Apinarokko leviää
Belgiassa useita tapauksia.
Tappaa lapsia ja vanhuksia, jos ei rokotusturvaa.
Kommentit (118)
niin siis kesällä levinnyt kun on ollut pride-kuukausi. homojentautihan tässä on kyseessä. ja sehän on ihan oikein.
Belgiasta ja Ranskasta käydään vilkkaasti noissa Afrikan osissa, joissa se tauti on räjähtänyt käsiin jo.
Jännä että leviää. Ei nimittäin tartu kovin helposti.
Leviää ehkä siellä missä apina pääsee puremaan. Leviää myös perssseksissä.
Kahvin pörssihinta sekä Bavaria Nordic osakkeet, toinen noussut lähes 60 ja toinen lähes 80 prossaa. Mielenkiintoista!
Rokotus ei tehoa ollenkaan tuohon apinarokon uuteen helpommin leviävään kantaan.
Uusin versio on helpommin leviävä, tappavampi ja rokotus ei tehoa.
Suurin osa se saaneista on lapsia.
(Moni sekoittaa asiat siihen aiempaan kantaan, joka levisi huonommin ja mm homot oli riskiryhmää. Tää uusi kanta on eri juttu.)
Miten mä oon luullut, että on kuin hiv alkuaikoina ja tarttuu vain niin kuin sekin? Ei vissiin olekaan. Eli miten tarttuu? Hyi.
Kapinarokkoa ei ole vielä näkynyt Suomessa, enemmän lammasvillakutka.
Vierailija kirjoitti:
Miten mä oon luullut, että on kuin hiv alkuaikoina ja tarttuu vain niin kuin sekin? Ei vissiin olekaan. Eli miten tarttuu? Hyi.
Apinarokko voi tarttua myös ihmisestä toiseen. Tartunnan voi saada erityisesti suorassa kontaktissa sairastuneen ihmisen ihomuutoksiin ja pisaroiden välityksellä pitkään kestävässä kasvokkaisessa lähikontaktissa. Tartunta on mahdollinen myös esimerkiksi vuodevaatteiden ja ruumiineritteiden välityksellä.
Joo voi vttu nyt kaikki kotiin ja hitsataan ovet kiinni taas. Kohta mennään
Ruotsissa myös jo.
Toivottavasti ollaan valmiimpia kuin koronan kanssa.