Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joutuneet kiusatuksi työpaikalla?

Vierailija
16.07.2024 |

Itse olen nuoren uraohjus miehen kohteena. Mies on ollut vasta vuoden samassa työpaikassa, mutta onnistunut kiipimään jo esimiesasemaan. Heti alusta asti hän otti minut vihansa kohteekis, en tiedä miksi. Tai ehkä siksi, että olen yli 50 vuotias naine, eli hänen mielestään varmaan hyödytön ja tarpeeton. Olen joutunut olemaan poissa töistäkin koska en jaksa sitä minun kyykyttämistäni ja huutoa. Kukaan ei puutu mitenkään asiaan vaikka hän on puhunut minulle ilkeästi ja huutamalla johtajankin läsnäollessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen on henkistä väkivaltaa. Mikäli se pystytään todistamaan, niin mielestäni kiusaajalle postimerkki persiiseen tyäpaikalta per heti. Oppiipahan ehkä olemaan.

Vierailija
2/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneempana olet potentiaalinen uhka hänelle. Työpaikkanne ilmapiiri vaikuttaa hyvin tulehtuneelta näin ulkopuolisen tarkkailijan silmin. Ei tuollaisella pyrkyrillä pitäisi olla mitään saumaa olla sinulle huutamassa siellä pomon kuullen. Jokin on pahasti pielessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö teettää työtä sinulla? Pidempään töissä ollut on tietysti uhka jos ei kumartele uutta nousijaa.

Millaiset työasemanne ovat? Oliko alussa kanssasi samassa asemassa ja seurasiko siitä kilpailua? Neuvoitko häntä? Vai olitko korkeammalla ja saattoi tavoitella asemaa? Miten tilanne eroaa muista työpaikalla?

Vierailija
4/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kohteena.

Kiusaajallani on luonnehäiriö ja päätin olla kiinnittämättä häneen mitään huomiota. Vaati kyllä minulta paljon luonnetta ja asennetta asettua kiusaajan yläpuolelle. En lähtenyt kilpasille hänen kanssaan, koska vinksahtaneiden kanssa se on täysin turhaa. Tyyppi lopetti kun luultavasti itsekin tajusi olevansa täysi m*lkku ja huomasi, ettei saa minulta minkäänlaista reaktiota. 

Vierailija
5/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Ei tuo aina toimi. Esim. pienessä työyhteisössä huuto kaikuu kaikille.

Vierailija
6/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Ei tuo aina toimi. Esim. pienessä työyhteisössä huuto kaikuu kaikille.

Sen kun kävelee tilanteesta ulos. Siinähän jää pösilö itsekseen riekkumaan. 

Vierailija
7/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi käsiisi työpaikan käytäntö tuollaisissa tapauksissa.

Tee muistio jokaisesta tilanteesta, jossa hän on käyttäytynyt väärin.

Tulosta herjaavat sähköpostit. Pidä näitä paikassa, josta saat ne, vaikka joutuisit lähtemään. Älä kuitenkaan esimerkiksi lähetä sähköposteja edelleen omaan osoitteesi, koska yleensä se on yritysten käytäntöjä vastaan.

Kun lista on tarpeeksi pitkä niin tee virallinen valitus. Puhu liiton kanssa sitä ennen, sieltä saat apua.

Vierailija
8/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä kollipoika aisoihin. Yleensä nuorilla kukoilla menee niska kyyryyn, kun niille tarjoilee tuplana takaisin.

Vierailija
9/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaohjeet.

1. Hanki puettava kamera, joka nauhoittaa myös ääntä tai vähintään ääniaktivoituva ääninauhuri. Opettele käyttämään niitä.

2. Nauhoita / videoi kaikki kohtaamiset. Tallenna nauhoitukset. Pidä päiväkirjaa tapahtumista.

3. Kun materiaalia on riittävästi, ota yhteyttä ensin firman henkiöstöhallintoon. Jos siitä ei ole apua, sitten työsuojeluorganisaatioon. Viime kädessä AVI:lle työsuojeluilmoitus. Sen voi tehdä täällä. https://avi.fi/kirjaamopalvelut

4. Jos et ole liiton jäsen, liity heti. Mikäli tarvitse lakipalveluita, esimerkiksi yritys ottaa kiusaajan puolen sinua vastaan, saat niitä ilmaiseksi tai ainakin halvemmalla kuin vapailta markkinoilta.

Sitten on se juttu, jossa yksi isä sai lapsensa koulukiusaamisen loppumaan maksamalla liivijengille pari tonnia siitä, että he kävivät porukalla kiusaajan vanhempien kanssa ystävällisen keskustelun lapsensa käyttäytymisestä. Kenellekään ei tullut vammoja ja kiusaaminen loppui. Liiveillä tarkoitan luonnollisesti huomioliivejä ja nuorisotyöntekijöitä.

Vierailija
10/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintaohjeet.

1. Hanki puettava kamera, joka nauhoittaa myös ääntä tai vähintään ääniaktivoituva ääninauhuri. Opettele käyttämään niitä.

2. Nauhoita / videoi kaikki kohtaamiset. Tallenna nauhoitukset. Pidä päiväkirjaa tapahtumista.

3. Kun materiaalia on riittävästi, ota yhteyttä ensin firman henkiöstöhallintoon. Jos siitä ei ole apua, sitten työsuojeluorganisaatioon. Viime kädessä AVI:lle työsuojeluilmoitus. Sen voi tehdä täällä. https://avi.fi/kirjaamopalvelut

4. Jos et ole liiton jäsen, liity heti. Mikäli tarvitse lakipalveluita, esimerkiksi yritys ottaa kiusaajan puolen sinua vastaan, saat niitä ilmaiseksi tai ainakin halvemmalla kuin vapailta markkinoilta.

Sitten on se juttu, jossa yksi isä sai lapsensa koulukiusaamisen loppumaan maksamalla liivijengille pari tonnia siitä, että he kävivät porukalla kiusaajan vanhempien kanssa ystävällisen keskustelun l

Salakuvaamista ja salakuuntelua säätelee laki johon pitää perehtyä ennen kuin tekee yhtään mitään.

Vierailija
11/11 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat keskustelunsa saa nauhoittaa. Lisäksi, on täysin mahdollista, että voi syyllistyä itse "johonkin" rikkeeseen, jos väärässä paikassa nauhoittelee salaa. Sitä pitää arvioida sen perusteella, että onko sen hyöty haittoja suurempi. Vähän kuin rajalaissa. Onko tärkeämpää seurata kaikkia mahdollisia sääntöjä pilkuntarkasti, jos sen tuloksena sinulle tapahtuu suurempi haitta?

Tuossa on minilexiä, johon kannattaa perehtyä ennen toimeen ryhtymistä.

https://www.minilex.fi/a/yksityisyyden-suoja-ja-kuvaaminen

ps. Kynnysmattona ja heti luovuttaneena ei varmasti riko mitään pykälää. Onko sen arvoista alistua huonoon kohteluun, pitää jokaisen ratkaista itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän