Voiko vielä 36v onnistua todella isossa painon pudotuksessa?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Sen kun jatkossa katsot, mitä syöt. Kova voimaharjoittelu auttaa myös.
Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.
Joo, mutta aerobisen harjoittelun merkitys painonpudotuksessa on vähäinen. Vanha totuus on, että sixpack tehdään keittiössä.
Mutta se liikunta, joka ei kiinnosta, jää yleensä tekemättä. Tekemätön liikunta taas ei hyödytä yhtään mitään.
Lihaskuntoliikuntaan ja liikuntaan muutenkin pitää suhtautua samalla tavalla kuin vaikka hampaiden pesuun. Se on vaan tehtävä. Ja takuulla parin kuukauden sisällä alkaa kiinnostaa muutenkin, kun huomaa erot energiassa ja ulkonäössä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tapasin naapurin jota en ole aikoihin nähnyt enkä meinannut tuntea häntä. Mies on vähän päälle 60 v. ja on laihduttanut 20 kg, näytti vuosia nuoremmalta ja sutjakalta. Alle vuodessa laihduttanut syömällä ja kävelemällä. Ei mitään saleja ja hikiliikuntaa tarvita.
Laihdutukseen ei tarvitse salia. Mutta terveeseen elämään tarvitsee lihaskuntoliikuntaa. Helpointa sitä on harjoittaa salilla joka on sitä varten suunniteltu. Miten se on niin vaikea tajuta. Lisäksi, naapuri on saattanut käyttää lääkkeitä ja se vasta vie lihaksia ja luita, jos ei treenaa.
Niin että pakottamalla vaan .. jos mua pakotetaan johonkin mä saan saatanallisen raivarin
Ymmärtäisin kysymyksen, jos olisit 76v. 😅
Vierailija kirjoitti:
Niin että pakottamalla vaan .. jos mua pakotetaan johonkin mä saan saatanallisen raivarin
Keskenkasvuisen asenne. Et vieläkään ymmärrä omaa parastasi. Ei sitä muiden takia tehdä.
Itse pudotin vajaat 5 v. sitten painoa 65 vuotiaana 20 kg enkä millään laihdutuskuurilla vaan ihan muuttamalla ruokavalioni ja ruokailurytmini vastaamaan nykyisiä ravitsemussuosituksia sekä kaloreita polttavalla liikunnalla mikä oli ja on edelleen omalla kohdallani reipastahtista säännöllistä kävelyä runsas tunti 5-6 päivänä viikossa. Syötin tietoni netissä olevaan painonpudotuslaskuriin mikä kertoi millä kalorimäärällä saavuttaisin tavoitteeni haluamassani ajassa ja sitten laskin Finellin ruokapäiväkirjan avulla muutaman viikon kaloreita kunnes opin arvioimaan syömäni kalorit. Sama ruokavalio ja ruokailurytmi on käytössäni edelleen, mutta kaloreita olen tavoitepainon saavuttamisen jälkeen hieman lisännyt ja likuntaa harrastan yhä eikä saavuttamaani painoa ole ollut vaikea pitää toivotussa lukemassa. Kroppani sietää nykyään hyvin silloin tällöin kohtuudella jotain herkkujakin kunhan syön pääasiassa terveellisesti.
Olen itse 36v., eikä ainakaan omalla kohdalla ole pätenyt se väite, että painonpudotus tässä iässä olisi jo tosi haastavaa.
Kun kesän alussa vaa'an lukema näytti jo lähes 70kg (joka pituudellani ylipainon puolella), totesin että nyt pitää painon pudota.
Tänään vaaka näyttää 63,1kg. Toki vaatinut ruokavalion totaalisen siivoamisen, mutta kun alkuun päässyt, niin mennyt tosi iisisti. Nyt kun noudatan sitä ruokavaliota, niin asiaa ei tarvitse sen aktiivisemmin edes miettiä. Mihinkään rääkki-treeniliikuntaan en lähde, kun lisää itselläni vain näläntunnetta. Mukavia kävelylenkkejä äänikirjoja kuunnellen.
Kyllä jopa +60-vuotiaskin pystyy pudottamaan ison määrän painoa. Olen siitä yksi esimerkki. Kesän kynnyksellä asetin tavoitteeksi pudottaa 6 kiloa ja onnistuin tavoitteessani. Lähtöpaino oli 60 kg ja nyt paino 54 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tapasin naapurin jota en ole aikoihin nähnyt enkä meinannut tuntea häntä. Mies on vähän päälle 60 v. ja on laihduttanut 20 kg, näytti vuosia nuoremmalta ja sutjakalta. Alle vuodessa laihduttanut syömällä ja kävelemällä. Ei mitään saleja ja hikiliikuntaa tarvita.
Laihdutukseen ei tarvitse salia. Mutta terveeseen elämään tarvitsee lihaskuntoliikuntaa. Helpointa sitä on harjoittaa salilla joka on sitä varten suunniteltu. Miten se on niin vaikea tajuta. Lisäksi, naapuri on saattanut käyttää lääkkeitä ja se vasta vie lihaksia ja luita, jos ei treenaa.
Itse käyn syksystä kevääseen kuntosalilla pari kertaa viikossa, mutta kesäajan olen onnistunut pitämään lihakset ihan hyvässä kunnossa kotikonsteinkin ; reipastahtisia pitkähköjä kävelylenkkejjä, ylämäki- ja porrasnousuja, pyöräilyä, uintia, painollisen hulavanteen pyöritystä, kyykkäystä, lankutusta, punnerrusta, ojentajien ja hauiksen treenausta käsipainoilla jne. Monilla paikkakunnilla on myös hyvin varusteltuja ulkokuntosaleja missä voi vapaasti ilman maksua käydä. Liikunnan ja kuntosalilla käynnin vaikutuksen lihaskuntoon voi testauttaa kehon koostumusmittuksessa, joita on ainakin omalla paikkakunnalla useammankin kertaa vuodessa tarjolla ihan ilmaiseksikin; esim. apteekkien ja urheiluliikkeiden kuntoilun teemapäivillä sekä kaupungin liikuntatoimen tilaisuuksissa.
Pudotin 38 vuotiaana 34 kg. Onnistuu jos vaan jaksat kuntoilla. Olin läski suorastaan ja huonokuntoinen ja sanoin pomolle että otan loparit töistä ja aloin liikkumaan koska töiden jälkeen en jaksanut. Ostin kuntopyörän kotiin ja poljin sitä joka aamu ja ilta tunnin. 5 kuukaudessa olin jo 25 kg laihtunut. Kävin sitten salillakin usein. Se on vaan kova treeniä päivästä toiseen, kyllä se paino putoaa.
Aloitusviesti jo osoittaa, ettei ap ole oikeasti motivoitunut tai halukas laihduttamaan. Kaikki tekosyyt käytetään. Ap ei tule siis laihduttamaan, ei ainakaan noita määriä.
On mahdollista. Olen 40 vuotias ja olen viime joulusta laihduttanut 28 kiloa vähentämällä syömistä radikaalisti.
Hakeudu kuntosalille.
Siellä on teline, jossa on käsipainoja.
Ota 35 kilon paino.
Pudota se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Sen kun jatkossa katsot, mitä syöt. Kova voimaharjoittelu auttaa myös.
Se liikunta josta itse tykkää, auttaa parhaiten. Kaikki ei ole salilla kävijöitä.
Kova liikunta auttaa 1/10, syömisen rajoittaminen 9/10.
Varmasti voi ja pystyy mutta motivaation eli tavoitteen ja halun sekä teot, joilla edesaiuttaa laihtumista että valmius tehdä töitä ja nähdä vaivaa laihtumisen eteen niin henkiselä kuin fyysisellä tasolls on löydyttävä itsestä; kukaan ei voi tehdä sitä tai niitä puolestasi.
Mutta tok varmastii etua on, jos läheltä löytyy heitä, jotka kannustavat ja tsemppaavat ja myötäelävät rinnalla.
Kun on katsonut joitain kertoja TLC:n l näyttämää tosi tv sarjaa: Hengen-vaarallisesti lihava, niin siinä on monta kertaa saatranut havaita miten isossa roolissa on läheiset niin silloin kun sairaalloinen ylpaino on pikkuhiljaa rakentunut mutta yhtälailla silloiin kun siitä pitäisi päästä eroon ja elämän pitäisi vooda jatkua kevyempänä myös jatkossa, eikä elopaino palaisi yhtä pian ellei nopeamnin entiselleen ja lopulta alkaisi ns. Jjojoikemaan, joka on vielä epäterveellisempää kuin lievä ylipaino
Tsemppiä Ap!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu kuntosalille.
Siellä on teline, jossa on käsipainoja.
Ota 35 kilon paino.
Pudota se.
Voi vattu, olipa hauskaa...
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviesti jo osoittaa, ettei ap ole oikeasti motivoitunut tai halukas laihduttamaan. Kaikki tekosyyt käytetään. Ap ei tule siis laihduttamaan, ei ainakaan noita määriä.
On mulla motivaatiota, mutta kaikki jankkaat, et ei keski-iässä nainen enää voi laihtua kun hormonitoiminta alkaa sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko neuvoja erityisesti niihin hetkiin, kun on liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän mutta paino ei tipu. Olen adhd ja kärsivällisyys 0 ja näihin hetkiin laihdutukseni yleensä kariutuu.
Jos et laihdu, on vain se surullinen tosiasia, että syöt edelleen liikaa.
Todellakin voi, mun kikka on puolittaa kaikki ruoka annokset, jopa kahvipullat ja jätin sianlihan pois, käytän kanaa ja kalaa enimmäkseen. lihapullat teen naudan jauhelihasta.