Arabianrannassa(kin) tapahtuu: Järjestyshäiriöt saavat kerrostalon asukkaat muuttamaan pois
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011420790.html
Muurin takana, mutta kyseessä Retan vuokratalo:
Arabianrannan kerrostalon asukkaat kärsivät pitkään jatkuneesta häiriökäyttäytymisestä ja kokevat turvattomuutta.
Rappukäytävässä on havaittu sekavasti käyttäytyviä ihmisiä, sotkua, huumeneuloja ja jopa tappouhkauksia.
Kommentit (113)
Faith kirjoitti:
Työttömissä ja köyhissä vuokralla-asujissa on paljon hiljaisia ja päihteettömiä ihmisiä, ja vastaavasti työssä käyvissä on paljon päihteitä käyttäviä häirikköjä.
Miksi asiaa ei voisi ratkaista järjellisesti eli olisi hiljaiset asuinalueet (ja sitten meluajille omansa)? Näin lähdettäisiin ratkomaan itse ongelmaa sekä vältettäisiin turha syrjintä. Hiljaisia taloja joissa tiukat järjestyssäännöt? Muuttaisin sellaiselle asuinalueelle heti.
Ei kiinnostaisi asua talossa jossa pitää kävellä varvaskävelyä klo 22 jälkeen. Ja naapurit kyttäisivät vessa- ja suihkukäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Työttömissä ja köyhissä vuokralla-asujissa on paljon hiljaisia ja päihteettömiä ihmisiä, ja vastaavasti työssä käyvissä on paljon päihteitä käyttäviä häirikköjä.
Miksi asiaa ei voisi ratkaista järjellisesti eli olisi hiljaiset asuinalueet (ja sitten meluajille omansa)? Näin lähdettäisiin ratkomaan itse ongelmaa sekä vältettäisiin turha syrjintä. Hiljaisia taloja joissa tiukat järjestyssäännöt? Muuttaisin sellaiselle asuinalueelle heti.
Ei kiinnostaisi asua talossa jossa pitää kävellä varvaskävelyä klo 22 jälkeen. Ja naapurit kyttäisivät vessa- ja suihkukäyntejä.
No siinähän se just oiskin että sinne ei ois pakko muuttaa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Työttömille voisi olla omat asuinalueet. Tästä sosiaalisesta sekoittamisesta ei hyödy kukaan.
no niinpä tietysti. Onko vaikea kuvitella, että siinä työttömien joukossa on myös täysin päihteettömiä henkilöitä?
T: sairauden takia työtön, joka ei taatusti melua eikä häiriköi ketään.
Eipä nykyisestä järjestelmästä ole toivoa, kun omaisuutta haalinut luokka hyvävelikupruineen sortaa köyhää ja keskiluokka nähdään pahimpana uhkatekijänä suurelle vatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
eri
Sinänsä kannattaisin lämpimästi sitä, että kerrostalokyttääjät asuisivat keskenään.
Vierailija kirjoitti:
millä kadulla toi arabian talo on
Tuo Hesarin kuvan keskellä oleva talo on Toini Muonan kadun ja Gunnel Nymanin kadun välissä, sen edessä on Tapio Wirkkalan puisto. Asun itse seudulla, ja ei siellä kyllä juurikaan m-muuttajia asu, ihan on kantasuomalaista porukkaa.
Helsinki ennen kuin se pilattiin, melkein itkettää katsoa suomalaisten entistä omaa kaupunkia
Vierailija kirjoitti:
Huumeidenkäyttäjät olivat ihan kotimaista tuotantoa tuossa talossa. Meluavat ja paikkoja paskovat suurperheet sitten tuontitavaraa.
Mutta huumeiden myyjät ovat 👩🏿👧🏿👨🏿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v*ttu, vihaksi pistää. Ei enää yhtään vuokrataloja ns. hyville asuinalueille, menkööt tuo pohjasakka jonnekin muualle rellestämään keskenään. Samat ongelmat on täällä Tampereella, arvoalueille on ollut pakko tunkea kaikenmaailman nistiä ja hörhöä asumaan valtion varoilla ja lopputulos on nähtävissä.
Tampere ja arvoalue ei mahdu samaan lauseeseen saatikka kaupunkiin.
En siitä tiedä, mutta täällä on asuinalueita joissa on kyllä tavalliselle palkansaajille erittäin kalliita asuntoja. Ja niiden seassa vuokrataloja tulorajoin eli valtion piikkiin ihmisiä asumassa.
Miksi asiaa ei voisi ratkaista järjellisesti eli olisi hiljaiset asuinalueet ja sitten meluajille omansa.
Hiljaisia taloja, joissa tiukat järjestyssäännöt. Sopimus allekirjoitetaan ja sääntöjä noudatetaan. Vapaasta omasta tahdosta ja motivaatiosta.
Muuttaisin sellaiselle asuinalueelle ja sellaiseen taloon heti.
"Ei kiinnostaisi asua talossa, jossa pitää kävellä varvaskävelyä klo 22 jälkeen. Ja naapurit kyttäisivät vessa- ja suihkukäyntejä",
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vihervassut!
Ei, tämä on ihan kotoperäinen ongelma. Persujen äänestäjiä tuo porukka. Ei nimittäin kukaan selväjärkinen tau töitä tekevä persuja äänestä.
Tau tau. Mee nukkumaan.
Riippuu vuokra-asunnosta. Minulla on kiltit naapurit eikä ole mitään valittamista. Asun Keravalla.
Ma mut ja narkit halvemmille alueille itä suomessa halpas asumista.milsi me maksetaan niiden vuokrat arabiassa, kalasatamassa, jätkäsaaressa. Itse olen työssäkäyvä eikä minulla ole varaa asua mainituissa paikoissa.Reilu 2 tuntia menee päivässä työmatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vihervassut!
Väsynyttä, väsynyttä.
Maailma on oikeistolaisempi kuin koskaan. Vasemmisto loi aikoinaan hyvinvointi-Suomen ja oikeiston paremminvointi- Suomen aika alkoi 80-luvun lopulla ja siitä lähtien on enemmän harjoitettu OIKEISTOLAISTA politiikkaa. Niin että jos ei viime vuosikymmenien meininki tyydytä, niin syytä ihan vain sitä teidän oikeistolaista porukkaa, joka toimii elinkeinoelämän ja työnantajien juoksupoikina. Ja kyllä se on nähty jo, että esim. persut puhuu yhtä ja tekee sitten ihan toista. Kiitos persut suomalaisten alasajosta!
Nähtiinhän se taas Mikkelissäkin - persut huutaa väestönvaihdosta - ja tekee juuri sitä, levittää oikein punaisen maton ulkkareille ja suomalaiset köyhät mäkeen kodeistaan! Ainoat jotka yritti kysellä, että mikä on homman nimi, oli - ullatus ullatus - vasemmmistoliitto.
"pidän valtuuston tekemää päätöstä oikeana enkä allekirjoita julkisessa keskustelussa vilissyttä narratiivia, jonka mukaan kaupunki olisi toiminut ahneesti ja välinpitämättömästi." Lotta Tuominen, Kansan Uutiset
Vierailija kirjoitti:
Ma mut ja narkit halvemmille alueille itä suomessa halpas asumista.milsi me maksetaan niiden vuokrat arabiassa, kalasatamassa, jätkäsaaressa. Itse olen työssäkäyvä eikä minulla ole varaa asua mainituissa paikoissa.Reilu 2 tuntia menee päivässä työmatkoihin.
Jos olet työssäkäyvä niin kyllä sinulla olisi varaa maksaa sama vuokra kuin työttömällä Kelan tukia saavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v*ttu, vihaksi pistää. Ei enää yhtään vuokrataloja ns. hyville asuinalueille, menkööt tuo pohjasakka jonnekin muualle rellestämään keskenään. Samat ongelmat on täällä Tampereella, arvoalueille on ollut pakko tunkea kaikenmaailman nistiä ja hörhöä asumaan valtion varoilla ja lopputulos on nähtävissä.
- Pitkän itärajan tuntumaan
- Lapin pohjoisimpaan osaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työssäkäyvä niin kyllä sinulla olisi varaa maksaa sama vuokra kuin työttömällä Kelan tukia saavalla.
Niiinhän sitä luulisi. Minä asuin melkein kymmenen vuotta lapseni kanssa kaksiossa itse vuokrani maksaen, nukuin olohuoneessa koko sen ajan. Palkkani on sittemmin noussut ja olen päässyt kiinni omistusasuntoon, jossa molemmille on omat makuuhuoneet. Ei todellakaan tunnu kivalta että jollekin valtio maksaa tällaisen samantasoisen asumisen missä nyt asun. Ihan 100% oikein että asumistukea kiristettiin ja ihmiset ohjataan etsimään varoilleen sopivaa asumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ongelma on se että kun meitä olisi näitä kunnollisiakin vuokralle halujia, esim. Helsingissä yksin asuvan nykyään aika mahdotonta saada asuntolainaa kun hinnat niin poskettomat. mutkun me ei haluta niiden häiriköiden kanssa samaan taloon..miten saadaan eritelty rauhalliset ja rettelöitsijät eri paikkaan ilman että joku kiljuu syrjintää. Yksityiseltä en halua vuokrata, siinä on omat riskinsä vuokrasuhteen keston etc suhteen.
En minäkään, 20 vuotta ollut sama vuokra, ja jatkuu edelleen, sen pysyvämpää on vaikea löytää. Ihme käsityksiä, aivan samalla tavalla yksityisien asunnoissa on pitkiä vuokrasuhteita.
Kyseessä lienee yksityinen taloyhtiö, joka vuokraa asuntoja valitsimilleen henkilöille. Ei viranomaisilla tai kaupungilla asiaan ole mitän sanomista. Bisnes on bisnestä. Tuskin on edes suomalaisessa omistuksessa; eiköä hiljattain ollut juttua näistä kanadalaisten omistamista vuokrataloista myös?
Pitkän itärajan tuntumaan ja Lapin pohjoisosaan mahtuu hienosti.