Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on lääkepelko.

Vierailija
08.02.2023 |

En uskolla käyttää e-pillereitä joita gyne määräsi endometrioosiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät? Väärään kurkkuun menemistä? Lääkkeen sivuvaikutuksia?

Vierailija
2/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että jotain pahaa tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocebo-vaikutusta on syytäkin pelätä.

Vierailija
4/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että jotain pahaa tapahtuu.

Siis miten? Lääkkeestä? Väärään kurkkuun menemisen pelko on yleinen. Itsellänikin on se, tosi tuskaista jos pitää niellä pureksimatta pienetkin lääkkeet. Minulla se linkittyy mielessä aina lapsena koettuun tilanteeseen, jossa en pystynyt hengittämään.

Vierailija
5/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö lääkettä siitä huolimatta?

Vierailija
6/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö lääkettä siitä huolimatta?

En, uskoltanut.

Vierailija
7/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko käyttää e-pilleriä siihen, jos pelkää haittoja. Voi ottaa jonkun muun valmisteen, jos löytyy.

Vierailija
8/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käyttää e-pilleriä siihen, jos pelkää haittoja. Voi ottaa jonkun muun valmisteen, jos löytyy.

Mun olisi pakko käyttää kun kystat uusiutuu, mutta en ole silti uskoltanut.

Vierailija
9/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta siihen on? Onko ne kaikki hormonipohjaisia? Eri

Vierailija
10/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkalleen ottaen pelkäät?

Vierailija
11/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veritulppia, sivuoireita, kaikeanlaista mitä voi tulla noista.

Vierailija
12/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä auta kuin hypätä ja pelätä tai pelkästään pelätä.

Jos endo on varma niin se tuhoaa elimistöäsi. En tarkkaan enää muista siitä koska omani oli epävarma ja menin kipulääkkeillä kun niitä tuurilla sain. Kipujen helpottumisen myötä menin sillä, että tuskin on.

Onko elämässäsi varmuutta riittävästi alueilla, joista saisit tukea? Psyykkisessä mielessä, en tarkoita välttämättä edes puhekumppania vaan teflonia sisälläsi.

Ja toisaalta, riittävässä epätoivossa voi tulla tunne että tulkoot mitä tulee, en kuitenkaan voi hyvin joten kokeillaan. Kivut pistänevät aika epätoivoiseksi, vai?

Vai onko pelkosi kenties yleisesti hoitoosi liittyvää? Esim. sellaista, ettet saa riittävästi apua tai saat vääränlaista etkä voi vaikuttaa asiaan?

Olen kokenut noita kaikkia omissa lääkepeloissani. Yksi pilleri harvoin tappaa. Kokeile yhdellä ensin ja katso sitten, miten seuraava menee alas vai meneekö. Lääkärisi on erillinen ihminen, jota et viime kädessä voi miellyttää jos hän näin päättää. Mieti omaa elämääsi ja sen laatua.

Vierailija
13/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veritulppia, sivuoireita, kaikeanlaista mitä voi tulla noista.

Se on sinun kehosi. Päätät itse, hoidatatko sairauttasi vai et. Voi olla, että myöhemmin kaduttaa, ellet hoida.

Vierailija
14/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Eihän lääketieteellä ole moneenkaan vaivaan parantavaa lääkettä, vaan se on oireiden piilottamista lähinnä.

Vierailija
15/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän lääketieteellä ole moneenkaan vaivaan parantavaa lääkettä, vaan se on oireiden piilottamista lähinnä.

Mulla ei ole endo kipuja, mulla määrättiin noi pillerit sen takia ettei kystia tulisi,... En tiedä onko siitäkään varmuutta , että noi pillerit estäisi niitä kystien tuloa kokonaan. Sen takia olen ollut vähän epävarmankin pillereiden aloittamisen suhteen. Jos olisi kipuja yms muita, ehkä sitten käyttäisin . Kun tiedän, että joillain on tosi kovia endometrioosi kipuja,/ulostus ja virtsa yms.

Vierailija
16/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos endo on varma niin se tuhoaa elimistöäsi. En tarkkaan enää muista siitä koska omani oli epävarma ja menin kipulääkkeillä kun niitä tuurilla sain. Kipujen helpottumisen myötä menin sillä, että tuskin on.

Onko elämässäsi varmuutta riittävästi alueilla, joista saisit tukea? Psyykkisessä mielessä, en tarkoita välttämättä edes puhekumppania vaan teflonia sisälläsi.

Ja toisaalta, riittävässä epätoivossa voi tulla tunne että tulkoot mitä tulee, en kuitenkaan voi hyvin joten kokeillaan. Kivut pistänevät aika epätoivoiseksi, vai?

Vai onko pelkosi kenties yleisesti hoitoosi liittyvää? Esim. sellaista, ettet saa riittävästi apua tai saat vääränlaista etkä voi vaikuttaa asiaan?

Olen kokenut noita kaikkia omissa lääkepeloissani. Yksi pilleri harvoin tappaa. Kokeile yhdellä ensin ja katso sitten, miten seuraava menee alas vai meneekö. Lääkärisi on erillinen ihminen, jota et viime kädessä voi miellyttää jos hän näin päättää. Mieti omaa elämääsi ja sen laatua.

Niin mulla ei oo koskaan ollut kipuja noi pillerit määrättiin ehkäisemään kystian kasvua. Mutta luin juttuja, että se ei ole varmaa että ne edes estää kystien tuloa.

Vierailija
17/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallat lähteä ikinä ovesta ulos? Siinähän on hirveitä riskejä. Voit jäädä auton alle, kaatua, kukkaruukku tippua päähän tai rosvo voi ryöstää sut ja mukiloida sulta hampaat sisään. Paras vaan jäädä kotiin. Paitsi että.... siellä kotona vasta voikin tapahtua ihmiselle ihan hirveitä asioita!

Vierailija
18/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mulla ei oo koskaan ollut kipuja noi pillerit määrättiin ehkäisemään kystian kasvua. Mutta luin juttuja, että se ei ole varmaa että ne edes estää kystien tuloa.

Mutta se on varmaa, että ne pistää luontaisen hormonitoiminnan sekaisin.

Vierailija
19/19 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uskallat lähteä ikinä ovesta ulos? Siinähän on hirveitä riskejä. Voit jäädä auton alle, kaatua, kukkaruukku tippua päähän tai rosvo voi ryöstää sut ja mukiloida sulta hampaat sisään. Paras vaan jäädä kotiin. Paitsi että.... siellä kotona vasta voikin tapahtua ihmiselle ihan hirveitä asioita!

Peloista tuomitseminen tuskin auttaa pelkopotilasta, saa vain helposti ärsyyntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän