Turhauttaa naiset, jotka eivät huolehdi lihaskunnostaan
En tiedä miksi edellinen poistettiin.
Minua turhauttaa, kun niin moni nainen, joka päässyt huonoon kuntoon, ei huolehdi itsestään. Tarkoitsn nyt nimenomaan lihaskuntoa.
Moni valittaa, että selkä/polvet ovat huonot, eikä niillä pysty tekemään mitään salilla. Kun juuri niiden vuoksi sitä lihaskuntoa tulisi ylläpitää.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää on oikea lihaskunnon kasvattaminen. Eikä siihen riitä kotityöt.
Itse olin samanlainen, mutta eräänä päivänä suutuin itselleni ja hankin saliohjelman ja ohjeet syömisille. Se on ollut yksi parhaita asioita, joita olen itselleni tehnyt.
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sinne salille on mennä? Voi vaikka kävellä metsässä tai tehdä jotain muuta. Epäesteettiset kuntosalit muistuttavat lähinnä kidutuskammioita. N45
Metsässä kävely on tosi hyvä juttu. Kävely ylipäänsä on tärkeää ihan joka päivä.
Ikävä kyllä kävely ei kasvata lihaskuntoa. Kun naisilla alkaa esivaihdevuodet, ei enää riitä kävely vaan tarvitaan oikeaa lihasta.
Kävelystäkin saa rasittavaa kun kiipeilee mäkiä reppu selässä. Tuohon päälle kyykkyä ja käsipainoa. Vaatii vaan sen tavan muodostamisen.
Jep. Ja nythän on muotia panna painoliivi päälle. Itse katselin kymmenen kilon liiviä, kun kävelen pääosin tasaisissa kaupunkimaisemissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi treenata, mutta karmeaa hiivan tuoksua ei vaan saa enää pois, eikä kurttuisuutta! Harmi!
Voi kyllä saa. Kuntosali, terveellinen ruokavalio ja auringon välttely auttaa eniten, mutta lisäksi esimerkiksi HKH, tretinoin, C-vitamiini ja peptideseerumit, kreatiini, NDA, laserit, botox, mikroneulaus ja viimeisenä kohotusleikkaukset. Keinot on, jos niitä haluaa käyttää ja kiinnostaa kääntää miesten päitä mummoiässä neljän kympin jälkeen. Kaikkia ei kiinnosta ja sekin on ok.
Ryppyjä tulee eniten niille, jotka yrittävät väkisin pysyä yhtä laihana kuin nuorena. Vähän ihonalaista rasvaa, niin rypyt tasoittuvat.
Mikähän mielisairaus se on kun tuntemattomien ihmisten asiat turhauttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko sinne salille on mennä? Voi vaikka kävellä metsässä tai tehdä jotain muuta. Epäesteettiset kuntosalit muistuttavat lähinnä kidutuskammioita. N45
Metsässä kävely on tosi hyvä juttu. Kävely ylipäänsä on tärkeää ihan joka päivä.
Ikävä kyllä kävely ei kasvata lihaskuntoa. Kun naisilla alkaa esivaihdevuodet, ei enää riitä kävely vaan tarvitaan oikeaa lihasta.
Kasvattaa jalkojen lihaksia, kun kulkee vaihtelevassa maastossa, lisäksi kannattaa käyttää kaikki portaat hyväkseen. Sitä enemmän kävely kehittää jalkoja, mitä enemmän painaa. Keijukaiset joutuu käyttämään painoja lisänä.
Kun on polvet niin kipeät, ettei tee mieli liikkua ollenkaan, ja välillä ei edes nukutuksi saa, niin kerropa miten siihen pisteeseen pääsen, että polvet sallisi liikumisen? Syön glukosamiinia, käytän Voltarenia, otan särkylääkettä ja jumppaan aina kun olo antaa myöten.
Eli hänellä on hyvin vakavia elämänhallinnan ongelmia tai mielenterveydellisiä haasteita. Suomessa ei näihin lääkäristä aidosti hyvää hoitoa kyllä saa ja valitettavasti tuollaisesta kuntoutuminen vaatii myös suurta motivaatiota henkilöltä itseltään, jota välttämättä yksinkertaisesti ei ole syystä tai toisesta (masennus, traumat, huonojen geenien aiheuttama alhainen resilienssi ja pitkäjänteisyysajattelu yms.)
Vierailija kirjoitti:
Kun on polvet niin kipeät, ettei tee mieli liikkua ollenkaan, ja välillä ei edes nukutuksi saa, niin kerropa miten siihen pisteeseen pääsen, että polvet sallisi liikumisen? Syön glukosamiinia, käytän Voltarenia, otan särkylääkettä ja jumppaan aina kun olo antaa myöten.
Minulla on myös molemmissa polvissa nivelrikko. Tuttua on leposärky, joka pitää öisin hereillä. Tiedän mitä on, kun ei kivun vuoksi meinaa päästä vessanpöntölle tai pois. Olen monesti laittanut jalkoihin nilkkapainot ja roikottanut jalkoja sohvan käsinojan yli, jotta nivelrako vähän venyisi ja kipu helpottuisi. Tiedän miltä tuntuu, kun yhtäkkiä rappuja kävellessä polveen sattuu kuin puukolla löisi.
En tiedä millä asteella nivelrikkosi vai onko kyse ehkä kondromalasiasta, joka ei etene kuten nivelrikko, mutta voi olla ihan pirun kipeä.
Kipu ei kerro mikä on nivelrikon taso. Se on täysin yksilöllistä ja joillakin voi tulla kovaa kipua lievässäkin nivelrikossa ja sitten taas kipu katoaa kun rustoa ei enää käytännössä ole.
Itselläni tosiaan on nivelrikko polvissa. Parasta mitä voin niille tehdä on liikkua ja vahvistaa niitä tukevia lihaksia. Aivan joka päivä teen kyykkyliikkeitä ja myös suoristan polvet kunnolla. Liike on lääke. Käyn salilla, jossa käytän myös painoja tehdessäni kyykkyjä.
Liike on polvilleni paras lääke. Glukosamiinin käytön lopetin vuosia sitten, koska se on aika lailla lumelääke. Joskus harvoin on pakko syödä särkyyn kipulääkettä.
Kävelen portaat kaikkialla ja saan erikoisia kommentteja ja katseita. Tyyliin,-oletko vähän tärähtäny? Liikunnallista ihmistä mollataan,mutta minä en piittaa ja kroppa on tikissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä reipastahtiset tarpeeksi pitkät kävelylenkit säännöllisesti tehtynä vaikittavat lihaskuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Tekosyitä. Mene sinne salille ja treenaa lihaksia, niin polvesi kiittävät.
Miksi jonkun vieraan ihmisen heikko lihaskunto sinua noin kovasti kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paasauksesta. Minulla on reuma, anna kuntoiluohjeet !
Minullakin on reuma ja kuntoilen reumapolin fysioterapeutin antamien ohjeiden mukaan. Pyydä sinäkin lähete seuraavalla kontrollikäynnilläsi.
Tämä on aivan käsittämätön ketju. On yleistä tietoa että hyvä lihaskunto auttaa toimintakyvyn säilyttämisessä vanhuusiässä ja sen vuoksi kaikkien kannattaisi treenata lihaskuntoa kykyjensä mukaan. Kyse ei ole ulkonäöstä vaan elämänlaadusta. Kaikilla meillä on rajoitteemme mutta kaikki voivat tehdä jotain. Lihaskuntoa voi kasvattaa monenlaisella harjoittelulla, eikä treenaamisen tarvitse olla jokapäiväistä.
Me kaikki tiedämme nämä, et kerro mitään uutta. Tässä ketjussa ei ole kyse kenenkään lihaskunnosta, vaan tarpeesta kontrolloida, syyllistää ja painostaa.
Ulkonäöstäkin saa välittää vaikka olisi jo vanhentunitkin. Olen 69 v. nainen käyn kuntosalilla ja lenkkeilen sekä kunnon että ulkonäön takia ja enkä välitä vaikka jotkut pitävät minua tämän takia turhamaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä reipastahtiset tarpeeksi pitkät kävelylenkit säännöllisesti tehtynä vaikittavat lihaskuntoon.
Vaikuttavat, mutta eivät tarpeeksi vanhuutta ajatellen. Varsinkin takapuolen lihasten kasvatus on tärkeää vahvaa vanhuutta ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset voi treenata, mutta karmeaa hiivan tuoksua ei vaan saa enää pois, eikä kurttuisuutta! Harmi!
Voi kyllä saa. Kuntosali, terveellinen ruokavalio ja auringon välttely auttaa eniten, mutta lisäksi esimerkiksi HKH, tretinoin, C-vitamiini ja peptideseerumit, kreatiini, NDA, laserit, botox, mikroneulaus ja viimeisenä kohotusleikkaukset. Keinot on, jos niitä haluaa käyttää ja kiinnostaa kääntää miesten päitä mummoiässä neljän kympin jälkeen. Kaikkia ei kiinnosta ja sekin on ok.
Ryppyjä tulee eniten niille, jotka yrittävät väkisin pysyä yhtä laihana kuin nuorena. Vähän ihonalaista rasvaa, niin rypyt tasoittuvat.
Alipainon raja ei ehkä sovi enää keski-ikäiselle, mutta ylipaino tekee nopeasti pyyleväksi. Ennemmin normaalipaino ja rypyt pois botoxilla ja muilla avuilla. Ei ole edes vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä, yökötys noita yli nelikymppisiä mummeleita!
Jonain päivänä sinun kumppanisi voi olla nelikymppinen. Vai aiotko elää itse sinkkuna kun olet täyttänyt neljäkymmentä, vai jahtaatko kauhistuneita nuoria naisia? Nuoruus ei ole ikuinen saavutettu etu! :D
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Miten pulleat rintalihakset liittyvät terveyteen? Mihin niitä tarvitaan? Tarzan-fantasia?
Lapsuudessani 60-luvulla raskasta työtä tekevillä miehillä ei ollut mitkään mahtavat hauikset tai rintalihakset, he olivat hoikkia ja jänteviä kuin alkuperäiskansan jäsenet.
Isot paisuneet lihakset on hankala hapettaa työnteossa, jos tekee tuntikausia fyysistä raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihdevuosien oire on nivelkivut. Vähän joka paikkaan sattuu ja on vaikea liikkua. Siihen auttaa paljon paheksuttu hormonikorvaushoito.
Minulla alkoi nivelkivut ja luukivut säärissä ja reisissä jo 10 vuotta ennen vaihdevuosien alkamista. Hormonitasot alkavat laskemaan jo vuosia ennen vaihdevuosien, ja aiheuttavat osalle oireita jo hyvin varhaisessa vaiheessa. - Kivut katosivat kuin taikaiskusta kun aloitin hormonikorvaushoidon. Sitä ennen tarvitsin vahvoja kipulääkkeitä jopa kyetäkseni käymään ruokakaupassa.
Nivelkivut johtuvat estrogeenin vähentymisestä. Hormonikorvaushoito ei valitettavasti sovi kaikille. Mutta totta sinänsä, liikuntaa naisille tuputtavat miehet eivät ymmärrä naisen kehoa.
Esimerkiksi granaattiomenansiemenissä on luonnon estrogeenia, samoin tietenkin soijassa sekä tattarissa. Granaattiomenansiemeniä saa nykyään pakastettuina, se on aika hankalia syödä suoraan omenasta. Näillä olen itse pärjännyt ilman kemiallisia hormoneja, ei ole paikat kuivuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vaihdevuosien oire on nivelkivut. Vähän joka paikkaan sattuu ja on vaikea liikkua. Siihen auttaa paljon paheksuttu hormonikorvaushoito.
Minulla alkoi nivelkivut ja luukivut säärissä ja reisissä jo 10 vuotta ennen vaihdevuosien alkamista. Hormonitasot alkavat laskemaan jo vuosia ennen vaihdevuosien, ja aiheuttavat osalle oireita jo hyvin varhaisessa vaiheessa. - Kivut katosivat kuin taikaiskusta kun aloitin hormonikorvaushoidon. Sitä ennen tarvitsin vahvoja kipulääkkeitä jopa kyetäkseni käymään ruokakaupassa.
Nivelkivut johtuvat estrogeenin vähentymisestä. Hormonikorvaushoito ei valitettavasti sovi kaikille. Mutta totta sinänsä, liikuntaa naisille tuputtavat miehet eivät ymmärrä naisen kehoa.
Esimerkiksi granaattiomenansiemenissä on luonnon estrogeenia, samoin tietenkin soijassa sekä tattarissa.
Kiitos vinkistä. Tofua syönkin useamman kerran viikossa, mutta hyvä tietää tuosta granaattiomenansiemenestä.
Olen 52v ja toistaiseksi olen välttynyt kovilta vaihdevuosioireilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 68-vuotias nainen. Lihaskunnosta saa tosiaan pitää huolta toisin kuin nuorempana, jolloin ne lihakset pysyivät, vaikka ei olisi paljon tehnytkään. Tämä on epämiellyttävä totuus.
Itse en pidä kuntosaleista, koska ne ovat minusta rumia ja niiden äänimaailma on karmea. Minulle on riittänyt kotona tehdyt harjoitukset ja ennen kaikkea pyöräily ja soutaminen järvellä. Pyöräily vahvistaa jalkalihaksia, niin että kaikki talviset polvikivut häviävät. Ongelma onkin talvi, kun en uskalla ajaa silloin pyörällä, mutta nyt suunnittelen kuntopyörän hankkimista.
Olisiko hyviä vinkkejä halvasta ja hyvästä kuntopyörästä? Sellaisesta, jolla ajamisen kokemus vastaa aika lailla oikean pyörän ajamista.
Pyöräily on hyvä harrastus, paitsi luille. Että sikäli kannattaa myös kävellä, hyppiä ja kasvattaa lihaksia painoilla vaikka kotona.
Kiitos tästä, olen tuo jota kommentoit. Varmaan kannattaa ruveta tekemään käsipainoillakin tosiaan, sillä tuo pitkä talvi estää aina kaikki luonnonmukaiset liikkumismuodot.
Kun olen katsellut edellisen sukupolven rapistumista, on tullut luja tahto pitää jalkojen toimintakyky kunnossa, se on a ja o elämänlaadullekin.
Kävelystäkin saa rasittavaa kun kiipeilee mäkiä reppu selässä. Tuohon päälle kyykkyä ja käsipainoa. Vaatii vaan sen tavan muodostamisen.