Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Vierailija
16.08.2025 |

Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.

Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.

Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)

Kommentit (1234)

Vierailija
521/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Vierailija
522/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko vähän yksinkertainen? Että rinnastat jonkun kaulakorun siihen, että vedetään kokomusta kaapu päälle, niin että ollaan täysin tunnistamattomana? 

Ootko itse, kun et osaa avata lainauksia? Uskonnon ulkoinen tunnusmerkki se ristikin on

Eri-  Mutta ero on siinä, ettei suku ta'pa tai hakkaa nuorta, vaikka ei käyttäisi sitä rippiristiä tai muutakaan luterilaista uskonnon symbolia. Mus'limitytölle vaatetus ei ole mielipidekysymys eikä vapaa valinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Missä ihmeessä liikut, jos ympärilläsi on ahdistavan paljon ihmisiä, joiden kasvoja et näe?

Vierailija
524/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluoloissa on vakavia ongelmia, joita pitäisi ratkoa. Uskontojen ulkoiset tunnusmerkit eivät kuulu niihin.

KYLLÄ KUULUU.

Jotkut aikuiseksi kasvaneet muslimiperheiden tytöt on itse viimeaikoina julkisesti sanoneet, ettei Suomi välitä heidän kohtaloistaan! Tyttöjä katoaa kesälomilta kotimaihin, normaali elämä estetään, saatetaan hakata jos ei pukeudu tarpeeksi peittävästi tai on länsimaalaisten kanssa liikaa jne. 

Juuri näin. Itse entisenä sossuna kuulin vasta jälkeenpäin, että joku tyttö oli lähetetty "uudelleenkoulutukseen" entiseen kotimaahan. Uudelleenkoulutus tarkoitti mm. ympärileikkausta ja terroristijärjestön vaimoksi joutumista 13-vuotiaana Somaliassa. Kukaan koulusta ei ilmoittanut, että tyttö oli kadonnut, ei enää tullut kouluun. Asia saattoi tulla sossun tietoon vasta vuosia

Milloin nämä kaikki katoaa sinne kotimaahansa? Olis kiva tietää?

Vierailija
525/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko vähän yksinkertainen? Että rinnastat jonkun kaulakorun siihen, että vedetään kokomusta kaapu päälle, niin että ollaan täysin tunnistamattomana? 

Ootko itse, kun et osaa avata lainauksia? Uskonnon ulkoinen tunnusmerkki se ristikin on

Eri-  Mutta ero on siinä, ettei suku ta'pa tai hakkaa nuorta, vaikka ei käyttäisi sitä rippiristiä tai muutakaan luterilaista uskonnon symbolia. Mus'limitytölle vaatetus ei ole mielipidekysymys eikä vapaa valinta. 

Jos minä saisin päättää, niin juuri korut ja päähineet olisivat ok.

Eli esim. ristiriipus, Hamsan käsi, Daavidin tähti, päässä turbaani, päähuivi, kipa tms. Tuolla tasolla jos pysyisi, niin ei pitäisi tulla ongelmia? Perinneasut tietysti myös ok, mutta nuo mustat kokovartalokaavuthan ei ole kenenkään perinneasuja. Eikä ihmiset yleensä muutenkaan arjessa hiihtele perinneasuissa juurikaan, vaan enempi juhlatilaisuuksissa. 

Vierailija
526/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huntukiellossa on vaan se ongelma, että nämä tyttöset lähetetään sitten kotimaahan vaimoksi jo kouluiän alkaessa, etteivät pääse menemään pilalle

Ei kait se ole mikään ongelma vaan ratkaisu meidän ongelmaan.

Vierailija
527/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali

Vierailija
528/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän huiveihin ja muuhun naisen peittämiseen sisältyy niin paljon muutakin naisten alistamista ja pariarkaalisen kulttuurin ylläpitämistä. Suomessa on jo monta sukupolvea naisia taistellut yhtäläisiä oikeuksia sukupuolten välille, että ei voi yhteiskuntana hyväksyä uutta kulttuuria, joka on aivan päinvastainen. Tästä pitäisi puhua enemmän, tutkia tyttöjen elämää ja myös perheenyhdistämisen tapoja, turvakoteja jne. Nainen tuodaan vaimoksi, lapsi syntyy vuoden sisällä, nainen jää ilman turvaverkkoja. Aviomies voi siinä tehdä just miten haluaa määräilyt, rahallisen alistamisen jne.

Ja tyttöjä viedään "lomalle" lähtömaihinsa silvottaviksi tai uudelleen koulutettaviksi. Kukaan viranomainen tai sote-alan henkilöstö Suomessa ei uskalla puuttua asioihin rasismi-leiman pelossa. Rasismi ajaa ohi jopa lasten kaltoin kohtelun ja  pahoinpitelyn. Tätäkö on Suomen tulevaisuus, minkä eteen aiemmat sukupolvet ovat laittaneet itsensä likoon? 

Vierailija
529/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kerätä kolehti että Pia Jardin pääsee muuttamaan Gazaan asumaan.

Vierailija
530/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kun lueskelen ketjua niin eipä voi kuin ihmetellä. Kantasuomalaiset tyttölapset 8 - 14 vuotiaat kulkee napa paljaana, melkein pakarat näkyy, no ainakin vako jo vilkkuu, alkavat tissit näkyy paidan läpi ja täällä mesotaan ettei kasvoja saa peittää? Eikö pitäisi keskittyä siihen et jotain muutakin peitetään?

Mitä sinä oikein selität? Miksi nämä vapauden rääkyjät aina kehuu miten sortava, poliittinen ja  naisvihainen pukeutuminen on absoluuttinen suuri vapaus, mutta sitten paljastavaa pukeutumista seuraavaan hengenveroon yritetään kontrolloida? Miksi vastustat lapsen vapaata valintaa pukeutua paljastavasti? Tässä taas näette, miten nämä peittävää pukeutumista kannattavat yrittävät koko ajan kontrolloida muitakin naisia peittämään itsensä :D 

Huivit ja niqabit eivät kuulu Suomeen. Jos ei kykene kunnioittamaan sukupuolten tasa-arvoa ja sekulaar

Tuon on pakko sattua? Siis et on noin tyhmä.

Vierailija
531/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä näkee päivittäin burkiiin ja niqabeihin verhoutuneita naisia lapsineen.

Mihin luulette näiden naisten pukevan tyttölapsensa tulevaisuudessa?

Jos näet Helsingissä päivittäin burkhia, et tiedä mikä on burkha.

Sulle tiedoksi, että tuon vaatteen kirjoitusasu Suomessa on burka. Ja kyllä, burkiakin näkee, samoin nigabeja. Kyse on nyt kuitenkin vain näiden kieltämiseatä, ei pelkkkien päähuntujen. Koko hunnutusideahan  juontaa miesten asenteista,nei uskonnosta: nainen on syntinen himon kohde, jonka tulee peittää kaikki houkutuksensa, jopa hiuksensa.

No vaihturina tiedoksi, että tuon toisen vaatteen kirjoitusasu on niqab. Ja burkhia ei todellakaan näe päivittäin edes Itä-Helsingissä.

No, jos Itä-Helsingissä ei näe näitä huntupäitä, niin Pohjois-Helsingissä näkyy joka päivä. Jopa alle kouluikäisillä tytöillä on päät huputettu. Myös burkhia näkee viikottain niin, että turha puhua, ettei käytetä ollenkaan. 

Ei kai kukaan ole sanonutkaan, ettei Itä-Helsingissä näkisi huntupäitä.

Vierailija
532/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Tanskan burka- ja niqab-kieltoa valmisteltiin, todettiin, että se koskee 2 promillea Tanskan musliminaisista. Näistäkin puolet oli tanskalaisia käännynnäisiä.

Vierailija
533/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät. 

Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.

Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.

Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.

Voi näitä persujen juttuja. 

Tervetuloa Itäkeskukseen. Voit jopa tuntea kuuluvasi vähemmistöön normaalivaatteinesi.

Vierailija
534/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huivikielto koskee sitä kun jopa pienillä lapsilla on pään ja ainakin hartiat peittävä huivi jossa siis koko kasvot näkyvät. 

Viikolla näin bussissa noin 8-10 vuotiaan jolla oli tuollainen kasvot paljastava huivi.

Burha ja nigabi on eriasia, niitä en oo itsekään koskaan nähnyt Suomessa silti niidenkin kieltoa suunnitellaan.

Oon asunut pk-seudulla 22 vuotta enkä ole nähnyt kuin pari huiviin pukeutunutta.

Tervetuloa Itäkeskukseen. Voit jopa tuntea kuuluvasi vähemmistöön normaalivaatteinesi.

Pohjois-Helsingissä myös nykyään hyvin normaali tilanne, että ruokakaupassa olet niitä harvoja eurooppalaisen näköisiä ja länsimaalaisittain pukeutuneita naisia paikalla.

Vierailija
535/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen näin  niqabin Itäkeskuksen parkkitalossa ja burkan sisällä ostoskeskuksessa. Asuuko aloittaja Pihtiputaalla?

Vierailija
536/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Helsingissä myös nykyään hyvin normaali tilanne, että ruokakaupassa olet niitä harvoja eurooppalaisen näköisiä ja länsimaalaisittain pukeutuneita n

Länsimaalaisittain pukeutuvat eivät ole ostamassa ruoka-aineita ruuanlaittoa varten vaan ovat kotona odottamassa Wolt-kuskia

Vierailija
537/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se onkin ongelma Suomessa, burkhaan ja Niqabiin pukeutuvat seurailevat yksinäisiä naisia kotiin. 

Vierailija
538/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ylipäätään todella irvokasta, että kantasuomalainen käännynnäisnainen ottaa mitään kantaa koko asiaan, ja puhuu niiden puolesta joihin hän EI KUULU.

Kantisnaisella on täysi vapaus tehdä mitä huvittaa, ei hänen suku, isä, veli, setä tai kukaan sano tai tee mitään vaikka tekisi mitä. Kantisnainen elää täysin eri todellisuudessa kuin kunniakulttuuuria vaalivaan muslimisukuun syntynyt nainen. Aivan täysin eri todellisuus. Mikään määrä islamin opiskelua ei tule ikinä muuttamaan sitä, joten antakaa ääni niille joille se kuuluu ja OLKAA HILJAA. 

Tämän voisi printata ja hieroa jokaisen itsensä kaavuttaneen kantiskäännynnäisen naamaan. 

En ymmärrä, kuinka he julkeavat puhua toisen kulttuurin asioista noin, vaikka eivät sitä edusta. Todella ylimielistä, vähättelevää ja julkeaa. 

Vierailija
539/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Milloin nämä kaikki katoaa sinne kotimaahansa? Olis kiva tietää?"

Tyttöjä katoaa ja pojat kasvaessaan jäävät kaipaamaan kahtatoista vaaleaa neitsyttään.

Näille maahan saapuville on saatava sukupuolikiintiöt! Mieluummin vieläpä niin, että naisia /tyttöjä on 2 kertaa enemmän kuin miehiä, koska tyttöjä katoaa. 

Vierailija
540/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinäpä olisi monelle tutkimisen paikka, mikä tuo agenda todella on! Mutta ennemmin luetaan iltapäivälehtien pakkosyöttää, jossa kerrotaan vain toinen puoli totuudesta.. nyt ei kerrota, miten hamas on kaapannut kodeistaan israelilaisia, ja miten jatkuvasti hamasit ovat ampuneet raketteja, lapset opetettu lähettämään polttopulloilmapalloja ja pommi-ilmapalloja Israelin puolelle..tästä kaikesta typerä valtamediamme vaikenee, ja kansa uskoo että vain israel hyökkäilee villisti muslimimaahan. Nämä hamaslaiset tekevät tukikohtansa sairaaloiden ja koulujen alle, sitten voi yk:n kautta näyttää kuvia marttyyreina. Israel on puolustanut itseään ja vastannut hyökkäyksiin asianmukaisesti. Jos israel olisi tuhoamassa pikku Gazaa, ja ihmisiä siellä, se olisi tehnyt jo sen, mutta kun tavoite ei ole järjetön tappaminen kuten terrorijärjestöillä on, niin he tekevät vain täsmäiskuja. Lukekaa nyt jotain ulkomaan uutisia, niin sivistytte ettekä usko joka valhetta mitä suomen valtamedia syöttää"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme