Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Miespuolisen etätöissä olevan työkaverini avovaimo tuli läsnätöistä ja meni sohvalle chillaamaan. Kysyi; miksi et ole siivonnut ja pessyt pyykkiä? Miksei ole mitään ruokaa laitettuna? Etkö ole käynyt kaupassa? Sitten avovaimo hankki kotiin koiran hoidettavaksi vastustuksesta huolimatta. Kun koira tuli sisään, niin mies muutti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Kyllä voi. Siskoni ex-mies oli juuri tuollainen. Hän piti kaikkea kilpailuna, eikä kestänyt jos siskolla meni hänen mielestään paremmin, ihan sama vaikka se olisi auttanut heitä kumpaakin. Sai hirveän kohtauksen kun sisko ilmoitti saaneensa haluamansa työpaikan.
Exäni oli vähän samanlainen. Jopa tietokoneen pasianssia pelattiin niin pitkään, että sai päihitettyä pisteeni :D
Ja tosiaan, kun saavutin jotain ja siitä iloitsin, niin hän ei koskaan iloinnut puolestani, vaan jurotettiin kunnes aihe vaihtui. Kaikki minun hyvä tuntui olevan jotain perustavanlaatuisesti häneltä pois.
Parisuhteena tuollainen jatkuva kilpailu vaan ei toimi. Kun pitäisi olla yhteistä tiimiä ja iloita yhdessä sen tiimin onnistumisista, jota tuossa suhteessani ei koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kokee kenties epäreiluksi että sinusta yritetään väkisin muovata johtajaa koska ajat nyt vaan ovat sellaiset että naisia halutaan firmojen johtoon kyvyistä viis. Naiset kuuluvat johtotehtäviin siinä missä mies kuuluu synnyttämään lapsia. Toki eihän se sinun vikasi ole että pyrit hyötymään maksimaalisesti järjestelmästä joka väkisin kaataa resurssit päällesi ja yrittää tehdä sinusta miehen korvikkeen.
Jaaha, palstan tappi-inkkeli ilmoittautui.
Oletko siis sitä mieltä, ettei näin toimita? Et ole tietoinen kiintiöistä tai firmojen diversiteettivaatimuksista? Tietämättömyys tekee autuaaksi etenkin tässä asiassa.
Ole nyt hiljaa, tappi-inkkeli. Tee vaikka miljoonas aloitus siitä, miten sinua SORSITAAN (baby talk), koska olet vain 172,1 senttiä pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kokee kenties epäreiluksi että sinusta yritetään väkisin muovata johtajaa koska ajat nyt vaan ovat sellaiset että naisia halutaan firmojen johtoon kyvyistä viis. Naiset kuuluvat johtotehtäviin siinä missä mies kuuluu synnyttämään lapsia. Toki eihän se sinun vikasi ole että pyrit hyötymään maksimaalisesti järjestelmästä joka väkisin kaataa resurssit päällesi ja yrittää tehdä sinusta miehen korvikkeen.
Oletko siis sitä mieltä, ettei näin toimita? Et ole tietoinen kiintiöistä tai firmojen diversiteettivaatimuksista? Tietämättömyys tekee autuaaksi etenkin tässä asiassa.
Kerropa Suomessa olevista kiintiöistä ja diversiteettivaatimuksista! Nyt ei olla USAssa. Toki silloin kuin kävin koulua, oli ihan tavallista, että pojat pääsivät lukioihin alemmalla keskiarvolla kuin tytöt, koska oli poikakiintiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa Suomessa olevista kiintiöistä
Niin, kiintiö on, että naisia ja miehiä on kumpiakin oltava vähintään 40 % pörssiyhtiöiden hallituksissa eli kiintiö koskee sekä naisia että miehiä.
USAn laki ei koske meitä eikä valtaosa maailman suurista kansainvälisistä yrityksistä ole USAsta. Olet ilmeisesti pilleröitynyt ja marinoitunut USAn naisvihapalstoilla?
Suomessa kunnallisessa päättämisessä ongelman aiheuttaa, että yhteistoiminnan toimielimiin ei meinaa saada 40 %:n miesedustusta, koska miehiä ei kiinnosta esim. sosiaaliasiat.
Miehesi on sulle kateellinen. Palkkasikin taitaa olla miehesi tuloja suurempi. Jo tuo "johtajatar-vinoilu ymv" illanvietoissa osoittaa, hänen itsetuntonsa heikkouden. Näin ulkopuolisena kuvailen/ vertaillen hänen itsetuntoansa "pienimunaiseksi" käytökseksi. Nuppi ei taida kestää menestyvää naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa Suomessa olevista kiintiöistä
Pörssiyhtiöiden hallitukset eivät koostu yhtiöiden työntekijöistä vaan ovat yleensä yhtiön ulkopuolisia asiantuntijoita/johtajia. Ei siis vaikuta millään lailla naisten etenemiseen johtajiksi yhtiöiden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaastako ne naiset sitten tupsahtaa johtoryhmiin? Jossain niiden on uransa tehtävä, joko yhtiön sisällä taikka ulkopuolella. Tämä johtaa myös siihen että naisia otetaan enemmän yliopistoon ja heidät halutaan päästää läpi jotta heille saadaan soveltuva koulutus. Ympäröivien rakenteiden on nähtävä paljon vaivaa tuon kiintiön täyttämiseksi ja kaikki tehdään miesten kustannuksella joten on mielestäni luonnollista, että miehet halveksuvat näitä naisia. Periaatteessa APn mies ei voi olla johtaja koska AP kiintiöitettiin hänen paikalleen. Ja kotityöt jättää toki sillä verukkeella tekemättä.
Ei pidä yleistää, on paljon miehiä jotka ovat ylpeitä menestyvästä vaimostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, ettei näin toimita? Et ole tietoinen kiintiöistä tai firmojen diversiteettivaatimuksista? Tietämättömyys t
Yliopistoissa on naisenemmistö ilman mitään kiintiöitä naisille. Viimeiset kiintiöt yliopistopaikoista poistettiin muutama vuosi sitten, mutta ne olivat miehiä suosivia kiintiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, ettei näin toimita? Et ole tietoinen kiintiöistä tai firmojen diversiteettivaatimuksista? Tietämättömyys t
En väittänyt, ettei kiintiöitä ole. Esitit, että niitä olisi paljon ja etteivät ne koskisi sekä naisia että miehiä. Kuntien ja valtion toimielimiin joudutaan yleensä ottamaan niitä kiintiömiehiä reilustikin. Eikö ole mukava, että miehetkin pääsevät osallistumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, ettei näin toimita? Et ole tietoinen kiintiöistä tai firm
Jopa Iranissa on naisenemmistö yliopistoissa. Ja siellä ei tosiaan suosita naisia.
Suomessa ei ennen ollut. Vasta kun koulujärjestelmä romahdutettiin, on korkeakoulussa enemmistö naisia. Samaan aikaan ollaan huolissaan vastavalmistuneiden onnettomasta tasosta. Sattumaako? Kenties, mutta korrelaatio on vahva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Kyllä voi. Siskoni ex-mies oli juuri tuollainen. Hän piti kaikkea kilpailuna, eikä kestänyt jos siskolla meni hänen mielestään paremmin, ihan sama vaikka se olisi auttanut heitä kumpaakin. Sai hirveän kohtauksen kun sisko ilmoitti saaneensa haluamansa työpaikan.
Exäni oli vähän samanlainen. Jopa tietokoneen pasianssia pelattiin niin pitkään, että sai päihitettyä pisteeni :D
Ja tosiaan, kun saavutin jotain ja siitä iloitsin, niin hän ei koskaan iloinnut puolestani, vaan jurotettiin kunnes aihe vaihtui. Kaikki minun hyvä tuntui olevan jotain perustavanlaatuisesti häneltä pois.
Parisuhteena tuollainen jatkuva kilpailu vaan ei toimi. Kun pitäisi olla yhteistä tiimiä ja iloita yhdessä sen tiimin onnistumisista, jota tuossa suhteessani ei koskaan ollut.
Samoja kokemuksia täälläkin. Miehellä oli aina päällimmäisenä mielessä se, onko hän parempi kuin muut esimerkiksi uudessa harrastuksessa. Aloitimme yhdessä juoksuharrastukseen, ja kirjaimellisesti ensimmäinen asia miehen mielessä oli se, onko hän nopeampi kuin keskivertomies (no ei). Harrastimme kumpikin myös valokuvausta, ja hän oli kateellinen jos sain parempia kuvia kuin hän. Ei tuota tosiaan kauan jaksanut katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ennen ollut. Vasta kun koulujärjestelmä romahdutettiin, on korkeakoulussa enemmistö naisia. Samaan aikaan ollaan huolissaan vastavalmistuneiden onnettomasta tasosta. Sattumaako? Kenties, mutta korrelaatio on vahva.
Korkeakoulujen opiskelijoista on Suomessa enemmistö ollut naisia jo 1970-luvulta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Jokin aika sitten oli uutinen kun opettajat olivat huolissaan siitä, kun ala-asteen jälkeen ei välttämättä osata edes lukea. Taso on jouduttu painamaan ideologisista syistä riittävän alas. Ennen kaikkea olen huolissani siitä mitä kaikkea tämä aiheuttaa koko yhteiskunnan nykytilalle ja kehitykselle. Mielestäni se on liian kova hinta siitä että te saatte hetken aikaa leikkiä miestä. Minä olen sitä mieltä että antaa miehen olla mies ja johtaa ja naisen olla naisellinen ja seurata.
Lukutaidossahan on ongelma nimenomaan pojilla ja miehillä. Ei ole tyttöjen ja naisten vika, jos pojat eivät opi, vaikka saavat 70 % opettajien huomiosta ja lisätukitoimista.
Alemmuudentuntoinen mies, joka ei tuosta parane. Laita lusikat jakoon tuhlaamatta elämääsi. Nimi. 48v aviossa.
No mä ainakin olen suorastaan kateellinen kun jotkut onnelliset voi tehdä etänä. Mun työnkuva on semmoinen ettei etätyö tule kysymykseen. Mutta mitä siihen ukkoos tulee, koita keskustella sen kanssa. Kysy siltä näkeekö itse itsensä arvostelemassa ja ymmärtääkö edes sanomisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kylläpäs ihmiset eroavat nykyään helposti, jos jo etätyöskentely riittää syyksi :D
No otsikko oli vähän huonosti laadittu, mutta jos luit edes vähän alkua, niin huomasit, että parisuhteessa on aika paljon pielessä. Tuo miehen suhtatuminen etätyöhön on yksi oire tästä.
Tällaiset mitätöinnit eivät tule yksin, eivätkä ole ensimmäinen merkki noin pitkässä parisuhteessa. Jotain muutakin mätää miehessä on. Nyt se vaan kulminoituu oikein kunnolla tähän etätyöhön kietoutuneena.
Summa summarun; ei ole edes mukiinmenevä mies. Vaihtoon moinen lyttääjä ja henkinen mokari, jolla mätkii vaimoaan.