Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa naiset, jotka eivät huolehdi lihaskunnostaan

Vierailija
17.08.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistettiin.

Minua turhauttaa, kun niin moni nainen, joka päässyt huonoon kuntoon, ei huolehdi itsestään. Tarkoitsn nyt nimenomaan lihaskuntoa.

Moni valittaa, että selkä/polvet ovat huonot, eikä niillä pysty tekemään mitään salilla. Kun juuri niiden vuoksi sitä lihaskuntoa tulisi ylläpitää. 

Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää on oikea lihaskunnon kasvattaminen. Eikä siihen riitä kotityöt.

Itse olin samanlainen, mutta eräänä päivänä suutuin itselleni ja hankin saliohjelman ja ohjeet syömisille. Se on ollut yksi parhaita asioita, joita olen itselleni tehnyt.

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paasauksesta. Minulla on reuma, anna kuntoiluohjeet !

https://reumaliitto.fi/sairastuneille-ja-laheisille/hyvinvoinnin-tueksi…

Nuo ovat yleisohjeita, ikää ei ole huomioitu.

Vierailija
82/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu tuo turhautuminen, kun keskityt vain ihan siihen omaan elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
84/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkistä väkivaltaa jopa aivopesua, painostaa ja tuputtaa omaa elämänvakaumustaan. Pakottaa ihminen miettimään painoaan, sen sijaan, että kehittäisi itseään omista lähtökohdistaan käsin.

Moni kuuluisa mies, joka muutti maailmaa positiivisesti ja pysyvästi ei liikkunut ollenkaan. Joi jatkuvasti, poltti, kuoli nuorena. Silti heillä oli lähtemätön vaikutus siihen maailmaan, jossa elämme.

Vierailija
85/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä täysin asiallinen aloitus sai AV laiset ahdistumaan? 

Aloitus on täyttä asiaa. Kaikille tekee hyvää kasvattaa lihaskuntoa. Ei se tarkoita, että välilevynpullistuman kanssa lähdetään tekemään mavea tms. vaan ammattilaisen ohjeiden mukaan. Se selkä kuitenkin tarvitsee lihaksia tuekseen.

Joku täällä selitti geeneistä ja elämän stressaavudesta. Nuo ovat vain selityksiä vältellä vastuun ottamista omasta kunnosta. 

Ei tässä odoteta, että kaikki yhtäkkiä alkavat käymään salilla viisi kertaa viikossa tavoitellen fitneskroppaa. Tarkoitus on parantaa fyysistä ja henkistä oloa sekä jaksavuutta. Saattaa siinä sivussa päästä joistakin lääkkeistäkin eroon, kun kunto ja nimenomaan lihaskunto paranee.

Pointti on siinä, että ihminen voi jo tehdä vaikka mitä, mutta silti olla ongelmia. Geenit ja stressi vaikut

Kaikilla on jotain ongelmia. Toiset vaan yrittävät tehdä niille jotain ja toiset vaan valittavat, laiskottelevat, selittelevät loputtomiin ja siirtävät vastuuta omasta hyvinvoinnistaan milloin työnantajalle, milloin omille vanhemmilleen. Kuntosaleille pääsee rullatuolissakin vahvistamaan yläkropan lihaksia. 

Syyllinen omaan huonoon fyysiseen kuntoon ei ole yhteiskunnassa, työnantajassa, perheessä, lapsissa, kiireessä, rahapulassa tai miehessä vaan ihan itsessä.

Kukaan näistä em. tahoista ei pysty kohottamaan ihmisen kuntoa. se on aina tehtävä ihan itse. 

Vierailija
86/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvet ovat huonot kulumien takia.

On siis rasitettu liikaa.

Vierailija
87/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on täyttä asiaa. Kaikille tekee hyvää kasvattaa lihaskuntoa. Ei se tarkoita, että välilevynpullistuman kanssa lähdetään tekemään mavea tms. vaan ammattilaisen ohjeiden mukaan. Se selkä kuitenkin tarvitsee lihaksia tuekseen.

Joku täällä selitti geeneistä ja elämän stressaavudesta. Nuo ovat vain selityksiä vältellä vastuun ottamista omasta kunnosta. 

Ei tässä odoteta, että kaikki yhtäkkiä alkavat käymään salilla viisi kertaa viikossa tavoitellen fitneskroppaa. Tarkoitus on parantaa fyysistä ja henkistä oloa sekä jaksavuutta. Saattaa siinä sivussa päästä joistakin lääkkeistäkin eroon, kun kunto ja nimenomaan lihaskunto paranee.

Pointti on siinä, että ihminen voi jo tehdä vaikka mitä,

Kaikilla on jotain ongelmia. Toiset vaan yrittävät tehdä niille jotain ja toiset vaan valittavat, laiskottelevat, selittelevät loputtomiin ja siirtävät vastuuta omasta hyvinvoinnistaan milloin työnantajalle, milloin omille vanhemmilleen. Kuntosaleille pääsee rullatuolissakin vahvistamaan yläkropan lihaksia. 

Syyllinen omaan huonoon fyysiseen kuntoon ei ole yhteiskunnassa, työnantajassa, perheessä, lapsissa, kiireessä, rahapulassa tai miehessä vaan ihan itsessä.

Kukaan näistä em. tahoista ei pysty kohottamaan ihmisen kuntoa. se on aina tehtävä ihan itse. 

Entä jos ihminen on tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on. Turhauttaako sinua silti? Sinähän olet se, joka muita syyllistät. Eivät ihmiset itse välttämättä syyllistä mitään tai ketään ollenkaan. Ovat ja elävät.

Vierailija
88/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 68-vuotias nainen. Lihaskunnosta saa tosiaan pitää huolta toisin kuin nuorempana, jolloin ne lihakset pysyivät, vaikka ei olisi paljon tehnytkään. Tämä on epämiellyttävä totuus.

Itse en pidä kuntosaleista, koska ne ovat minusta rumia ja niiden äänimaailma on karmea. Minulle on riittänyt kotona tehdyt harjoitukset ja ennen kaikkea pyöräily ja soutaminen järvellä. Pyöräily vahvistaa jalkalihaksia, niin että kaikki talviset polvikivut häviävät. Ongelma onkin talvi, kun en uskalla ajaa silloin pyörällä, mutta nyt suunnittelen kuntopyörän hankkimista.

Olisiko hyviä vinkkejä halvasta ja hyvästä kuntopyörästä? Sellaisesta, jolla ajamisen kokemus vastaa aika lailla oikean pyörän ajamista.

Vierailija
89/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että se liikunta tekis sitten niin hyvää, että ei tarttis olla ylimielinen ja armoton, mutta nähtävästi ei monille tee.

Vierailija
90/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sua teiggeröi kun sun rajat vuotaa. Sinä olet tässä nyt rajaton ja toksinem, et tajua toisen erilaisuutta ja erillisyyttä itsestäsi. 

Sama kaikilla käännynnäisillä aluksi. Kun on jotain itselle toimivaa, tuputetaan sitä muillekin. 

Mua just nyt triggeröi sun tyhmyys.

Tässä suhteessa kaikki naiset ovat ihan samanlaisia (eikä erilaisia). Lihakset alkaa oikeasti surkastumaan vauhdilla 40+ iässä etkä sinä ole siinä suhteessa yhtään erilainen kuin naapurin rouva tai ap. Ihmiset ei vaan joko ymmärrä tätä tai eivät laiskuuttaan välitä.  Ja sit valitellaan kun selkään sattuu.

Vierailija
91/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti

Entä jos ihminen on tyytyväinen itseensä sellaisena kuin on. Turhauttaako sinua silti? Sinähän olet se, joka muita syyllistät. Eivät ihmiset itse välttämättä syyllistä mitään tai ketään ollenkaan. Ovat ja elävät.

Ole sitten tyytyväinen itseesi kun kaadut, etkä pääse enää omin avuin ylös. 

Vierailija
92/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu tuo turhautuminen, kun keskityt vain ihan siihen omaan elämääsi.

Katukuvassa ja lähipiirissä kuulee ja huomaa. 

Vierailija
93/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 68-vuotias nainen. Lihaskunnosta saa tosiaan pitää huolta toisin kuin nuorempana, jolloin ne lihakset pysyivät, vaikka ei olisi paljon tehnytkään. Tämä on epämiellyttävä totuus.

Itse en pidä kuntosaleista, koska ne ovat minusta rumia ja niiden äänimaailma on karmea. Minulle on riittänyt kotona tehdyt harjoitukset ja ennen kaikkea pyöräily ja soutaminen järvellä. Pyöräily vahvistaa jalkalihaksia, niin että kaikki talviset polvikivut häviävät. Ongelma onkin talvi, kun en uskalla ajaa silloin pyörällä, mutta nyt suunnittelen kuntopyörän hankkimista.

Olisiko hyviä vinkkejä halvasta ja hyvästä kuntopyörästä? Sellaisesta, jolla ajamisen kokemus vastaa aika lailla oikean pyörän ajamista.

Pyöräily on hyvä harrastus, paitsi luille. Että sikäli kannattaa myös kävellä, hyppiä ja kasvattaa lihaksia painoilla vaikka kotona. 

Vierailija
94/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas lähipiirissä naiset treenaa ja on muutekin tosi tietoisia hyvinvoinnistaan ja terveydestään. Miehet taas ei yhtään välitä. 

Vierailija
95/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tää että mietit miksi vain NAISET vaikka tuolla on paljon myös MIEHIÄ jotka ei huolehdi.

#naisvihanäkyväksi

Hah, tämä mitään naisvihaa ole. Eikö naiset ymmärrä perimenopaussista mitään?? 

Kun nainen ylittää 40 vuoden iän, elimistössä alkaa tapahtua luonnollisia muutoksia, jotka tekevät lihaskunnosta entistä merkityksellisemmän:

Lihasmassan ja -voiman luonnollinen väheneminen alkaa usein jo 30 ikävuoden jälkeen, ja vauhti kiihtyy 4050-vuotiaana.

Jos lihaskuntoa ei ylläpidetä, lihasmassaa voi kadota jopa 0,51 % vuodessa.

Tämä heikentää aineenvaihduntaa ja arkijaksamista.

Lihaskudos on "aktiivista kudosta", joka kuluttaa energiaa myös levossa.

Kun lihasmassaa vähenee peruskulutus laskee paino nousee helpommin.

40+ naisilla tämä korostuu, koska hormonitasot (estrogeeni) alkavat vähit

Oletko lääkäri?

Onko sinulla perhettä?

Kumppania?

Miksi naisten elämä kiinnostaa näin paljon?

Vierailija
96/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuodet on yksi asia mitä keskivertonainen ei vieläkään tajua. Pikku hiljaa suomalaiset somettajat ovat alkaneet puhua aiheesta joten tietoisuus lisääntyy. Vaihdevuodet on paljon muutakin kuin kuumat aallot ja kuukautisten loppuminen. Pitäkää naiset huolta lihaksista!

Vierailija
97/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa miehet, jotka huolehtivat vain lihaskunnostaan. Usein nämä ovat vähän kouluja käyneitä, joilla aivot ovat surkastuneet. Mitään ei lueta, mistään ei tiedetä mitään, ainoa mikä kiinnostaa on mun body ja urheilu. Niin köyhää.

Vierailija
98/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää. Lähipiirissä on yksi ammattisairas ja suututtaa, turhauttaa ja raivostuttaa kuinka hän käyttää yhteiskunnan resursseja eikä yksikään lääkäri ole kysynyt a) nukkuuko öisin tai edes millään lailla säännölisesti - ei,vaan nukkuu klo04-12 tai ei ollenkaan pariin vuorokauteen ja sitten (kuulemma) 48 tuntia putkeen syömättä ja juomatta - b) syökö säännöllisesti ja monipuolisesti -ei todellakaan c) liikkuuko joka päivä edes 20min kävellen  ulkoilmassa - ei liiku välttämättä moneen päivään sängystä tai aunnostaan ulos d) tekeekö mitään lihaskuntonsa ylläpidoksi - no, kun ei kuulemma pysty/voi/on niin huono olo/ pyörryttää/ päätä särkee/heikottaa/ sattuu/särkee.

ja kun perusasiat on retuperällä niin uusitaan vaan lääkereseptejä muutamaan sellaiseen sairauteen jotak suurella osalla muista potilaista on kyllä elämää hankaloittavia mutteivat invalidis

Et sitten tunnista masennusta eikä kyseinen henkilökään sitä myöntäne, mutta masennusta tuollainen käytös yleensä on.

Masennus, traumaperäinen stressihäiriö jne. Noita ongelmien perimmäisiä syitä, miksi ihmnen toimii omaa hyvinvointiaan vastaan, ei jostain syystä tunnisteta terveydenhuollossakaan. Monisairaan pitäis aina päästä myös psyykkiseen hoitoon hyvälle terapeutille, jonka kanssa voisi purkaa niitä "maladaptiivisia skeemoja", jotka ohjaa toimintaa itsetuhoiseen suuntaan.

Vierailija
99/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhauttaa miehet, jotka huolehtivat vain lihaskunnostaan. Usein nämä ovat vähän kouluja käyneitä, joilla aivot ovat surkastuneet. Mitään ei lueta, mistään ei tiedetä mitään, ainoa mikä kiinnostaa on mun body ja urheilu. Niin köyhää.

Ylempi keskiluokka on kaikkein liikunnallisin ja terveydestään/ulkonäöstään kiinnostunut. Ja lukenein. 

Vierailija
100/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä jatkat tätä typerää provoasi. Sinun turhautuminen asiaan ei kerro muuta kuin sen, että olet pettynyt itse itseesi. Hän kuka aidosti rakastaa itseään, ei turhaudu muiden toimista. Itsetunto on se mitä sinun tulisi kehittää. 

Hirveätä jeesustelua. Minä olen ylpeä itsestäni, koska otin vastuun omasta elämästäni ja kehostani. Syön terveellisesti, nukun riittävästi, ja harrastan paljon liikuntaa. Turhauttaa kuunnella muiden valitusta, koska nuo kolme asiaa ovat terveellisen elämän peruspilareita. Sitten ostetaan mielummin jotain ihmepillereitä tai vedetään energiajuomia. 

Niin, mutta sinulta puuttuu kyky rakastaa itseäsi aidosti. Se on kiinni suorituksista ja sinun kunnosta. Se on ehdollinen ja siksi purat omaa turvautumista toisiin. Sinulle ei kuulu muiden valinnat, että ole vastuussa heistä. Olet tunteistasi rajaton. 

Olen itse entinen kilpaurheilija ja liikun edelleen aktiivisesti. En ole ikinä ymmärtänyt tätä teidän kaltaisten problematiikkaa. Ymmärrys itseä ja muita kohtaan on se, mikä tuon rauhan. Me emme ole kukaan täydellisiä ja kaikki meistä kipuilee jostain ja jonkun asian kanssa. Sinä selkeästi rajattomuuden ja omien tunteiden tunnistamattommuden kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän