Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkuvanhempi: miksi sinulle ei käy se, että tapaat uutta kumppaniasi vain lapsivapailla?

Vierailija
17.08.2025 |

Kysymys sinkku henkilöille, joilla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia:

Miksi sinulle ei käy se, että jos alat seurustella uuden henkilön kanssa, niin miksi on niin mielettömän ehdottoman tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa kanssasi myös silloin, kun lapset ovat sun luona? Miksei se riitä, että vietätte yhteistä aikaa vain silloin, kun sun lapset ovat toisen vanhempansa luona?

Itse olen pari kertaa törmännyt Tinderissä siihen, että miehellä on pieniä tai isoja lapsia vuoroviikoin kotona ja kun minä olen kysynyt, että sopiiko miehelle sellainen parisuhde, jossa vietetään aikaa yhdessä ilman lapsia, niin se ei ole miehelle käynyt. Itse olen lapseton. Kuulemma uuden kumppanin pitää viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa. Mä en ymmärrä, miksei se riitä, että mies viettää aikaa naisystävän kanssa vain lapsivapailla ja sitten kun lapset ovat kotona, niin keskittyy heihin? Tai sitten ehkä näiden miesten kannattaa suunnata katse toisiin sinkkuäiteihin.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kirjoittaa, että siksi on todella tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa hänen lastensa kanssa, koska lapset ovat osa hänen elämäänsä. Toisaalta, on vaikka minun vanhemmat ja siskot osa mun elämää ja minulla on läheiset välit heihin, niin en mä silti edellytä, että mun tuleva miesystävä alkaa säännöllisesti viettää aikaa heidän kanssaan. Kyllä mä voin kyläillä esim. mun vanhempien luona yksinkin.

Ap

Vertaatko nyt ihan tosissasi vanhempia tai sisaruksia samassa taloudessa asuviin lapsiin?

Vierailija
162/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kirjoittaa, että siksi on todella tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa hänen lastensa kanssa, koska lapset ovat osa hänen elämäänsä. Toisaalta, on vaikka minun vanhemmat ja siskot osa mun elämää ja minulla on läheiset välit heihin, niin en mä silti edellytä, että mun tuleva miesystävä alkaa säännöllisesti viettää aikaa heidän kanssaan. Kyllä mä voin kyläillä esim. mun vanhempien luona yksinkin.

Ap

Vertaatko nyt ihan tosissasi vanhempia tai sisaruksia samassa taloudessa asuviin lapsiin?

No ei ne lapset kaikilla asu heidän kotonaan. Jotkut tapaavat lastaan vain joka toinen viikonloppu ja lomilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee, ihmettelen että miten ihmeessä ihmiset ovat näin sulkeutuneita? Ei missään nimessä haluta edes nähdä jotain lasta tai puolisoa piilotellaan tai se nostetaan esiin ainoastaan tarkalla kellonlyömällä kalenteriin merkittynä ajankohtana. Vasta kun lapsi on tietyn ikäinen, uskalletaan sille toivottaa hyvää joulua ja sitten ei nähdä missään nimessä seuraavaan 364 päivään.

Miten ihmeessä pystytte seurustelemaan yhtään kenenkään kanssa, jos pelkäätte muita ihmisiä näin paljon?

Mä en usko, että kyse on nyt tästä. Varmaan useimmat lapsettomat ovat valmiita tapaamaan puolison lapset esim. puolen vuoden seurustelun jälkeen ja viettämään aikaa muutama tunti kerrallaan aina silloin tällöin. Esim. lapsiviikoilla isä ja lapset voivat mennä isän puolioson kanssa ravintolaan syömään tai patikkaretkelle ja nuotiomakkaroille. Sen jälkeen isä j

Hyvä analyysi.

Vierailija
164/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska me olemme paketti eli lapseni tulevat minun kanssani siihen suhteeseen.  

Ok. Otatko sä sun lapsen aina mukaan treffeille? Jos kerta sun lapsi tulee mukaan suhteeseen?

Vierailija
165/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin leski työntää lapsensa?

Pakkoko on etsiä uutta ihmistä, kun lapset ovat isällä/äidillä, voisi ne päivät nauttia siitä ihanasta rauhasta, siivota, pestä ikkunat, käydä teatterissa jne.

Kun mieheni oli lastemme kanssa vanhempiensa mökillä ja minä töissä, nautin suuresti rauhasta, rauhasta siivota, yksinolosta jne.

Vierailija
166/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä tähtäimellä lapset tietenkin kuuluvat suhteesen, ei heitä voi sulkea ulkopuolelle.

Miten niin "lapset kuuluvat suhteeseen"? En mä niiden lasten kanssa seurustele.

Ap

Taidat olla aika lapsivihamielinen. Jos seurustelet ihmisen kanssa, jolla on lapsia, niin lapset "kuuluvat pakettiin" ja heidänkin kanssa pitää ennen pitkää viettä aikaa ja tulla toimeen. En voisi kuvitellakaan seurustelvani ihmisen kanssa, joka ei piittaa lapsistani.

Vierailija
167/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taidat olla aika lapsivihamielinen. Jos seurustelet ihmisen kanssa, jolla on lapsia, niin lapset "kuuluvat pakettiin" ja heidänkin kanssa pitää ennen pitkää viettä aikaa ja tulla toimeen. En voisi kuvitellakaan seurustelvani ihmisen kanssa, joka ei piittaa lapsistani.

Miksi pitää viettää aikaa seurustelukumppanin lasten kanssa? Miksi se ei riitä, että ollaan yhdessä vain silloin kun lapsi on toisessa kodissaan?

Ei ihan liity tähän, mutta mulla on miespuolinen serkku, joka on ollut yhdessä vaimonsa kanssa 10 vuotta ja tämä vaimo on nähnyt serkkuni vanhemmat (eli apen ja anopin) vain kahdesti tänä aikana, vaikka he vierailevat useita kertoja vuodessa vanhempien kotipaikkakunnalla.

Ap

Vierailija
168/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole minulle antanut järjellistä selitystä, että miksi seurustelukumppanin on aivan ehdottoman välttämätöntä hengata lasten kanssa, jos ne lapset kuitenkin viettävät joka tapauksessa paljon aikaa toisen vanhemman luona ja sinkkuvanhemmalla on runsaasti "lapsivapaata" aikaa.

Ehkä kannattaa rikkoa odotuksia ja paineita, mitä liittyy seurusteluun sinkkuvanhempana. Monella ilmeisesti on odotus, että sun uuden kumppanin pitää tykätä sun lapsesta ja hengata sen kanssa, mutta voi itse miettiä, että miksi se on sinulle niin tärkeää?

Ap

Vierailija
169/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole minulle antanut järjellistä selitystä, että miksi seurustelukumppanin on aivan ehdottoman välttämätöntä hengata lasten kanssa, jos ne lapset kuitenkin viettävät joka tapauksessa paljon aikaa toisen vanhemman luona ja sinkkuvanhemmalla on runsaasti "lapsivapaata" aikaa.

Ehkä kannattaa rikkoa odotuksia ja paineita, mitä liittyy seurusteluun sinkkuvanhempana. Monella ilmeisesti on odotus, että sun uuden kumppanin pitää tykätä sun lapsesta ja hengata sen kanssa, mutta voi itse miettiä, että miksi se on sinulle niin tärkeää?

Ap

Minä seurustelen vain sillä mielellä, että se johtaa vakituiseen suhteeseen missä eletään jossain vaiheessa yhdessä. Jomman kumman tai molempien lapset nyt vaan kuuluu mukaan siihen kuvioon, ja siksi olisi outoa jos lapset eivät olisi missään tekemisissä uuden kumppanin kanssa. Jos haluaisin vain seksiä lapsivapailla, niin sitten etsisin fuckbuddyn enkä seurustelukumppania.

Vierailija
170/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin sinä. Kysyit aloituksessasi miksi muut ja sinulle vastattiin. Tämä kommenttisi on turha. Toisaalta sinä... Mitä sitten? Toisaalta sinä saat itse päättää ja elää miten haluat, mutta se, että joku muu haluaa viettää elämää tärkeiden ihmisten kanssa yhdessä eikä erikseen, ei muutu siitä mihinkään, vaikka sinä tekisit mitä. 

Vierailija
171/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä seurustelen vain sillä mielellä, että se johtaa vakituiseen suhteeseen missä eletään jossain vaiheessa yhdessä. Jomman kumman tai molempien lapset nyt vaan kuuluu mukaan siihen kuvioon

Uusperheen toimivat harvoin. Ehkä sun lapset eivät halua asua sun uuden kumppanin ja hänen lapsensa kanssa.

Vierailija
172/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi pitää viettää aikaa seurustelukumppanin lasten kanssa? Miksi se ei riitä, että ollaan yhdessä vain silloin kun lapsi on toisessa kodissaan?

Ei ihan liity tähän, mutta mulla on miespuolinen serkku, joka on ollut yhdessä vaimonsa kanssa 10 vuotta ja tämä vaimo on nähnyt serkkuni vanhemmat (eli apen ja anopin) vain kahdesti tänä aikana, vaikka he vierailevat useita kertoja vuodessa vanhempien kotipaikkakunnalla.

Ap<

Ihmiset ovat erilaisia. Minä en katselisi päivääkään puolisoa, joka ei suostuisi tapaamaan minun sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
173/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin sinkku, niin varmaan haluaisin nimenomaan sellaisen suhteen jossa tavataan pääsääntöisesti ilman lapsia. Jos suhde alkaisi näyttää vakavalta, haluaisin toki että kumppani tapaa lapseni. Jos kävisi niin että suunnitelmat muuttuvat ja lapsi vaikka tuleekin kotiin parisuhdeiltana, olisi kiva että voidaan esimerkiksi käydä syömässä porukalla eikä kumppani pakene ikkunasta lakanasta tehdyllä liaanilla tai piiloudu siivouskaappiin