"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"
Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.
Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.
Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt.
Suojaavat miltä?
LISÄÄ HUIVEJA! LISÄÄ AFRIKKALAISIA!
Itse asiassa se ei kuulu uskontoon. Se on kulttuurituote. Ja Hesarissa oli kuva tästä 13-vuotiaasta jolla näkyi vain silmät kaavussa. Itse oli jutussaan haastatellut tätä johonkin opintoihin liittyen. Jos vanhemmat laittavat 10-vuotiaan bikineissä kouluun ja sanovat, että se kuuluu heidän kulttuuriinsa koska ovat australialaisia niin varmasti sossu käy koputtamassa. Lasten pitää olla saada lapsia, juosta, leikkiä ja kuulua joukkoon eikä miettiä rankaisee faija kotona jos näkyy paljasta ihoa tai tukka leikin tiimellyksessä. Pia Jardi oli yksi suurmoskeijan takapiruista, hänen puheensa on pelkkää propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassut ja musut selittää, että eihän tässä mitään ja islam on maailman edistyksellisin uskonto.
Itse laittaisin kaikki leirille...
Miettikää kuinka nykyään äärioikeisto pitää leireistä puhumista hyväksyttävänä.
On hurjat ajat.
Enemmän nykyään pelottaa näiden nationalistikristittyjen suunnitelmat. Project 2025 ajaa naiset hellan ja nyrkin väliin. Kielletään äänestäminen, työnteko ja pidetään naisia synnytyskoneina.
Nämä suunnitelmat ei eroa mitenkään kauneimpien muslimimaiden linjasta. Miettikää pidättekö silloin kaikkia kristittyjä samanlaisina?
Pitääkö niitä kaaputyyppejä alkaa kuvaamaan kaduilla että saadaan todisteita?
Harva se päivä kummituksia tulee vastaan,Pihlajamäki Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.
Voi näitä persujen juttuja.
Et ole vassariapina tainnut koskaan Vuosaaressa käydä...?
Huivi on huivi. Burkha ja niqab ovat ei asioita, mutta siinä samalla ne menevät kieltoon kuin kasvot peittävät vaatteet. Tosiaan turha kieltää huivit, kun vanhainkodissa moni mummo käyttää edelleen päivittäin huivia niin kuin käyttänyt koko ikänsä. He eivät tosin enää tule koulua käymään, vaikka joillekin eri vuosisadalla syntyneelle on kutsu tullutkin,
Et ole tullut ajatelleeksi, että Suomessa on kouluja, joissa on hyvinkin aikuisia naisia. Mm. lukiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät.
Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.
Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.
Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.
Voi näitä persujen juttuja.
Et ole vassariapina tainnut koskaan Vuosaaressa käydä...?
Persunatsi vois vaikka mennä takaisin kouluun oppimaan käytöstapoja
Mikä niissä hiuksissa on niin vaarallista, että täytyy peittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kieltäminen ei ole ongelma kun se ei kosketa juuri ketään.
Ei se olekaan ongelma muuten kuin siksi, että lain valmisteluun käytettävän ajan voisi käyttää johonkin merlitykselliseen.
Tuollaista ihmisten säkittämistä ei pidä missään nimessä normalisoida, joten laki on oikein merkityksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ai ettei ole ? - Kyllä täällä pääkaupunkiseudulla näkee näitä kaikkia ja paljon.
Älä valehtele, ei siellä mitään burkhia näe.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt.
Millä tavalla länsimainen nainen ilman kasvot peittävää hurtuukia on suojattomampi kuin noita käyttävät? Kertoisitko tarkemmin, mitä ovat ne monet asiat, joilta koet suojautuvasi peittämällä kasvosi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kantasuomainen nainen on äänitorvena tässä asiassa?
Mitäpä muuta itse uskaltaisit huusella sieltä nyrkin ja hellan välistä? Täss kulttuurissa naiset sanovat mitä miehet määräävät. Tällaisia kantasuomalaisia miehiä pidettäisiin auttamatta luusereina. Hyvin on vaimo siis kotoutettu uuteen kulttuuriinsa.
Pitäiskö helluntailaistunnukset poistaa?
Mainitse nyt vielä muidenkin alueiden kaavut.
Vierailija kirjoitti:
Ne suojaavat etenkin länsimaiselta kuIttuurilta ja Suomeen integroitumiselta.
Kaavussa ikänsä pidetty tyttö on helppo naittaa serkulle kotimaasta. Saadaan siten serkkukin Suomeen. Ihanaa.
Miksi ei puhuittaisi?
Suomihan on tasa-arvon maa. On hyvä puhua asioista, jotka eivät kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Tottakai Suomessa pätee suomalaisten lait ja määräykset. Ja tulijoiden on aika sopeutua niihin.
Mitenköhän se koulutyö onnistuisi jos kaikki koululaiset päättäisivät kiusallaan tulla kouluun burkhassa ? Myös suonalaiset kristityt ja ateistit. Istuisivat missä sattuu luokassa ja tekisivät kolttosia ilmsn pelkoa tunnistamisesta.
Keksisit välillä jotain omaperäisempää.