Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vielä 36v onnistua todella isossa painon pudotuksessa?

Vierailija
16.08.2025 |

Pitäisi pudottaa ainakin 35kiloa.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/72 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.

Jos et laihdu, on vain se surullinen tosiasia, että syöt edelleen liikaa.

Ahaa, eli syöminen pitää lopettaa kokonaan? Niin kai se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, syöt vaan vähemmän kuin kulutat. Ikä ei vaikuta asiaan mitenkään.

Vierailija
44/72 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.

Ihmiskeho noudattaa fysiikan lakeja. Jos annat sille vähemmän energiaa kuin se käyttää, laihdut. Vuosien varrella olet tottunut syömään liikaa. Tottumusten muuttaminen voi olla vaikeaa, mutta se on mahdollista, jos sinulla on tahtoa.

Vierailija
45/72 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! Minä laihdutin 50+ ikäisenä. Minä sain parhaimman hyödyn elämäntapa remontilla. Jäi tavaksi. Kärsii välillä herkutellakin. 

Vierailija
46/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Sen kun jatkossa katsot, mitä syöt. Kova voimaharjoittelu auttaa myös.

Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.

Joo, mutta aerobisen harjoittelun merkitys painonpudotuksessa on vähäinen. Vanha totuus on, että sixpack tehdään keittiössä.

No onhan niitä muitakin keinoja lihasta harjoittaa kuin kuntosali. Kävely/juoksu ja siihen esim. kuminauhajumppa+muut jumpat. Älä vähättele muiden keinoja. Kaikilla ei ole kiire.

Vierailija
47/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.

Kaikkien on pakko treenata kunnolla lihaksia, jos haluaa terveen vanhuuden. Vajaa 40 on oikeastaan viimeinen hetki naisilla siihen tai on loppuelämän jäljessä. Ja painokin lisääntyy, jos antaa lihasmassan vähentyä ikääntyessä. 

Kyllä lihasten kuntoa voi pitää yllä ilman kuntosaliakin.

Vierailija
48/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta aerobisen harjoittelun merkitys painonpudotuksessa on vähäinen. Vanha totuus on, että sixpack tehdään keittiössä.

Mutta se liikunta, joka ei kiinnosta, jää yleensä tekemättä. Tekemätön liikunta taas ei hyödytä yhtään mitään.

Lihaskuntoliikuntaan ja liikuntaan muutenkin pitää suhtautua samalla tavalla kuin vaikka hampaiden pesuun. Se on vaan tehtävä. Ja takuulla parin kuukauden sisällä alkaa kiinnostaa muutenkin, kun huomaa erot energiassa ja ulkonäössä. 

Kuka kieltää? Tuo ei vaan vaadi sitä kuntosalia! On muitakin keinoja.

Vierailija
49/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla tapasin naapurin jota en ole aikoihin nähnyt enkä meinannut tuntea häntä. Mies on vähän päälle 60 v. ja on laihduttanut 20 kg, näytti vuosia nuoremmalta ja sutjakalta. Alle vuodessa laihduttanut syömällä ja kävelemällä. Ei mitään saleja ja hikiliikuntaa tarvita. 

Laihdutukseen ei tarvitse salia. Mutta terveeseen elämään tarvitsee lihaskuntoliikuntaa. Helpointa sitä on harjoittaa salilla joka on sitä varten suunniteltu.  Miten se on niin vaikea tajuta. Lisäksi, naapuri on saattanut käyttää lääkkeitä ja se vasta vie lihaksia ja luita, jos ei treenaa. 

Minä käytän kuminauhaa, on hyvä vastus peruslihasharjoituksiin. Vatsaliikkeitäkin voi tehdä kotona. Niihinkin on ohjeita, siis kaikkiin lihasryhmiin, jos haluaa. Kaikki ei ihannoi esim. sixpackia. En pidä kuntosalista. 

Vierailija
50/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitusviesti jo osoittaa, ettei ap ole oikeasti motivoitunut tai halukas laihduttamaan. Kaikki tekosyyt käytetään. Ap ei tule siis laihduttamaan, ei ainakaan noita määriä.

On mulla motivaatiota, mutta kaikki jankkaat, et ei keski-iässä nainen enää voi laihtua kun hormonitoiminta alkaa sakkaa.

Voi laihtua. 

Vierailija
51/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan niitä muitakin keinoja lihasta harjoittaa kuin kuntosali. Kävely/juoksu ja siihen esim. kuminauhajumppa+muut jumpat. Älä vähättele muiden keinoja. Kaikilla ei ole kiire.

Reipastahtinen kävely ja tietysti myös juoksu tai vaikka joku zumba tai muu hikijumppa kuluttavat kyllä kaloreita joten jos jotain niistä harrastaa säännöllisesti ja melkein päivittäin, niin kyllä sillä on merkitystä myös painon pudotukseen ja painon hallintaan. Voit syödä himpun verran enemmän lihomatta jos kulutat liikunnalla kaloreita. Laita puhelimen askelmittari päälle lähtiessäsi kävelylenkille ja näet puhelimestasi kalorien kulutuksen.

Vierailija
52/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä käsittämätöntä, että täällä kysellään jatkuvasti vinkkejä laihtumiseen, kun satavarmasti jokainen tietää, miten se tapahtuu. Kyse on vain motivaatiosta ja kärsivällisyydestä, mutta niitähän suurimmalta osalta helppoon elämään tottuneista ei löydy. No, se on täysin oma valinta olla lihava. Voit syyttää vain itseäsi.

Vierailija
53/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reipastahtinen kävely ja tietysti myös juoksu tai vaikka joku zumba tai muu hikijumppa kuluttavat kyllä kaloreita joten jos jotain niistä harrastaa säännöllisesti ja melkein päivittäin, niin kyllä

Miksi neuvot minua, kun olen jo tieni löytänyt? Et ole ainoa, joka ymmärtää mitä syke tarkoittaa. Mitään zumbaa tai muutakaan en harjoita. Laihdutin 15kg ihan noilla, mitä kerroin. Mikä parasta se on jäänyt tavaksi ja voin tehdä rauhassa kotona omaan tahtiin. N54

Vierailija
54/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen 36 vuodessa luulisi onnistuvan. Vaikka kilon vuodessa. Eihän se ole kuin 2,7 grammaa / vrk. Karkausvuosina ei sitäkään. Tsemppiä !

Vierailija
55/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes ole iso painonpudotus, jotkut pudottaa 100kg..

Vierailija
56/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien on pakko treenata kunnolla lihaksia, jos haluaa terveen vanhuuden. Vajaa 40 on oikeastaan viimeinen hetki naisilla siihen tai on loppuelämän jäljessä. Ja painokin lisääntyy, jos antaa lihasmassan vähentyä ikääntyessä. 

Miten, onko mitään yksinkertaisia liikesarjoja jossain?

Vierailija
57/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtua voi eikä tuo ikä ole este. Kaveri on 50 vuotias ja laihtui 40 kg. Pitää vaan liikkua ja syödä terveellisesti. Kaikki herkut pois 5 kuukaudeksi ainakin. Asenteesta se on eniten kiinni jaksaako aamuisin lähteä lenkille. Olen itse laihtunut 30 kg.

Vierailija
58/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puoli kiloa viikossa on hyvä tavoite, jolloin ei tule rankkaa dieetti ja tuohon projektiin menee tuolla tavalla reilu vuosi, joka ei ole pitkä aika, saadakseen pysyvää muutosta, koska kannattaa ottaa se dieetti elämäntapa muutoksena, ei laihdutuskuurina...

Vierailija
59/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskeho noudattaa fysiikan lakeja. Jos annat sille vähemmän energiaa kuin se käyttää, laihdut. Vuosien varrella olet tottunut syömään liikaa. Tottumusten muuttaminen voi olla vaikeaa, mutta se on mahdollista, jos sinulla on tahtoa.

Niin, no se on ongelma kun en tiiä mikä on tavallinen annos? Tai miten syödä että laihtuisin. Kalorien laskenta ja kaiken mittailu on niin vaivanloista. Mutta niin kai se on tehtävä.

Vierailija
60/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten, onko mitään yksinkertaisia liikesarjoja jossain?

YouTube on ihan paras näihin ohjeisiin, koska näet miten liikeet tehdään. Kahvakuula on hyvä hankinta myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme