Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkällä liikunnalla ei tosiaan laihdu että ruokavalio on se tärkein

Vierailija
15.08.2025 |

Liikun todella paljon, joku 30000 askelta päivässä mutta ylipainoa on koska syön tosi epäterveellisesti. 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP teet päivän aikana kun askeleita tulee noin paljon?

Vierailija
42/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin lievästä ylipainosta normaalipainoon liikkumalla: vaihdoin läppärin äärellä istumisen parina päivänä viikossa fyysiseen työhön. Aika pienistä kilomääristä on mun kohdalla kyse, mutta vointi on hyvin paljon parempi kuin se oli pelkästään istumatyötä tehdessä.

Bonuksena se, että mun ei tarvitse vahtia, mitä syön, ja pysyn silti normaalipainon rajoissa.

Mä vaihdoin fyysisen työn ja työmatkapyöräilyn istumatyöhön ja bussiin. Parin vuoden päästä ihmettelin kun vaatteet kinnaa vaikka söin samoin kuin ennenkin. Lähes 30 kiloa olikin tullut painoa kun sitten hankin vaa'an. No, onneksi taas työ vaihtui fyysisempään ja työmatka kävelymatkaan. 20 kiloa lähti ihan tuolla ja viimeistä kymmentä kiloa laihdutan, kun siihen ei enää arkiaktiivisuus tunnu riittävän vaan se pitää näemmä vähentää ruuasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsellä se oli raju liikunta päivittäin millä läskit lähti. Sitä ennen ruokavalio oli asetettu sellaiseksi etten liho, mutta vuosia meni kunnes aloitin päivittäisen hikirääkin. 

Nyt käytän liikuntaa ylläpitävänä. 

Joka pävä pitää hikoila kulutus 1000kcal, niin laihdut viikossa kilon. Mitään välipäiviä ei pidetä. 

Tunti täysiä riittää. Tai kaksituntia keskikovaa rääkkiä.

Jaa että tunnissa kuluu 1000 kcal? Juu juu.

1.5h nyrkkeily ja mittaustulokset näyttää mulla 1500kcal

Aikalailla kokoajan olet hengästyneessä tilassa ja et pidä mitään taukoja. Kokoajan lyöt ja liikut. Jos on ylipainoa niin 2000kcal 1.5h

Ei tuota kukaan usko. Joku kolmannes tuosta voi kulua.

Vierailija
44/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itsellä se oli raju liikunta päivittäin millä läskit lähti. Sitä ennen ruokavalio oli asetettu sellaiseksi etten liho, mutta vuosia meni kunnes aloitin päivittäisen hikirääkin. 

Joka pävä pitää hikoila kulutus 1000kcal, niin laihdut viikossa kilon. Mitään välipäiviä ei pidetä. 

Nesteen poistuminen ei ole laihtumista. Syöt hiilihydraattipitoisesti vaikka runsashiilihydraattisia hedelmiä tai kasviksia, ja leipää, puuroa, pastaa jne. niin saat kilosi päivässä takaisin juomalla riittävästi vettä (suositusmäärän). Ne kun useimmat sitoo sitä vettä elimistöön.

Ei. Mutta toisaalta se rasva poistuu kehosta, kun ihminen käy vessassa tai hikoilee

Vierailija
45/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisen/treenaamisen on oltava johdonmukaista, sitte niitä tuloksia tulee. Kun mä oon katsellut mun läheisiä niin treenivempaimia kyllä ostetaan kotiin mutta mitään niiden kanssa ei tapahdu, ja jos tapahtuu ni se on sellasta että kerran tehää ja ehkä kuukauden päästä kun jaksaa niin toinen kerta jotain pientä, ei se niin mene, siihen on luotava selkee suunnitelma mitä oikeasti toteuttaa päivästä, viiikoista, kuukausista toisiin ILMAN että siitä luisutaan aina pois. Se on se ongelma monilla, ihmisillä ei ole mitään itsekuria pidättäytyä kiinni missään. Vinkki siihen on se että taistelee alun niin siitä tulee tapa mikä menee itestää.

Tosiasiassa ne vempaimet ei edes kestä kuukautta pidempään. Menevät rikki. Kaikista kestävin lienee tasapainolauta ja nilkkapainot. Sekä pienimmät naisten painot 0.5kg.

Nyrkkeilysäkit hajoaa alle vuodessa jos et teippaa niit

On mun kaksi kuntopyörää ja crosstrainer hyvin vuosia ja vuosia kestäneet. Ekasta kuntopyörästä hävisi muutossa pari osaa eikä sitä oikein voinut sitä sen takia käyttää. Seuraavaa poljin myös vuosia kunnes rakastuin crosstrainerin ja möin pyörän pois ja ostin crossarin. Nyt crossarin piuha on murtunut ihan oman toikkaroinnin takia eikä aina ota sähköä eli vasteet menee välillä mutta lähtee kuitenkin toimimaan. Seuraavaksi pitää ottaa vanhempi malli mikä ei tarvitse sähköä. Kettler on ollut mulla aina enkä taida muita edes ostaa kun on hyvä ja kestävä.

Halvimmilla ei tosiaan tee mitään, joku satanen siihen pitää satsata.

On mulla painot ja kahvakuulat ja muutkin ihan ehjänä. Kuinka kovaa sä oikeen treenaat niillä? :D

Vierailija
46/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nesteen poistuminen ei ole laihtumista. Syöt hiilihydraattipitoisesti vaikka runsashiilihydraattisia hedelmiä tai kasviksia, ja leipää, puuroa, pastaa jne. niin saat kilosi päivässä takaisin juomalla riittävästi vettä (suositusmäärän). Ne kun useimmat sitoo sitä vettä elimistöön.

On sekin laihtumista. Jos menet kisoihin

No sittenhän minä lihon kilon, jos juon litran vettä! Painohan nousee siinä kilon. Vai eikö sittenkään..

Vierailija
47/65 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se aina kotiinpäin. Jos käyt joka päivä reippaalla tunnin kävelyllä, se on keskikokoiselle naiselle sama kalorivaje, kuin jos olisi viikosta yhden päivän kokonaan syömättä. Itse mieluummin liikun paljon kuin lasken jokaista suupalaa.

Ei pidä paikkaansa. Tunnin reipas kävely kuluttaa n.450 kaloria. Keskikoinen nainen tarvitsee päivässä n.1700 kaloria vähintään.

Eli hän oli oikeassa. Puhui viikon ajan kävelyistä.

Vierailija
48/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se osana laihtumista. Ei se vesi ole mikään erillinen asia elimistössä ja laihtuminen sellaista että siinä on kyseessä vain rasva. Veden ja rasvan lisäksi on muitakin asioita jotka poistuu elimistöstä kun laihdutaan. 

Vierailija
49/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tärkeitä terveelliseen elämään. Itse poljen pyörällä jonkun 5 kertaa viikossa yli 1000kcal edestä kerralla, sillä saan syödä jo aika vapaasti koko viikon.

Tämä! Liikun todella paljon, mutta syön myös paljon. Kiinnitän huomiota ravintosisältöön. Silti saatan syödä pullaa tai kakkua kahvilassa, ja käyn kahviloissa usein. Puoli litraa jäätelöä saattaa mennä myös kurkusta alas satunnaisesti. Olen 40v ja bmi 21, josta osa selittyy lihaksista. Ilman lihaksia bmi olisi varmaan alle 20. Liikunnallisen ihmisen ei tarvitse herkkuja vältellä, kunhan liikunta ei ole pelkkää rauhallista kävelyä vaan oikeaa hikiliikuntaa.

Vierailija
50/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisen/treenaamisen on oltava johdonmukaista, sitte niitä tuloksia tulee. Kun mä oon katsellut mun läheisiä niin treenivempaimia kyllä ostetaan kotiin mutta mitään niiden kanssa ei tapahdu, ja jos tapahtuu ni se on sellasta että kerran tehää ja ehkä kuukauden päästä kun jaksaa niin toinen kerta jotain pientä, ei se niin mene, siihen on luotava selkee suunnitelma mitä oikeasti toteuttaa päivästä, viiikoista, kuukausista toisiin ILMAN että siitä luisutaan aina pois. Se on se ongelma monilla, ihmisillä ei ole mitään itsekuria pidättäytyä kiinni missään. Vinkki siihen on se että taistelee alun niin siitä tulee tapa mikä menee itestää.

Tosiasiassa ne vempaimet ei edes kestä kuukautta pidempään. Menevät rikki. Kaikista kestävin lienee tasapainolauta ja nilkkapainot. Sekä pienimmät naisten painot 0.5kg.

Nyrk

Painot tahtoo ruostua autotallissa talvisin totaalisesti ja hitsausliitokset usein murtuu jossain vaiheessa.. Kaikki muovinen hajoaa aikanaan. Olenkin luopunut asioiden ostamisesta. Olen kuin pienipoika, jonka lelupyssy hajoaa. En kestä sitä hyvinkään. Silloin tekee mieli rikkoa lisää asioita paljan käsin. Tulee tulleensa huijatuksi. Elekroniikka on pahinta. 

Omat treenivälineet kannattaa tehdä itse. Sen olen oppinut elämän varrelta. Ite tehty ei suututa kun hajoaa. Harmittaa vähän ja uuden saa rakennettua tilalle helposti. 

Vierailija
51/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Mutta toisaalta se

Ihinenhän on suurimmalta osalta nestettä, niin miten se nesteen poistuminen ei muka ole laihtumista :D?

Onko porukka näin mustavalkoisen tyhmää. Haloo?

Laihtuminen on kokonaisvaltaista ja nesteiden postuminen on tärkein osatekijä laihtumisessa. Eikö ole biologiaa opiskeltu yhtään? Nyt tilanne on niin että minä olen oikeassa ja te olette väärässä, mutta kuvittelette olevanne oikeassa ja voittajia tässä medän kilpailussa, jonka minä voitin ettekä te.

Miten saisin teidät tuntemaan häviön tunteen? Koska eihän tästä voitosta ole mitään hyötyä jos ette tunne hävinneenne!

Vierailija
52/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tärkeitä terveelliseen elämään. Itse poljen pyörällä jonkun 5 kertaa viikossa yli 1000kcal edestä kerralla, sillä saan syödä jo aika vapaasti koko viikon.

Tämä! Liikun todella paljon, mutta syön myös paljon. Kiinnitän huomiota ravintosisältöön. Silti saatan syödä pullaa tai kakkua kahvilassa, ja käyn kahviloissa usein. Puoli litraa jäätelöä saattaa mennä myös kurkusta alas satunnaisesti. Olen 40v ja bmi 21, josta osa selittyy lihaksista. Ilman lihaksia bmi olisi varmaan alle 20. Liikunnallisen ihmisen ei tarvitse herkkuja vältellä, kunhan liikunta ei ole pelkkää rauhallista kävelyä vaan oikeaa hikiliikuntaa.

Ikä ja hormonitoiminta vaikuttaa myös. Noin menin itsekin iässäsi, ja olin aina todella hoikka, bmi 19. Söin oikeastaan ihan mitä teki mieli.

Esivaihdevuodet ja vaihdevuodet muuttivat kuvion kokonaan. Painoa alkoi kertyä entisillä tottumuksilla. Tämä kannattaa huomioida hyvissä ajoin, ettei tule yllätyksiä.

Vierailija
53/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ja hormonitoiminta vaikuttaa myös. Noin menin itsekin iässäsi, ja olin aina todella hoikka, bmi 19. Söin oikeastaan ihan mitä teki mieli.

Esivaihdevuodet ja vaihde

Tietysti aloitan hormonikorvaushoidon ajoissa. 

Vierailija
54/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia konsteja näyttää olevan tarjolla. Täytyy kumminkin muistaa että kaikki se liika läski on aiemmin työnnetty suusta sisään. Kun sitä vähentää niin varmasti laihtuu, kuntoilipa tai ei. Kuntoilu on kyllä muusta syystä hyväksi.

Vierailija
55/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ja hormonitoiminta vaikuttaa myös. Noin menin itsekin iässäsi, ja olin aina todella hoikka, bmi 19. Söin oikeastaan ihan m

Tietysti aloitan hormonikorvaushoidon ajoissa. 

Hormonikorvaushoito ei ratkaise väistämätöntä painonnousua ja kehon muutoksia.

Tarkoitin, että ruokailutottumuksia joutuu muuttamaan. Ei voi enää herkutella yhtä paljon kuin ennen tai liikuntaa tulee lisätä. Sinulla toivottavasti vielä pitkä aika siihen, joten nauti herkuista täysin siemauksin. 

Vierailija
56/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kolme ihanaa pellillistä sitruuna-mustikkapullia, mikä voi mennä pielkeen?

i love it.

Vierailija
57/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa ne vempaimet ei edes kestä kuukautta pidempään. Menevät rikki. Kaikista kestävin lienee tasapainolauta ja nilkkapainot. S

Sulla ei ole kyllä korvien väli kunnossa.

Vierailija
58/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa ne vempaimet ei edes kestä kuukautta pidempään. Menevät rikki. Kaikist

Minulla on korvien välissä joku ja sillä ei ole nimeä. Sitä ei kannata herättää tai ruokkia piilevää mörköä käyntiin. Se on uinunut vuosikymmeniä rauhassa. Jos sen herättää, niin on paha irti. Einar-setä sanoi, että se on itse perkele, eikä olisi pitänyt jäädä yöksi sinne alueelle, jossa asui ikuinen kylmyys. Seitsemän vanhana, kun vaelsimme Lapista Norjaan Rastigaisalle, niin jotain odotellut asia meni minuun ja jäi asumaan sinne. Levähdimme seidalle yöksi. Näin kovia painajasia ja kotiin tultuamme vanhemmatkin ihmettelivät miksi olen niin hiljaista tyttöä ja silloin minä jo tunsin osittain, ettei se ole tyttö ja minusta on tullut osittain poika. Tytön vartalossa asuu nimetön kylmä kaikkeuteen tuijottava poika, joka sihisee mustuutta. Hänellä on hanat auki pimeyteen.

Hän tuntee syvän yhteyden sinuun tekstisi välityksellä. 

Vierailija
59/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vain hakata tattia askelmittari ranteessa.

Vierailija
60/65 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat vain hakata tattia askelmittari ranteessa.

Myös kesken lenkin voi mennä pururadan sivuun tarvittaessa. Onnistuu myös ilman askelmittaria. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi