Sinkkuvanhempi: miksi sinulle ei käy se, että tapaat uutta kumppaniasi vain lapsivapailla?
Kysymys sinkku henkilöille, joilla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia:
Miksi sinulle ei käy se, että jos alat seurustella uuden henkilön kanssa, niin miksi on niin mielettömän ehdottoman tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa kanssasi myös silloin, kun lapset ovat sun luona? Miksei se riitä, että vietätte yhteistä aikaa vain silloin, kun sun lapset ovat toisen vanhempansa luona?
Itse olen pari kertaa törmännyt Tinderissä siihen, että miehellä on pieniä tai isoja lapsia vuoroviikoin kotona ja kun minä olen kysynyt, että sopiiko miehelle sellainen parisuhde, jossa vietetään aikaa yhdessä ilman lapsia, niin se ei ole miehelle käynyt. Itse olen lapseton. Kuulemma uuden kumppanin pitää viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa. Mä en ymmärrä, miksei se riitä, että mies viettää aikaa naisystävän kanssa vain lapsivapailla ja sitten kun lapset ovat kotona, niin keskittyy heihin? Tai sitten ehkä näiden miesten kannattaa suunnata katse toisiin sinkkuäiteihin.
Kommentit (173)
Mä ymmärrän, jos on totaali-yh ja lapsi asuu 100% ajasta vanhemman luona, niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta kuin viettää yhteistä aikaa lasten ollessa läsnä, mutta jos lapsi on sun luona esim. Vain 4-6 vrk/kk ja koulujen loma-aikoina, niin sä ehdit mielestäni ihan riittävästi viettää aikaa seurustelukumppanin kanssa silloin kun lapsi ei ole sun luona. Ja sitten kun lapsi on sun luona, niin keskity häneen.
Minunkin työkaveri kertoi, että hänen isovelipuolensa aikoinaan kävi isänsä luona joka toinen viikonloppu, mutta se ei ollut kivaa, kun isä silloin oli mieluummin yhdessä naisystävänsä kanssa, niin se poika sitten lopetti kokonaan menemästä isänsä luokse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies tietenkin haluaa naisen lapsia hoitamaan. Aika selkeä juttu.
No toisessa jutussa miehellä oli kaksi teiniä vuoroviikoin. Ei kai teinit mitään hoitamista tarvitse?
Toisessa jutussa miehellä oli 5- ja 9-vuotiaat lapset puolet ajasta ja hän nimenomaan painotti, että ei etsi äitiä lapsilleen, mutta kuitenkin tulevan naisystävän pitää tulla toimeen hänen lastensa kanssa ja olla osa heidän elämäänsä.
AP
Miksi tapailisit miestä, jolla on lapsia, kun selvästi haluat lapsettoman miehen?
Aikoinaan ihastuin mieheen, joka toivoi tuollaista, lapset oli silloin 5v ja 8v ja isällään joka toinen viikko. Minun ehtoni oli se, että lasten ollessa isällään meillä ei ole seksiä, minä menen kotiin yöksi tai jos jään, niin nukun sohvalla. Tämä oli miehen mielestä täysin typerää, eihän se lapsilta pois ole, jos nukun kanssaan samassa sängyssä. Vastasin, että eipä olekaan, mutta koska minä haluan, että lapset ovat miehelle ykkösasia lapsiviikolla, en minä, niin tällä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tapailisit miestä, jolla on lapsia, kun selvästi haluat lapsettoman miehen?
Ei Christiiinalla ole vaihtoehtoja. Se on käynyt viime vuosien aikana treffeillä 46 miehen kanssa joista 32 on antanut hänelle pakit ja hän on antanut pakit yhdeksälle ja lopuissa kumpikaan ei ollut kiinnostunut vai miten ne luvut nyt meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toisessa jutussa miehellä oli kaksi teiniä vuoroviikoin. Ei kai teinit mitään hoitamista tarvitse?
Toisessa jutussa miehellä oli 5- ja 9-vuotiaat lapset puolet ajasta ja hän nimenomaan painotti, että ei etsi äitiä lapsilleen, mutta kuitenkin tulevan naisystävän pitää tulla toimeen hänen lastensa kanssa ja olla osa heidän elämäänsä.
AP
No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset. Ja nyt siellä jo kiimassa naputetaan alapeukkua, niin sanon vielä, että mun lapset on jo aikuisia, nuorin 17.
Ja ihan samalla tavalla haluan itse tuntea puolisoni elämän ihan oikeasti ja kokonaan, erityisesti siihen kuuluvat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
No, jos mä alkaisin seurustella jossain kohtaa, niin kyllä mä haluan sellaisen puolison, josta tulee aidosti osa koko mun elämää, ja silloin siihen kuuluu myös mun lapset. Ja nyt siellä jo kiimassa naputetaan alapeukkua, niin sanon vielä, että mun lapset on jo aikuisia, nuorin 17.
Ja ihan samalla tavalla haluan itse tuntea puolisoni elämän ihan oikeasti ja
Hetikö??? Minä ainakin teininä toivoin että se äidin uusin ei heti tunkisi isäkseni.
Vuosi kaksi ihan vaan ensin ilman sitä laaten sotkemista kuvioihin, kiitos!
Sinkkuvanhempi ei halua viikko-viikkosuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ja ihan samalla tavalla haluan itse tuntea puolisoni elämän ihan oikeasti ja
Eli olet valmis suunnilleen ensitapaamisesta alkaen ottamaan mukaan perheesi ja sukusi? Vai sittenkin nuorten tapaan tutustumaan ensin kumppaniin ja ehkä 6 kk - 12 kk kuluttua esittelemään hänet läheisillesi?
Riippuu parisuhteesta mutta jos kyseessä on sellainen rakkaussuhde jonka toivon jatkuvan myös sitten kun lapset ovat lähteneet pois kotoa, on mielestäni ihan luonnollista haluta että osapuolet tutustuvat toisiinsa jo ennen sitä.
Voihan sitä moni tietysti haluta vain sellaisen tapailusuhteen jossa tavataan seksin ja muun läheisyyden merkeissä niillä lapsiviikoilla eikä olla sen kummemmin kiinnostuneita arjen tai muun jakamisesta. Varmasti se sopii moneen elämäntilanteeseen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tietenkään sitä myönnä, mutta ehkä sitä salaa toivoo, että voisi alkaa leikkiä ydinperhemeininkiä ja myös että uusi kumppani alkaisi elättää hänen lapsiaan.
Äh, lapsivapailla viikoilla tietysti :)
Vierailija kirjoitti:
Jos mies on muuten kiva ja sopiva, niin ei lapset haittaa, jos vaan mun ei tarvitse olla tekemisissä niiden kanssa.
Ap
Minä halusin tavata vain lapsivapailla aikanaan. Olen nainen ja olin lähivanhempi, myöhemmin yh. En halunnut sekoittaa lapsia kuvioihin, mistä ei takeita suhteen kestävyydestä. Sittemmin olin pitkään suhteessa, mutta lapsetkin jo teinejä. Joo, en myöskään tajua, miksi ne lapset pitää sekoittaa mukaan heti ensimetreillä.
Ei minusta ole mitenkään ihmeellistä, että uusi kumppani tapaa myös lapset, kun tarkoitus on olla vakaasti yhdessä. Olen itse vela ja tavannut kumppaninin teini-ikäiset lapset. Asumme erillämme.
Jonkun kerran olen yöpynyt lasten/nuorten kanssa, kun kumppanilla oli yön yli kestävä työmatka. Joskus laitan ruokaa meille kaikille. Mitään hoitovastuuta minulla ei ole. Lapsilla on kaksi hyvää vanhempaa.
Koska me olemme paketti eli lapseni tulevat minun kanssani siihen suhteeseen. Jos tämä ei sovi tapailukumppanille niin alkakoon kalppia. Saan kyllä paremman!
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan ihastuin mieheen, joka toivoi tuollaista, lapset oli silloin 5v ja 8v ja isällään joka toinen viikko. Minun ehtoni oli se, että lasten ollessa isällään meillä ei ole seksiä, minä menen kotiin yöksi tai jos jään, niin nukun sohvalla. Tämä oli miehen mielestä täysin typerää, eihän se lapsilta pois ole, jos nukun kanssaan samassa sängyssä. Vastasin, että eipä olekaan, mutta koska minä haluan, että lapset ovat miehelle ykkösasia lapsiviikolla, en minä, niin tällä mennään.
No etenikö se juttu parisuhteeseen?
Itse en tapaisi naista lastenhoitoviikolla ennenkuin olisin aivan varma haluavani jotain vakavampaa naisen kanssa.
Meitä on moneen junaan ja jotkut jää asemalle.
Ymmärrän jos kyse on pelkästään kevyestä tapailusuhteesta eikä sen ole missään vaiheessa tarkoituskaan muuttua oikeaksi parisuhteeksi. Kun taas ollaan oikeasti parisuhteessa niin jaetaan kyllä arkeakin enemmän ja jos toisella on lapsia niin heihin tutustutaan ja ollaan välillä yhdessä koko porukalla. Tietysti alkuun ei esitellä lapsille uusia ihmisiä, vasta sitten kun siirrytään tapailusta parisuhteeseen ja suhde on vakaalla pohjalla. Onkohan ap sinulle ja miehille ollut molemmille selvää, että millaista suhdetta olet etsimässä? Kuulostaa, että etsit pelkkää kevyttä tapailua.