Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?
Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.
Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"
Eroaisitteko itse?
Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun mies alkaa mussuttamaan mielipiteitään niin karjaise: nyt hiljaa! Silloin sinun ei tarvitse hakea sitä eroa ja tehdä sitäkin hommaa hänen puolestaan.
Just tämä.
Kelatkaa muuten jos käännettäis sukupuolet toisinpäin. Aika hyviä neuvoja miehille joiden vaimo mussuttaa mielipiteitään.
Onkohan ap saanut haluamansa vertaistuen ja naisten arvokkaat mielipiteet? Jos ap olet maisemissa, vastaa toki.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi katella noin surkealla itsetunnolla varustettua ja epävarmaa miestä, joka naljailee naiselle tämän menestyksestä.
Kunnon kumppani olisi ylpeä siitä, että rakas ihminen on päässyt vastuulliseen asemaan.
Aika usein naiset vänisevät palstalla kuinka mies jatkaa töiden tekemistä naisen porsittua
Heillä on siis surkea itsetunto ja he ovat epävarmoja, eivät ole kunnon kumppaneita koska eivät ymmärrä miehen olevan vastuullisessa asemassa.
Tämä selventää huomattavasti, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap saanut haluamansa vertaistuen ja naisten arvokkaat mielipiteet? Jos ap olet maisemissa, vastaa toki.
Miksi? Jotta voisit haukkua ap:tä vähän lisää? Siitähän sinä saat elämän eliksiirisi, naisten solvaaminsesta.
Ei etätyössä oikein ehdi edes muuta kotihommaa tehdä kuin nakata ne pyykit sinne koneeseen tai astiat astianpesukoneeseen. Imurointi ja lattioiden pesu kestää ainakin minulla oman aikani. Pesen tarpeen mukaan itse pyykkiä etätöissä ollessani, mutta imurointi jne. Ei tule kysymykseen kun on puheluita soitettavana ja viestejä lähetettävänä. Moni ei vieläkään miellä sitä, että etätyö ei ole yhtään sen leppoisampaa kuin lähityö, vaikka hälyä ja keskeytyksiä onkin vähemmän. Sitä työtä vaan tehdään kotona toimiston sijaan. Ainakin minulla on näin.
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Nimenomaan. Hänen itsetuntonsa ei kestä. Jätä ja ota oikea mies.
Omituista. Minä olen ns. paremmassa asemassa, mutta mieheni on minusta todella ylpeä. Jopa kiusallisuuteen asti retostelee tutuilleen vaimostaan.. kyllä tuo on vakavan keskustelun paikka, missä puhutaan asioista oikeilla nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla niinpäin, että elämässä ollut sellaista hermojariipivää hilvettiä, että nykyään koitan säätää elämäni mahdollisimman rennoksi ja stressittömäksi, koen aidosti tarvitsevani sellaista, niin kumppani käsittää sen niin että " no sinähän voit tehdä tämätuosen ja nämänuonen, kun sulla ei ole muutenkaan mitään menossa"
Jep, kuka kaipaa mitään tuollaista ihmisshudetta elämäänsä. Puhumattakaan siitä että tuollainen oman elämänsä pikkumanageri manspleinaaja vielä yrittiäsi siittää itseä. Huh huh, hanki ap itsetunto.
En oikein saanut tajuttua kuka kommentissasi on kukakin - ap en kuitenkaan ole. Ja siittää itseä? (kai syyttää) ja miten niin hanki itsetunto? En näemmä syntyperäisenäkään osaa omaa kieltäni!
Eroaisin, koska mies on tyhmä kusipää
T:Mies 48v.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tienaat enemmän kuin miehesi? Hän ei taida pystyä sulattamaan asiaa.
Tämä. Tällä hivutustaktiikalla pilataan hyvin sujunut työura ja varmistetaan, että nainen on sopivasti pienipalkkainen. Sitten voi valittaa siitä, että nainen muka hyötyy miehen isommista tuloista, vaikka näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap
Eikö tämä ole jo monta kertaa todettu, että miehelle se on jotenkin "uhka" jos tienaa vähemmän kuin puolisonsa?
En tiedä tosin miksi näin on, näin miehenä meilläkin on se tilanne että vaimoni tienaa minua enemmän, mutta en keksi miksi se kiusaisi. Olen tullut siihen tulokseen, että siinä vaiheessa jos palkat ovat riittävän suuret niin tämä palkkaeron merkitys jotenkin vähenee. Jos sen sijaan nainen kirurgina tienaa kymppitonnin ja mies vaihtaa renkaita kahden tonnin liksalla, niin hiertäminen olisi todennäköisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naiset kehtaavat ihmetellä miksi miehet ei halua enää parisuhteeseen kun noin pienien asioiden takia se suhde tuhotaan.
Mies ei ymmärrä etätöitä, eroko?
Mies ei osannut lukea ajatuksia, eroko?
Maija sanoi että olisin parempi sinkkuna, eroko?
Aamulla satoi vettä, eroko?
Telkkarissa tuli uutiset, eroko?
Miksi naiset edes haaveilee parisuhteista kun on koko ajan kumminkin hakemassa ja etsimässä syytä eroon
Et tainnu ymmärtää lukemaasi?!
Ei kun sen mielestä naisen työ on pieni ja mitätön asia. Siksi sen mielestä on ihan tyhmää erota pelkästään, koska mies sabotoi työntekoa ja työuraa. Sen verran kumminkin varmaan pitäisi tienata, että voi maksaa laskut ja ruokkia miehen. Aika pitää käyttää ensisijaisesti miehen palvelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta kun mies alkaa mussuttamaan mielipiteitään niin karjaise: nyt hiljaa! Silloin sinun ei tarvitse hakea sitä eroa ja tehdä sitäkin hommaa hänen puolestaan.
Just tämä.
Kelatkaa muuten jos käännettäis sukupuolet toisinpäin. Aika hyviä neuvoja miehille joiden vaimo mussuttaa mielipiteitään.
Kelatkaa jos joku vaimo mussuttaisi sillä tavalla miehelleen, joka työskentelee keskijohdossa ja on etätöissä kahtena päivänä viikossa.
Se mies ei varmaan olisi etätöissä sen jälkeen vaan mieluummin menisi toimistolle. Eikä pitäisi kiirettä kotiin palaamisessa vaan lähtisi kaverien kanssa lähipubiin työpäivän jälkeen.
Tuli flashback omaan elämään. Etätyöt olivat silloin vielä todella harvinaista herkkua, mutta itse sain olla etätöissä jo 2000-luvun alussa.
Meille kävi aivan samoin kuin ap:n tapauksessa. Sen lisäksi, että vein ja hain lapset koulusta, vein ne harrastuksiin niin asunnon olisi pitänyt kiiltää kun puoliso tuli töistä.
Tästä tuli usein riitaa ja pelkkä asian ajatteleminen saa mut vieläkin vihaiseksi. Hänessä on se vastenmielinen piirre, että kaikki työstressi ja väsymys puretaan välittömästi puolisoon.
Siis ottaako Radio Nova nuo Kaverin puolesta kyselen-osuuden tapaukset tältä palstalla? Eilen tuossa oli ihan samanlainen tapaus käsittelyssä, eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta kun näin on käynyt.
Tämä Kaverin puolesta kyselen-osuus on siis Radio Novan iltapäivässä kello 14.30 aikoihin maanantaista torstaihin.
Vierailija kirjoitti:
Siis ottaako Radio Nova nuo Kaverin puolesta kyselen-osuuden tapaukset tältä palstalla? Eilen tuossa oli ihan samanlainen tapaus käsittelyssä, eikä tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta kun näin on käynyt.
Tämä on aika yleinen ongelma. Kun itse vaihdoin työpaikkaa ja palkkani nousi paremmaksi kuin miehelläni, jopa rekrytointia hoitanut firman toimitusjohtaja lohdutteli, että ei me täältä kerrota sun miehelle, paljonko sun palkkasi on. Ihan asiatonta, mutta otin toki työn vastaan, koska se oli hyvä homma ja palkka OLI varsin kova.
Kyse ei ole siitä, etteikö mies oikeasti ymmärtäisi etätyötä. Kyse on siitä, että hän haluaa sabotoida työntekoasi ja pienentää työsi mitättömäksi puuhasteluksi, jotta hän voisi olla miehenä se varakkaampi osapuoli ja määrätä yksin perheen rahankäytöstä. Naisen rooli on hänen mielestään ensisijaisesti hoitaa kotia ja palvella miestä. Nainen johtajana on hänelle absurdi käsite, siksi nälvii ja pilkkaa sitä. Hänen mielestään se on vitsi, kuten vaikka koira kodinhoitajana.
Siinä lukee että veemäiselle johtoportaalle. Pölvästi.
Miksi edes sekaannutte miehiin?