Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa naiset, jotka eivät huolehdi lihaskunnostaan

Vierailija
17.08.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistettiin.

Minua turhauttaa, kun niin moni nainen, joka päässyt huonoon kuntoon, ei huolehdi itsestään. Tarkoitsn nyt nimenomaan lihaskuntoa.

Moni valittaa, että selkä/polvet ovat huonot, eikä niillä pysty tekemään mitään salilla. Kun juuri niiden vuoksi sitä lihaskuntoa tulisi ylläpitää. 

Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää on oikea lihaskunnon kasvattaminen. Eikä siihen riitä kotityöt.

Itse olin samanlainen, mutta eräänä päivänä suutuin itselleni ja hankin saliohjelman ja ohjeet syömisille. Se on ollut yksi parhaita asioita, joita olen itselleni tehnyt.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi treenata, mutta karmeaa hiivan tuoksua ei vaan saa enää pois, eikä kurttuisuutta! Harmi!

Voi kyllä saa. Kuntosali, terveellinen ruokavalio ja auringon välttely auttaa eniten, mutta lisäksi esimerkiksi HKH, tretinoin, C-vitamiini ja peptideseerumit, kreatiini, NDA, laserit, botox, mikroneulaus ja viimeisenä kohotusleikkaukset. Keinot on, jos niitä haluaa käyttää ja kiinnostaa kääntää miesten päitä mummoiässä neljän kympin jälkeen.  Kaikkia ei kiinnosta ja sekin on ok. 

Vierailija
102/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paasauksesta. Minulla on reuma, anna kuntoiluohjeet !

Minullakin on reuma ja kuntoilen reumapolin fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan. Pyydä sinäkin lähete seuraavalla kontrollikäynnilläsi. 

Tämä on aivan käsittämätön ketju. On yleistä tietoa että hyvä lihaskunto auttaa toimintakyvyn säilyttämisessä vanhuusiässä ja sen vuoksi kaikkien kannattaisi treenata lihaskuntoa kykyjensä mukaan. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan elämänlaadusta. Kaikilla meillä on rajoitteemme mutta kaikki voivat tehdä jotain. Lihaskuntoa voi kasvattaa monenlaisella harjoittelulla, eikä treenaamisen tarvitse olla jokapäiväistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on reuma ja kuntoilen reumapolin fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan. Pyydä sinäkin lähete seuraavalla kontrollikäynnilläsi. 

Tämä on aivan käsittämätön ketju. On yleistä tietoa että hyvä lihaskunto auttaa toimintakyvyn säilyttämisessä vanhuusiässä ja sen vuoksi kaikkien kannattaisi treenata lihaskuntoa kykyjensä mukaan. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan elämänlaadusta. Kaikilla meillä on rajoitteemme mutta kaikki voivat tehdä jotain. Lihaskuntoa voi kasvattaa monenlaisella harjoittelulla, eikä treenaamisen tarvitse olla jokapäiväistä. 

Me kaikki tiedämme nämä, et kerro mitään uutta. Tässä ketjussa ei ole kyse kenenkään lihaskunnosta, vaan tarpeesta kontrolloida, syyllistää ja painostaa. Miksi? En tiedä eikä kiinnosta.

Vierailija
104/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi treenata, mutta karmeaa hiivan tuoksua ei vaan saa enää pois, eikä kurttuisuutta! Harmi!

Voi kyllä saa. Kuntosali, terveellinen ruokavalio ja auringon välttely auttaa eniten, mutta lisäksi esimerkiksi HKH, tretinoin, C-vitamiini ja peptideseerumit, kreatiini, NDA, laserit, botox, mikroneulaus ja viimeisenä kohotusleikkaukset. Keinot on, jos niitä haluaa käyttää ja kiinnostaa kääntää miesten päitä mummoiässä neljän kympin jälkeen.  Kaikkia ei kiinnosta ja sekin on ok. 

Itseäni ei kiinnosta, yhtään. Mitä kauempana miehet pysyvät, sen parempi. Silti pidän itsestäni huolta ja kuntoilen. Ei nainen treenaa ja pidä itsestään huolta miehen tai miesten takia.

Vierailija
105/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko sinne salille on mennä? Voi vaikka kävellä metsässä tai tehdä jotain muuta. Epäesteettiset kuntosalit muistuttavat lähinnä kidutuskammioita. N45

Vierailija
106/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunnoltaan kovakuntoisin muija jonka tunnen on sairaalloisen ylipainoinen duunari, joka harrastaa monipuolisesti voima- ja aerobisia lajeja. Todellakin liikkuu paljon ja pystyy todella paljoon. Ite helposti lihaksistuvana näytän salikissalta, mutta todelliset voimat on paljon vähemmässä.

Että ainkaan ulkonäön perusteella ei kannata kattoo, kuka on jaksava, liikunnallinen tai terve tms. tai lähtee jotain neuvomaan tai besserwisseröimään tai triggeröitymään. 

Vierailija
107/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei kiinnosta, yhtään. Mitä kauempana miehet pysyvät, sen parempi. Silti pidän itsestäni huolta ja kuntoilen. Ei nainen treenaa ja pidä itsestään huolta miehen tai miesten takia.

Sarkasmitutkasi on rikki. Ei puhuttu treenaamisesta kunnon takia vaan naisten pelottavasta kurttuisuudesta ja kamalasta hajusta neljän kympin jälkeen.

Vierailija
108/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sinne salille on mennä? Voi vaikka kävellä metsässä tai tehdä jotain muuta. Epäesteettiset kuntosalit muistuttavat lähinnä kidutuskammioita. N45

Koska se kävely ei lisää lihaskuntoa. Muuten valtavan terveellistä ja suositeltavaa tietenkin. 

Vierailija
109/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä yksi kellä on reuma. Joka ei kyllä sanana todellakaan tarkoita sitä, että kaikkilla olisi sama tauti tai taudinkuva. Jos sinä, et ole tätä reumaatikkona vielä ymmärtänyt.! Toisekseen, en minä ainakaan laske lihaskunnonharkoitteluksi fyssarini tekemiä ohjeita. Se on lihashuoltoa, vaikka niissä harjoitettaisiinkin lihastakin. Lihaskunto on minulle eri treeni ja niitä teen. Muutkin voivat ajatella näin? Oletko ajatellut, ettei kaikki ajattele samalla lailla? Tai heillä voi allo erilainen reuma ja sillä hetkellä todella aktiivinen taudinkuva? 

Vierailija
110/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä jatkat tätä typerää provoasi. Sinun turhautuminen asiaan ei kerro muuta kuin sen, että olet pettynyt itse itseesi. Hän kuka aidosti rakastaa itseään, ei turhaudu muiden toimista. Itsetunto on se mitä sinun tulisi kehittää. 

Hirveätä jeesustelua. Minä olen ylpeä itsestäni, koska otin vastuun omasta elämästäni ja kehostani. Syön terveellisesti, nukun riittävästi, ja harrastan paljon liikuntaa. Turhauttaa kuunnella muiden valitusta, koska nuo kolme asiaa ovat terveellisen elämän peruspilareita. Sitten ostetaan mielummin jotain ihmepillereitä tai vedetään energiajuomia. 

Niin, mutta sinulta puuttuu kyky rakastaa itseäsi aidosti. Se on kiinni suorituksista ja sinun kunnosta. Se on ehdollinen ja siksi purat omaa turvautumista toisiin. Sinulle ei kuulu muiden valinnat, että ole vastuussa heistä. Olet tunteistasi rajaton. 

Olen itse entinen kilpaurheilija ja liikun edelleen aktiivisesti. En ole ikinä ymmärtänyt tätä teidän kaltaisten problematiikkaa. Ymmärrys itseä ja muita kohtaan on se, mikä tuon rauhan. Me emme ole kukaan täydellisiä ja kaikki meistä kipuilee jostain ja jonkun asian kanssa. Sinä selkeästi rajattomuuden ja omien tunteiden tunnistamattommuden kanssa. 

Triggerit on hyödyllisiä itsetuntemuksen välineitä. Miksi joku toinen ärsyttää ja turhauttaa? Mihin omaan tarpeeseen se vastaa?

Mua ap triggeröi, kun nään siinä oikeen sellaisen mesoajaselittäjän, joka ei tajua mitään toisten tunteista, tarpeista tai tilanteesta, vaan menee oikein suuna päänä selittämään jotain täysin väärää tulkintaa koko tilanteesta. Oikein kuin norsu posliinikaupassa. Tunneäly ja tilannelukutaito puuttuu täysin. Onko ap oikeesti sellainen? Tuskin. Tää on vaan mun triggeröitynyt mielikuva. Ja sellaisia ne triggerit on. Mielikuvia. Oma mielikuvitus ja vanhat kokemukset menee todellisuuden edelle. En mä oikeesti tiedä, millainen ap on. 

Vierailija
111/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa miehet, jotka huolehtivat vain lihaskunnostaan. Usein nämä ovat vähän kouluja käyneitä, joilla aivot ovat surkastuneet. Mitään ei lueta, mistään ei tiedetä mitään, ainoa mikä kiinnostaa on mun body ja urheilu. Niin köyhää.

Ylempi keskiluokka on kaikkein liikunnallisin ja terveydestään/ulkonäöstään kiinnostunut. Ja lukenein. 

Jossain "välikeskiluokassa" tai alemmassa luokassa huomaa merkittävän hyvinvointieron miesten ja naisten välillä. Miehet voi olla jopa työelämässä paremmin menestyneitä, mutta huomattavasti vähemmän kiinnostuneita liikunnasta ja ruokavaliostaan. Naisilla on aina jotain: älykello ja siinä treenit. tai koira joka pakottaa lenkille monta kertaa päivässä tai joku muu treeniohjelma mitä noudattavat, persoonasta ja elämäntilanteesta riippuen. Miehistä tietoista treenaamista tekee paljon harvempi ja yleisestikin liikkuvat vähemmän. 

Vierailija
112/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan trollialoitus mutta liityn kommentoijiin kun itseäkin asia koskettaa. Selkä on ollut joitakin vuosia kipeä ja töissä teen paljon sitä ärsyttäviä liikkeitä ja työasennot ovat usein hankalat. Työterveyden kanta asiaan on, että minun täytyy tehdä fyssarin määrämää jumppaa joka toinen päivä vähintään. Että se kyllä parantaa selän kuin selän. 

Mietin että mikä helvetti siinä nyt on että sen lisäksi että myyn omaa aikaani todella halpaan hintaan 8 h päivästä työnantajalle ja heidän töistään olen mennyt rikki ja selkäni on niin kipeä että työn jälkeen itkettää,  minun pitäisi lisäksi OMALLA  AJALLANI vielä hoitaa jollain keinolla itseni siihen kuntoon että pystyn tekemään lisää vielä niitä töitä. Työnantaja ei kuitenkaan maksa minulle tuosta kotona käyttämästäni ajasta yhtään mitään. Olen sitä mieltä että jos nimenomaan se työ vammauttaa niin työnantajan tehtävä on huolehtia siitä

Oletko jotenkin tyhmä? 

Ihan vain "näyttääksesi muille", et pidä huolta itsestäsi? Periaatteestako olet mielummin kipeä ja siedät heikentynyttä toimintakykyä kuin hoidat itsesi kuntoon? 

Vierailija
113/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi aloituksesi koskee vain naisia?  Kaikki miehet ovat täydessä tikissä vai?

Vierailija
114/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvet ovat huonot kulumien takia.

On siis rasitettu liikaa.

Siksi ne polvet tarvitsevat vahvat lihakset tuekseen.

Vierailija
115/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä nyt todella huolestuttavaa, miten suomalaiset lihovat vauhdilla ja sitten suurena liikuntasuorituksena pidetään sitä, kun joku juoksee 30 min kerran viikossa. Hirveä huoli tulee, jos joku käy salilla kolme kertaa viikossa, että muistaahan nyt varmasti lepopäivät! Lepo on tärkeää, mutta pitäisi ensin rasittaa itseään jollain. 

Vierailija
116/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsässä kävely on tosi hyvä juttu. Kävely ylipäänsä on tärkeää ihan joka päivä.

Ikävä kyllä kävely ei kasvata lihaskuntoa. Kun naisilla alkaa esivaihdevuodet, ei enää riitä kävely vaan tarvitaan oikeaa lihasta. 

Vierailija
117/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä nyt todella huolestuttavaa, miten suomalaiset lihovat vauhdilla ja sitten suurena liikuntasuorituksena pidetään sitä, kun joku juoksee 30 min kerran viikossa. Hirveä huoli tulee, jos joku käy salilla kolme kertaa viikossa, että muistaahan nyt varmasti lepopäivät! Lepo on tärkeää, mutta pitäisi ensin rasittaa itseään jollain. 

Todellakin. Itse en pidä varsinaisia lepopäiviä lainkaan. Vähintään liikkuvuusharjoitteluja, joogaa tai pilatesta. Ja aina pitkä kävelylenkki. Istun työkseni ja asun kerrostalossa joten ei ole tarvetta lepopäiville. 

Vierailija
118/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein tärkein lihasharjoitus naisella on lantionpohjan lihasten harjoitus, esim geishakuulilla. Siitä hyötyy heti kumppani ja myöhemmin nainen itse, kun virtsanpidätys toimii. 

Itse asiassa yleisin syy virtsankarkailuun on limakalavojen kuivuminen ja siihen auttaa paikallisesytogeeni.

Vierailija
119/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehdin lihaskunnostani, mutta onhan tämä todella typerä aloitus. 

Keksityltä taas vaihteeksi kuulostaa. Ei kukaan viitsi oikeasti miettiä muiden lihaskuntojaan ainakaan tyrkyttämällä samalla salia ja syömisiä.

Antaa muiden ihan itse löytää nämä muutokset jos turhautuvat ja kun puhtia tähän löytyy. Moni elää nyt ihan vaan selviytrymismoodissa. Se on ihan sallittua, niin hulluksi maailma on mennyt. Ja toiset inhoavat jotain salikuntoilua lähtökohtaisesti. Ihan sallittua sekin.

Vierailija
120/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgia ja uupumus asettaa aikamoiset rajat treenaamiselle, vaikka liikuntaa harrastankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme