"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"
Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.
Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.
Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)
Kommentit (1234)
Vierailija
16.05.2025 | 14:21
Suomessa vasemmisto haluaa sallia varastamisen ja Sanna Marinkin varasti aamupalaleipänsä, Gazassa ja Sanna ja vasemmistolaiset hir.tet.täisiin varkaina, sellainen on islamin ja muslimeiden laki
Al jazeera kanava näytti uutisissaan miten useita lapsia hir.tet.tiin gazalaisella torilla valtavan yleisöjoukon hurratessa islamilaisen pikaoikeudenkäynnin jälkeen, lapsia syytettiin leivän varastamisesta.
Tämä oli jo ainakin toinen kerta toukokuussa kun varaslapsia hir.tet.tiin julkisesti väkijoukkojen hurratessa
Holokaustin kieltäminenkin halutaan kriminalisoida, vaikka kovin harva sitä on kieltänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.
Mustasta säkistä voi ilmestyä myös seksuaalisesta hätätilasta kärsivä karvainen muslimitero.
Vierailija kirjoitti:
Holokaustin kieltäminenkin halutaan kriminalisoida, vaikka kovin harva sitä on kieltänytkään.
Muslimit kieltää. Vihaavat juutalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.
Missä ihmeessä liikut, jos ympärilläsi on ahdistavan paljon ihmisiä, joiden kasvoja et näe?
Köyhän on pakko asua lähi-itä keskuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän huiveihin ja muuhun naisen peittämiseen sisältyy niin paljon muutakin naisten alistamista ja pariarkaalisen kulttuurin ylläpitämistä. Suomessa on jo monta sukupolvea naisia taistellut yhtäläisiä oikeuksia sukupuolten välille, että ei voi yhteiskuntana hyväksyä uutta kulttuuria, joka on aivan päinvastainen. Tästä pitäisi puhua enemmän, tutkia tyttöjen elämää ja myös perheenyhdistämisen tapoja, turvakoteja jne. Nainen tuodaan vaimoksi, lapsi syntyy vuoden sisällä, nainen jää ilman turvaverkkoja. Aviomies voi siinä tehdä just miten haluaa määräilyt, rahallisen alistamisen jne.
Ja tyttöjä viedään "lomalle" lähtömaihinsa silvottaviksi tai uudelleen koulutettaviksi. Kukaan viranomainen tai sote-alan henkilöstö Suomessa ei uskalla puuttua asioihin rasismi-leiman pelossa. Rasismi ajaa ohi jopa lasten kaltoin kohtelun ja pahoinpitelyn. Tätäkö on Suomen tule
Näitten hyysääminen ja auttaminen on ihan yhtä kannattavaa kuin joittenkin alkkisten ja narkkien hyysääminen ja auttaminen. Itsensä niitten kanssa vaan väsyttää ja rahansa menettää ja nää tyypit sen kun porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että sitä lakia sovellettaisiin muslimeihin? Eihän nytkään viranomaisia kiinnosta se, mitä arabian kielellä keskustellaan. Päivi Räsästä sitä vastoin vainotaan vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasta säkistä voi ilmestyä myös seksuaalisesta hätätilasta kärsivä karvainen muslimitero.
Hamasin terroristit kuten edesmennyt teropomo Yahua Sinwar kuvattiin burkassa. Käyttävät valepukuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Abbas tehnyt väitöskirjan aiheesta Neukuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Abbas tehnyt väitöskirjan aiheesta Neukuissa?
Mahmoud Abbas, PA presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burgha nigab
Olen nähnyt muutamia burghia ja niqabeja aikuisilla naisilla. Sen sijaan hijabeja näkee pikkutytöilläkin. Se peittää hiukset ja kaulan, mutta kasvot ovat näkyvissä. Ei poikkea paljon körttimummojen huiveista.
Missä Suomessa olet muka nähnyt burkhan? Ihan oikeasti, missä kukaan pitää sellaista ikinä Suomessa? Niqabeja harvoin, mutta joo näkyy välillä. Mutta burkha??
Meillä täällä Itä-Keskuksessa niitä näkee. Kaapu jossa silmien päällä verkko.
Olen kertonut lapsille että ne ovat Hatti-Vatteja, eikä niitä tarvitse pelätä.
Miksi valehtelet lapsillesi? Miksi et kerro, että nämä naiset ovat is lam nimisen uskonnon uhreja, joitten on pakko hekensä uhalla pukeutua tuollaisiin peittäviin vaatteisiin. Ja sitä mukaan kun lapsi kysyy lisää, kerrot hänelle todenmukaisesti mitä tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burgha nigab
Olen nähnyt muutamia burghia ja niqabeja aikuisilla naisilla. Sen sijaan hijabeja näkee pikkutytöilläkin. Se peittää hiukset ja kaulan, mutta kasvot ovat näkyvissä. Ei poikkea paljon körttimummojen huiveista.
Missä Suomessa olet muka nähnyt burkhan? Ihan oikeasti, missä kukaan pitää sellaista ikinä Suomessa? Niqabeja harvoin, mutta joo näkyy välillä. Mutta burkha??
Miksi valehtelet lapsillesi? Miksi et kerro, että nämä naiset ovat is lam nimisen uskonnon uhreja,
Tämä!
Islam on kuolemankultti ja muslimeja pitääkin pelätä koska he ovat raiskarimurhaajia.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on myös se, että muslimiuskonnon tarkoitus on tuhota kristinuskonto. Joten nuo syvässä uskossa olevat, eivät missään nimessä halua noudattaa meidän kristillisiä arvoja. Kristillinen lasten vapaus, tasa-arvo ja mitä meillä nyt on, on syöpä noille. He vihaavat kristillisiä vapaita arvoja. Uskonnon vapaus tulisi poistaa meidän laista. Ollaan kristillinen maa.
EI olla. Aavikon hiekkademonin paskauskonnot eivät kuulu tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burgha nigab
Miksi valehtelet lapsillesi? Miksi et kerro, että nämä naiset ovat is lam nimisen uskonnon uhreja,
Luulen että toi on vaan trolli siis toi hattivatti kertoja.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kieltoa. Itse asun Espoossa ja kyllä joka päivä näen niin naaman paljaaksi jättäviä asuja, sekä kädet ja kasvot peittäviä asuja. Jos nämä kielletään, eivät nämä naiset ja tytöt pääse koskaan lähtemään ulos. Ei se ole mikään ratkaisu.
Kotimaassaan jossain kehitys maassa voivat vapaasti ulkoilla kaapuineen kuolemaansa asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän huiveihin ja muuhun naisen peittämiseen sisältyy niin paljon muutakin naisten alistamista ja pariarkaalisen kulttuurin ylläpitämistä. Suomessa on jo monta sukupolvea naisia taistellut yhtäläisiä oikeuksia sukupuolten välille, että ei voi yhteiskuntana hyväksyä uutta kulttuuria, joka on aivan päinvastainen. Tästä pitäisi puhua enemmän, tutkia tyttöjen elämää ja myös perheenyhdistämisen tapoja, turvakoteja jne. Nainen tuodaan vaimoksi, lapsi syntyy vuoden sisällä, nainen jää ilman turvaverkkoja. Aviomies voi siinä tehdä just miten haluaa määräilyt, rahallisen alistamisen jne.
Ja tyttöjä viedään "lomalle" lähtömaihinsa silvottaviksi tai uudelleen koulutettaviksi. Kukaan viranomainen tai sote-alan henkilöstö Suomessa ei uskalla puuttua asioihin rasismi-leiman pelossa. Rasismi ajaa ohi jopa lasten kaltoin kohtelun ja pahoinpitelyn. Tätäkö on Suomen tule
Näille tytöille valehdellaan että mennään kesälomalle kotimaahan/menet tädit/sedälle koska tarvitsevat apua, perillä odottaa pakkoavioliitto serkun kanssa, voi hityo oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Burgha nigab
Parempi, että kuulee tosiasioista omilta vanhemmiltaan. Tietty oman ikätason mukaan. Uhkaavampaa on kadulla oppia.
Muslimi voi olla ok, mutta äärimusun burkan alla voi olla pommiliivi.
Ulkomailla esim Israelissa on myös ostoskeskuksissa reppujen tarkastus, myös turistille. Vassari pitää turvallisuustoimia "sortona".
Vierailija kirjoitti:
"Milloin nämä kaikki katoaa sinne kotimaahansa? Olis kiva tietää?"
Tyttöjä katoaa ja pojat kasvaessaan jäävät kaipaamaan kahtatoista vaaleaa neitsyttään.
Näille maahan saapuville on saatava sukupuolikiintiöt! Mieluummin vieläpä niin, että naisia /tyttöjä on 2 kertaa enemmän kuin miehiä, koska tyttöjä katoaa.
Näistä maista saapuville on saatava kiintiöt lukumäärään: Ehdotan nollaa = 0 kpl. Jos joku tulee TYÖHÖN tai omaa eläkkeen, jolla jo tulee toimeen sekä kattavan, yksityisen sairausvakuutuksen; Tervetuloa. Muille kiintiö 0 kpl, ei poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluvat heidän uskontonsa, ei sitä voi kukaan kieltää koskaan käyttämästä !!! Mua ne eivät haittaa. Ne suojaavat naista monelta asialta. Sen kun käyttävät. Myös tytöt.
Kuuluu kulttuuriin, ei uskontoon. Sen sijaan peittävä, säädyllinen pukeutuminen molemmille sukupuolille kuuluu islamiin. Kaavut ovat naisten kontrolloimisen muoto ja todella alistavia. Mieti, jos joutuisit itse käyttämään sellaista etkä voisi tuntea aurinkoa tai tuulta kasvoillasi. Kasvojen peittäminen on aavikolla ollut toki myös ajoittain tarpeellista, mutta kaiken ihon peittämisen vaatimus on fundamentalisti-islamistien tapa kontrolloida naisia. Kaapujen ja huivin käyttö ei koskaan ole naisille vapaa valinta, vaan parhaimmillaankin erittäin painotettu sellainen.
Mielestäni kasvot peittävät asut pitäisi kieltää, huivit ehkä alaikäisiltä.
Myös naisten "ympärileikkaus" on kulttuurillinen, ei uskonnollinen vaatimus joka liittyi paimentolaisten haluun varmistaa naisten neitsyyden säilyminen.
Tuollainen passiivinen klikkailukulttuuri voi selittää osan, muttei kokonaan.
Tuohon liittyen leikkipuistojen väestö on viime vuosina myös vaihtunut, mutta tässä täytyy sanoa, että mamujeeen eduksi eli hyvä kun leikkivät ulkona ja leikkivät nukkumaanmenoon asti eikä vain ohjatusti jotain hikistä tuntia aikuisten tiukassa kontrollissa joskus alkuillasta/iltapäivän lopussa.