Turhauttaa naiset, jotka eivät huolehdi lihaskunnostaan
En tiedä miksi edellinen poistettiin.
Minua turhauttaa, kun niin moni nainen, joka päässyt huonoon kuntoon, ei huolehdi itsestään. Tarkoitsn nyt nimenomaan lihaskuntoa.
Moni valittaa, että selkä/polvet ovat huonot, eikä niillä pysty tekemään mitään salilla. Kun juuri niiden vuoksi sitä lihaskuntoa tulisi ylläpitää.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää on oikea lihaskunnon kasvattaminen. Eikä siihen riitä kotityöt.
Itse olin samanlainen, mutta eräänä päivänä suutuin itselleni ja hankin saliohjelman ja ohjeet syömisille. Se on ollut yksi parhaita asioita, joita olen itselleni tehnyt.
Kommentit (155)
"Mitä siis tehdä nyt 56 (N) ikää ja vatsa iso ja takamus litteä? Kävelen koiran kanssa1,5 h päivässä"
Korjata ruokailutottumukset ja ottaa kunnon painot käyttöön lihastreeniin.
Ei v. Tarttet oikein syömiseen ohjeet. Mene uuniin proana.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä nyt todella huolestuttavaa, miten suomalaiset lihovat vauhdilla ja sitten suurena liikuntasuorituksena pidetään sitä, kun joku juoksee 30 min kerran viikossa. Hirveä huoli tulee, jos joku käy salilla kolme kertaa viikossa, että muistaahan nyt varmasti lepopäivät! Lepo on tärkeää, mutta pitäisi ensin rasittaa itseään jollain.
Tämä on tosiaan rasittavaa. Harrastan liikuntaa vähintään viisi kertaa viikossa, ja ihmiset joskus kauhistelevat ja väittävät, että olen ylikunnossa. Olen jopa kuullut, että minulla on varmasti joku syömishäiriö. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on polvet niin kipeät, ettei tee mieli liikkua ollenkaan, ja välillä ei edes nukutuksi saa, niin kerropa miten siihen pisteeseen pääsen, että polvet sallisi liikumisen? Syön glukosamiinia, käytän Voltarenia, otan särkylääkettä ja jumppaan aina kun olo antaa myöten.
Tekosyitä. Mene sinne salille ja treenaa lihaksia, niin polvesi kiittävät.
ensin pitää saada kipu edes kohtuulliseksi ja univelat pois. Lihastreeni ei tuo rustoja takaisin.
suurempi ongelma on huolehtia yläpäästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on polvet niin kipeät, ettei tee mieli liikkua ollenkaan, ja välillä ei edes nukutuksi saa, niin kerropa miten siihen pisteeseen pääsen, että polvet sallisi liikumisen? Syön glukosamiinia, käytän Voltarenia, otan särkylääkettä ja jumppaan aina kun olo antaa myöten.
ensin pitää saada kipu edes kohtuulliseksi ja univelat pois. Lihastreeni ei tuo rustoja takaisin.
Harrasta liikuntaa, se vie energiat ja saat nukuttua univelat pois.
Mulla on tämä aihe juuri nyt erittäin ajankohtainen. Syy sille, miksi me esivaihdevuosista kärsivät naiset emme treenaa lihaksia, on se, että lihaksia särkee jo valmiiksi, koska ne surkastuvat testosteronin puutteessa. Jos niitä treenaa, niitä särkee kahta kauheammin, ja tulee kramppeja, jotka hankaloittavat nukkumista. Lisäksi tuolla treenaamisella ei saavuta parempaa lihaskuntoa, vaan lihakset surkastuvat edelleen, joskin hitaammin.
Kun sitten vielä on estrogeenivajauksen aiheuttama kenkku olo koko kropassa muutenkin, niin ei tee yhtään mieli lisätä kuormaa. Välillä tulee tehtyä jotakin, mutta kivuista sitten oppii, ettei kannata, ja kynnys liikkumiseen nousee entisestään. Tuskin itsekään jaksat pidemmän päälle sitä, että koko ajan sattuu ja keho tuntuu kamalalta. Silloin haluat lievittää tuota olo, jottei elämä menisi ihan mustaksi.
Olen menossa lääkäriin, mutta mitään takeita ei ole, että saisin toimivan hormonikorvaushoidon. Osallehan hoidot eivät edes sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä jatkat tätä typerää provoasi. Sinun turhautuminen asiaan ei kerro muuta kuin sen, että olet pettynyt itse itseesi. Hän kuka aidosti rakastaa itseään, ei turhaudu muiden toimista. Itsetunto on se mitä sinun tulisi kehittää.
Ei, vaan turhauttaa kuunnella valituksia ihmisiltä, jotka eivät edes yritä tehdä omalle olotilalleen mitään.
Aika paksua puhetta. Kuvittelet siis tietäväsi, mitä kaikkea toinen tekee terveytensä eteen. Voin kertoa, että me sairaat ja/tai vammaiset todellakin pidämme huolta terveydestämme, koska on pakko. Terveelle se on kivaa pikku puuhastelua, meille ehdoton välttämättömyys. Sinä vain et ole paikalla näkemässä, kuinka paljon ponnistelemme. Kuvittelet lisäksi, että kaikki on meille yhtä helppoa ja vähän kuormittavaa kuin sinulle. Eipä ole, sillä sairaudet ja/tai vammat usein hankaloittavat asioita, myös kuntoilua.
Sen sijaan, että kiukuttelet toisten terveysongelmista, voisit kääntää katseesi peiliin. Miksi sinulle on niin ylitsepääsemätön ongelma, että toisella ihmisellä kroppa ei toimi täydellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on joillekin se nykyajan uskonto. Kaikki ongelmat korjaantuvat kunhan liikut
Itse asiassa, todella moni omaan terveyteen liittybä asia kohenee tai jopa korjaantuu kokonaan, kun liikkuu.
Ei tarvitse sännätä heti tekemään täysillä kaikkea.
Miksi oletus on, ettei toinen liikkuisi? Vaikka hänellä onkin terveysongelmat x, y ja z, ei se välttämättä tarkoita, ettei hän liikkuisi.
Esim. minun terveysongelmiini ei mikään lihaskunnon ylläpitäminen auta. Se, että näet ihmisen liikkuvan vaivalloisesti ei lopulta kerro sinulle yhtään mitään.
Mulla kans lihassairaus joka iski reilu parikymppisenä. Sitä ennen olin hyvinkin tavoitteellinen liikkuja. Oli kova isku joutua lopettamaan kaikki treeni, pää ei meinannut kestää. Totuin lopulta uuteen elämään vaikka silloin oli melko katkeraa. Vieläkin silti kyrsii raskaasti nämä ketkä mitään tietämättä sössöttää, että pitäis treenata niin kivut lähtis.
Vierailija kirjoitti:
Esim. minun terveysongelmiini ei mikään lihaskunnon ylläpitäminen auta. Se, että näet ihmisen liikkuvan vaivalloisesti ei lopulta kerro sinulle yhtään mitään.
Lähinnä tässä kai on kyse niistä valittajista, jotka pitävät vaikkapa polven nivelrikkoa tai vaihdevuosioireita tekosyynä olla tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lihastreeni vähentää kipua. Sitä tehdään mennään, jotta saa kipua pois.
Ikääntyvää luustoa ja lihaksistoa voi ylläpitää ilman kuntosaliakin. Mitä tuosta turhautumaan. Jätä miettiminen hevoselle, sillä on isompi pää.
Mitä siis tehdä nyt 56 (N) ikää ja vatsa iso ja takamus litteä? Kävelen koiran kanssa1,5 h päivässä