Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa naiset, jotka eivät huolehdi lihaskunnostaan

Vierailija
17.08.2025 |

En tiedä miksi edellinen poistettiin.

Minua turhauttaa, kun niin moni nainen, joka päässyt huonoon kuntoon, ei huolehdi itsestään. Tarkoitsn nyt nimenomaan lihaskuntoa.

Moni valittaa, että selkä/polvet ovat huonot, eikä niillä pysty tekemään mitään salilla. Kun juuri niiden vuoksi sitä lihaskuntoa tulisi ylläpitää. 

Mitä enemmän ikää tulee, sitä tärkeämpää on oikea lihaskunnon kasvattaminen. Eikä siihen riitä kotityöt.

Itse olin samanlainen, mutta eräänä päivänä suutuin itselleni ja hankin saliohjelman ja ohjeet syömisille. Se on ollut yksi parhaita asioita, joita olen itselleni tehnyt.

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajaa turhauttaa vieraiden ihmisten lihaskunto? Onpa erikoista. Pidä huoli itsestäsi ja anna toisten pitää itsestään. 

Vierailija
42/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hyvä lihaskunto ja kunto noin yleisestikin. Teen fyysisesti rasittavaa työtäkin. Vaan on yliliikkuvat nivelet ja niistä johtuvia ja johtumattomia ikäviä vaivoja. Osa vaivoista johtuu epäergonomisista työasennoista, joihin ei itse voi juurikaan vaikuttaa. Polvi sökö, olkapäässä kalkkia, peukalossa nivelrikko, lonkassa kipuja, molemmissa kyynärpäissä tenniskyynärpää, ja nyt päkiä niin kipeä ettei kärsi astua normaalisti. Issias on myös vakiovieras.

Työterveyden fysioterapeutilla on tullut rampattua ja sieltä olen saanut ihan hyviä itsehoito-ohjeita. Kroppa vaan on niin kovilla, että ei niistä ohjeista ole kuin loiventamaan oireita. Saikulla en ole ollut ikinä, paitsi silloin kun leikattiin rannekanavat. 

Olisin varmasti jo työkyvytön, jos en pitäisi kunnostani huolta. Jossain vaiheessa vaan kroppa tulee menemään rikki lopullisesti. Ei se hyvä kuntokaan loputtomiin auta kun nivelet kuluu loppuun.

Jaksamista sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sua teiggeröi kun sun rajat vuotaa. Sinä olet tässä nyt rajaton ja toksinem, et tajua toisen erilaisuutta ja erillisyyttä itsestäsi.

Olenko ainut, jota 🤢 tällaiset ilmaisut? Miksei voi vain sanoa, että älä puutu toisten asioihin.

Rajat vuotaa...

Rajattomuus kuvaa ilmiötä paremmin. Etenkin miehet ymmärtävät sanaa raja erityisen hyvin. Ollaan ihmiset ikään kuin valtioita, ja kenelläkään ei ole lupaa mennä toisen rajan yli.

En minäkään ala tuputtaa omia näkemyksiäni muille. Minusta kaikkien kannattaisi meditoida, kävellä metsässä ja joogata, jotta saavuttaisivat mielenrauhan. Etenkin miesten, mutten tätä toitota ympäriinsä vaan kunnioitan muiden rajoja ja omia valintojaan omassa elämässään.

Vierailija
44/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tympeää, kun tietää että suurin osa ongelmista joista valitetaan, olisi ihan korjattavissa, mutta kun *tähän kaikki tekosyyt*. 

Mutta ei siitä ulkopuolisen toinna turhautua. Ei se auta mitään. Keskity vaan omiin treeneihisi. Mä lähen nyt juoksulle ja huomenna puntille. 

N43

Vierailija
45/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on joillekin se nykyajan uskonto. Kaikki ongelmat korjaantuvat kunhan liikut

Vierailija
46/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
47/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää haiseekin ihan ehdalta naisvihalta, koska aloitus koskee vain naisia, vaikka miehillä on taatusti sama. 

Toivottavasti menee tämäKIN poistoon. 

Vierailija
48/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on synnynnäistä lihasheikkoutta. Aloin joitakin vuosia kuntoilla ahkerasti, juoksin pitkiä matkoja ja kävin salilla. Olin todella hoikka jo valmiiksi, eli paino-ongelmua ei ollut.

Tulos: korkea verenpaine, sain lääkkeet.Tämä aiheutui stressistä, minkä kaiken yhdistäminen aiheutti, uusi työ, vastuu yksin lapsista, kuntoilu, joka vei arjesta ison loven, uusi seurustelusuhde.

Sen lisäksi en palautunut välipäivinä. Kuntoilupäivinä nukahdin klo 18-19 sohvalle. Välilevyn pullistuma alkoi oireilla. Tämä oli seurustelukumppanille valtava pettymys. Hän toivoi minusta urheilevaa naista.

Olin kuin loppuunajettu rotta. Menetin työn, romahdin, masennuin. Lopetin hikiliikunnan. Siirryin kävelylenkkeihin metsässä ja pilatekseen. Verenpaine aleni, en ole 6 kk käyttänyt lääkkeitä. Synnynnäinen lihasheikkous aiheutti sen, etten palautunut kovasykkeisestä liikunnasta. Minulle sopii paremmin rauhallinen liikkuminen.

Ihmiset ovat erilaisia. Ei kannata neuvoa muita, koska jos painostaa ja neuvoo toista, on myös sitten vastuussa lopputuloksesta, jos se on huono.

Vierailija
49/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tympeää, kun tietää että suurin osa ongelmista joista valitetaan, olisi ihan korjattavissa, mutta kun *tähän kaikki tekosyyt*. 

Mutta ei siitä ulkopuolisen toinna turhautua. Ei se auta mitään. Keskity vaan omiin treeneihisi. Mä lähen nyt juoksulle ja huomenna puntille. 

N43

Periaatteessa noin. Mutta verorahoja kuluu. Ja onhan se lähimmäisen rakkautta huolehtia ja huolestua. 

Se turhautuminen eikä varsinkaan valistaminen ei auta yhtään mitään. Sohvaperunoita alkaa vaan vtuttaa, itelle tulee paha mieli ja verorahatkaan ei säästy.

Vierailija
50/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta on joillekin se nykyajan uskonto. Kaikki ongelmat korjaantuvat kunhan liikut

Itse asiassa, todella moni omaan terveyteen liittybä asia kohenee tai jopa korjaantuu kokonaan, kun liikkuu. 

Ei tarvitse sännätä heti tekemään täysillä kaikkea.

Vierailija
51/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihminen joka ei tee fyysistä työtä, ei paljon liiku ja asuu kaupunkioloissa, käyttää autoa tai julkisia kulkuvälineitä, niin mikä ettei se kuntosalikin olisi hyvä idea.

Mutta jos ylipainoa on vaikka tekee paljon fyysistä työtä ja on liikkeessä, niin itku pois. Tärkeintä on liikkuvuus ja terveys niin kauan kuin sitä on. Älkää kuunnelko ilkeyksiä ja jatkuvaa moitetta, se on esittäjiensä oma ongelma. Ne ketkä jaksavat voivat pyöriä vaikka hamsteripyörässä. Kaikki eivät ole luisevia kuin mallit, ja eikä tarvitse ollakaan, kunhan vaan liikkuminen säännöllisesti toteutuu. Stressaava työ ja elämä on raskasta myöskin, ja syödä pitää, jo ihan aivotoiminnan takia.

Vierailija
52/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Periaatteessa noin. Mutta verorahoja kuluu. Ja onhan se lähimmäisen rakkautta huolehtia ja huolestua. 

Se turhautuminen eikä varsinkaan valistaminen ei auta yhtään mitään. Sohvaperunoita alkaa vaan vtuttaa, itelle tulee paha mieli ja verorahatkaan ei säästy.

Tämän täytyy olla provo. Tai sitten olet autisti. Tai todella mustavalkoisesti ajatteleva, et kykene näkemään syy-seuraussuhteita.

Natsisaksassakin ajateltiin, että kaikkien tulisi kuntoilla ja voimistella, jotta ihmiset voisivat paremmin.

Vierailija
53/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt ketäkin turhauttaa. Minua turhauttaa ulkonäkökeskeinen ap.

Vierailija
54/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paasauksesta. Minulla on reuma, anna kuntoiluohjeet !

Vierailija
55/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

Joo, sohvaperunat voivat nyt syyttää aloittajaa siitä etteivät he itse tee mitään. Koska aloittaja oli niin ikävä, en varmasti huolehdi itsestäni.

Vierailija
56/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näin votutussunnuntain kunniaksi turhauttaa miehet jotka feministytyy kovaa vauhtia. Testoarvot minimissä, lyhyitä max 175cm, leveät reidet ja lantiot, pyöreät pyllyt, tissit hyllyy t paidan alla. 

Järkyttävä suuntaus. 

Vierailija
57/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paasauksesta. Minulla on reuma, anna kuntoiluohjeet !

https://reumaliitto.fi/sairastuneille-ja-laheisille/hyvinvoinnin-tueksi…

Vierailija
58/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin se on yksi osa minkätahansa ongelman korjaamista. Ihan kuten terveellinen ravinto ja riittävä unikin. 

Vierailija
59/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmistä turhauttaa toisten ihmisten asiat näin paljon, kannattaisi kääntyä mielenterveyspalvelujen puoleen. Onhan niissä pitkät jonot, mutta ehkä joskus tulee se ap:n vuorokin. Käy vaikka terveyskeskuksessa hakemassa apua. Joku lääke voisi esim. rauhoittaa oloasi. 291

Vierailija
60/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N43

En valista ketään oikeassa elämässä kuin lastani jonka otan salille mukaan, kun täyttää kymmenen. Tätä ketjua ei tarvitse lukea, jos se ärsyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä