Lasuissa pelottavinta on se, että ei voi tietää mitkä kaikki asiat ovat lasun paikka
Periaatteessa melkein mistä tahansa voi joutua vaikeuksiin.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole *raiskattu* kun synnytin kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla. Sen saa helpommin, kun on akateeminen loppututkinto.
Ei kannata alapääsynnyttää, siitä olen samaa mieltä.
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.
Onko muita reittejä synnyttää? En ole anatomian ammattilainen, mutta käsittääkseni tuo nk. Synnytyskanava nyt vaan sattuu olemaan siellä alhaalla, eikä esim. suussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole *raiskattu* kun synnytin kaikki kolme lastani suunnitellulla sektiolla. Sen saa helpommin, kun on akateeminen loppututkinto.
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.
Saako sen muutkin kuin akateemiset vai onko pakko alapääsynnyttää?
""Mitäpä jos sellaisiin asioihin puututaan silloin jos ne tapahtuvat? Onko ihan mahdoton ajatus? Vai onko potilaalla todistustaakka?"
Jälkikäteen on vaikeampi korjata tilannetta ja siinä on voinut tapahtua jo paljon vahinkoa. Jos sinulla oli taustaa alkoholin suurkulutukseen ja masennukseen ja itket sairaalassa, on minusta ihan järkevää kysyä, kuin odottaa pahinta."
Olen eri, mutta jos henkilö on alkanut itkeä synnärillä, sen nähnyt henkilö synnärillä voi suoraan kysyä asiasta, kuten myös alkoholin käytöstä. Sitä varten ei pitäisi tehdä lasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.Saako sen muutkin kuin akateemiset vai onko pakko alapääsynnyttää?
Aina kannattaa yrittää 😊 Itsellä se oli vain lyhyt ilmoitusasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.Onko muita reittejä synnyttää? En ole anatomian ammattilainen, mutta käsittääkseni tuo nk. Synnytyskanava nyt vaan sattuu olemaan siellä alhaalla, eikä esim. suussa.
Eipä taida olla? Olen nainen, minulla on kolme biologista lasta, jotka olen kasvattanut kohdussani, mutten ole kertaakaan synnyttänyt 😊
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä tehdä mitään epäkorrektia tai kiistanalaista jos on vaarana että joku kuulee tai näkee. Neuvolassa ja lääkärissä on syytä olla mielin kielin eikä kyseenalaistaa mitään.
Apua, mä oon suora ja rehellinen ihminen. En osaa olla mielin kielin. Inhoan vielä tekopyhiä ihmisiä.
Menetetty tapaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.Saako sen muutkin kuin akateemiset vai onko pakko alapääsynnyttää?
Aina kannattaa yrittää 😊 Itsellä se oli vain lyhyt ilmoitusasia.
Ehkä susta vain näki päälle päin ettet kykene synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
Aina kannattaa yrittää 😊 Itsellä se oli vain lyhyt ilmoitusasia.Ehkä
Olin liian hyvännäköinen pilattavaksi.
Ihan turha pelätä mitään lastensuojelua. Ei ne sitä työtä kiusallaan tee eikä missään ryöstö mielessä. Kun on yhteistyö kykyinen ja tasapainoinen vanhempi niin eipä ole mitään hätää. Ja jos on sairauksia niin hoitaa niin kuin pitää niin enpä oikein usko että mitään lasta vietäisiin keneltäkään silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
Aina kannattaa yrittää 😊 Itsellä se oli vai
Ai, eikö se ollutkaan akateemisuudesta johtuvaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo täyttää klassisen orwellilaisuuden määritelmän puhtaasti.
Et tiedä mikä rikoksesi on, me kerromme kyllä sen sinulle. Rikoksesi voi olla mikä tahansa.
Jep ja lainsäädännössäkin on määritelty hienosti ympäripyöreästi että "vaarantaa lapsen normaalin kehitykse" joka voi tarkoittaa stiä että vastasyntynyt voidaan viedä äidiltään mutta ei lääkäriltä, sillä lääkärin sana on painavampi kuin äidin.
Älkää synnyttäkö r aiskaus-lapsenryöstösuomeen. Antaa sadistisen ja r aiskaavan broilerilaitoksen kaatua omaan mahdottomuuteensa.
Onko Sari muistanut ottaa lääkkeensä?
Tämä!! Ei multa mitään lasta olla viemässä. Ei siihen ole edes syytäkään 😂
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha pelätä mitään lastensuojelua. Ei ne sitä työtä kiusallaan tee eikä missään ryöstö mielessä. Kun on yhteistyö kykyinen ja tasapainoinen vanhempi niin eipä ole mitään hätää. Ja jos on sairauksia niin hoitaa niin kuin pitää niin enpä oikein usko että mitään lasta vietäisiin keneltäkään silloin.
Sinulla on kova luotto lastensuojelun oikeudenmukaisuuteen ja erehtymättömyyteen.
Mietipä jos rikosoikeudenkin puolella olisi vastaava systeemi? Siis että tuomioihin ei tarvittaisi mitään todisteita eikä olisi oikeusistuimia, puolustusasianajajia, syyttömyysolettamaa tai muutakaan mikä on rakennettu ihmisten suojaksi. Ihmiset voitaisiin vaan vangita tuosta vain jos on huoli siitä, että he ovat saattaneet tehdä rikoksia.
En uskalla tehdä lasuja, ellei ole painavaa syytä. Siitä joutuu helposti oikeuteen esimerkiksi kunnianloukkauksesta tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä riippuen sisällöstä. Jos hankit todisteet lasuun, niin saatat syyllistyä vainoamiseen tai kotirauhan rikkomiseen. Sitten ei enää voi työllistyä, kun supotuksissa näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Yhteistyökyvytön vanhempi on sellainen joka penää oikeuksiaan eikä suostu kaikkeen jos laki antaa mahdollisuuden olla suostumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kova luotto lastensuojelun oikeudenmukaisuuteen ja erehtymättömyyteen.
Mietipä jos rikosoikeudenkin puolella olisi vastaava systeemi? Siis että tuomioihin ei tarvittaisi mitään todisteita eikä olisi oikeusistuimia, puolustusasianajajia, syyttömyysolettamaa tai muutakaan mikä on rakennettu ihmisten suojaksi. Ihmiset voitaisiin vaan vangita tuosta vain jos on huoli siitä, että he ovat saattaneet tehdä rikoksia.
Kyllähän Suomessa on vangittukin ilman juridisia perusteita ja on jopa pahoinpidelty "asiakkaita". Kaikissa työpaikoissa on väärin toimivia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..tai vangita jos epäillään, että joutuu rikoksen kohteeksi..
Vierailija kirjoitti:
Ei noita lasuja saa kuin weetee-vanhemmat. Olivat sitten köyhiä tai rikkaita. Weeteeys on yhdistävä seikka,
Höpsis. Minä olen akateeminen ja hyvätuloinen, sain lastensuojelun perääni, kun pyysin sieltä apua toiselle äidille synnytyssairaalassa. Eli huonetoveriksi tuli äiti, joka oli yh ja lapset jäivät yksin kotiin, kun hän joutui sairaalaan, hän oli huolissaan, mistä saada apua. Minä ystävällisyyttäni päätin auttaa ja otin yhteyttä sosiaalityöntekijään ja kerroin, että huonetoveri tarvitsee apua. Yllättäen sosiaalityöntekijöitä ei kiinnostanut huonetoverini yhtään, eivät halunneet kuulla hänestä mitään. Sen sijaan he kiinnostuivat minusta. He alkoivat käydä luonani ja kun pääsin vauvan kanssa kotiin, soittivat ja tulivat kotikäynnille. Yrittivät painostaa minua ottamaan vastaan kotityöntekijän valvomaan vanhemmuuttani, vaikka sanoin, ettei tarvitse.
Lopulta he luovuttivat vasta, kun kysyin, mitä se maksaa. Asiakasmaksu oli tulosidonnainen ja kalliimpi kuin jos palkkaisi yksityisestä yrityksestä kotiapulaisen. Eivät sitten enempää enää yrittäneet painostaa siihen, kun sanoin, etten todellakaan maksa. Yleensä he valikoivat kohteekseen toimeentulotukiasiakkaita, nii maksua ei tarvitse miettiä, kun sossu kuittaa laskun. Opin tästä, että kuka tahansa voi joutua lastenhuollon ikävän huomion kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasua tehdä mistä asiasta tahansa. Mistä olette tuollaista saaneet päähänne?
Lasta pitää kasvattaa, ruokkia, rakastaa. Ruumiillinen kuritus on ollut kiellettyä jo viime vuosituhannelta asti. Pientä lasta (alle kouluikäinen) ei jätetä yksin kotiin. Lapsia ei jätetä yöksi kotiin ilman valvontaa. Ikärajoja ja lakia pitää noudattaa. Lapsen on käytävä koulussa. Jos lapsi on sairas, häntä.pitää hoitaa terveeksi. Tarvittaessa viedään terveydenhuoltoon hoidettavaksi. Aikuinen on perheen pomo, jonka täytyy tarvittaessa komentaa/käskeä lapsiaan.
Mistä te oikein luulette lasujen tulevan?
Ei tuollaisia sääntöjä lue missään. Joten mistä voin tietää ovatko ne voimassa vai eivät? En mistään.
Mikä tuossa listassa oli jotenkin vaikeaa jopa idiootin ymmärtää? Että lasta pitää ruokkia? Että lapsen sairaudet pitää hoidattaa? Meillä on olemassa oppivelvollisuus ja rikoslaki kielsi ruumiillisen kurituksen jo 1984.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapääsynnyttää?
No sitähän se on. Suurin osa ala*tie*synnyttäjistä tulee toimenpiteen jälkeen hyvin katkeriksi, joten jotain vikaahan siinä on. Itse en halunnut ko. toimenpidettä ja siksi valitsin 3x suunnitellun sektion.Onko muita reittejä synnyttää? En ole anatomian ammattilainen, mutta käsittääkseni tuo nk. Synnytyskanava nyt vaan sattuu olemaan siellä alhaalla, eikä esim. suussa.
Vuosia sitten kerroin täällä yläpääsynnyksestä itse synnytin lapsen siten. Jostain syystä menetelmä jäi kaikilta unohduksiin
Onko kysymys yhtä kuin lasu? Totta kai itken kun lapsi on vaarassa kuolla, itkisitkö sinä? Olin typerä kun kerroin aikanaan viranomaisille mitään. Siitä se kaikki johtui.