!!!

No alaisia ei minulla ole, mutta 10-12 tunnin päivät eivät kyllä ole mitenkään tavattomia kiireisinä aikoina.

Eri

Vierailija
336/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko yhtäläisyydet:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6160376/en-jaksa-enaa-passata-ja-mies-s…

Sama epämääräinen mies ja yksityiskohtien välttely, paitsi tietysti muutama mehevä paisuteltu kohta. 😆

Vietät aivan liian paljon aikaa tällä palstalla. 

Vierailija
337/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tyytyväinen tilanteeseen ja puhuminen ei auta. Niin ero on aina vaihtoehto. Tillannehan ei tule parantumaan. Suosittelisin kyllä pariterapiaa tai edes youtube videon katsomista "tales of two brains". Toki se ero tuo myös omat murheensa ja sitäkin varmasti tulet katumaan!

Vierailija
338/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kirjoittelee puolisostaan paskaa netissä.

Joo, ero, ei tarvitse edes kysyä asiaa.

Vierailija
339/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erota. Etukäteen ja varmuuden vuoksi. 

Vierailija
340/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai kysytään netistä mitä tehdä :)

Kerro miehelle että olet pohtinut eroa, ja syyt siihen. Jos ei kykene keskusteluun eikä ole mitään halua muuttaa toimintatapoja, ei muuta kun eroprosessi vireille.