Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arabianrannassa(kin) tapahtuu: Järjestyshäiriöt saavat kerrostalon asukkaat muuttamaan pois

Vierailija
15.08.2025 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011420790.html

Muurin takana, mutta kyseessä Retan vuokratalo:

Arabianrannan kerrostalon asukkaat kärsivät pitkään jatkuneesta häiriökäyttäytymisestä ja kokevat turvattomuutta.

Rappukäytävässä on havaittu sekavasti käyttäytyviä ihmisiä, sotkua, huumeneuloja ja jopa tappouhkauksia.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma  mut ja narkit halvemmille alueille  itä suomessa halpas asumista.milsi me maksetaan niiden vuokrat arabiassa, kalasatamassa, jätkäsaaressa. Itse olen työssäkäyvä eikä minulla ole varaa asua mainituissa paikoissa.Reilu 2 tuntia menee päivässä työmatkoihin.

Hanki kokopäivätyö.

Vierailija
62/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on niin paskottu paikka. Onneksi muutin sieltä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei v*ttu, vihaksi pistää. Ei enää yhtään vuokrataloja ns. hyville asuinalueille, menkööt tuo pohjasakka jonnekin muualle rellestämään keskenään. Samat ongelmat on täällä Tampereella, arvoalueille on ollut pakko tunkea kaikenmaailman nistiä ja hörhöä asumaan valtion varoilla ja lopputulos on nähtävissä. 

Oletko nazzi? Onko nisti ali-ihminen?!

Jos ei käyttäydy kuten ihmiset, on todellakin alempaa lajia.

Vierailija
64/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma  mut ja narkit halvemmille alueille  itä suomessa halpas asumista.milsi me maksetaan niiden vuokrat arabiassa, kalasatamassa, jätkäsaaressa. Itse olen työssäkäyvä eikä minulla ole varaa asua mainituissa paikoissa.Reilu 2 tuntia menee päivässä työmatkoihin.

Hanki kokopäivätyö.

Eiköhän kannattaisi muuttaa lähemmäs tyäpaikkaa. Jotkut tomppelit käyttää työamatkaan 2 tuntia pivässä eli ainakin 10 tuntia viikossa. Ihan sama ku poistaisi sen elämästä yhden yön: Niin paljon hukkaa aikaa työmatkoihin. Voi morjens. Kyllä kohtuullinen työmatka on max 30 min ja jos menee yli, pitää muuttaa. 

Vierailija
65/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkäs mamman poikia siellä? Mikä meni äiteellä pieleen??

Vierailija
66/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on niin paskottu paikka. Onneksi muutin sieltä pois.

Helsinki ja Tampere. Ilmeisesti Lahti myös. Onko muita? Vantaa? Kyllä nuo paikat on menetettyjä, jos haluaa viihtyä. 

Vierailija
67/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkäs mamman poikia siellä? Mikä meni äiteellä pieleen??

No äitee käytti huumeita Kontulassa... 

Vierailija
68/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Arabianranta jo arabien ranta?

Vierailija
69/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo ainakin tullut selväksi, että Rettan vuokrataloihin ei kannata muuttaa.

Vierailija
70/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille voisi olla omat asuinalueet. Tästä sosiaalisesta sekoittamisesta ei hyödy kukaan.

Pitäiskö mun siis muuttaa erilleen kumppanistani koska olen työtön? Outo ajatusmalli... 

Vierailija
71/113 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä lienee yksityinen taloyhtiö, joka vuokraa asuntoja valitsimilleen henkilöille. Ei viranomaisilla tai kaupungilla asiaan ole mitän sanomista. Bisnes on bisnestä. Tuskin on edes suomalaisessa omistuksessa; eiköä hiljattain ollut juttua näistä kanadalaisten omistamista vuokrataloista myös? 

Rettan omistaa monikansallinen konserni Odeco. Sinne valuvat suomalaisten rahat.

https://www.sttinfo.fi/tiedote/69956579/odevo-pyrkii-maailmanlaajuiseks…

Vierailija
72/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Arabianranta jo arabien ranta?

Nakit on kuule ihan useimmiten kantasuomalaisia.

Vierailija
73/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osoite? Jutussa oleva kuva on kuvituskuva, eli ei tarkoita että kyseessä olisi tuo talo.

Vierailija
74/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retta ei vuokraa tai omista mitään, vaan välittää. Eli kenen talo tuo on, yksityinen vai joku vuokrayhtiö?

Vierailija
75/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä uskoa Arabiasta, se on sellainen vähän hienostoalue, kalliit vuokrat. Asun aivan vieressä. Siellä on aina hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Vierailija
76/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiranta

Vierailija
77/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä niitä paljon kehuttuja viihdekäyttäjiä?

Vierailija
78/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kyllä uskoa Arabiasta, se on sellainen vähän hienostoalue, kalliit vuokrat. Asun aivan vieressä. Siellä on aina hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Yleensähän nää on näitä median nostattama kolhuja. Mutta ei jossain talossa tarvitse olla kuin yksi huoneisto joka tekee talon rauhattomaksi.

Tuttuni asuu omistustalossa jossa on muutama pieni asunto vuokralla jonkun järjestön kautta. Siellä on jatkuvasti jotain häiriötä koska noihin asuntoihin tulee usein yksin asuvia hiukan ongelmaisia.

Vierailija
79/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkainen alue. Sekaisin omistus,asumisoikeus ja vuokra.

Vierailija
80/113 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabia on hyvää aluetta noin keskimäärin. Tiedä sitten kun Hekan talojen peruskorjaukset valmistuu niin minkälaista porukkaa niihin asutetaan.