Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pidä puhelimessa ääniä, vaikka ovat vain kotona?

Vierailija
15.08.2025 |

Muutenkin vastuutonta.

Kommentit (104)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun asiasi tärkeys on mikä? Jos et ole soittamassa että joku on kuolemassa tai joutumassa pahaan onnettomuuteen ja minun apuani tarvitaan just sillä hetkellä estämään se kuolema tai onnettomuus, niin en näe mitään syytä olla ap:n mieliksi. Isäni kuoleman sain tietooni kolme tuntia sen jälkeen kun oli kuollut. En usko että olisi herännyt henkiin jos olisin saanut tietää heti, vaikka veli urputti että oli puhelin pois päältä. Puhelimen pois päältä oloon oli hyvä syy kyllä.  

Voi olla omainen onnettomuudessa ja kuolemaisillaan. 

Eikä kyse siitä että isä olis heränny henkiin, vaan että kun on sairas ja/tai iäkäs omainen niin puhelin pidetään silloin auki hätätilanteen varalta.

Mua lääkäri kehotti pistämään puhelimen äänettömälle iltaisin, vaikka mulla tuossa naapurissa asuikin iäkäs isäni muistisairaan äitini kanssa. Tämä tosin siinä vaiheessa, kun äiti oli jo niin huonossa kunnossa, että ei enää lähtenyt karkuteille. Nimittäin sen reilun kahden vuoden aikana, jolloin olin 24/7 hälytysvalmiudessa, mä en saanut lopulta enää iltaisin nukahdettua, koska alitajunnassani koko ajan odotin, että koska puhelin taas soi. Kun aloin laittaa puhelimen yöksi äänettömälle, pystyin taas normaalisti nukahtamaan. Mä kyllä kävin lähes päivittäin äitiä katsomassa eli ei ollut sellaista tilannetta, että olisi ollut jotain merkitystä, millä hetkellä äiti kuolee. Mutta noin muutenkin kyllä ajatttelen, että jos sairas/iäkäs omainen kykenee soittamaan mulle, niin hän kyllä kykenee soittamaan sinne 112:eenkin. Jos siis on kyse hätätilanteesta. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhankin innokkaat puhelinmyyjät aiheuttivat jatkuvilla soitoillaan puhelimen soittoäänen kyllästymisen ja taas jotain yritettiin myydä. Puhelin äänettömälle vaan. Minulla salamavalo välähtelee, jos joku soittaa. Siitä voi tarkistaa, onko tuttu vai ei.

Et osaa käyttää esto-toimintoa? Itsellä on myös sovellus, joka automattisesti katkaisee puhelun, jos tunnistaa sen myyjän numeroksi. Kätevä. 

Tollanen sovellus on kätevä. Pitääkin ladata sellainen itsellekin. Mulla kyllä koko kännykän näyttö muuttuu kirkkaanpunaiseksi, jos soittaja on joku puhelinmyyjä, huijari tms. Paitsi ettei tuo puhelin tunnista kaikkia. Estolistalle minäkin laitan kaikki sellaiset numerot ja mulla on vissiin jo pian 200 numeroa estolistalla, mutta kun pirulaiset vaihtavat numeroitaan, niin taas on sama soittaja samasta firmasta, mutta puhelinnumero vaan eri. Mutta joo, mulla ne häirikkösoitotkin soi, mutta pitääpä hommata tuollainen sovellus, ette puhelin edes soi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluaa olla rauhassa,eikä jaksa jaaritella turhanpäiväistä paskaa sukulaisten/kavereiden kanssa.

Vierailija
104/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelimesta ei pääse läpi kuin tärkeät ihmiset eli oma lapseni, kaikki muut voivat jäädä vastaamatta heti aivan hyvin enkä ole menettänyt mitään

Paitsi, kun naapurisi soittaa, että kotisi palaa. Et sitten menettänyt mitään.

No kai se naapuri nyt soittaa palokunnalle, hemmetti. Jos mä en ole kotona niin en voi sammuttaa paloa vaikka kuinka soittaisit naapurina mulle että kotini palaa. Hukkaat vain kalliita sekunteja. Soita suoraan palokunnalle, kiitos, he eivät pidä puhelinta äänettömällä koska heidän työnsä on päivystää, ja heillä on osaaminen miten toimia jos tuli on irti. Mä saan kyllä tiedon aikanaan heiltä.