Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
241/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mies tai miehen tausta millainen vain, niin toisen työmaalle ei tulla sotkemaan. Tämän työn kunnioituksen pitäisi olla aika ytimessä, jos ei ole, niin kuten tässäkin keskusteluketjussa on jo monesti todettu, niin ehkä perusteita pitäisi tarkastella.

Kyse on kuitenkin toimeentulosta, ansaitsee sitten vähemmän tai enemmän kuin toinen, niin tätä on kunnioitettava. Piste.

Ehkä kuitenkin ennen eroajatusten jatkamista olisi hyvä ilmaista mielipiteensä syvästi, että tuo ei ole OK. Jos jatkuu, niin sitten on ainakin yritetty selvittää ilmaa.

Vierailija
242/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kylläpäs ihmiset eroavat nykyään helposti, jos jo etätyöskentely riittää syyksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kylläpäs ihmiset eroavat nykyään helposti, jos jo etätyöskentely riittää syyksi :D

Ei tässä ole kyse etätyöskentelystä, vaan miehen vihamielisestä suhtautumisesta naisen työhön. Onko se sinusta pieni syy harkita eroa? Minusta yritys painaa toista köyhyyteen on taloudellisen väkivallan valmistelua ja todella hälyttävä tilanne. Tämä ongelma kannattaa ratkaista ennen kuin on oikeasti köyhä.

Vierailija
244/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse reagoisit jos puolisosi tulisi toistuvasti työpaikallesi vittuilemaan ja vähättelemään kesken työnteon?

Vierailija
245/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa erota. 

Vierailija
246/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä sisäistettyä naisvihaa. Pitää vittuilla ja mitätöidä, kun itselle tulee muuten pieni olo menestyneemmän naisen rinnalla. Vaihtoon vain tuollainen lapsellinen toope.

Vierailija
247/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi katella noin surkealla itsetunnolla varustettua ja epävarmaa miestä, joka naljailee naiselle tämän menestyksestä.

Kunnon kumppani olisi ylpeä siitä, että rakas ihminen on päässyt vastuulliseen asemaan. 

Aika usein naiset vänisevät palstalla kuinka mies jatkaa töiden tekemistä naisen porsittua

Heillä on siis surkea itsetunto ja he ovat epävarmoja, eivät ole kunnon kumppaneita koska eivät ymmärrä miehen olevan vastuullisessa asemassa.

Tämä selventää huomattavasti, kiitos.

Suurin osa suomalaisista miehistä on ihan tavallisia duunareita eikä missään vastuullisesssa asemassa.

Vierailija
248/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa.

Riittääkö sulle tosiaan "mukiinmenevä mies"?? Tyydyt vähään.

Vierailija
249/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis niitä hyvinvointialueiden kovapalkkaisia johtajia, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä, yhtä vähän kuin koulutoimiston "suunnittelijoilla". Viette vain resursseja suorittavalta portaalta. 

Vierailija
250/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin vielä vähättelee ota puheeksi myös se. En katsoisi yhtään lisää, jos homma ei muutu. 

Vierailija
251/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua haittaisi, jos puolisoni ei kunnioittaisi minua. 

Vierailija
252/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä, etteikö mies oikeasti ymmärtäisi etätyötä. Kyse on siitä, että hän haluaa sabotoida työntekoasi ja pienentää työsi mitättömäksi puuhasteluksi, jotta hän voisi olla miehenä se varakkaampi osapuoli ja määrätä yksin perheen rahankäytöstä. Naisen rooli on hänen mielestään ensisijaisesti hoitaa kotia ja palvella miestä. Nainen johtajana on hänelle absurdi käsite, siksi nälvii ja pilkkaa sitä. Hänen mielestään se on vitsi, kuten vaikka koira kodinhoitajana.

Tätä samaa juuri ajattelin sanoa. Ei ole kyse siitä, ymmärtääkö mies etätyötä. Kyse on siitä, että hän mitätöi sinun työntekoasi ja vähättelee sinua.

Ihan sama, vaikka kävisit muualla töissä, niin hän mitätöisi ja vähättelisi, kyllä aina jotain syitä keksii millä sen pystyy tekemään. En osaa sanoa mistä tämä juuri teillä johtuu, mutta voi olla että hänellä on lapsuudenkodissaan vastaava miehen ja naisen suhteen malli vanhemmillaan, tai voi olla että sinun esimiesasemasi saa hänet tuntemaan liikaa kateutta ja alemmuutta, ja hän yrittää sen takia mitätöidä. Voisi ehkä auttaa, jos pohtisitte tätä kuviota yhdessä pariterapiassa. Ennen kuin kokonaan kyllästyt ja lähdet.

Vierailija
253/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta hyvältä se että mies ei osaa olla onnellinen aloittajan työn puolesta vaan on selvästi kateellinen. Oma exä naljaili minun harrastuksesta ja sanoi ohimennen lyttääviä kommentteja, lopulta jossain illanvietossa lipasutti että on kateellinen siitä että mulla on sellainen intohimo. 

Kateellisuus taas kertoo siitä ettei ole sellainen ihmissuhde missä toisia kamnustetaan ja tuetaan, ollaan onnellisia toisen menestyksestä ja surullisia toisen vastoinkäymisistä. Tuo on minusta tärkeintä kaikissa ihmissuhteissa joten en ihmettele eromietteitä. 

Vierailija
254/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumpikin käyttää rahaa yhteiseen talouteen yhtä paljon, myös kotityöt jakautuvat puoliksi. Toiselle ei kuulu mitä toinen tekee ylijääneillä rahoilla tai enemmällä vapaa-ajalla.

Jos vaatii toista tekemään enemmän kotitöitä, koska tällä enemmän vapaata, sitten tuo itse isomman osan rahoista talouteen. Muu on lokkeilua.

Eli, ap, vaikka tekisitkin kolmipäiväistä työviikkoa (mitä siis et tee) se ei tuo sinulle suurempaa vastuuta kotitöistä. Miehet on outoja lokkeja, eikä niiden äly riitä edes sen tajuamiseen.

Vierailija
255/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:lla mitään töitä ole, ei töissäkäyvä täällä ulisisi näitä asioita. Jurpot. 

Asia on joskus niinkin, ettei ole muutakaan paikkaa, missä avautua parisuhdehuolista.

Esim. itselläni ei ole ketään, jolle voisin ja kehtaisin kertoa vaikeista jutuista. Anonyymipalstalta voi hakea ja saada vertaistukea ilman häpeää.

Vierailija
256/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina melkeis kannattaa kyl erota. Erotkaa.

Vierailija
257/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että aloittajalle alkaisi jo olla aika selvää mitä pitää tehdä. 100% viesteistä on sanonut samaa, EROA!

Vierailija
258/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että aloittajalle alkaisi jo olla aika selvää mitä pitää tehdä. 100% viesteistä on sanonut samaa, EROA!

Joo. onkohan tämä aloitus taas joku trolli. Nainen johtoasemassa töissään ja tulee täältä kysymään vertaistukea ja kaikki sanoo mikä on ainoa oikea ratkaisu ja johtajatar ei osaa muka itse päättää... Uskoiskohan aloittajan juttua taas.

Joku heitti että onko Novan radiosta joku käynyt näitä lukemassa "kaverin puolest kyselen" osioon, mutta onkohan niin että Novan toimittaja on käynyt tekmässä tämän aloituksen koska aloittajalla ei ole ainakaan vielä osoittanut mitään johtamiskykyä jota vaaditaan päätösten tekemiseen ja läpiviemiseen???

Vierailija
259/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyse ei ole etätyöstä, vaan sinun vähättelystäsi. Katsoisin tuon henkiseksi väkivallaksi. Ero.

Samaa mieltä. Omassa suhteessani oli ihan samanlaista työni vähättelyä, ja lisäksi siinä oli paljon muutakin väkivaltaa. Erohan siitä tuli.

Vierailija
260/444 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, mulla oli kämppis, joka oli sitä mieltä, että kun olin hetken aikaa työttömänä niin koko huushollin siivoaminen kuuluu minulle. Kaikki tiskit, imuroinnit, lattioiden pesut, vessa ja sauna, pölyt, pyykit, jätehuolto... Itse oli sottapytty, jolta jäi tavarat niille sijoilleen. Kerran odotin, että siirtäisi lehtensä pois tuolilta - kestin 6kk, jonka jälkeen siirsin ne itse. Tähän samaan olisi tietysti kuulunut myös ajoittain vierailevan poikaystävän tekemät sotkut.

Syy? No kun hän on töissä ja on niin rankkaa :( 

Minä siis jo siivosin siinä vaiheessa, kun tämä ehdotus tuli, 90% ajasta. Nyt olisi pitänyt tehdä IHAN kaikki 24/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme