Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säästämisvinkkejä?

Vierailija
16.08.2025 |

Itse teen leivät ja ruoat itse, ei ravintoloita eikä eineksiä.

Ostolakko.

Palkkapäivänä siirän rahat säästötilille ja käyttötilille jätän vain niukasti sen mitä kuluu ruokaan ja muuhun.

Muita vinkkejä?

Kommentit (536)

Vierailija
221/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytämme S-etukorttia aina tankatessa ja aina käydessämme S-kaupoissa. Tulee tuntuvat bonukset kuukaudessa. 

ne tuntuvat bonukset tulevat AINOASTAAN vielä tuntuvamman KULUTUKSEN johdosta. 

Vierailija
222/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto ja leikkeleet maksaa. Puolita juustot ja leikkeleet ja paketti kestää paljon kauemmin. 

Lounaan tai illallisen voi korvata syömällä esim uunivoileipiä. Kananmunia kannattaa olla aina kotona. Niistäkin saa tehtyä vihanneksien kanssa lounaan. 

Hiusten leikkaus ja värjäys itse. Youtubessa on opetusvideoita. 

Näillä keinoin säästän itse, mutta lopulta isoin säästö olisi saada asumiskulut pienemmäksi. Jatkuva säästäminen vie elämästä kyllä ilon ja itse ainqkin säästän jostain, mutta satsaan toisaalle eli jos haluan kaupasta marjoja niin ostan niitä, mutta sitten säästän leikkaamalla hiukset itse. 

kerrontko miten se 300 g juustopala "kestää paljon kauemmin" jos sen leikkaa kahdeksi palaseksi? Ainoa tapa on tuolloin se että SYÖ VÄHEMMÄN eikä se että "puolittaa juuston". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä vinkistä! Ei ollut itselleni entuudestaan tuttu kortti tämä, ja tulee nyt tarpeeseen uusi cashback-kortti kun Bank Norwegianin maksimi-cashback on tältä vuodelta jo ansaittu.

Pystyykö Morrow Bankin cashbackia siirtämään omalle tililleen kuten Bank Norwegianilla?

Ei saa mutta summalla pystyy lyhentämään luottokorttilaskua.

Vierailija
224/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän roskapusseissa. Käytän kaikki leipäpussit sun muut roskapusseina.

Vierailija
225/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain yhden vessapaperin palan kullakin käynnillä.

Vierailija
226/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson telkkua vain nollasähkön aikaan.Pörssisähkö näet.

Vierailija
227/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miksi täällä jengi dumaa, että no onpa naurettavan pieni säästö, vaan 100€ kuussa. Ap kysy vinkkejä ja kaikki annetut on hyviä vinkkejä. Se jää jokaisen omaksi päätöseksi mitä on valmis itse toteuttamaan. Nih.

Naurettavan pieneksi sanoin säästöä joka oli 100e _vuodessa_. Siinä on järkeä vain jos kaikki isot säästötoimet on jo toteutettu, mutta järjetöntä se on jos asuu isosti, ajaa autolla jne joista voisi säästää saman summan viikossa. Tuo on sama kuin yrittäisi laihduttaa lopettamalla purkan syönnin  samalla kun vetää suklaalevyn päivässä. 

Ap:n aloituksesta päätellen hän on jo aika hifistelyvaiheessa, jos leivätkin leipoo itse. Eli varmasti hakee myös alle 100€/vuodessa säästökohteita. 

Minä mietin asiaa myös niin, että jos joku tarjoaisi mulle vuoden lopussa 100€ että otatko? Niin totta ihmeessä. Eli jos olen löytänyt säästökohteen, joka on kyllä pieni, mutta jota en kaipaa niin miksi en sitä tekisi? Sitten kun näitä on useampi niin alkaa summat olla jo tuntuvia.

Vierailija
228/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännän alushousut toisin päin jottei tarvi pestä joka viikko.

Vierailija
229/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän edukseni tarjoukset eli kun on hyvä hinta, ostan tuotetta useamman kappaleen kuten hammastahna, wc-paperi, käyttämäni shampoo, pyykinpesuaine jne.

Eilenkin juuri ostin Paradontax Tokmannilta 3,99, tottakai otin kalleinta (a joku päälle 6 €) ja heti 4 kpl kylppärin kaappiin.

Esim tällaiset tuotteet ostan jo suoraan ulkomailta paljon edullisemman hinnan vuoksi. 

Saako Parotontaxia tosissaan noin halvalla. Tattista!

Vierailija
230/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaihdevuosien vagipuikot Ruottin apteekista. Ovat puolet halvempia Apoteket Hjärtassa.

Vierailija
231/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matooninen kastematoateria. 

Vierailija
232/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää laskea kaikki kulut mitä työntekoon liittyy:

- Työvaatteisiin kuluu rahaa

- Verotus, jonka jo mainitsit

- Eläkemaksut (onko kulua vai säästöä, minusta enemmän pakollinen kulu)

- Työmatkat

- Töissä syömiseen menee tyypillisesti enemmän rahaa

- Aikaa kuluu, jonka voisi käyttää vaikka leipomaan omat leivät edullisesti.

Tottakai palkasta silti jää käteen rahaa, mutta ei se ole läheskään se mitä bruttona tienaat.

KUKA mistään TYÖNTEOSTA puhui?

Minä puhuin TULOJEN NOSTAMISESTA en LISÄTYÖN TEKEMISESTÄ. 

Oot siis joku verkostomarkkinointi/dropshippinguuno. Öyh.

Kyllä minusta verkostomarkkinointi on hyvin pitkälti työtä. Sitten vielä on nämä pyramidihuijaukset, joissa kusetetaan ihmisiä, mutta kyllä sekin minusta työstä menee vaikka onkin epärehellistä. Ilmeisesti SIJOITTAMINEN on tosiaan valtaosalle täysin tuntematon käsite, ja se että siitä saa ihan oikeasti myös TULOJA. Minä saan 5 numeroisen summan nettona vuosittain tillleni rahaa, ja summa kasvaa jatkuvasti. 

Vierailija
233/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään kukkia luonnosta ja käytän safkana.

Vierailija
234/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Vuittonia Chanelin sijaan.

Vierailija
235/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itseasiassa tässä on sekin hyvä puoli, toisin kuin säästämisessä että tämä tulee kerta kerran jälkeen helpommaksi, eikä vaikeammaksi. Ensin pystyi sijoittaamaan palkkatuloista sä

Kaikki muu on validi, mutta sulla taitaa olla miljardin arvoinen salkku, kun saat NETTONA joka viikko 100-9000e eli 400-36 000e/kk osinkoja. Vuositasolla saat 700 000e bruttona osinkoja.

jos saat 51 viikkona 100sen ja 1 viikkona 1000 € niin jo se täyttää tuon ehdon. Tuollaiseen tuottoon ei tarvitse kuin vähän reilun sadan kilon salkun. Joten aivan mahdollista on saada tuon verran osinkoja 

Vierailija
236/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta metsät on täynnä ilmaista ruokaa!

Ämpärillinen mustikkaa maksaa 50 €, mutta kun käyt itse poimimassa niin se on 0 €. Kantarellit on vielä arvokkaampia.

Mitä ruokaa ovat mustikat ja sienet?

Superfoodia täynnä vitamiineja ja hivenaineita. Ihan super terveellistä apetta!

Vierailija
237/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin aikoinaan tupakoinnin. En tosin säästösyystä, vaan sen takia, kun itse näin omin silmin, että mitä läheiselle ihmiselle tapahtui. Pistin saman verran rahaa sivuun, kuin minkä olisin käyttänyt tupakointiin. Käytin kertyneitä rahoja sellaisiin matkoihin, mihin normaalisti ei olisi ollut varaa. Ja tehtiin samoilla rahoilla keittiöremppakin. 

Tuhlasit luksukseen, jota ilmankin olisi pärjännyt? Mitä säästöä se sitten on?

Eipähän tarvinnut visaa vingutella tai lainaksi ostella. Keittiöremppa tosin oli aikaslailla välttämätön.

Vierailija
238/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin aikoinaan tupakoinnin. En tosin säästösyystä, vaan sen takia, kun itse näin omin silmin, että mitä läheiselle ihmiselle tapahtui. Pistin saman verran rahaa sivuun, kuin minkä olisin käyttänyt tupakointiin. Käytin kertyneitä rahoja sellaisiin matkoihin, mihin normaalisti ei olisi ollut varaa. Ja tehtiin samoilla rahoilla keittiöremppakin. 

Tuhlasit luksukseen, jota ilmankin olisi pärjännyt? Mitä säästöä se sitten on?

Eipähän tarvinnut visaa vingutella tai lainaksi ostella. Keittiöremppa tosin oli aikaslailla välttämätön.

Lisäksi, mitä iloa niistä säästöistä on, jos niitä ei käyttäisi johonkin mieluisaan. Talous ei pyöri sillä, että raha jumitetaan tileille. Raha on tarkoitettu pysymään kierrossa.

Vierailija
239/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen kaikessa pilaa elämän laadun. Ainoa oikea tie on lisätä tuloja. Parempi työ tai kaksi tai kolme työtä yhtä aikaa. Pörssiin rahaa kasvamaan. Passiivista tuloa palkan lisäksi.

Ja kaksi tai kolme työtä yhtä aikaa on sen sijaan tosi hyvää elämänlaatua? Töissä kieli vyön alla joka päivä 8-20, jotta saat ostaa merkkikahvia ja ehkä paremman kellon, uuh kannatti!

Vierailija
240/536 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto ja leikkeleet maksaa. Puolita juustot ja leikkeleet ja paketti kestää paljon kauemmin. 

Lounaan tai illallisen voi korvata syömällä esim uunivoileipiä. Kananmunia kannattaa olla aina kotona. Niistäkin saa tehtyä vihanneksien kanssa lounaan. 

Hiusten leikkaus ja värjäys itse. Youtubessa on opetusvideoita. 

Näillä keinoin säästän itse, mutta lopulta isoin säästö olisi saada asumiskulut pienemmäksi. Jatkuva säästäminen vie elämästä kyllä ilon ja itse ainqkin säästän jostain, mutta satsaan toisaalle eli jos haluan kaupasta marjoja niin ostan niitä, mutta sitten säästän leikkaamalla hiukset itse. 

kerrontko miten se 300 g juustopala "kestää paljon kauemmin" jos sen leikkaa kahdeksi palaseksi? Ainoa tapa on tuolloin se että SYÖ VÄHEMMÄN eikä se että "puolittaa juuston". 

Koskee tietysti siivutettavia juustoja. Ei palajuustoa. Normaalisti laittaa yhden siivun leivälle, ni leikkaa sen puoliksi. Menee vaan puoli siivua.