Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasuissa pelottavinta on se, että ei voi tietää mitkä kaikki asiat ovat lasun paikka

Vierailija
16.08.2025 |

Periaatteessa melkein mistä tahansa voi joutua vaikeuksiin.

Kommentit (326)

Vierailija
161/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelulaitokset ovat erittäin kannattava bisnes. Yksi entinen keskustapoliitikko on tehnyt lastensuojelulaitoksellaan miljoonia.

Vierailija
162/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä lastensuojelussa niin kovasti pelottaa? 

Niiden lähes rajaton valta ja oikeus pakkokeinoihin. Aikuissosiaalityöntekijälle voi sanoa ei ja lyödä luurin korvaan, mutta lastensuojelun sosiaalityöntekijä ei sitä ei-sanaa hyväksy.

Aikuisiakin on kiristetty mm. karenssilla uhkailemalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aina tulee pelkästään positiivista palautetta joka puolelta, niin en voi äitinä muuta kuin olla erityisen tyytyväinen itseeni vanhempana. 

Vierailija
164/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aina tulee pelkästään positiivista palautetta joka puolelta, niin en voi äitinä muuta kuin olla erityisen tyytyväinen itseeni vanhempana. 

Se ei kerro hyvästä äitiydestä vaan tottelevaisuudesta auktoriteeteille.

Vierailija
165/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasua tehdä mistä asiasta tahansa. Mistä olette tuollaista saaneet päähänne?

Lasta pitää kasvattaa, ruokkia, rakastaa. Ruumiillinen kuritus on ollut kiellettyä jo viime vuosituhannelta asti. Pientä lasta (alle kouluikäinen) ei jätetä yksin kotiin. Lapsia ei jätetä yöksi kotiin ilman valvontaa. Ikärajoja ja lakia pitää noudattaa. Lapsen on käytävä koulussa.  Jos lapsi on sairas, häntä.pitää hoitaa terveeksi. Tarvittaessa viedään terveydenhuoltoon hoidettavaksi. Aikuinen on perheen pomo, jonka täytyy tarvittaessa komentaa/käskeä lapsiaan.

Mistä te oikein luulette lasujen tulevan?

Itkin lapsen syntymän jälkeen sairaalassa kun lapsi oli jatkohoidossa huonossa kunnossa. Mun papereista näki, että olin joskus ollut masentunut ja juonut alkoholia. Synnäri teki lasun. Lapsen toipumisen ohella sain vakuuttamalla vakuuttaa viranomaisille, että en ole masentunut tai juo. Vauvavuosi meni pitkälti pilalle.

Vierailija
166/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Minä päätään täysin itse, mistä se kertoo minulle.

Vierailija
167/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasta pitää kasvattaa, ruokkia, rakastaa. Ruumiillinen kuritus on ollut kiellettyä jo viime vuosituhannelta asti. Pientä lasta (alle kouluikäinen) ei jätetä yksin kotiin. Lapsia ei jätetä yöksi kotiin ilman valvontaa. Ikärajoja ja lakia pitää noudattaa. Lapsen on käytävä koulussa.  Jos lapsi on sairas, häntä.pitää hoitaa terveeksi. Tarvittaessa viedään terveydenhuoltoon hoidettavaksi. Aikuinen on perheen pomo, jonka täytyy tarvittaessa komentaa/käskeä lapsiaan.

Itkin lapsen syntymän jälkeen sairaalassa kun lapsi oli jatkohoidossa huonossa kunnossa. Mun papereista näki, että olin joskus ollut masentunut ja juonut alkoholia. Synnäri teki lasun. Lapsen toipumisen ohella sain vakuuttamalla vakuuttaa viranomaisille, että en ole ma

Jep ja synnärillä myös huumataan sekä pahoinpidellään naisia, varastetaan vauvoja, pakkoruokitaan toisten naisten rintamaidoilla, sekä kaikkea muuta aivan käsittämättömän psykoa. On suoranainen ihme jos EI ole traumatisoitunut siellä - tai sitten synnyttäjä on itsekin vähän tiri tiri tööt tööt.

En voi suositella sairaalasynnytystä hyvällä omatunnolla kenellekään.

Vierailija
168/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voit deluusioissasi ajatella että sinuun kohdistuva naisviha ei kosketa sinua vaan kaikki on ihan jees. Ymmärrän, että traumataustasta tuleva eivälttämättä pysty pitämään puoliaan vaan yrittää vaan selviytyä ja copata kaiken läpi, ehkä hän ei edes tietä mitä kaivata... Mutta ehkä sinuna kuitenkin olisin ihan hiljaa, ettet aiheuta lisää r aiskauksia, väkivaltaa ja ihmisoikeusrikoksia itsellesi, toisille naisille, tai varsinkaan lapsille. Ihan ystävällinen pyyntö. 

Vierailija
169/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voit deluusioissasi ajatella että sinuun kohdistuva naisviha ei kosketa sinua vaan kaikki on ihan jees. Ymmärrän, että traumataustasta tuleva eivälttämättä pysty pitämään puoliaan vaan yrittää vaan selviytyä ja copata kaiken läpi, ehkä hän ei edes tietä mitä kaivata... Mutta ehkä sinuna kuitenkin olisin ihan hiljaa, ettet aiheuta lisää r aiskauksia, väkivaltaa ja ihmisoikeusrikoksia itsellesi, toisille naisille, tai varsinkaan

Ikävää, jos sinua jatkuvasti raiskataan.

Vierailija
170/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voit deluusioissasi ajatella että sinuun kohdistuva naisviha ei kosketa sinua vaan kaikki on ihan jees. Ymmärrän, että traumataustasta tuleva eivälttämättä pysty pitämään puoliaan vaan yrittää vaan selviytyä ja copata kaiken läpi, ehkä hän ei edes tietä mitä kaivata... Mutta ehkä sinuna kuitenkin olisin ihan hiljaa, ettet aiheuta lisää r aiskauksia, väkivaltaa ja ihmisoikeusri

Niin minustakin. Enkä minä ole ainoa, vaan ihan kaikki suomessa synnyttävät naiset (tai ainakin 99%) r aiskataan ja moni vielä moninkertaisesti pahemmin, kuin minut. Ja sitä seuraa tämä äitiyteen kohdistuva muu väkivalta lasuineen sun muineen. Se on minusta todella ikävää.

Vierailija
171/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan denialismi ja coping sinulla selvästi aika vahvana päällä, sitten kun joskus romahdat ja kohtaat todellisuuden niin tsemppiä vaan...

Vierailija
172/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkin lapsen syntymän jälkeen sairaalassa kun lapsi oli jatkohoidossa huonossa kunnossa. Mun papereista näki, että olin joskus ollut masentunut ja juonut alkoholia. Synnäri teki lasun. Lapsen toipumisen ohella sain vakuuttamalla vakuuttaa viranomaisille, että en ole ma

Entä jos olisitkin ollut masentunut ja alkanut taas juomaan, mutta kukaan ei olisi tehnyt mitään? Olisiko vauvavuosi ollut sinusta silloin hyvä ja onnellinen? 

Vierailija
173/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voit deluusioissasi ajatella että sinuun kohdistuva naisviha ei kosketa sinua vaan kaikki on ihan jees. Ymmärrän, että traumataustasta tuleva eivälttämättä pysty pitämään puoliaan vaan yrittää vaan selviytyä ja copata kaiken läpi, ehkä hän ei edes tietä mitä kaivata... Mutta ehkä sinuna kuitenkin olisin ihan hiljaa, ettet aiheut

Minua ei ole raiskattu kun synnytin kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla. Sen saa helpommin, kun on akateeminen loppututkinto.

Ei kannata alapääsynnyttää, siitä olen samaa mieltä.

Vierailija
174/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin henkisesti vain huonompaan kuntoon silloin, kun lapsestani tehtiin minun luonnollisen kriisi-suru-prosessini seurauksena lasu. Se oli loogisesti varmaan vain rutiini tai aito yritys auttaa tai turvata oma selustansa. Mutta minulla se rikkoi jotain ihan viimeisimmistä olennaisimmista luottamuksen säikeistä ja perusturvallisuudesta. En jaksa edes avata, mitä kaikkea se aiheutti.

Musta tuntui tuon ruljanssin jälkeen siltä etten voi enää koskaan luottaa viranomaisiin. Eikä se tunne muutu mihinkään, valehtelen ja kaunistelen kaiken. En enää koskaan noihin ihmisiin. 

Vierailija
175/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole *raiskattu* kun synnytin kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla. Sen saa helpommin, kun on akateeminen loppututkinto.

Vierailija
176/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkin lapsen syntymän jälkeen sairaalassa kun lapsi oli jatkohoidossa huonossa kunnossa. Mun papereista näki, että olin joskus ollut masentunut ja juonut alkoholia. Synnäri teki lasun. Lapsen toipumisen ohella sain vak

Mitäpä jos sellaisiin asioihin puututaan silloin jos ne tapahtuvat? Onko ihan mahdoton ajatus? Vai onko potilaalla todistustaakka?

Vierailija
177/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole *raiskattu* kun synnytin kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla. Sen saa helpommin, kun on akateeminen loppututkinto.

Alapääsynnyttää?

Vierailija
178/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itkin lapsen syntymän jälkeen sairaalassa kun lapsi oli jatkohoidossa huonossa kunnossa. Mun papereista näki, että olin joskus ollut masentunut ja juonut alkoholia. Sy

"Mitäpä jos sellaisiin asioihin puututaan silloin jos ne tapahtuvat? Onko ihan mahdoton ajatus? Vai onko potilaalla todistustaakka?"

Jälkikäteen on vaikeampi korjata tilannetta ja siinä on voinut tapahtua jo paljon vahinkoa. Jos sinulla oli taustaa alkoholin suurkulutukseen ja masennukseen ja itket sairaalassa, on minusta ihan järkevää kysyä, kuin odottaa pahinta. 

Vierailija
179/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelulaitokset ovat erittäin kannattava bisnes. Yksi entinen keskustapoliitikko on tehnyt lastensuojelulaitoksellaan miljoonia.

Laitos ei huostaanotto.

Vierailija
180/326 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapääsynnyttää?

No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä