Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Vierailija
16.08.2025 |

Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.

Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.

Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)

Kommentit (1233)

Vierailija
61/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei sitten mummukaan saa enää käyttää huivia...

Vierailija
62/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherhorot puolustelee omia lemmikki äänestjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nähnyt Vantaalla kerran kokohuivitetun, jolla oli vain silmien levyinen luukku ja sekin luulku oli jaettu kahtia "välikankaalla" niin että molemmille silmille oli oma lokero. En tiedä mikä ton nimi on. Kokomusta oli ja ahdistava näky kun miehensä perässä meni. Ei varmaan nähnyt juuri mitään sieltä, ihmisparka.

Suurinosa käyttää mustaa väriä, joka on kyllä todella synkkä väri. Joku muu väri olisi iloisempi, ja tulisi positiivisempi vaikutelma.

Vierailija
64/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persulapsilta on kiellettävä samalla pipon käyttäminen oppitunneilla!!!

Vierailija
65/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät. 

Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.

Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.

Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.

Voi näitä persujen juttuja. 

Et ole vassariapina tainnut koskaan Vuosaaressa käydä...?

Persunatsi vois vaikka mennä takaisin kouluun oppimaan käytöstapoja

Taitaa pössyttelijä-vassarilla olla kokopäiväduunia päivystää joka ketjussa suoltamassa tuota persu paskaa.😂

Eri

Vierailija
66/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi-idästä kotoisin olevat naiset toivovat burkakieltoa: Ennen kun tulin Suomeen, en ollut nähnyt burkaa - Suomen Uutiset https://share.google/Ssya8Ue1uReEEgIQl

"Lähi-idästä kotoisin olevat naiset toivovat burkakieltoa: Ennen kun tulin Suomeen, en ollut nähnyt burkaa

PolitiikkaMuut uutiset

19.11.2024

Iranin Teheranista kotoisin oleva nainen kertoo nähneensä burkan ensi kertaa Helsingissä. Hän kertoo tajunneensa tuolloin, että suomalainen feminismi tarkoittaa vain "sinisiä ja vihreitä hiuksia tai ajamattomia kainaloita"."

Vierailija
67/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.

Mihin luulette näiden naisten pukevan tyttölapsensa tulevaisuudessa?

Jos näet Helsingissä päivittäin burkhia, et tiedä mikä on burkha.

Ra sismi | Helsinkiläisten katseet ahdistavat 22-vuotiasta Lubna Omaria

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011173878.html

"Kasvot peittävään huntuun, niqabiin, pukeutuva Lubna Omar liikkuu yksinään vain Itä-Helsingissä.

Muualla alkaa ahdistaa."

Kyllä varmasti alkaa ahdistaa, kun tuollaista touhua ei kukaan täysijärkinen kannata...

Vierailija
68/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni asiasta päättävissä elimissä keskustelu kuuluu asiantuntijoille. Ei esim muslimeita vihaaville tai asiasta mitään tietäville. 

kyllä tää on ihan demokratian keinoin ratkaistava juttu ja keskustelu siitä kuuluu kansalle

en itse ymmärrä miks islamin naisvihamielisyyttä pitää sallia. ilmeisesti feministejäkään ei kiinnosta naisten asema paitsi sillon, kun se koskee valkoisia naisia

Vierailija
69/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö helluntailaistunnukset poistaa?

Miksi länsimainen, kristitty nainen joutuu laittaa rätin päähän vieraillessaan esim. Iranissa?    Miksi siellä ei kunnioiteta muita uskontoja?

Joutuu? Laitan ja pukeudun siellä ihan mielelläni peittäviin vaatteisiin. Se on itse asiassa aika vapauttavaa. Itse olen tyytyväinen, kun oman teiniaikni muoti oli löysää, isoa ja peittävää. Siam kasvaa muotoihin, ilman paineita ja piilossa katseilta. Tänä siis Suomessa. 

Vierailija
70/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt. 

Ne suojaavat etenkin länsimaiselta kuIttuurilta ja Suomeen integroitumiselta.

Kaavussa ikänsä pidetty tyttö on helppo naittaa serkulle kotimaasta. Saadaan siten serkkukin Suomeen. Ihanaa.

Lapsia näkee huiveissa yleensä esim moskeijaan mennessä. Ei arjessa. Ja eikö aika moni vanhempi ole kritisoinut lasten narutoooeja ja mikroahortseja? Eli jokainen haluaa lapsensa lukeutuvan säädyllisesti, missä se raja kulkeekin. Ja tiedän yhden burkhaan lukeutuvan. Kantasuomalainen, joka haluaa olla anonyymi. Suon sen hänelle, vaikka se vähän outoa onkin. 

Muuta sieltä Tuupovaarasta  Stadiin.

Vierailija
71/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.

Jos näet Helsingissä päivittäin burkhia, et tiedä mikä on burkha.

Ra sismi | Helsinkiläisten katseet ahdistavat 22-vuotiasta Lubna Omaria

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011173878.html

"Kasvot peittävään huntuun, niqabiin, pukeutuva Lubna Omar liikkuu yksinään vain Itä-Helsingissä.

Muualla alkaa ahdistaa."

Etkö lukenut itse tuota lainaamaasi tekstiä?

Vierailija
72/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viherhorot puolustelee omia lemmikki äänestjiä.

vi ttu sää incel oot tyhmä

Vierailija
73/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei sitten mummukaan saa enää käyttää huivia...eikä viherhorot naama tatuointeja..oike huvä oike huva

Vierailija
74/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli se on hyvä juttu ettei sitä käytä juuri kukaan? no eikö se sitten olis vielä parempi ettei sitä käyttäis ne vähätkään

En ymmärrä miksi ei saisi käyttää? Voidaanko kieltää Ruutu paidat, koska se sen yhden tubettajan, europarlamentikon Ruutupaita ärsyttää? 

Vierailija
75/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon keskuksessa näkee myös naisia, joilla vain silmät näkyvät.

Vierailija
76/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi länsimainen, kristitty nainen joutuu laittaa rätin päähän vieraillessaan esim. Iranissa?    Miksi siellä ei kunnioiteta muita uskontoja?

Joutuu? Laitan ja pukeudun siellä ihan mielelläni peittäviin vaatteisiin. Se on itse asiassa aika vapauttavaa. Itse olen tyytyväinen, kun oman teiniaikni muoti oli löysää, isoa ja peittävää. Siam kasvaa muotoihin, ilman paineita ja piilossa katseilta. Tänä siis Suomessa. 

naurettava ajatus ettei länsimaissa nainen sais pukeutua peittäviin vaatteisiin. 

Vierailija
77/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt. 

Ne suojaavat etenkin länsimaiselta kuIttuurilta ja Suomeen integroitumiselta.

Kaavussa ikänsä pidetty tyttö on helppo naittaa serkulle kotimaasta. Saadaan siten serkkukin Suomeen. Ihanaa.

Lapsia näkee huiveissa yleensä esim moskeijaan mennessä. Ei arjessa. Ja eikö aika moni vanhempi ole kritisoinut lasten narutoooeja ja mikroahortseja? Eli jokainen haluaa lapsensa lukeutuvan säädyllisesti, missä se raja kulkeekin. Ja tiedän yhden burkhaan lukeutuvan. Kantasuomalainen, joka haluaa olla anonyymi. Suon sen hänelle, vaikka se vähän outoa onkin. 

Olet varma, että se on nimenomaan burkha? Ei niqab?

Vierailija
78/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu? Laitan ja pukeudun siellä ihan mielelläni peittäviin vaatteisiin. Se on itse asiassa aika vapauttavaa. Itse olen tyytyväinen, kun oman teiniaikni muoti oli löysää, isoa ja peittävää. 

Sehän on kätevää, koska jos et pukeutuisi niin Irabussa, tulisi raippaa. Kai tajuat, että pakko ei ole vapauttavaa. Milloin muuten viimeksi kävit siellä?

Vierailija
79/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muistaa niitä Leppävaaran maauimalan hukkumis ja ripuli kuvia, niin 90% ihmisistä oli niissä kuvissa joku huivi.

Sitten oli muutama kokonaan tumma poikalapsi ilman huiveja, tähän on tultu ja tuloksetkin olivat hyvin näkyvissä.

Vierailija
80/1233 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnan juhlissakin se Iranin lähettiläs ei kätellyt Tarja Halosta, eikä seuraavien pressojen vaimoja. Ja kyllä joudut Iranissa peittää hiuksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi