Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkkuvanhempi: miksi sinulle ei käy se, että tapaat uutta kumppaniasi vain lapsivapailla?

Vierailija
17.08.2025 |

Kysymys sinkku henkilöille, joilla on kotona asuvia alaikäisiä lapsia:

Miksi sinulle ei käy se, että jos alat seurustella uuden henkilön kanssa, niin miksi on niin mielettömän ehdottoman tärkeää, että uusi kumppani viettää aikaa kanssasi myös silloin, kun lapset ovat sun luona? Miksei se riitä, että vietätte yhteistä aikaa vain silloin, kun sun lapset ovat toisen vanhempansa luona?

Itse olen pari kertaa törmännyt Tinderissä siihen, että miehellä on pieniä tai isoja lapsia vuoroviikoin kotona ja kun minä olen kysynyt, että sopiiko miehelle sellainen parisuhde, jossa vietetään aikaa yhdessä ilman lapsia, niin se ei ole miehelle käynyt. Itse olen lapseton. Kuulemma uuden kumppanin pitää viettää aikaa myös hänen lastensa kanssa. Mä en ymmärrä, miksei se riitä, että mies viettää aikaa naisystävän kanssa vain lapsivapailla ja sitten kun lapset ovat kotona, niin keskittyy heihin? Tai sitten ehkä näiden miesten kannattaa suunnata katse toisiin sinkkuäiteihin.

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua esitellä uutta naisystävää lapsilleni missään vaiheessa. Monta suhdetta kaatunut kun nainen halunnut että vietettäisiin aikaa lasteni kanssa. 

Jos joku nainen haluaisi mun kanssa suhteen niin sitten sen on oltava vain lapsivapailla viikoilla tekemisissä kunnes lapset parin vuoden päästä muuttaa omilleen. Sen jälkeen ehkä näkevät joulupöydässä tai jotain.

M42

Miksi lapset haluaisivat joulupöytään ventovieraan kanssa? Jos ei ole edes tutustuttu, ei silloin kyllä mitään jouluakaan vietetä yhdessä.

Eiköhä ne sitten aikusena osaa olla joulupöydässä "tuntemattoman" naisen seurassa.

Jos aikuisia lapsiaan näkee vain joulupöydässä niin silloin varmasti tuollainen toimii. Itse toivon o

Minä en näe vanhempiani kuin kerran kahdesti vuodessa. Nyt varmaan väität että meillä on huono suhde mutta ei. Näemme harvoin koska asumme yli 1000 km päässä toisistamme.

Vierailija
82/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan halua esitellä uutta naisystävää lapsilleni missään vaiheessa. Monta suhdetta kaatunut kun nainen halunnut että vietettäisiin aikaa lasteni kanssa. 

Jos joku nainen haluaisi mun kanssa suhteen niin sitten sen on oltava vain lapsivapailla viikoilla tekemisissä kunnes lapset parin vuoden päästä muuttaa omilleen. Sen jälkeen ehkä näkevät joulupöydässä tai jotain.

M42

Miksi lapset haluaisivat joulupöytään ventovieraan kanssa? Jos ei ole edes tutustuttu, ei silloin kyllä mitään jouluakaan vietetä yhdessä.

Eiköhä ne sitten aikusena osaa olla joulupöydässä "tuntemattoman" naisen seurassa.

Jos aikuisia lapsiaan näkee vain joulupöydässä niin silloin varmasti tuollainen toimii. Itse toivon o

Taidat olla melkonen mammapoika tai isintyttö joka ei uskalla elää itsekseen. Annas kun arvaan, asut kävelymatkan päässä vanhemmistasi ja käyt kerran viikossa vierailulla.

Tietenki toivot omikta lapsiltas samaa ja torppaat kaikki heidän haaveensa kansainvälisestä urasta tai muutenkin omasta elämästä. Käyt varmaan aina heidän luonaan "auttamassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Varmasti osaavat, mutta miksi haluaisivat? Itse ainakaan nuorena aikuisena en olisi ollut tuollaisesta joulunvietosta yhtään kiinnostunut, että sinne tulee pönöttämään joku isän uusi mulle täysin ventovieras mimmifrendi. Olisin skipannut. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
84/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M42

Varmasti osaavat, mutta miksi haluaisivat? Itse ainakaan nuorena aikuisena en olisi ollut tuollaisesta jo

Ööööö, pönöttämään? Millaset joulupöydät sulla oikee on? Meillä ainaki on paljo hyvää ruokaa ja aikusilla alkoholijuomiakin. Kukaan ei pönötä eikä ole edes pukukoodia.

Vierailija
85/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs niistä Tinderissä olevista henkilöistä pitäisi tulkita, jotka ovat jättäneet profiilissaan kertomatta, että heillä on lapsi? Onko heille sitten ok, että seurustelukumppani ei osallistu lapsen elämään?

Minäkin kerran kävin treffeillä 5-kymppisen miehen kanssa, jolla oli 9-vuotias lapsi vuoroviikoin. Hän sanoi, että hänelle on täysin ok, että tapailee naista vain lapsivapailla viikoilla. Hän ei halunnut jatkaa tutustumista ensitreffien jälkeen. Sitten myöhemmin hän tuli Tinderin korttipinossa uudelleen vastaan ja hän oli poistanut profiilissaan tiedon, että hänellä on lapsi. Miksi hän oli tehnyt niin?

Vierailija
86/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs niistä Tinderissä olevista henkilöistä pitäisi tulkita, jotka ovat jättäneet profiilissaan kertomatta, että heillä on lapsi? Onko heille sitten ok, että seurustelukumppani ei osallistu lapsen elämään?

Minäkin kerran kävin treffeillä 5-kymppisen miehen kanssa, jolla oli 9-vuotias lapsi vuoroviikoin. Hän sanoi, että hänelle on täysin ok, että tapailee naista vain lapsivapailla viikoilla. Hän ei halunnut jatkaa tutustumista ensitreffien jälkeen. Sitten myöhemmin hän tuli Tinderin korttipinossa uudelleen vastaan ja hän oli poistanut profiilissaan tiedon, että hänellä on lapsi. Miksi hän oli tehnyt niin?

Jos on 50v ja lapset alle 10v on jotain pahasti pilalla muutenkin.

Vierailija
87/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailisit miestä, jolla on lapsia, kun selvästi haluat lapsettoman miehen?

Itse eroäitinä itsekään en olisi tapaamassa uuden kumppanin lapsia ainakaan ekaan vuoteen tai jopa kahteen, jos aikaa tutustumiseen ja näkemiseen viikkotasolla on vähän. Ja sama oman lapseni kanssa tuo aikaraja.

Siinä vaiheessa vasta alkaa olla viitteitä siitä, että onko suhde kehittymässä oikeasti vakavaksi.

Vierailija
88/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole mitenkään ihmeellistä, että uusi kumppani tapaa myös lapset, kun tarkoitus on olla vakaasti yhdessä. Olen itse vela ja tavannut kumppaninin teini-ikäiset lapset. Asumme erillämme. 

Jonkun kerran olen yöpynyt lasten/nuorten kanssa, kun kumppanilla oli yön yli kestävä työmatka. Joskus laitan ruokaa meille kaikille. Mitään hoitovastuuta minulla ei ole. Lapsilla on kaksi hyvää vanhempaa. 

Miksi lapset ei olleet toisella vanhemmallaan tuolloin isän yönyli -reissun aikana?

Vierailija
89/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole mitenkään ihmeellistä, että uusi kumppani tapaa myös lapset, kun tarkoitus on olla vakaasti yhdessä. Olen itse vela ja tavannut kumppaninin teini-ikäiset lapset. Asumme erillämme. 

Jonkun kerran olen yöpynyt lasten/nuorten kanssa, kun kumppanilla oli yön yli kestävä työmatka. Joskus laitan ruokaa meille kaikille. Mitään hoitovastuuta minulla ei ole. Lapsilla on kaksi hyvää vanhempaa. 

Miksi lapset ei olleet toisella vanhemmallaan tuolloin isän yönyli -reissun aikana?

Se oli varmaa panemassa uuden kumppanin luona. 

Oikeasti jos et ymmärrä miten systeemit toimii niin älä kommentoi.

Vierailija
90/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tulevat aina olemaan vanhempansa elämässä. Miksi haluaisit edes aloittaa suhteen isämiehen kanssa jos et missään tilanteessa ikinä halua olla hänen lastensa kanssa tekemisissä? Millainen tulevaisuus tuolla suhteella voi olla? 

Miksi suhteen alkumetreillä pitäisi olla perhe-asetelmaa heti muodostamassa? 

Vierailija
91/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eroäiti, ja meillä lapsi on tietysti minun luonani jos isänsä olisi jostain syystä omalla ajallaan estynyt.

Vierailija
92/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eroäiti, ja meillä lapsi on tietysti minun luonani jos isänsä olisi jostain syystä omalla ajallaan estynyt.

Meillä on sopimuksessa merkitty ne ajat ja toisen viikolla lapset on tällä 100% ja se jolla ei oo lapsia voi olla vaikka kuussa lomalla.

Vierailija
93/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuvanhempi ei halua viikko-viikkosuhdetta.

Niin, jospa se sinkkuvanhempi ei halua pelkästään tapailusuhdetta, vaan pysyvän elämänkumppanin, jonka kanssa jossain vaiheessa ehkä muutetaan yhteenkin. Eikö se silloin ole ihan ymmärrettävää, että haluaa esitellä toisen myös lapsillensa. 

Tämä tuntuu olevan ikuisuusaihe tällä palstalla, ja aina jaksan ihmetellä -  miksi ette ihmiset opi ja ymmärrä, että jos valitsette kumppanin, jolla on ennestään lapsia, lapset kuuluu pakettiin.

Jos ette jaksa toisen lapsia, niin pitäytykää lapsettomissa. Sinne Tinderiinkin voi laittaa, että etsin lapsetonta..

On kuitenkin melkoinen vaatimus, että jo suhteen alkumetreillä on tiedettävä varmasti, että suhteesta tulee vakava, varmasti muutetaan yhteen ja sitä myöten perustetaan uusperhe.

Ihan jo näin erovanhempana ahdistun ajatuksesta. Sen sijaan, että hissukseen tutustutaan lapsivapailla, ja vasta joitain vuosia myöhemmin mietitään noita isompia sitoutumista, kun tunnetaan sitä kumppania oikeasti. 

Toiveita tulevaisuudesta voi toki aina esittää, mutta vaatimus nopeaan etenemiseen saisi minutkin juoksemaan karkuun. 

Vierailija
94/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomalle lapseton kumppani ja lapselliselle lapsellinen. 

Vierailija
95/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei stana lapsellista kumppania ennenko ovat aikusia. Omien kanssa iha tarpeeksi tekemistä ja sitten pitäs random lapsien kanssa viettää aikaa lisäksi.

Haluan parisuhteelta seksiä, en lisää lapsia.

Vierailija
96/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei stana lapsellista kumppania ennenko ovat aikusia. Omien kanssa iha tarpeeksi tekemistä ja sitten pitäs random lapsien kanssa viettää aikaa lisäksi.

Haluan parisuhteelta seksiä, en lisää lapsia.

No just sen takia lapsellinen kumppani, että voitte nähdä silloin kun molemmilla on lapsivapaata. 

Vierailija
97/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän alkaa olla nykyään jo ihan tavallista. Minuakin yritettiin taivutella vielä lapsentekoon kun olin 40v jo, mutta en enää halunnut enkä halua. Tämä on nykyaikaa, kun eletään yksin sinne noin 35 -vuotiaiksi ja vasta sitten aletaan etsiä kumppania perheen perustamiseen.

Vierailija
98/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän alkaa olla nykyään jo ihan tavallista. Minuakin yritettiin taivutella vielä lapsentekoon kun olin 40v jo, m

Ne on naurettavia nuo tinderin naiset kun jokainen PirkkoLiisa 48v haluaa lapsia.

Vierailija
99/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tilanne mennyt päinvastoin. Naiset ovat aina halunneet ottaa lapset mukaan kuvioon, mutta itselleni se ei ole käynyt. Olen halunnut, että omat lapseni eivät joudu kärsimään minun halustani olla parisuhteessa. En myöskään ole voinut täysin luottaa toisen pysyvän rinnallani myös vastoinkäymisissä kokemusteni johdosta, enkä siksikään ole halunnut altistaa lapsiani mahdolliselle erolle. Siksipä en ole sitten toisenkaan lapsia koskaan halunnut erityisemmin tavata.

Nyt olen oikeastaan ensimmäistä kertaa sellaisessa suhteessa, jossa voisin joustaa toisen lasten suhteen, koska naisella on muuten niin vähän aikaa tapaamisiin. Itse asiassa nyt vasta ymmärrän miksi toisen on ollut aina niin vaikea hyväksyä, etten ole lapsiani halunnut kuvioon ottaa. Nykyiseni ei siis halua sotkea lapsiaan suhteeseemme, vaikka omien sanojensa mukaan tosissaan onkin suhteessamme.

Vierailija
100/173 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuoroviikkovanhempi, lapsilleni esittelin nykyiseni noin kahden vuoden seurustelun jälkeen. Emme asu yhdessä, nykyinen on luonani neljä-viisi kertaa vuodessa silloin, kun minulla on lapset. Tämä toimii kaikille.