Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
301/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn vähättely on todella ikävää. En kuitenkaan itse sietäisi sitä, että jos on yhteinen koti, niin toinen antaa sen työnantajan käyttöön työtilaksi. Mene ap toimistolle.

Vierailija
302/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän etätyö on sillä tavalla vähän kevyempää kuin lähityö, että työmatkat jäävät pois. Itselläni ainakin tällä on paljon merkitystä, kun oli aikoinaan tunnin työmatka ja nykyään etätyö. Se vapauttaa 10 tuntia viikossa lisää aikaa muuhun. Minä kyllä laitan usein aamulla ennen töiden aloitusta pyykit koneeseen ja nostan ne tauolla kuivuriin, sehän menee jopa pienenä taukojumppana. Myös lounastauolla siivoilen usein samalla vähän keittiötä. Mutta sitä ei tietenkään voi luvata tai edellyttää, koska päivät ovat erilaisia. Eikä varsinkaan mikään oikeuta ketään naljailemaan tai vähättelemään kenenkään töisen työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn vähättely on todella ikävää. En kuitenkaan itse sietäisi sitä, että jos on yhteinen koti, niin toinen antaa sen työnantajan käyttöön työtilaksi. Mene ap toimistolle.

Minulla on oma työhuone, jossa teen etätöitä. Nyt kun työhuonevähennys ensi vuonna poistuu verotuksessa, niin voi olla että en enää tee etätöitä, ja teen työhuoneesta koko perheen kuntoiluhuoneen. 

Vierailija
304/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko ottaa työtön kiva mies joka ei vittuile ja ei ole kusipää. Tekee sulle ruuat ja kotityöt, kun pistät ruokarahaa hänen tililleen. On pullat ja kaikkea hyvää ja puhtaat lakanat sekä pyykit. 

Miksi otatte niitä kusipää miehiä? Voitte saada työttömän kivan miehen elätettäväksi, joka elää täysin teidän ehdoilla, palvelijana, kokkina, sivoojana ja mitä ikinä haluattekaan. Aasiasta saa kilttejä palvelusalttiita miehiä, jotka ei vittuile.

Vierailija
305/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma työhuone, jossa teen etätöitä. Nyt kun työhuonevähennys ensi vuonna poistuu verotuksessa, niin voi olla että en enää tee etätöitä, ja teen työhuoneesta koko perheen kuntoiluhuoneen. 

Työhuonevähennyskin on ihan naurettavan pieni verrattuna kustannukseen, joka tilan hakkimisesta ja ylläpidosta syntyy.

Vierailija
306/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on aika lailla samoja (paska)viboja kuin mun edellisessä suhteessa. Mies vähätteli mun työtä ja valitti lähestulkoon kaikesta mitä teen. Mikään ei koskaan riittänyt hänelle ja naljaili ikävään sävyyn musta aina kyläillessä. Silloin ei ollut etätöitä mutta voin kuvitella miten olisi varmasti sanonut mun etäpäiviä "lomapäiviksi" tms. Lähdin suhteesta lopulta menemään, ja hyvä niin.

Olen nykyään parisuhteessa jossa molemmat arvostavat ja kunnioittavat toisiaan, eikä illanistujaisissa ole edes puolikasta negatiivista sanaa toisesta. Teen nykyään pääsääntöisesti etätyötä koneella ja siinä sivussa hiljaisempina päivinä pesen pyykkiä ja laitan tiskejä, mutta mies ei mitenkään oleta että tekisin enemmän kotitöitä tai vähättele jos mun aivot on muussia henkisesti raskaan työpäivän jäljiltä. Jos molemmat on poikki niin maataan yhdessä sohvalla ja tilataan pizzaa ja mietitään niitä kotitöitä sitten seuraavana päivänä. :)

Vierailija
307/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun nainen sanoisi minusta, että olen mukiin menevä niin eiköhän se olisi siinä :D

Mutta juu itse asiaan, ota puheeksi äläkä pyörittele omassa päässäsi. Jos ei ymmärrä niin se kertoo myös siitä että teillä ei keskustelu tai ymmärryksen taso puolin ja toisin kohtaa. Itse näkisin, että tämmöisissä tilanteissa joko ammattiapu tai suoraan erilleen muutto ja yhdessä kun molemmille sopii. Yhdessä olo erikseen asuessa muutenkin aivan mahtavaa kun ei tarvitse miettiä mitään ja näkee kun on ns. hyvällä moodilla. 

Vierailija
308/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä

Häh? Jos ei teillä ole niin ei tokikaan tarkoita että millään muulla miljoonalla työpaikalla olisi sallittuja :D Urpå.

Jos tekisit (etä tai edes) töitä niin tietäisit kyllä miksi pe ja ma on de facto kielletty. Ei työnantaja mitään 4pv viikonloppuja ole kustantamassa

Jaa. Minun nimenomaan on. Asuinpaikkani on 200 km toimistolta, joten olemme sopineet, että teen ma ja pe etää, koska silloin voin lähteä ma iltana toimistolle ja to iltana kotiin. Mutta minun työnantajani ymmärtää, että nyt jo minulta menee aikaa siirtyä toimistopaikalle, kustannan itselleni siellä asunnon jne. Joten tuon verran nyt voi vastaan tulla. Lisäksi toki osaa johtamistaidon, eli muitakin tapoja pitää kirjaa työnteosta on kuin toimistolla istuminen. Sinä voit tarvita useamman päivän rännejä, kaikki ei niitä harrasta.

Vierailija
309/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä miehen egon heikkous kestää päteviä naisia ajaa kiusaajaksi.

Vierailija
310/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sanonut asiasta, puhunut, kertonut oman puolesi asiasta eikä mikään muutu, eihän siinä oikeastaan jää paljon vaihtoehtoja. Jos mies ei ymmärrä ja muuta käytöstään ja se on sulle ok, jäät suhteeseen. Jos se ei ole ok, lusikat jakoon.

Vierailija
311/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä miehesi seinää vasten ja vaadi seltitys jatkuvalle vähättelylle ja naljailulle. Jos ei tajua lopettaa ja tai vähättelee, niin kannattaa pistää vaihtoon. Tuo kuulostaa jo henkiseltä väkivallalta. 

Vierailija
312/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mies tai miehen tausta millainen vain, niin toisen työmaalle ei tulla sotkemaan. Tämän työn kunnioituksen pitäisi olla aika ytimessä, jos ei ole, niin kuten tässäkin keskusteluketjussa on jo monesti todettu, niin ehkä perusteita pitäisi tarkastella.

Kaikella tavalla tämä. Myös ei soitella sataa turhaa asiaa sinne toimistolle päivän mittaan, koska ollaan tylsistyneitä ja kenties läheisriippuvaisia.

Monille tuntuu etätyön konsepti olevan kyllä hukassa ja ongelma on, jos toinen on etänä. Meillä on molemmat ja kyllä meistä on hienoa, että työmatkojen aika säästyy. Molemmat käyttää sen kaksituntisen, siis yhteensä 4 tuntia, siihen, että tekee jotain kotitöitä. Imurointia tms. ei nyt oikein ennätä, mutta kyllä juuri pyykinpesua tai tiskien laittoa tms. Ja jos jompi kumpi on toimistolla, yleensä käyttää lounastuntia kaupassa käyntiin. Onneksi onnistuu, eli molempien duunissa saa kauppatavarat laittaa (kohtuulliset siis) firman jääkaappiin. Isot ostokset sitten kerran viikossa.'

Yhtä lailla siis tullut vapaa-aika menee yhteiseen kassaan.

Vierailija
313/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein pahempaa ap:n tilanteessa kuin tuo etätyöongelmointi on se, että mies ei selvästikään arvosta, kunnioita ja rakasta kumppania. Naljailu on pienisieluisen kateellista itkupotkuraivarointia. En kuuntelisi sellaista vähättelyä sekuntiakaan, koska se kertoo oikeasti, että kumppani ei edes välttämättä pidä minusta, jos hän puhuu minulle noin. Joa ap haluaa, voihan hän vielä sanoa tuosta naljailusta miehelle, mutta sanoisin, että sekä vähättely että etätyökiukuttelu kertoo, että miehen kanssa ei ole järkeä jatkaa - hän ei tule äkkiä yllättäen toteamaan, miten ihanaa kun Mirja on hyvin palkattu pomo ja että olen hänestä ylpeä ja onneksi voi tehdä etätöitäkin välillä.

Vierailija
314/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen uuno. Itselläni oma yritys, jota pyöritän "etänä" omasta kodista. Taitaa olla vain kateellinen sinun tilanteesta, että sinulla etätyömahdollisuus.

Vierailija
315/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Löysin ihanan miehen, mutta miksi se ei muuta luonnettaan minun vaatimuksien mukaan" VOL 7556

Onko ilkeily jokin luonteenpiirre ja perusoikeus, jota täytyy vain sietää?

Vierailija
316/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tällainen paska provo harrastelijakirjoittaja-vanhapiialta tällä kertaa. 😆

Aina tuo mies. 

Vierailija
317/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla päällikkö on paikalla 6.30 alkaen 17 saakka???

Vierailija
318/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla päällikkö on paikalla 6.30 alkaen 17 saakka???

Kuvitteellisella uhriutuja-akan alalla. 

Vierailija
319/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kahdessa pitkässä suhteessa, jossa olin korkeammin koulutettu kuin mieheni. Molemmat olivat ylpeitä minusta ja vähän kehuskelivat muille minusta. En ikinä olis tuollaisen kiukuttelevan vähättelijän kanssa.

Vierailija
320/444 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen täti on taas miettinyt että millähän aiheella saisi palstalla roikkuvat kärttyisät ja yksinäiset naiset takajaloilleen. Ja etätyöhän se tietysti on, joka herättää paljon tunteita ja näin saadaan aivan mahtava miesvihaanovelli jälleen kirjoitettua. Ja aivan parasta että keksii laittaa työpäivän pituudeksi 10,5 tuntia ja 50 alaista Jeeee!!!