Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vielä 36v onnistua todella isossa painon pudotuksessa?

Vierailija
16.08.2025 |

Pitäisi pudottaa ainakin 35kiloa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.

On hyviä neuvoja kun tuo ei onnistuu. Ylipainoisille ne eivät kuitenkaan kelpaa. 

Vierailija
62/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sokeri minun pitäisi ainakin jättää pois. Sitä oon syönyt liikaa ja se varmaan aiheuttaa väsymystä ja huonoa oloa. Ehkä lihaskunnon kohottaminen ja liikkuminen auttaisikin kaikenlaisiin kipuihin. Kiitos neuvoistanne. 

Vierailija
64/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.

On hyviä neuvoja kun tuo ei onnistuu. Ylipainoisille ne eivät kuitenkaan kelpaa. 

Miksi pitää halveksua?!

Vierailija
65/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Sen kun jatkossa katsot, mitä syöt. Kova voimaharjoittelu auttaa myös.

Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.

Kaikkien on pakko treenata kunnolla lihaksia, jos haluaa terveen vanhuuden. Vajaa 40 on oikeastaan viimeinen hetki naisilla siihen tai on loppuelämän jäljessä. Ja painokin lisääntyy, jos antaa lihasmassan vähentyä ikääntyessä. 

Kyllä lihasten kuntoa voi pitää yllä ilman kuntosaliakin.

Miten, onko mitään yksinkertaisia liikesarjoja jossain?

On netissä paljon. Voit laittaa aiheeksi, vatsatreeni kotona, tai kuminauhajumppa ym. mitä vain haluat harjoittaa. Minulla on fyssarin laatima kuminauhajumppa käsille ja yläselkään, vaikuttaa myös vyötäröön ja rintalihaksiin. Vastusta muutetaan S-L. Toistoja voi tehdä oman mielen mukaan. Niille toistoillekin löytyy hyviä ohjeita netistä. Käytän kuminauhaa myös pakara-ja jalkalihaksiin.

Vierailija
66/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää halveksua?!

Koska ensin kysytään, mutta sitten neuvot ei kelpaa kun pitäisi mennä epämukavuusalueelle. Aina vain, uudestaan ja uudestaan. 

Vierailija
67/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama ikä ja samat ylimääräiset kilot! 

Ei tässä vielä olla edes menopaussit kehissä, joten kyllä pitäisi onnistua. 

Isoimmat haasteet ovat ne päänsisäiset. Tosi hidas tahti varmaan seuraavaksi kokeiluun. Heti, jos tuntuu kovin rajoittavalta, niin homma kariutuu itsellä enemmin tai myöhemmin. Syömishäiriöiden kirjo koettu, niin kovin arka homma sillä tavalla "vaan syödä vähemmän, kuin kuluttaa!". 

Tsemppiä! 

Vierailija
68/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse pudottanut nyt n.6kg, ja vaihtelevaa on ollut. Välillä paino tuntuu putoavan kuin itsestään, sitten taas välillä tuntuu kun kaikki olisi tiukasti kiinni.

Ei siihen ole auttanut kuin jatkaa, ja noissa kohdissa kun tuntunut ettei paino meinaa pudota olen laittanut kaloreita taas tehosyyniin. Toisinaan olen hyvä huijaamaan itseäni, niin sieltä se syy yleensä on löytynyt.

Netistä löytyy laskureita, joihin voi syöttää syömässä ruoan määrineen, ja tämä laskee sitten kaikki saadut kalorit. En päivittäin näitä enää käytä, kun sain alkuun suuntaa miten ruokavalion jatkossa koota. 

Vierailija
69/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Toki painonpudotus vaikeutuu iän myötä, mutta ei se mahdotonta ole.

Mä olen 46v ja vakaa aikomus on päästä normaalipainoon. Nyt olen pudottanut 10kg. Ruokavaliomuutos on se millä on suurin merkitys. Sitten liikunta tukemaan painonpudotusta.

Vierailija
70/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aamupalalla kaurapuuro keitettynä 3dl, lisänä 100g raejuustoa, tl voita ja vajaa rkl pellavasiemenrouhetta sekä marjoja tai soppaa. Lounas 1 keskikokoinen peruna tai 1-2dl täysjyväpastaa tai riisiä. 20g proteiinia, joka esim. 100g broileria, kasviksia. Rasva tulee edim. kastikkeesta.

Välipala 10g proteiinia+pähkinöitä. 

Päivällinen salaattiannos, jossa 20g proteiinia, 2 real leipää margariinilla+polar 10% juusto. Salaattiannokseen olen lisännyt myös appelsiiniä ja pähkinöitä. 

Iltapala, 100g omenaa ja banaania ja loput proteiinit mitä jäänyt vajaaksi esim. rahkaa ja raejuustoa. 

Nuo nyt esimerkkinä yhdelle päivälle, puuron syön melkeinpä poikkeuksetta. 

Opettelin annokset laskurin kautta, söin kaikkia pinaattilätyistä maksalaatikkoon. Ne täytyi punnita. Siitä ne annoskoot hiljalleen, minulla meni vuosi, jotta opin silmämääräisesti hahmottamaan. 15kg lähtenyt ja on pysynyt kilot kurissa. Toki vaatii tuon tavan ylläpidon, voin myös herkutella. Herkuttelun opettelin myös sen laskurin avulla. Liikunta on mukana, mm. kuminauhajumpat ja reipas kävely. Kyllä sinä selviät! 

Vierailija
71/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää halveksua?!

Koska ensin kysytään, mutta sitten neuvot ei kelpaa kun pitäisi mennä epämukavuusalueelle. Aina vain, uudestaan ja uudestaan. 

Mistä sinä voit tietää, että kaikissa kyseessä yksi ja sama henkilö? Et voi edes sitä tietää kuinka monta eri asiaa minä olen kirjoittanut!

Vierailija
72/72 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin usein, että minkälaisessa perheessä on kasvanut ihminen joka ei tiedä miten normaalipainoa ylläpidetään tai painoa pudotetaan. Miten syödä ja liikkua oikein. Eikö nuo asiat käydä läpi jo koulussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän