"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"
Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.
Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.
Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)
Kommentit (1233)
Kun teininä luettiin Prinsessaa kauhistellen, en olisi ikinä uskonut edes tällaisten keskustelujen rantautuvan Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.
Voi näitä persujen juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.
Älä valehtele landepaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pikaratikassa tulee sellainen olo kuin olisi vieraassa maassa.
Entä Taleban-aukio ja Puhoksen ostari Isiksessä?
Eniten minua nautattaa mekkoihin ja sandaaleihin pukeutuvat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pikaratikassa tulee sellainen olo kuin olisi vieraassa maassa.
Entä Taleban-aukio ja Puhoksen ostari Isiksessä?
Sinne asti en ole uskaltautunut.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten peittäminen on hyvin vanha kristillinen tapa. Ensimmäisillä vuosisadoilla jKr jotkut kirkkoisät ajoivat kaapua ja kasvoja peittävää asustetta naisille, koska olivat nähneet arabien käyttävän sellaista. Ortodoksi kristityt, ortodoksi juutalaiset ja katolilaiset peittävät myös hiuksensa. Ja on hyvin vanha suomalainen tapa, että naiset peittävät hiuksensa jonkinlaisella päähineellä/ rätillä. Toki kristityillä nämä eivät ole koskaan lapsia koskeneet eivätkä kristityt teroile.
Vierailija kirjoitti:
Mites tää ja ihan Hesarissa? Fake news?
Pukeutui lehtijuttua varten ykkösiinsä. Eihän se näissä vaatteissa kahvilassa ole :)
Miksi kantasuomainen nainen on äänitorvena tässä asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.
Mihin luulette näiden naisten pukevan tyttölapsensa tulevaisuudessa?
Missä näet niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vassut ja musut selittää, että eihän tässä mitään ja islam on maailman edistyksellisin uskonto.
Itse laittaisin kaikki leirille...
Miettikää kuinka nykyään äärioikeisto pitää leireistä puhumista hyväksyttävänä.
On hurjat ajat.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kieltäminen ei ole ongelma kun se ei kosketa juuri ketään.
Ei se olekaan ongelma muuten kuin siksi, että lain valmisteluun käytettävän ajan voisi käyttää johonkin merlitykselliseen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.
Mihin luulette näiden naisten pukevan tyttölapsensa tulevaisuudessa?
Jos näet Helsingissä päivittäin burkhia, et tiedä mikä on burkha.
Suomessa tykätään kieltämisestä.
Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiusten peittäminen on hyvin vanha kristillinen tapa. Ensimmäisillä vuosisadoilla jKr jotkut kirkkoisät ajoivat kaapua ja kasvoja peittävää asustetta naisille, koska olivat nähneet arabien käyttävän sellaista. Ortodoksi kristityt, ortodoksi juutalaiset ja katolilaiset peittävät myös hiuksensa. Ja on hyvin vanha suomalainen tapa, että naiset peittävät hiuksensa jonkinlaisella päähineellä/ rätillä. Toki kristityillä nämä eivät ole koskaan lapsia koskeneet eivätkä kristityt teroile.
Ennen vanhaan avioituneet naiset peittivät hiuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kantasuomainen nainen on äänitorvena tässä asiassa?
Luopio on aina paavillisempi kuin paavi itse...
Ai ettei ole ? - Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla näkee näitä kaikkia ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Minä en asu pk-seudulla mutta aina siellä käydessäni en juuri muuta näekään. Minulla on myös työkaverina lelut huivipäitä.
Tarkoitti varmaan lapsia. jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi