Kulujen jakaminen parisuhteessa, köyhä mies
Uusioperhe, minulla 1 lapsi, avopuolisolla ei lapsia. Mies tekee vain osa-aikaisesti töitä ja tulot hänellä pienet. Minä teen ajoittain 7 pvänö viikossa töitä jotta rahat riittäisi elämiseen. Mies osallistuu asumiskuluihin 350€/kk, maksaa oman puhelinlaskunsa ja vakuutukset, muilta osin minä maksan kaiken (ruuan +muut peruskulut, sähkön jne muut asumiskulut, mahdolliset reissut, ravintolakäynnit jne jne). Olen aika loppu tähän. Miehellä omistusasunto jossa vuokralainen, tällä kattaa asunnon kulut, eli kerryttää omaisuutta asunnon muodossa kokoajan itselleen. Minulle ei ole kertynyt kuin velkaa, mitään ei jää käteen kun kaikki menee elämiseen.
Mitä vi€&ua teen, tavallaan haluan olla miehen kanssa mutta kieltämättä tämä taloudellinen tilanne on alkanut jäytää niin paljon, että muutoin hyvä parisuhde on alkanut rankasti kärsiä. Vit_-€taa lähteä töihin kun toinen jää nukkumaan. En halua enää seksiä eikä muutenkaan miehen seura innosta. En haluaisi erotakaan, mutta en tiedä miten asennoitua niin ettei tilanne häiritsisi.
Kommentit (161)
Lainaus ei näytä onnistuvan:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Tuo 350€ kattaa vain hänen osuutensa ruoasta ja sähköstä. En sano, että hänen tulisi osallistua lapsen kuluihin, sillä lapsi on ap:n. Mutta tilanne on todella epäreilu ap:ta kohtaan. Itse näkisin eron parhaana ratkaisuna. Ei ole mieltä ylentävää olla hyväksikäytön kohteena.
Ei tuo 350 riitä edes ruokaan ja sähköön.
350 ei ehkä riitä, jos on sähkölämmitteinen okt. Muuten pitäisi riittää vai kenellä ruokaan kuluu yli 300 kuussa
"Onko sulla kehitysvamma?"
Ei. Mistä päättelit, että olisi?
Oletko nähnyt miehen kuukausittaiset tiliotteet? Oletko nähnyt pankin velkakirjan? Oletko nähnyt miehen asunnon vuokrasopimuksen, jonka hän on tehnyt vuokralaisen kanssa? Oletko tutkinut, paljonko asunnosta saa jos sen myy (esim Oikotieltä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostut elättämään "vierasta"miestä taloudessasi ? Teillä ei oo yhteistä lasta. Ja mies kerryttää omaisuuttaan. Teidän pitää keskustella paitsi raha-asioista, myös mahdollisesta yhteisestä tulevaisuudesta. Haluatko oikeasti jatkaa työttömän, siivellä eläjän kanssa?
Mistä sinäkin tiedät paljonko siinä hänen asunnossaan on velkaa ja muita menoja. Idioo..i.
Sä oot tosi-idi00tti
Vierailija kirjoitti:
Oletko nähnyt miehen kuukausittaiset tiliotteet? Oletko nähnyt pankin velkakirjan? Oletko nähnyt miehen asunnon vuokrasopimuksen, jonka hän on tehnyt vuokralaisen kanssa? Oletko tutkinut, paljonko asunnosta saa jos sen myy (esim Oikotieltä)
Aloitus on provo. Turhaan haaskaat energiaasi tämän inkkeli-aloittajan provoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä yksinkertaista kirjanpitoa noin kuukausi. Riittää, että seuraat "kirjanpidossa" lapsen kulut, asumiseen liittyvät kulut sekä ruokakulut.
Todennäköisesti miehen maksama 350 euroa riittää juuri ja juuri teidän yhteisiin, pakollisiin kuluihin niin kuin asuminen ja ruokakauppa.
Ne loput "menot" niin kuin reissut, ravintolat yms ovat asioita, joissa sinun pitää päättää haluatko vapaaehtoisesti kustantaa ne kaikki vai jätätkö kokonaan väliin. Mieti mikä on tärkein syy käydä syömässä. Jos se on sitä, ettet jaksa tehdä ruokaa ja mies vaan makaa tekemättä mitään, kannattaa kiireesti sopia muuta.
Mies käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen, joten ei ihme jos vi&&&taa. Ei niin saa tehdä.Ei kenelläkään 350 riitä asumiseen ja ruokaan.
Ei niin. T
Jännä kun asia on näin päin, että mies maksaa asumisesta 350e/kk niin kyseessä on taloudellinen hyväksikäyttö. Täällä on juuri pyörinyt ketju, missä suurimman osan mielestä on ok ettei nainen maksa yhtään mitään asumisesta, jos asuu miehen asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on nyt kaksi vaihtoehtoa.
A) miehellä oleva vuokralainen maksaa osan vuokrasta panemalla apn miestä
B) miehen vuokralainen on todellisuudessa miehen vaimo/perhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä yksinkertaista kirjanpitoa noin kuukausi. Riittää, että seuraat "kirjanpidossa" lapsen kulut, asumiseen liittyvät kulut sekä ruokakulut.
Todennäköisesti miehen maksama 350 euroa riittää juuri ja juuri teidän yhteisiin, pakollisiin kuluihin niin kuin asuminen ja ruokakauppa.
Ne loput "menot" niin kuin reissut, ravintolat yms ovat asioita, joissa sinun pitää päättää haluatko vapaaehtoisesti kustantaa ne kaikki vai jätätkö kokonaan väliin. Mieti mikä on tärkein syy käydä syömässä. Jos se on sitä, ettet jaksa tehdä ruokaa ja mies vaan makaa tekemättä mitään, kannattaa kiireesti sopia muuta.
Mies käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen, joten ei ihme jos vi&&&taa. Ei niin saa tehdä.Ei kenelläkään 350 riitä asumi
Mutta naisen nahkavisa vinkuu.
13.03 kommentoijalle:
Miksi toistat samaa manifestiasi jatkuvasti?
"Mutta naisen nahkavisa vinkuu"
Sattuuko se paljon olla ilman pimppaa koko elämäsi ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen, joten ei ihme jos vi&&&taa. Ei niin saa tehdä.Ei kenelläkään 350 riitä asumi
Aika usein se nainen maksaa kaikki yhteisten lasten kulut - aloittajan mies ei maksa, kun ei ole yhteisiä lapsia.'
Se nainen myös tekee kaikki kotityöt - tekeekö aloittajan mies?
Ap täällä on hyvin samantyyppinen tilanne, paitsi mies ei maksa minulle mitään, hän maksaa vain omat ruokansa. Koen sen hyväksikäytöksi, olen yrittänyt ottaa askelia pois siitä kuviosta, mutta en jotenkin ole pystynyt. Huonosta suhteesta on vaikeampi erota kuin hyvästä. Tuollainen mies on myös pakosti jotenkin hyvä manipuloimaan, kun eihän kukaan muuten vastaavaan järjestelyyn suostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä on hyvin samantyyppinen tilanne, paitsi mies ei maksa minulle mitään, hän maksaa vain omat ruokansa. Koen sen hyväksikäytöksi, olen yrittänyt ottaa askelia pois siitä kuviosta, mutta en jotenkin ole pystynyt. Huonosta suhteesta on vaikeampi erota kuin hyvästä. Tuollainen mies on myös pakosti jotenkin hyvä manipuloimaan, kun eihän kukaan muuten vastaavaan järjestelyyn suostuisi.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miestä ei olisi kuvioissa, niin mitkä sinun tulosi ja menosi sitten olisivat?
Lukeehan se aloituksessa. Äijä maksaa 350 egee kuussa ja ap kustantaa kaiken muun äijästä koituvat kulungit.
Mutta miksi siitä äijästä tarvitsee koitua penniäkään kulunkeja? Ei parisuhde maksa mitään.
Et sinäkään selviä 350 eurolla kuukaudessa menoistasi.
En ymmärrä mitä selität. Miksi kenenkään tarvitsisi? Miksi AP ei voisi olla parisuhteessa tämän miehen kanssa siten, että molempien asuminen ja elanto olisi järjestetty täsmälleen samoin kuin ne oli järjestetty ennen kuin he alkoivat seurustella?
Niin minä haluaisinkin olla! Se ei onnistu, kun mies hankki sen oman asuntonsa ihan eri puolelta Suomea. Ei sitä kovin hyvin pysty asumaan pitkän matkan päässä ja olemaan normaalissa parisuhteessa
T. Se toinen vastaavassa tilanteessa
Siriina kirjoitti:
Lainaus ei näytä onnistuvan:
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Tuo 350€ kattaa vain hänen osuutensa ruoasta ja sähköstä. En sano, että hänen tulisi osallistua lapsen kuluihin, sillä lapsi on ap:n. Mutta tilanne on todella epäreilu ap:ta kohtaan. Itse näkisin eron parhaana ratkaisuna. Ei ole mieltä ylentävää olla hyväksikäytön kohteena.
Ei tuo 350 riitä edes ruokaan ja sähköön.
350 ei ehkä riitä, jos on sähkölämmitteinen okt. Muuten pitäisi riittää vai kenellä ruokaan kuluu yli 300 kuussa
"Onko sulla kehitysvamma?"
Ei. Mistä päättelit, että olisi?
Aika lailla jokaisella aikuisella joka maksaa itse ruokansa kuluu siihen yli 300e kuussa. Lisäksi miehen pitäisi maksaa sähkön ja veden osuutensa, sekä vähintään kolmannes vuokrasta tai vastikkeesta. 350e olisi riittänyt näihin ehkä vuonna 1995 mutta ei 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tietääkseni tyhmä, olen paremmin koulutettukin mies ja paremmassa ammatissa. Olen huonoitsetuntoinen. Tarvitsisin apua päästäkseni erilleen tästä suhteesta. Juuri silloin mies kuitenkin muuttuu mukavaksi ja tuntuu, että kaikki ehkä järjestyykin ja ettei tässä olekaan asiat niin huonosti, että olen tainnut kuvitella vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tietääkseni tyhmä, olen paremmin koulutettukin mies ja paremmassa ammatissa. Olen huonoitsetuntoinen. Tarvitsisin apua päästäkseni erilleen tästä suhteesta. Juuri silloin mies kuitenkin muuttuu mukavaksi ja tuntuu, että kaikki ehkä järjestyykin ja ettei tässä olekaan asiat niin huonosti, että olen tainnut kuvitella vain.
Siis olen paremmin koulutettukin kuin mies ja minulla on hieno ura toisin kuin miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on provo. Turhaan haaskaat energiaasi tämän inkkeli-aloittajan provoon.
Ei palstatäti voi olla inkkeli.
Tiedän että ihmisillä on nykyään kaikenlaisia käsityksiä sitoutuneista suhteista, mutta itselleni parisuhde, etenkin avosuhde kyllä tarkoittaa elatus -ja huolehtimisvelvollisuutta. Mikä tietenkin toimii vain jos kumpikin on antelias ja järkevä. Jos toinen on antelias ja järkevä ja toinen on hyötyvä pihistelijä joka kehtaa ottaa itselleen etua olematta edes sitoutunut toiseen niin hyväksikäytöksihän se menee.
Kun tavattiin miehen kanssa niin yhdistettiin taloutemme heti. Asun hänen omistamassaan asunnossa, enkä maksa tässä vuokraa. Kuluihin osallistun eli sähköön ja kaikkeen muuhun mitä omakotitalossa menee. Toisaalta jos minulla myös olisi oma asunto ja vuokraisin sitä, pitäisin täysin itsestäänselvänä, että siitä tulevat rahat ovat meidän, eivät vain minun.
Teen kaikki ns. kotityöt koska haluan ja mies tekee miesten työt. Ollaan oltu välillä molemmat työttöminä mutta maksoin esimerkiksi heti miehen autoon tonnin rempan enkä edes miettinyt. Minulla vain oli siinä kohtaa enemmän rahaa ja autosta hyödyn minäkin. Bensaa laitan tankkiin myös vähintään yhtä paljon kuin mies. On hyvä tunne kun tietää että oikeasti pulassa ja aivan peeaa voi luottaa siihen, että kumppani ei pihistele vaan toteaa että ei hätää, minä hoidan. Toimii tietenkin vain kun molemmat ovat samalla linjalla.
Sanoisin että mies pihalle jos tuntuu ettei luottoa ole eikä samanlaista näkemystä rahankäytöstä. Pano -ja hengailusuhde voi aivan hyvin olla ilman yhteistä asuntoakin.