Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitat 94-74-104, pituus 165 cm. Arvaa paino?

Vierailija
16.08.2025 |

(Ja jos tulit vaan kommentoimaan että ei kiinnosta etkä tee tiedolla mitään, miksi klikkasit?)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin osa arvaillut 👍

Vaaka näytti tänä aamuna 66,3 kg. 

Olen tehnyt muutaman vuoden hidasta elämäntapamuutosta. Katselin just että viimeks arvuuttelin täällä painoani 1,5 vuotta sitten, jolloin mitat olivat 100-80-108 ja painoa oli silloin 74 kg.

Oon tyypillinen päärynä. Kilot lähtee parhaiten yläkropasta ja vyötäröltäkin, vyötäröllä hivenen löysää vielä mutta ylävatsalihakset piirtyy jo esiin vaikken niitä edes juuri treenaa. Mutta lantiolla ja reisissä rasva pysyy sitkeesti ja lähtee huonoiten. 

No, ehkä se on näin 40-50 v. puolivälissä vaan hyväksyttävä. Terveys ja kunto edellä. Viitisen kiloa sais vielä lähtee mutta kiirettä ei ole, kuten ei tähänkään asti. Ja toisaalta oon oikein tyytyväinen jo nyt normaalipainoon pääsystä, pahimmillaan painoa ollut yli 80 kg. 

Ap

Onnea! Olen itse 166 cm pitkä ja suunnilleen samoissa mitoissa, mutta painoa on 70 kg. Yritän pysyä kuosissa jota vaikeuttaa se, että lapsi aloitti päiväkodin ja ollaan flunssakierteessä. Ei oikein voi siksi liikkua normaalisti. Yritän syödä kuitenkin riittävän terveellisesti. 

Vierailija
62/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella seksikkäät mitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, upeeta työtä oot tehnyt ap! Kunpa minäkin saisin aikaiseksi. Mä oon 46, pituutta 161 ja nuo sun aloitusviestin mitat olivat aika lähellä omiani, tosin mulla rinnanympärys on 100cm luokkaa. Ja painoa 63. Erona suhun on se, että mun mitoissa suunta tuntuu olevan koko ajan ylöspäin. Olen ollut paljon hoikempi. Edelleen olen normaalipainoinen ja toivon siinä pysyväni, ja teen myös töitä sen eteen, että pysyn, mutta kyllä se vaan on paljon hankalampaa kuin nuorempana! Syön koko ajan vähemmän ja proteiini- ja kasvispainotteisemmin, käyn salilla kaksi kertaa viikossa ja lenkillä vähintään yhden. Ja silti paino vaan nousee. :( Eli jos sulla on antaa hyviä vinkkejä niin mielelläni kuulen! 

Mulla on myös tämä tilanne ja olen tuo äskeinen 70-kiloinen kirjoittaja. Yksi asia jota olen alkanut toteuttaa on pakastekasviksien käyttö. Lisään niitä lisukkeeksi tai suoraan ruokiin lämmitettynä ja saan niillä ruoan kilokalorikuormaa pienemmäksi. 

Vierailija
64/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58

😅😅😅

Vierailija
65/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunta on oikea ja tulos alkaa olla jo hyvä kun suhteuttaa ikään. Iso osa saman ikäisistä on paljon heikommassa hapessa. Painon voisi pitää nykyisessä ja hommata lisää lihasta rasvan tilalle. Tuossa iässä keskimäärin menettää 2% lihaksista vuodessa ja monet askareet alkavat käydä vaikeammiksi, nivelet eivät kestä ja ihminen helposti passivoituu.

Itse olen 55v, 172cm. Mitat 119-xx-102cm. Painoa 85 kg. Viisi kiloa kun ottaisin mahasta, niin pääsisin lukemiin 119-xx-90cm. Ei mahdotonta, mutta tällä iällä ei helppo homma.

Pakastekasvikset ovat ihan hyvä vaihtoehto. Itsekin syön niitä paljon, aina saatavissa. Punaisen lihan tilalle kanaa, kananmunia, kasvisproteiinia. Saa sitä punaista lihaakin välistä syödä, maistuukin paremmalta kun sitä ei saa joka päivä. Muutosta ei pidä yrittää tyylin "kesäksi kuntoon". Kyse on vuosien työstä ja vaatii kärsivällisyyttä. 

Vierailija
66/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau, upeeta työtä oot tehnyt ap! Kunpa minäkin saisin aikaiseksi. Mä oon 46, pituutta 161 ja nuo sun aloitusviestin mitat olivat aika lähellä omiani, tosin mulla rinnanympärys on 100cm luokkaa. Ja painoa 63. Erona suhun on se, että mun mitoissa suunta tuntuu olevan koko ajan ylöspäin. Olen ollut paljon hoikempi. Edelleen olen normaalipainoinen ja toivon siinä pysyväni, ja teen myös töitä sen eteen, että pysyn, mutta kyllä se vaan on paljon hankalampaa kuin nuorempana! Syön koko ajan vähemmän ja proteiini- ja kasvispainotteisemmin, käyn salilla kaksi kertaa viikossa ja lenkillä vähintään yhden. Ja silti paino vaan nousee. :( Eli jos sulla on antaa hyviä vinkkejä niin mielelläni kuulen! 

Kiitokset :) 

Mä käyn salilla myös 2 x viikossa, ja muuten teen 45 minuutin reippaan kävelylenkin 3 x viikossa. Kotona silloin tällöin kehonhuoltoa ja treenaan syviä vatsalihaksia ja corea kymmenisen minuuttia pari kertaa viikossa. Työni on istumatyötä toimistossa joten hirveästi ei liikuntaa työssä tule. 

Mä oon jojoillut painoni kanssa teinistä asti, mutta tällä kertaa tein isoja juttuja erilailla. Ensinnäkin annoin oikeasti aikaa muutokselle, ja hitaastihan nämä kilot ovatkin lähteneet, alle kilo kuussa keskimäärin. Toisekseen olen lisännyt proteiinia, aiemmin en niin kiinnittänyt siihen huomiota ja siksi varmaan olinkin yleensä syömishimoinen, nykyään ei onneksi ruoka pyöri niin mielessä, luultavasti siis juuri proteiinin isomman määrän vuoksi.

Käytännössä lisään puoli purkkia raejuustoa iltapuurooni, ja välillä lounasruokaan (kaupan valmisateria yleensä) töissä sen toisen puolikkaan. Iltapäivän kahvitauolla syön jonkun proteiinivanukkaan tms ja hedelmää. Muuten tavallista ruokaa, leipää jne enkä välttele mitään. Työkaveri toi kakkua töihin toissapäivänäkin, ja söin hyvällä halulla siivun siitä.

Tärkein kuitenkin ehkä, että lasken kalorini päivittäin ja koitan pitää ne 1800 - 2100 välillä. Välillä tulee toki poikkeamia suuntaan tai toiseen. Ikäni jojoilleena tiedän hyvin paljonko kaloreita on missäkin, ja näppäilen syönnin jälkeen kalorit puhelimeni laskimeen, niin pysyn kartalla. Mutta kuten näkee, niin hirveän vähän ei tarvitse syödä laihtuakseen, tuohon määrään saa syödä ihan riittävästi järkevää tavallista ruokaa. Toki pitää olla viitseliäs, ja merkata ihan kaikki, kahvikupilliset ja joulukalenterin suklaapala myös, ettei huijaa itseään. Pienistä ohimennen napatuista suupaloista ja maistiaisista kertyy yllättävän paljon, salakavalasti.

Tsemppiä sullekin painonhallintaan! 

Ap

Vierailija
67/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

65 olisin veikannut, mut vastaus olikin jo.

Vierailija
68/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65 olisin veikannut, mut vastaus olikin jo.

Jep ja siis päivitetyt tänään otetut mitat on tuossa kolmannen sivun alussa. 

Ap

Vierailija
69/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset :) 

Mä käyn salilla myös 2 x viikossa, ja muuten teen 45 minuutin reippaan kävelylenkin 3 x viikossa. Kotona silloin tällöin kehonhuoltoa ja treenaan syviä vats

Aika paljon saa joo syödä, jos säkin vedät vähän yli 60 kiloisena tuon 1800-2100 kaloria per päivä, mut tosiaan hidastahan se on ja monella menee pieleen just siks et ne käy kuukauden jälkeen vaa'alla ja tuskastuu että "ei oo lähteny ku alle kilo, en laihu tällä syömisellä, mun pitää syödä tosi vähän laihtuakseni, epäreilua" eivätkä tajua tai malta oottaa että niin, vuodessa se tahti tekee yli 10 kg ja kahessa vuodessa yli 20 kg. Ilman nälkää ja kitumista ja juhlapäivinä saa herkutellakin ihan kunnolla. 

Vierailija
70/70 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh😳 Mulla on suunnilleen samat mitat ja 59 kg painan. Olen 164 cm pitkä. Ootkohan nyt mitannut oikein?

Kyllä ne on oikein. 

Mut siis joo, esim raajojen massa/paksuus vaikuttaa ja lihasmäärä, kuten joku aiemmin ylempänä totesi.

Mulla itselläni on paksut käsivarret eikä hartianikaan ole kapeat, vaikka olenkin päärynä. Reiteni ovat myös paksut. Eikä pohkeetkaan ohuimmasta päästä. Niistä varmaan mulla kertyy painoa, joka noissa antamissani mitoissa ei näy. Sinä lienet luultavasti hoikempiraajainen.

Ap

Minusta vaikutat enemmänkin tiimalasilta kuin päärynältä näillä tiedoilla.

Vit tuun tiimalasis kanssa ! Sillähän on tissit huomattavasti pienet. Älä sekoile ja kirjoita pas kaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi