Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa burkhaa käyttävät harvat, niqabissa ei kulje kukaan, miksi siis puhutaan huivikiellosta"

Vierailija
16.08.2025 |

Hämeen Sanomat pohtii, miksi ministerit ajavat kouluihin burka- ja niqab-kieltoja.

Suomen Muslimifoorumin pääsihteeri Pia Jardin pitää asian esille nostamista hölmönä, koska Suomessa ei burkaa käytä juuri kukaan, eikä pääsihteeri ole koskaan nähnyt Suomessa lapsia niqabissa.

Niin. Valokuva olis kiva todiste, mutta oletteko nähnyt persujen todistavan väitteitään :)

Kommentit (1291)

Vierailija
561/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Tämähän se onkin ongelma Suomessa, burkhaan ja Niqabiin pukeutuvat seurailevat yksinäisiä naisia kotiin. 

No, kävihän ne porukalla se mummelin kimppuun, joka koiraansa ulkoilutti. Kuvasivat johonkin tiktokkiin vielä. 

Vierailija
562/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, kantasuomalaista naista, ahdistaa, kun ympärillä on ihmisiä, joiden kasvoja ei näe. Onko ne naisia. Entä jos sellainen alkaa iltasella seurata mua kotiin. Onko se pitkä nainen vai mies. Saanko minä vastaavasti alkaa asioida kommandopipo päässä pankissa yms. Mua ahdistaa, mutta ketään ei kiinnosta.

Tämähän se onkin ongelma Suomessa, burkhaan ja Niqabiin pukeutuvat seurailevat yksinäisiä naisia kotiin. 

No, kävihän ne porukalla se mummelin kimppuun, joka koiraansa ulkoilutti. Kuvasivat johonkin tiktokkiin vielä. 

Ja lapset huusi lyö, lyö, lyö. Että sellasia uskovaisia, rauhan uskonto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ihan käsittämätön juttu. Eikä mikään lehti tästä uutisoinut. Mutta, jos joku katsoo vähän liian pitkään kaapuun pukeutunutta, se on uutisen paikka.

Vierailija
564/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Vierailija
565/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sitten joku vastaavasti pukeutua valkoiseen hupulliseen kaapuun, josta vaan silmät näkyvät reiistä läpi? Vai miten eroaa tuosta tummasta kaavusta?

Pukeudu aivan vapaasti. Molemmat ovat fasismin symboleja. Ei mitään eroa.

Vierailija
566/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pkseudulla kuulema  paljon.  On ne varmasti kaikki naiset tiedossa ja valvonnassa kuten uskontonsa  määrää.  Avuttomia ovat kun ei takana ole muuta tietoa kuin ne moskeijapuheet.  Ei ne ymmärrä omaa parastaan tai mitä tekisi.  Kunpa koululaistytöt vapautettaisiin tuosta edes koulupäivän ajaksi,  vaikka se tiukka  yhteisö häärii siellä taustalla. Koulumme on sitoutunut tasa-arvoon ja sellaiseen kunkin uskonnosta riippumatta. 

Vierailija
567/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä huivitetut pikku tytöt ja kaapuihin pukeutuvat naiset ole tuntematon näky aivan pienilläkään paikkakunnilla. Eikä tätä tarvitse täällä suvaita tai ymmärtää. Suomessa on ihmisoikeudet ja naisten ja lasten oikeudet ja tasa-arvoinen suhtautuminen eri sukupuoliin.

Se pitää tehdä selväksi heti alkuun tänne tuleville, jos ei tunnu omalta jutulta, täältä voi mieluusti muuttaa pois ja viedä viestiä sinne lähtömaahan, ettei Suomeen kannata tulla.

Vierailija
568/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valehtelee ihan uskon luvalla. Kätevää muuten.  Sotaisampaa uskontoa saa hakea, onhan se soturin luomus. Kyllä se tiesi miten nää hommat voitetaan.  

Vierailija
569/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu aivan vapaasti. Molemmat ovat fasismin symboleja. Ei mitään eroa.

Se ero että valkokaapu pidätetään, mustakaapu saa jatkaa matkaa.  En osaa sanoa logiikkaa tässä.

Vierailija
570/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiuksissa on niin vaarallista, että täytyy peittää?

Allah lukee ajatukset, siksi.

Vierailija
571/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne valehtelee ihan uskon luvalla. Kätevää muuten.  Sotaisam

Ja hölmölandiassa sossut on aivan kauhuissaan, kun näillä pa ko lai sil la on niin vaikeaa ollut joka puolella. 

Vierailija
572/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-euroopassa katolisten kulkueissa näkee tuollaisia asuja. En tiedä miksi niitä kutsutaan. Mutta kulttuuriahan tuokin on joten eihän sitä voi kieltää. 

Vierailija
573/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pkseudulla kuulema  paljon.  On ne varmasti kaikki naiset tiedossa ja valvonnassa kuten uskontonsa  määrää.  Avuttomia ovat kun ei takana ole muuta tietoa kuin ne moskeijapuheet.  Ei ne ymmärrä omaa parastaan tai mitä tekisi.  Kunpa koululaistytöt vapautettaisiin tuosta edes koulupäivän ajaksi,  vaikka se tiukka  yhteisö häärii siellä taustalla. Koulumme on sitoutunut tasa-arvoon ja sellaiseen kunkin uskonnosta riippumatta. 

Turha sääliä rättipäitä, hakkaisivat sinutkin vääräuskoisen sairaalakuntoon jos olisi mahdollista. Kaikki tuki noille on kuin vetäisi rahaa vessanpytystä alas.

Vierailija
574/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä hiuksissa on niin vaarallista, että täytyy peittää?

Allah lukee ajatukset, siksi.

Demonit eivät pysty lukemaan ihmisten ajatuksia. Ovat kyllä muuten mestareita ihmisten lukemisessa mutta ajatukset sentään ovat niiltä turvassa. 

Vierailija
575/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-euroopassa katolisten kulkueissa näkee tuollaisia asuja. En tiedä miksi niitä kutsutaan. Mutta kulttuuriahan tuokin on joten eihän sitä voi kieltää. 

Katoliset yhteiskunnat ei rajoita naisia yhteiskunnallisesti, on maallinen asema ja mitä sitten lie uskonnollinen asema.  Tässä näkyykin hyvin islamin  totalitäärisyys, se on uskontoa, politiikkaa, yhteiskuntajärjestystä  yhdessä ja samassa paketissa.  Ulospääsyä ei ole millään tavalla. Ei se salli että naisetkaan voisi saada muita vaikutteita ja ajatuksia.  Vinkki,  se on myös valtaushaluinen, erittäin valtaushaluinen.  Lipsuminen romahduttaisi kaiken.  Huntukieltoakin vastustetaan siksi viimeiseen asti. 

Vierailija
576/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vantaalla Jumbon kulmilla ja Veromäessä bussipysäkeillä ja kaduilla on näitä erilaisia käveleviä säkkejä. Tänä kesänä todella paljon.

Vierailija
577/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on alba ja siinä kyllä näkyy naama. Ja miehet(papit) pitävät näitä. Radikaaleissa versioissa on huppu, mutta yhä se naama näkyy. Ja sen tarkoitus ei ole peittää syntistä naiskehoa.

Vierailija
578/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Vantaalla Jumbon kulmilla ja Veromäessä bussipysäkeillä ja kaduilla on näitä erilaisia käveleviä säkkejä. Tänä kesänä todella paljon.

Haittaa sua miten?

Vierailija
579/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa sua miten?

Tässähän tätä keskustelua on sivukaupalla sen kun vaan lue ja opiskelet, millaisia ajatuksia nuo säkitetyt ihmiset herättää. Minulla niistä on seuraava mielleyhtymä mustiin ruumissäkkeihin. 

Vierailija
580/1291 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen ikioma öyhötyskeskustelu 👌

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä