Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä etätyötä, eroko?

Vierailija
17.08.2025 |

Minulla on aina maanantait ja perjantait etäpäiviä. Etäpäivien aikana teen hallinnollisia asioita ja istun palavereissa. Työskentelen suurehkon yrityksen keskijohdossa ja vastaan toiminnastamme tällä hyvinvointialueella. Mies kuitenkin vähättelee ja odottaa minun osallistuvan hänen osuuttaan suuremmalla osalla kotitöihin, "Sinulla kun on neljä päivää viikossa vapaata " tai lempparini, "Helpollahan sinä pääset, pikkuisen vain näpyttelet konetta". Ei siis todellakaan tajua, että istun 06.30-17 tietokoneen ääressä ja vastaan n. 50 alaisen asioista ja vastaan veemäiselle johtoportaalle siitä, että tulosta tulee tarpeeksi.

Minulla alkaa todella mennä hermo, ja olen alkanut miettiä eroa. Mies on muuten aivan mukiin menevä, mutta tämä työni vähättely alkaa todella risoa. Hän myös yhteisissä illanvietoissa vinoilee minulle usein että "mitäs se johtajatar" tiedättekö, sellaisella naljailevalla äänensävyllä. Tai "Eihän se Mirja voi, kun on niiiiin tärkeä johtaja"

Eroaisitteko itse? 

Tästä puhuminen on tuottanut yhtä paljon tulosta kuin vasemman jalan kumisaappaalle puhuminen.

Kommentit (444)

Vierailija
181/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin jonkinlainen valtataistelu kysymys, miehesi haluaa olla johtaja tai perheen pää, ota ero ja hommaa mies jota voit alistaa. 

Vierailija
182/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyön voi vielä selittää toiselle mutta vähättely ei ole ok, sano suoraan että jos ei lopu tulee ero,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

maanantai ja perjantait ei yleensä ole sallittuja etäpäiviä

Häh? Jos ei teillä ole niin ei tokikaan tarkoita että millään muulla miljoonalla työpaikalla olisi sallittuja :D Urpå.

Jos tekisit (etä tai edes) töitä niin tietäisit kyllä miksi pe ja ma on de facto kielletty. Ei työnantaja mitään 4pv viikonloppuja ole kustantamassa

Höpö höpö taas. Itsekin teen pääsääntöisesti etätöitä maanantait ja perjantait kun meillä saa vapaasti valita milloin on etätöissä. Etätyösääntö vain velvoittaa olemaan yhden päivän viikossa toimistolla. Minun työni on sellaista ettei sitä tee kukaan muu kuin minä, joten jos viettäisin neljän päivän viikonlopun niin sen kyllä huomaisi heti. Miehenikin voi vapaasti valita etätyöpäivät. Hänkin on usein maanantain ja perjantain etänä.

Vierailija
184/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö on työtä. Ei silloin tehdä miehelle ruokaa, siivota ja pyykätä työnantajan piikkiin. Työnantaja maksaa palkan, jotta sovitut työtehtävät hoidetaan pois alta sovitusti työajalla.

Vierailija
185/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etätöitä" on monenlaisia,  esimerkiksi meillä töissä puhutaan ihan vapaasti etäpäivinä marjastuksesta, mehu keitosta jne. Yksi naapuri maalasi etätöissä talonsa. 

Jos miehesi tutuissa on paljon tällaisia, hänen voi olla vaikea käsittää että sinä teet oikeasti töitä.

Vierailija
186/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä pisti paremmaksi: Hänen mielestään olisi pitänyt siivota silloin, kun hän ei ole kotona. Ainoa vaan että tehtiin kumpikin päivätöitä. Totesin hänelle naurukohtauksen jälkeen, että soittaako hän sitten pomolleni, että minun pitää päästä työpäivän aikana siivoamaan pariksi tunniksi ja mitä hän luulee pomoni siihen sanovan. 😂😂😂

Tää on just sitä miehen logiikkaa!

Vierailija
187/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhui miehestään yksikössä, mutta yllättävän monessa kommentissa paistaa asenne, että MIEHET ovat juuri tuollaisia.

Oletteko te yleistäjät sitä mieltä, että naiset ovat kaikki samanlaisia ja toimivat tilanteissa samalla tavalla? Entä miten itse reagoitte yleistetyksi jouduttuanne?

Vierailija
188/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja puhui miehestään yksikössä, mutta yllättävän monessa kommentissa paistaa asenne, että MIEHET ovat juuri tuollaisia.

Oletteko te yleistäjät sitä mieltä, että naiset ovat kaikki samanlaisia ja toimivat tilanteissa samalla tavalla? Entä miten itse reagoitte yleistetyksi jouduttuanne?

No tämänhän nyt on tavallista vauvalla - naiset/miehet on sellaisia tai tällaisia vaikka kuitenkin useimmiten puhutaan yksilöstä. Toivottavasti sinäkään et koskaan yleistä sukupuolen perusteella ketään. 

Vierailija
189/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit oikeisiin töihin ja lopettaisit täällä palstalla ulinan. Nyttenkin muka etätöissä, kun Vauva.fi:ssä nalkutat miehestäsi. Säälittävää.

Vierailija
190/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit oikeisiin töihin ja lopettaisit täällä palstalla ulinan. Nyttenkin muka etätöissä, kun Vauva.fi:ssä nalkutat miehestäsi. Säälittävää.

Todellakin. Joku etuoikeutettu viinerivalas helmikorut kaulassa ulvoo suurta epäoikeudenmukaisuutta. Hyi h3lvetti!

Vierailija
191/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole tarpeeksi pieni syy erota. Väärin viikattu pyyhe, väärin keitetty vesi, väärin viety roskat, väärin kehuttu, väärin hengitetty. Ero on ainoa ratkaisu, eli jätä se sika ja viikkaa itse pyyhkeesi, kyllä sitten elämä hymyilee.

Vierailija
192/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aloitus on kirjoitettu eilen eli sunnuntaina eikä aloittaja väittänytkään työskentelevänsä sunnuntaisin. Joten lukeminen olisi hyvä taito ennen tyhmiä kommentteja. Kertoo enemmän sinusta kuin aloittajasta.

Vierailija
193/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vähättely ja johtajatar-kommentit on toisen mitätöintiä, eräänlainen henkisen alistamisen muoto tämäkin. 

Vierailija
194/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole tarpeeksi pieni syy erota. Väärin viikattu pyyhe, väärin keitetty vesi, väärin viety roskat, väärin kehuttu, väärin hengitetty. Ero on ainoa ratkaisu, eli jätä se sika ja viikkaa itse pyyhkeesi, kyllä sitten elämä hymyilee.

Olet onnellinen jos et ymmärrä eroa väärin viikatun pyyhkeen ja henkisen väkivallan välillä. Se kertoo siitä ettet ole koskaan kokenut henkistä väkivaltaa. Itse koin jo lapsuudessa ja voin kertoa ettei siihen pidä koskaan alistua, oli syy mikä tahansa. 

Vierailija
195/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se ongelma, että ap kuten naiset yleensä, on otettu kotiin tekemään kotitöitä, että miehen ei niitä tarvitse tehdä. Tavallisesti miehet selittävät asian niin, että kun nainen ansaitsee vähemmän, on hänen tehtävä kotona enemmän eli yleensä kaikki työt. Ap on mennyt rikkomaan tätä kuviota, vanhat selitykset eivät päde. Mies on menettänyt hänelle mielestään luonnostaan kuuluvan asemansa. Niinpä hän on alkanut väheksyä puheissaan ap:tä ja hänen työtään kun ei muutakaan ole keksinyt. Asia pitää ottaa puheeksi vähintäänkin, jos ei heti halua lähteä. 

Vierailija
196/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap

Kyllä. Huonolla itsetunnolla ego ei kestä olla luolamiesaivojen näkökulmasta hierarkiassa alempana. Dumppaa tuollainen. Kertoo kaiken tarvittavan ajatusmaailmasta.

Vierailija
197/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vähättely ja johtajatar-kommentit on toisen mitätöintiä, eräänlainen henkisen alistamisen muoto tämäkin. 

Aika läpinäkyvä yritys minimoida toista. Inhottava tyyppi.

Vierailija
198/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on itse työntekijä pienessä firmassa, mielestäni ihan vastuullista työtä siellä tekee. Olen yrittänyt puhua että tuntuu pahalta, muttei ota sitä kuuleviin korviinsa. Tuloeroja joku tuolla mietti, minä tienaan kyllä enemmän. Voiko mies oikeasti olla niin pikkumainen, että se on siitä kiinni? -Ap

Ei tuo ole pikkumaisuutta. Teillä on tilanne ajautunut siihen tilanteeseen että sinun elintila on pienentynyt.

Annas kun selitän että varmasti ymmärrät tämän. Sinun miehesi haluaisi että sinä olet hänen kanssaan silloin kun olet kotona. Hän haluaisi että tekisit työsi viimeisen viiden minuutin aikana työpäivän lopussa.

Tuo on täysin mahdoton yhtälö.

Mutta, sinä taas olet kieltäynyt ja et ole räjähtänyt hänelle, joten hän on ujuttautunut koko ajan henkisesti lähemmäksi sinua. Hän ei ymmärrä että sinulla on oikeasti työpäivä, ja siksi hän ei myöskään ymmärrä sitä kuinka tärkeä työpäivä sinulle on.

Sinun täytyy räjähtää hänelle ja tarkoitan että räjähdät oikein kunnolla. Sinun ei tarvitse haukkua häntä pystyyn, mutta sinun täytyy tehdä selväksi se että sinulla on rajat joita hän ei yksinkertaisesti ylitä.

Vasta sitten kun miehesi ymmärtää kuinka tärkeää sinulle on rauhallinen työpäivä ja että puolustat omaa aikaasi ja paikkaasi jotta voit tehdä työsi rauhassa, hän alkaa arvostamaan sinua. Sinun täytyy hankkia se menettämäsi kunnioitus takaisin! Olet ottanut liikaa vastaan hänen naljailujaan laittamalla sille stoppia! Vasta sitten kun miehesi hölmistyneenä yrittää katsoa ylöspäin, verta valuva luodinreikää otsassaan ja tajuaa että sinähän ammuit häntä kolmekakkosella otsaan, hän ymmärtää että joskus reaktion saaminen voi mennä yli ja silloin käy juuri noin.

Vierailija
199/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän ahkeruutta peliin ap ja tartut niihin kotitöihin etätyösi lomassa.

Sinähän napiset, haukut miestäsi ja eropuhiset kuin pahainen palstamamma.

Vierailija
200/444 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äijä vaikuttaa tyhmältä niin todellakin eroat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi