Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Vierailija
16.08.2025 |

Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.

Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.

Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)

Kommentit (1234)

Vierailija
561/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä huivihöpinä on persuhöjen yritys kääntää (ruohonjuuripersujen) huomio pois Purran tekemistä uusista, täysin moraalittomista sosiaaliturvaleikkauksista.

Ja onnistuuhan se. Taas kerran. Heitä rakkilaumalle luu niin pääset sen ohi ryöstöpuuhiin.

Eihän hallitus ottanut niitä Purran räpellyksiä semmosenaan ja osa meni suoraan roskiin,  Perujen kannatus  edelleen  tippuu. 😝😝😝😝😝

Persut otti viime vuonna 74 000 ulkomaalaista Suomeen. Se on kaksi kertaa enemmän ihmisiä kuin Suomessa syntyy lapsia vuodessa.

Nyt köyhät joutuvat jakamaan tukensa ulkomaalaisten kanssa 😝😝😝😝😝

Pitäisikö se sinun sitten kiittää persuja, kun tekevät sitä politiikkaa, jota vasurit haluaa. Globalistista politiikkaa, jossa oman maan kansalainen tulee viimeisenä ja jossa otetaan velkaa, että saadaan asutettua tänne mahdollisimman paljon maamuja. Miksi valitat vaan, kun se menee just niin kuin halusit? eri

Vierailija
562/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei noita asuja käytä niin sittenhän ne voidaan vallan hyvin kieltää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluoloissa on vakavia ongelmia, joita pitäisi ratkoa. Uskontojen ulkoiset tunnusmerkit eivät kuulu niihin.

Varmaan tarkoitat myös rippiristejä?

Ootko vähän yksinkertainen? Että rinnastat jonkun kaulakorun siihen, että vedetään kokomusta kaapu päälle, niin että ollaan täysin tunnistamattomana? 

Ootko itse, kun et osaa avata lainauksia? Uskonnon ulkoinen tunnusmerkki se ristikin on.

Tuskin ketään kiinnostaa kieltää esim. kaulakoru, mikä viittaa islam-uskontoon. Päästä varpaisiin huputtaminen uskonnon/kulttuurin nimissä ei Suomeen kuulu. 

-ohis 

Vierailija
564/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burgha nigab

Olen nähnyt muutamia burghia ja niqabeja aikuisilla naisilla. Sen sijaan hijabeja näkee pikkutytöilläkin. Se peittää hiukset ja kaulan, mutta kasvot ovat näkyvissä. Ei poikkea paljon körttimummojen huiveista. 

Missä Suomessa olet muka nähnyt burkhan? Ihan oikeasti, missä kukaan pitää sellaista ikinä Suomessa? Niqabeja harvoin, mutta joo näkyy välillä. Mutta burkha??

Ikinä ja ikinä, Turussa olen nähnyt.

Samoin Tampereella.

...jyväskylässä, savossa kuopioss ja pikku kaupungissa, näitä on kohta joka paikassa, jos tähän ei puututa...

Vierailija
565/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosissaanko tällaisia mietitään Suomessa vuonna 2025? Ja joku vertaa näitä kaapuja rippiristeihin tai maatalojen emäntien hiushuiveihin. Ihme kun joku ei rinnasta kokin hattuun. Ei tällaiset naisten sortoa edustavat vetimet kuulu Suomeen. Kuten ei kuulu muutkaan sorron symbolit. Mitenköhän päiväkodissa joku pikkutyttö pystyy kuumalla olemaan huivi päässä, kun muilla ikätovereilla on normaalit kesävaatteet. Miksi tällaista pitää suvaita tai jotenkin ymmärtää? 

Vierailija
566/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Tämähän se onkin ongelma Suomessa, burkhaan ja Niqabiin pukeutuvat seurailevat yksinäisiä naisia kotiin. 

No, kävihän ne porukalla se mummelin kimppuun, joka koiraansa ulkoilutti. Kuvasivat johonkin tiktokkiin vielä. 

Vierailija
567/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Tämähän se onkin ongelma Suomessa, burkhaan ja Niqabiin pukeutuvat seurailevat yksinäisiä naisia kotiin. 

No, kävihän ne porukalla se mummelin kimppuun, joka koiraansa ulkoilutti. Kuvasivat johonkin tiktokkiin vielä. 

Ja lapset huusi lyö, lyö, lyö. Että sellasia uskovaisia, rauhan uskonto

Vierailija
568/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ihan käsittämätön juttu. Eikä mikään lehti tästä uutisoinut. Mutta, jos joku katsoo vähän liian pitkään kaapuun pukeutunutta, se on uutisen paikka.

Vierailija
569/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Vierailija
570/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Pukeudu aivan vapaasti. Molemmat ovat fasismin symboleja. Ei mitään eroa.

Vierailija
571/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pkseudulla kuulema  paljon.  On ne varmasti kaikki naiset tiedossa ja valvonnassa kuten uskontonsa  määrää.  Avuttomia ovat kun ei takana ole muuta tietoa kuin ne moskeijapuheet.  Ei ne ymmärrä omaa parastaan tai mitä tekisi.  Kunpa koululaistytöt vapautettaisiin tuosta edes koulupäivän ajaksi,  vaikka se tiukka  yhteisö häärii siellä taustalla. Koulumme on sitoutunut tasa-arvoon ja sellaiseen kunkin uskonnosta riippumatta. 

Vierailija
572/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä huivitetut pikku tytöt ja kaapuihin pukeutuvat naiset ole tuntematon näky aivan pienilläkään paikkakunnilla. Eikä tätä tarvitse täällä suvaita tai ymmärtää. Suomessa on ihmisoikeudet ja naisten ja lasten oikeudet ja tasa-arvoinen suhtautuminen eri sukupuoliin.

Se pitää tehdä selväksi heti alkuun tänne tuleville, jos ei tunnu omalta jutulta, täältä voi mieluusti muuttaa pois ja viedä viestiä sinne lähtömaahan, ettei Suomeen kannata tulla.

Vierailija
573/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valehtelee ihan uskon luvalla. Kätevää muuten.  Sotaisampaa uskontoa saa hakea, onhan se soturin luomus. Kyllä se tiesi miten nää hommat voitetaan.  

Vierailija
574/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu aivan vapaasti. Molemmat ovat fasismin symboleja. Ei mitään eroa.

Se ero että valkokaapu pidätetään, mustakaapu saa jatkaa matkaa.  En osaa sanoa logiikkaa tässä.

Vierailija
575/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiuksissa on niin vaarallista, että täytyy peittää?

Allah lukee ajatukset, siksi.

Vierailija
576/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valehtelee ihan uskon luvalla. Kätevää muuten.  Sotaisam

Ja hölmölandiassa sossut on aivan kauhuissaan, kun näillä pa ko lai sil la on niin vaikeaa ollut joka puolella. 

Vierailija
577/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-euroopassa katolisten kulkueissa näkee tuollaisia asuja. En tiedä miksi niitä kutsutaan. Mutta kulttuuriahan tuokin on joten eihän sitä voi kieltää. 

Vierailija
578/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pkseudulla kuulema  paljon.  On ne varmasti kaikki naiset tiedossa ja valvonnassa kuten uskontonsa  määrää.  Avuttomia ovat kun ei takana ole muuta tietoa kuin ne moskeijapuheet.  Ei ne ymmärrä omaa parastaan tai mitä tekisi.  Kunpa koululaistytöt vapautettaisiin tuosta edes koulupäivän ajaksi,  vaikka se tiukka  yhteisö häärii siellä taustalla. Koulumme on sitoutunut tasa-arvoon ja sellaiseen kunkin uskonnosta riippumatta. 

Turha sääliä rättipäitä, hakkaisivat sinutkin vääräuskoisen sairaalakuntoon jos olisi mahdollista. Kaikki tuki noille on kuin vetäisi rahaa vessanpytystä alas.

Vierailija
579/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiuksissa on niin vaarallista, että täytyy peittää?

Allah lukee ajatukset, siksi.

Demonit eivät pysty lukemaan ihmisten ajatuksia. Ovat kyllä muuten mestareita ihmisten lukemisessa mutta ajatukset sentään ovat niiltä turvassa. 

Vierailija
580/1234 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-euroopassa katolisten kulkueissa näkee tuollaisia asuja. En tiedä miksi niitä kutsutaan. Mutta kulttuuriahan tuokin on joten eihän sitä voi kieltää. 

Katoliset yhteiskunnat ei rajoita naisia yhteiskunnallisesti, on maallinen asema ja mitä sitten lie uskonnollinen asema.  Tässä näkyykin hyvin islamin  totalitäärisyys, se on uskontoa, politiikkaa, yhteiskuntajärjestystä  yhdessä ja samassa paketissa.  Ulospääsyä ei ole millään tavalla. Ei se salli että naisetkaan voisi saada muita vaikutteita ja ajatuksia.  Vinkki,  se on myös valtaushaluinen, erittäin valtaushaluinen.  Lipsuminen romahduttaisi kaiken.  Huntukieltoakin vastustetaan siksi viimeiseen asti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi