Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät pidä puhelimessa ääniä, vaikka ovat vain kotona?

Vierailija
15.08.2025 |

Muutenkin vastuutonta.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska töissä joutuu vastaamaan puheluihin ihan riittävästi. Jos on asiaa, viestillä saa kiinni ennemmin tai myöhemmin.

Itseä ärsyttää nykyinen tapa, jossa ei voi vastata puhelimeen. Niin moni asia on nopeampi ja helpompi hoitaa pikaisella puhelulla kuin näpyttelemällä kymmeniä viestejä. 

Niin, viestissä voi myös pyytää soittamaan, jos on jotakin monimutkaista sovittavaa. Eikö oo hurjaa!?

Melkoisen pöljää laittaa ensin viesti "voitko soittaa" ja hetken päästä puhua puhelimessa. Paljon vähemmällä vaivalla pääsee, kun soittaa ja vastapuoli vastaa puhelimeen.

t. eri

Vastapuoli saattaa olla paikassa tai tilanteessa,  j

Kehitysvammainenkin tajuaa, että silloin ei tietenkään vastata puhelimeen. Mutta ei silloin myöskään laitella mitään "voitko soittaa" viestejä, vaan odotetaan että kaveri soittaa takaisin, kun ehtii tai soitetaan myöhemmin uudestaan. 

Vierailija
62/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapuoli saattaa olla paikassa tai tilanteessa,  jossa ei voi juuri sillä hetkellä puhua kanssasi.  Et voi tietää, missä toinen soittaessasi on ja mitä tekemässä. Voi olla vaikka hammaslääkärissä eikä kotona,  kuten kuvittelet. 

No shit Sherlock! Mutta sinäkin varmasti tajuat, että se vastapuoli ei tuolloin vastaa puhelimeen, vaan soittaa takaisin, kun on sopiva hetki. Tai ainakin aikuisten maailmassa toimintaan niin. Teinit varmaan pommittavat viesteillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet, kun mulla on kotona lähes aina puhelin äänettömällä. 

No se on sinun valintasi. Minä karsin nopeasti pois yhteydenpidosta ihmiset, jotka eivät osoita kiinnostusta olla kanssani yhteydessä. Jos joudun kerjäämään soittamista, se on merkki ettei minun kanssani haluta oikeasti olla yhteydessä. '

Olet niin oikeassa, ei varmaan halutakaan.

Vierailija
64/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska töissä joutuu vastaamaan puheluihin ihan riittävästi. Jos on asiaa, viestillä saa kiinni ennemmin tai myöhemmin.

Itseä ärsyttää nykyinen tapa, jossa ei voi vastata puhelimeen. Niin moni asia on nopeampi ja helpompi hoitaa pikaisella puhelulla kuin näpyttelemällä kymmeniä viestejä. 

Niin, viestissä voi myös pyytää soittamaan, jos on jotakin monimutkaista sovittavaa. Eikö oo hurjaa!?

Tai sitten voi vastata siihen puhelimeen. Typerää pakottaa toinen anelemaan soittoa. Onneksi en ole tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. 

Tunne on molemminpuolinen.

Luojalle kiitos siitä! Olisi äärimmäisen raskasta olla tekemisissä änkyrän kanssa, joka omistaa puhelimen, mutta ei osaa puhua. 

Vierailija
65/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet, kun mulla on kotona lähes aina puhelin äänettömällä. 

No se on sinun valintasi. Minä karsin nopeasti pois yhteydenpidosta ihmiset, jotka eivät osoita kiinnostusta olla kanssani yhteydessä. Jos joudun kerjäämään soittamista, se on merkki ettei minun kanssani haluta oikeasti olla yhteydessä. '

Olet niin oikeassa, ei varmaan halutakaan.

Sittenhän se on win-win-tilanne, kun lopetan yhteydenpidon. Paitsi aikas moni sen jälkeen pommitaa viesteillä.

Vierailija
66/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten kohdalla pidän outona, nuorten kohdalla ymmärrän, koska muutoin heille suunnatut sovellukset piippaisivat jatkuvasti.

Jokaisen sovelluksen asetuksista voi hiljentää ilmoitusäänet. 

Vierailija
67/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonahan mä just vietän sitä aikaa kun lepään ja palaudun. Totta kai puhelin on silloin äänettömällä jos en odota viestiä tai puhelua. 

Kyllä mä katson puhelinta useamman kerran päivässä ja vastaan jos joku on laittanut viestiä. Puheluihin en soita takaisin, ellei soittaja ole viitsinyt kirjoittaa viestillä mitä asia koski ja pitäisikö soittaa takaisin. En ala sitä arvailemaan vaan kokeilkoon onneaan myöhemmin uudelleen. Ehkä sitten jossain vaiheessa tajuaa että viestillä saa asiansa perille vaikka toisella olisikin puhelin äänettömällä.

Vierailija
68/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten kohdalla pidän outona, nuorten kohdalla ymmärrän, koska muutoin heille suunnatut sovellukset piippaisivat jatkuvasti.

Tarkoitatko aikuisilla nyt yli 80-vuotiaita? Lähes jokaisella työikäisellä on yhtä jos toista sovellusta puhelimessaan. 

Vierailija
69/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleeni eräs nössö, jolla on kotona puhelin äänettömä. Tämä siksi, että haluaa keskittyä lapsiinsa. Sehän on ihan ok. Paitsi vaan kaikkien muiden on oltava tavoitettavissa kun hänelle sopii. Perheellistenkin. Ei jatkoon! 

Vierailija
70/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahtoisin puhua jollekin puhelimessa soittaisin kyllä itse.

Vierailija
71/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotonahan mä just vietän sitä aikaa kun lepään ja palaudun. Totta kai puhelin on silloin äänettömällä jos en odota viestiä tai puhelua. 

Kyllä mä katson puhelinta useamman kerran päivässä ja vastaan jos joku on laittanut viestiä. Puheluihin en soita takaisin, ellei soittaja ole viitsinyt kirjoittaa viestillä mitä asia koski ja pitäisikö soittaa takaisin. En ala sitä arvailemaan vaan kokeilkoon onneaan myöhemmin uudelleen. Ehkä sitten jossain vaiheessa tajuaa että viestillä saa asiansa perille vaikka toisella olisikin puhelin äänettömällä.

Vttumainen ihminen pakottaa toisen anelemaan takaisinsoittoa. Kai sillä nyt jotain asiaa on ollut jos se on sinulle soittanut, tollo!

Vierailija
72/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastapuoli saattaa olla paikassa tai tilanteessa,  jossa ei voi juuri sillä hetkellä puhua kanssasi.  Et voi tietää, missä toinen soittaessasi on ja mitä tekemässä. Voi olla vaikka hammaslääkärissä eikä kotona,  kuten kuvittelet. 

No shit Sherlock! Mutta sinäkin varmasti tajuat, että se vastapuoli ei tuolloin vastaa puhelimeen, vaan soittaa takaisin, kun on sopiva hetki. Tai ainakin aikuisten maailmassa toimintaan niin. Teinit varmaan pommittavat viesteillä. 

Voihan se soittaa takaisin,  vaikka puhelin onkin äänettömällä. Mikä on ongelma? 

Vierailija
73/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas ja rajaton äitini alkoi terrorisoimaan soitoillaan, joita saattoi tulla kymmenen kertaa päivässä. Oli pakko laittaa puhelin äänettömälle. Oli laitettava rajat oman jaksamisen vuoksi. Äiti oppikin vielä laittamaan tekstareita, mutta on nyt alamaissa, kun en suostu enää olemaan 24/7 päivystävä seuraneiti ja jokapaikanhöylä.

Vierailija
74/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimesta ei pääse läpi kuin tärkeät ihmiset eli oma lapseni, kaikki muut voivat jäädä vastaamatta heti aivan hyvin enkä ole menettänyt mitään

Vierailija
75/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se soittaa takaisin,  vaikka puhelin onkin äänettömällä. Mikä on ongelma? 

Tuossa puhuttiin tilanteesta, jossa vastapuoli odottaa jotain "voitko soittaa mulle" tyyppistä viestiä ennen kuin vaivautuu soittamaan. 

Vierailija
76/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan elää vapaasti.

Vierailija
77/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä "puhelin aina äänettömällä" tyypeillä ei ilmeisesti ole läheisiä. Varsinkaan omia lapsia. Äitinä haluan olla tavoitettavissa aina kuin mahdollista lapsilleni. Muutamille läheisille myös. Ei tarvitse olla varsinaista asiaakaan. Osataan jutella muuten vaan. 

Vierailija
78/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä ideaa "voitko soittaa" viestissä. Eikös se vastaamaton puhelu ole vähän niin kuin merkki siitä, että sinun kanssasi haluttaisiin puhua puhelimessa? 

Vierailija
79/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on selkeästi ikäluokkakysymys. Keskimäärin alle 30-vuotiaat eivät osaa vastata puhelimeen vaan vaativat viestittelyä. Sitä vanhemmat osaavat vastata puhelimeen. 

Vierailija
80/104 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ääniä päällä ainoastaan silloin, kun odotan puhelua. Muuten on aina äänettömällä.

Minulla on muutama erittäin läheinen ja tärkeä ihminen, joiden puheluihin vastaan aina ja viesteihin tietty. Puhelimessani voi valita äänettömyyden aikana tiettyjen tyyppien soitto- ja viestiäänien kuuluminen. Olen erittäin tyytyväinen tuohon toimintoon.